Eleanor Roosevelt Award voor Apple
Het Center for Hearing and Communication heeft de prijs toegewezen aan Apple vanwege de rol als voorloper bij het toegankelijk maken van technologie, speciaal voor mensen met een handicap. Namens Apple heeft Sarah Herrlinger de prijs in ontvangst genomen tijdens een ceremonie in New York. Volgens Herrlinger staat toegankelijkheid centraal bij het maken van producten en in het hele designproces van Apple. De producten moeten voor iedereen te gebruiken zijn, niet voor een select groepje mensen. Al zul je uiteraard wel over de financiële middelen moeten beschikken om ze aan te schaffen.
Wat misschien maar weinig mensen weten is dat elke Apple Store beschikt over een audiokit met allerlei hulpmiddelen, om te zorgen dat iedereen kan meedoen aan de Today at Apple-sessies. Ook zijn er hulpmiddelen om te zorgen dat een afspraak bij de Genius Bar meer toegankelijk is, ook voor slechthorenden en slechtzienden. In een interview legt Herrlinger uit wat Apple nog meer doet om iedereen te ’empoweren’, omdat iedereen iets unieks te bieden heeft. “We zijn nooit klaar daarmee”, aldus Herrlinger. “Maar het zijn precies de design- en engineering-uitdagingen waar Apple voor is gemaakt”.
Het volledige interview kun je hier lezen. We hebben allerlei info over toegankelijkheid op de iPhone, iPad en Mac voor je:
- Activeringsknop: snel toegankelijkheidsopties starten op je iPhone en iPad
- Toegankelijkheid: dit zijn de iPhone-functies voor mensen met een beperking
- Ontdek 7 toegankelijkheidsfuncties waar je ook zonder handicap iets aan hebt
- Apple Watch en toegankelijkheid voor mensen met een beperking
- Toegankelijkheidsfuncties van macOS sneller starten
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Reacties: 2 reacties