Apple en Samsung hanteren verschillende strategieën als het op smartphones aankomt. Apple heeft één model, Samsung meerdere. Apple legt de focus op design, Samsung op schaalgrootte. Toch zijn beide strategieën succesvol.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 12 reacties
L23
De strategie van Samsung gaat toch ook voor Apple op?
Eddy
Zo zie je maar…
Ikke
En de vele rechtszaken zijn met een sisser afgelopen maar hebben voor beide partijen veel gratis naambekendheid opgeleverd. Zeer goede marketingstrategie.
Kyhd
@L23
Bekijk de vergelijking nog eens goed;)
Van Samsung erg knap dat de verkoop extreem is gestegen. Van Apple knap dat ze het met 1 nieuw toestel per jaar doen, qua omzet.
pandinus
Apple die maar 1 model verkoopt…?
3GS, 4 en 4S.
Sam
Ze lijken erg op elkaar. Echter Apple verkondigd dat ze er zijn om goede producten voor ons te maken! Helaas is men de laatste jaren meer op winst uit dan expliciet goede producten maken.
Fred
Kleine opmerking: bij annual shipments is bij apple de groei eerder lineair en bij samsung exponentieel. We zullen zien wat dat geeft in 2012
ASN
Het klopt eigenlijk niet meer dat Apple slechts één smartphone verkoopt. Apple verkoopt namelijk de iPhone 3GS, de iPhone 4 en de iPhone 4S. Zijn dus 3 modellen, en ze hebben in de cijfers ALLE modellen mee genomen. De 3GS zal het minst worden verkocht (in Nederland wordt hij amper nog aangeboden zelfs, wij (KPN) hebben em niet eens meer in de winkels).
De iPhone 4S zal ongetwijfeld voor het meeste verkoop hebben gezorgd, maar de iPhone 4 verkoopt nog steeds heel goed, goed geprijsd vergeleken met de 4S, goedkopere abo’s, minder bijbetalen en voor de meeste mensen (die geen iPhone hebben of overstappen van een oude model) zullen het verschil verwaarlozen tussen de 4 en de 4S.
Desalniettemin is het een hele mooie prestatie natuurlijk. En nu wachten op the new iPhone…
Helmut
Worden de oudere modellen niet als andere types gezien?
Frankie
Bij marketing opleidingen wordt je uitgelegd dat het beter is om 10 keer €0.10 winst te behalen i.p.v. 1 keer €1.-
Dit om de continuïteit te waarborgen als het even wat minder gaat.
dutchie
@ASN
Ik denk dat het over 1 toestel per jaar gaat… Het is logisch dat het oudere model nog 1 of 2 jaartjes blijft hangen als het “budget-model”
Bubbly
@ASN:
Apple verkoopt 1 nieuw product tegelijk in de iPhone-lijn, Samsung verkoopt er vele meer tegelijk. Daarbij klopt het dat Apple 1 telefoon per jaar aanhoudt (gemiddeld genomen) en dat Samsung elke paar maanden een vervanger, opvolger, broertje, broer of kloon aankondigt.
De strategie van Samsung gaat toch ook voor Apple op?
Zo zie je maar…
En de vele rechtszaken zijn met een sisser afgelopen maar hebben voor beide partijen veel gratis naambekendheid opgeleverd. Zeer goede marketingstrategie.
@L23
Bekijk de vergelijking nog eens goed;)
Van Samsung erg knap dat de verkoop extreem is gestegen. Van Apple knap dat ze het met 1 nieuw toestel per jaar doen, qua omzet.
Apple die maar 1 model verkoopt…?
3GS, 4 en 4S.
Ze lijken erg op elkaar. Echter Apple verkondigd dat ze er zijn om goede producten voor ons te maken! Helaas is men de laatste jaren meer op winst uit dan expliciet goede producten maken.
Kleine opmerking: bij annual shipments is bij apple de groei eerder lineair en bij samsung exponentieel. We zullen zien wat dat geeft in 2012
Het klopt eigenlijk niet meer dat Apple slechts één smartphone verkoopt. Apple verkoopt namelijk de iPhone 3GS, de iPhone 4 en de iPhone 4S. Zijn dus 3 modellen, en ze hebben in de cijfers ALLE modellen mee genomen. De 3GS zal het minst worden verkocht (in Nederland wordt hij amper nog aangeboden zelfs, wij (KPN) hebben em niet eens meer in de winkels).
De iPhone 4S zal ongetwijfeld voor het meeste verkoop hebben gezorgd, maar de iPhone 4 verkoopt nog steeds heel goed, goed geprijsd vergeleken met de 4S, goedkopere abo’s, minder bijbetalen en voor de meeste mensen (die geen iPhone hebben of overstappen van een oude model) zullen het verschil verwaarlozen tussen de 4 en de 4S.
Desalniettemin is het een hele mooie prestatie natuurlijk. En nu wachten op the new iPhone…
Worden de oudere modellen niet als andere types gezien?
Bij marketing opleidingen wordt je uitgelegd dat het beter is om 10 keer €0.10 winst te behalen i.p.v. 1 keer €1.-
Dit om de continuïteit te waarborgen als het even wat minder gaat.
@ASN
Ik denk dat het over 1 toestel per jaar gaat… Het is logisch dat het oudere model nog 1 of 2 jaartjes blijft hangen als het “budget-model”
@ASN:
Apple verkoopt 1 nieuw product tegelijk in de iPhone-lijn, Samsung verkoopt er vele meer tegelijk. Daarbij klopt het dat Apple 1 telefoon per jaar aanhoudt (gemiddeld genomen) en dat Samsung elke paar maanden een vervanger, opvolger, broertje, broer of kloon aankondigt.