Apple heeft op de weblog voor developers een bericht geplaatst waarin ze aangeven dat ontwikkelaars die gebruik willen maken van de locatiegebaseerde toepassingen voor hun iPhone-applicaties voorzichtig moeten zijn.
Ik vind dit net één van de voordelen van het goedkeuringsproces van Apple. Hierdoor wordt ik niet onbewust bestookt met reclame waar ik niet op zit te wachten.
Ik snap niet dat je hiermee problemen kan hebben als consument
je mist een belangrijk woord: overwegend!
je mag dus wel degelijk reclame hebben, gewoon niet overwegend in je app 🙂
Vincent
Origineel geplaatst door baltar Heb je wel goed begrepen waar het over gaat?Ik vind dit net één van de voordelen van het goedkeuringsproces van Apple. Hierdoor wordt ik niet onbewust bestookt met reclame waar ik niet op zit te wachten. Ik snap niet dat je hiermee problemen kan hebben als consument
Je hebt gelijk dat je dan niet onbewust bestookt wordt met reclame, voor nu in ieder geval. Want Apple is er niet alleen tegen voor ons, de consument, maar ook om het zelf te gaan doen en er zelf geld aan te verdienen. Denk nooit dat een bedrijf iets primair doet voor de klant, er zit altijd wel een (direct) voordeel voor het bedrijf zelf bij.
marcoooo
Prima zet van Apple, zo werkt hun goedkeuringsbeleid in hun (en ons) voordeel.
Als het aan bijvoorbeeld Google ligt is alles straks een en al reclame. Grote schreeuwende flash reclames op sites, google Ads die je mail ‘leest’. Zelfs Cydia zit al vol reclame. Ze verdienen er miljarden mee en jij klikt je suf om die banners weg te krijgen.
Apple bewijst maar eens dat ze klantvriendelijk willen zijn. Dit is wat mij betreft super positief!!
Joey
Dan zal auto trader eb Jaap.nl binnenkort wel verdwijnen… Die twee applicaties bevatten niets als advertenties in de buurt 😉
Flugel
Advertenties uit de buurt of andere advertenties, het blijven advertenties, dus snap het probleem niet helemaal. Alsof er ooit iemand op de dingen klikt :p.
tomtom100
Origineel geplaatst door marcoooo Prima zet van Apple, zo werkt hun goedkeuringsbeleid in hun (en ons) voordeel.
Als het aan bijvoorbeeld Google ligt is alles straks een en al reclame. Grote schreeuwende flash reclames op sites, google Ads die je mail ‘leest’. Zelfs Cydia zit al vol reclame. Ze verdienen er miljarden mee en jij klikt je suf om die banners weg te krijgen.
Apple bewijst maar eens dat ze klantvriendelijk willen zijn. Dit is wat mij betreft super positief!!
Ja echte engelen die Apple-mensen. Dat ze dat zomaar allemaal voor ons doen….
Zo sociaal en onbaatzuchting….
Ik voel een Nobel-prijsje aankomen voor Steve…
Chris
Origineel geplaatst door gravediggerje mist een belangrijk woord: overwegend!
je mag dus wel degelijk reclame hebben, gewoon niet overwegend in je app
Sorry, dat staat er niet, er wordt in dit citaat geen beperking gesteld aan de hoeveelheid reclame. Er staat: als de app de GPS-informatie overwegend gebruikt voor het targetten van reclame, dan wordt de app door Apple teruggestuurd naar de tekentafel. Apple wil dus dat de locatiedata niet alleen maar voor reclamedoeleinden wordt gebruikt, maar vooral voor “beneficial information”.
Stiruam
Van mij part mogen ze zoiezo ook meteen verbieden admob of andere banners te plaatsen in betaalde applicaties. Wal-ge-lijk word het altijd helemaal gek van!
NICKK
Origineel geplaatst door baltar Origineel geplaatst door JoostEn Apple blijft lekker misbruik maken van hun machtspositie!Heb je wel goed begrepen waar het over gaat?Ik vind dit net één van de voordelen van het goedkeuringsproces van Apple. Hierdoor wordt ik niet onbewust bestookt met reclame waar ik niet op zit te wachten. Ik snap niet dat je hiermee problemen kan hebben als consument
Juist niet, nu word je bestookt met reclame dat je niets aangaat, want wat heb je nou liever voor reclame, reclame voor stranstoelen of voor winterjassen, als je bewijs van spreken in de alphen woont..
Robbert
Origineel geplaatst door anna Origineel geplaatst door JoostEn Apple blijft lekker misbruik maken van hun machtspositie!Als je niet akkoord bent met de bedrijfspolitiek van Apple kan je nog altijd gaan ontwikkelen voor Nokia of Palm.
En Apple blijft lekker misbruik maken van hun machtspositie!
Als je niet akkoord bent met de bedrijfspolitiek van Apple kan je nog altijd gaan ontwikkelen voor Nokia of Palm. 😉
Heb je wel goed begrepen waar het over gaat?
Ik vind dit net één van de voordelen van het goedkeuringsproces van Apple. Hierdoor wordt ik niet onbewust bestookt met reclame waar ik niet op zit te wachten.
Ik snap niet dat je hiermee problemen kan hebben als consument
Hopelijk bezoek je deze site dan niet met je iPhone want hier wordt dezelfde methode gebruikt.
als ze niet willen dat het kan, waarom accepteren ze dan applicaties die het doen?
je mist een belangrijk woord: overwegend!
je mag dus wel degelijk reclame hebben, gewoon niet overwegend in je app 🙂
Je hebt gelijk dat je dan niet onbewust bestookt wordt met reclame, voor nu in ieder geval. Want Apple is er niet alleen tegen voor ons, de consument, maar ook om het zelf te gaan doen en er zelf geld aan te verdienen. Denk nooit dat een bedrijf iets primair doet voor de klant, er zit altijd wel een (direct) voordeel voor het bedrijf zelf bij.
Prima zet van Apple, zo werkt hun goedkeuringsbeleid in hun (en ons) voordeel.
Als het aan bijvoorbeeld Google ligt is alles straks een en al reclame. Grote schreeuwende flash reclames op sites, google Ads die je mail ‘leest’. Zelfs Cydia zit al vol reclame. Ze verdienen er miljarden mee en jij klikt je suf om die banners weg te krijgen.
Apple bewijst maar eens dat ze klantvriendelijk willen zijn. Dit is wat mij betreft super positief!!
Dan zal auto trader eb Jaap.nl binnenkort wel verdwijnen… Die twee applicaties bevatten niets als advertenties in de buurt 😉
Advertenties uit de buurt of andere advertenties, het blijven advertenties, dus snap het probleem niet helemaal. Alsof er ooit iemand op de dingen klikt :p.
Ja echte engelen die Apple-mensen. Dat ze dat zomaar allemaal voor ons doen….
Zo sociaal en onbaatzuchting….
Ik voel een Nobel-prijsje aankomen voor Steve…
Sorry, dat staat er niet, er wordt in dit citaat geen beperking gesteld aan de hoeveelheid reclame. Er staat: als de app de GPS-informatie overwegend gebruikt voor het targetten van reclame, dan wordt de app door Apple teruggestuurd naar de tekentafel. Apple wil dus dat de locatiedata niet alleen maar voor reclamedoeleinden wordt gebruikt, maar vooral voor “beneficial information”.
Van mij part mogen ze zoiezo ook meteen verbieden admob of andere banners te plaatsen in betaalde applicaties. Wal-ge-lijk word het altijd helemaal gek van!
Juist niet, nu word je bestookt met reclame dat je niets aangaat, want wat heb je nou liever voor reclame, reclame voor stranstoelen of voor winterjassen, als je bewijs van spreken in de alphen woont..
Ahum, Android…