Reacties voor: Apple geeft geen toegang tot iPad-vrachtinfo

Apple geeft geen inzicht in de import- en douane-informatie rondom de iPad. Dat beweert een databeveiligingsbedrijf. Bedrijven als ImportGenius leven van deze informatie.
Lees het complete artikel → Apple geeft geen toegang tot iPad-vrachtinfo
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 14 reacties

  1. Ik snap best waarom Apple die info geheim houd.

    juist als die info rond slingert dan geef je de concurrent een kijkje in je keuken van producten die nog niet af zijn.

    Als je een technologische voorsprong wil gaan maken en houden dan is de apple tactiek best een goede.
    Zo kunnen ze stiekem iets ontwikkelen zonder dat iedereen er al vanaf weet.

    Dat is waarschijnlijk ook waarom alle andere bedrijven direct vertellen waar ze aan bezig zijn en het vervolgens maanden later pas op de markt zetten omdat ze een deadline niet halen. Vaak zie je daar product aankondigingen en vroege demos van wat je over een jaar kan kopen.

    project natal de HP slate de courier en zo nog een hoop vaporware producten. Apple komt gewoon met iets op de proppen wanneer het af is. en dan kan jehet kopen als na de massa productie de voorrad op pijl is.

    sommige producten daar gelaten omdat die een FCC keuring nodig hebben voor ze verkocht mogen worden.
    zoals de iphone en ipad.

  2. apple heeft al jaren door dat door gecontroleerd informatie te lekken dat ze veel meer media aandacht kunnen trekken.

    als iedereen aan hun info kan komen dan hebben ze geen controle.

    feiten of speculaties worden alleen de wereld ingeslingerd als apple dat wil

    gewoon slim marketen

  3. @nintendstroid: Als dat zo is, dan is de iPad DOM gemarket gezien de te hoge verwachtingen.

  4. @Amine:

    alsof Apple luistert naar wat de fans willen en dan even in 4 maanden tijd een iPad ontwikkelen.

    Dat gaat in jaren lange stilte en apple lekt bewust info om de reacties te pijlen.

    Apple en (in jou ogen domme) marketing legt hun de afgelopen jaren geen wind eieren. Als jij het beter weet hoe apple zich zelf in de markt moet zetten ben je goud waard. Dan zou ik gaan solliciteren. 😉

  5. Zo hey hij bent gevoelig op de late avond. 😛 Ik geloof wel dat apple slim kan marketen, maar dat hun invloed maar tot dus verre reikt. de iPad is daar een duidelijk voorbeeld van(een door geschoten hype).

    En dat onzin reactie van jou hoort op de forum thuis. Laten we hier even on topic blijven.

    Ik probeerde alleen een punt te maken dat dit verhaal hierboven niet zo zeer met met marketing(in de zin van de massa beinvloeden) te maken heeft. Maar meer met concurrentie strategie.

  6. Vind het geweldig hoe Apple dat aanpakt. Heb steeds een beetje het gevoel dat het binnenkort pakjesdag is en we de verrassingen uit mogen pakken. Dat gevoel heb ik bij de ipad en ook bij de nieuwe iPhone. Heerlijk toch? 

  7. @Amine:
    mensen zijn te kortzichtig. Ze willen niet zien dat er ook bedrijven bestaan die schoppen tegen wat oud en bekend is en verder willen met de technologie.
    Apple focust opgebruiks ervaring en wil de technologie op de achtergrond drukken zodat die onzichtbaar is/blijft. dat gaat zelfs zo ver dat niemand hoeft te weten wat er in die trucken doosjes van apple zit als ze nog niet op de markt zijn. Het resultaat van zo te werk gaan is iets op de markt kunnen zetten waar niemand aan gedacht had terwijl het antwoord allang voor hun neus lag. Maak het simpeler.

    Met Apple is het met de iPod en de iPhone tot nu toe altijd zo geweest dat door de manier van marketing appel producten eerst heel veel tegen wind kregen in de pers. en als het product eenmaal op de markt kwam en de eerste mensen probeerde het product dan keerde die negatieve tendens 180 graden om.
    en voila apple gaat er goed op dankzij de iPod en iPhone en veel eerder nog de iMac. stuk voor stuk anders dan wat er al te krijg was in de industrie. stuk voor stuk geen NIEUWE producten maar juist beter doordachte versies van BESTAANDE producten.

    Bij het zien van de producten tijdens een aankondiging dan blaat de massa elkaar na over de nadelen en dat apple de plank mis zou slaan en het product zou gaan floppen want het miste cruciale functies.

    en vervolgens blijkt het product de game changer in die tak van de industrie te zijn en lukt het apple om die markt totaal naar hun hand te zetten.

    bij de ipod bestonden er al genoeg mp3 spelers en toch heeft apple laten zoen door eigenwijs te zijn en hardware te kopppelen aan een distributie model in een gelikt jasje en gebruiksvriendelijkheid die je nog niet eerder had gezien. Het resultaat ken je.

    de iphone idem. er waren al zat smartphones en die hadden allemaaal fucties waar de iphone van kon dromen. De iphone zo floppen vanwege het ontbreken van een stylus flash en multitasking. en nu is het een van de populairste telefoons in de industrie zonder dat er al te veel verranderd is na alle kritieken.

    Het zijn vooral de mensen die bang zijn voor vernieuwing die het hardst roepen dat het eerst volgend apple product zal falen.

    Apple gaat met de iPad gewoon een hatrick maken.
    Alle negatieve pers de voor en tegenstanders net als bij de iphone en ipod zijn er weer. het product is nog niet te koop en toch is er dagelijk nieuws over te vinden. de industrie breekt angst zweet uit omdat ze dit niet helemaal goed hadden geanticipeerd. en ze zijn nu heel hard opzoek naar modellen en samenwerkings verbanden om een iPad rivaal inclusief vergelijkbaar ecosysteem op te zetten. en als ze niet daar op kunnen conurreren dan concurreren ze maar weer op de ouderwetse manier.

    op prijs en features. terwijl het gaat om design en gebruiksgemak. dan neemt men vanzelf een hogere prijs voor lief. en dat bewijs apple keer op keer weer.

  8. De laatste alinea van het artiekel geeft al precies aan waarom apple niet zo happig is op het vrij geven van die informatie.

    men wil het door verkopen aan concurrerende bedrijven om zo geld te verdienen aan wat er bij de buren gebeurt.
    als een concurrent hapt en ook een apparaat gaat bouwen gebaseerd op de zelfde ingrediënten ben je je voorsprong kwijt dat wil je niet als technologie bedrijf.

  9. Ik ben er 100% zeker van dat de iPad gaat slagen(meer dan slagen). @4saus: Stop met die open deuren keer op keer in te trappen aub.

  10. @Amine: je kan ook alles waar 4saus bij staat negeren…

  11. @4saus: Hahaha dan moet ik lang door scrollen!

  12. @4saus en @Amine –> book a room! 🙂

    Ik vind die vrachwagen wel gaaf!

  13. Origineel geplaatst door 4saus
    Bij het zien van de producten tijdens een aankondiging dan blaat de massa elkaar na over de nadelen en dat apple de plank mis zou slaan en het product zou gaan floppen want het miste cruciale functies.

    Dat klopt dus niet helemaal. Bij de iPhone was de media en de massa wél direct positief. Natuurlijk waren er toen ook mensen die vonden dat er veel cruciale functies ontbraken, die deels door software updates zijn opgelost, maar het algemene beeld van de iPhone is altijd positief geweest. Je doet nu of de iPhone en de iPad hetzelfde zijn ontvangen. Niet dus. De iPad wordt algemeen gezien als redelijk teleurstellend omdat er hele hoge verwachtingen waren.

    On topic: door dat geheimzinnige gedoe heeft Apple die sfeer, in meer of mindere mate zelf gecreëerd. Dit is zeer slimme marketing. Echter soms kan het averechts werken zoals nu bij de iPad en is de hype doorgeslagen en kan Apple niet voldoen aan de hoge verwachtingen.

    Maar dat wil niet zeggen dat de iPad geen succes wordt. De Apple fans kopen dat ding toch wel. De échte revolutie zit niet in het apparaat zelf maar hangt af van de media (boeken, kranten, tijdschriften etc.) die Apple met zich mee kan krijgen.

    Als Apple de truc bij de digitale media nog een keer kan opvoeren zoals zij dat eerder deden in de muziek industrie gecombineerd met de iPod (wat bij de eerste versie op zichzelf ook geen bijzonder apparaat was) pas dán is dit een revolutie en zal blijken of de hype die ze zelf gecreëerd hebben terecht is.

  14. @WvB22: we zeggen in feite het zelfde in andere woorden. Op 1 verschil in inzicht/hands on ervaring na. (zie offtopic geleuter) En voor wie het niet met ons een is. De beste stuurlui staan aan wal. Apple doet niks nieuws ben dit gaat ze al jaren lang Goed af.

    Offtopic geleuter:
    Ik verkoop de iPhone als medewerker van een APR in nederland. En ik weet uit ervring hoe de iPhone ECHT is ontvngen. Aan de recties van de klanten. (zelfs vandaag nog) zijn er mensen die echt nog overtuigd moeten worden op de zelfde argumenten die in de kranten stonden. De zelfde media diie volgens jou zo positief was over de iPhone was dat in eerste instantie niet. Ligt er maar net aan waar je je nieuws vandaan haalt.

    Hoe heet die tech blogger die de iPhone in de kliko smeet toen hij net uit was omdat dat ding zo slecht was in zijn ogen. Het zou een flop worden.
    Tweakers fok gamekings en heel veel andere sites waaren vooral in het begin erg negatief over de iPod en iPhone en die zijn later allemaal bijgedraaid. Dat zelfde beeld merk je terug in de winkel bij klanten en in de verkoop cijfers.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.