Als je problemen hebt met je iPhone, iPad of Mac, kun je bij een Apple Store een afspraak inplannen bij de Genius Bar. Hier kijk je samen met een deskundige naar het probleem, en kom je uiteindelijk tot een oplossing. Uit nieuwe geruchten blijkt dat Apple van plan is om de service van de Genius Bar op twee punten te verbeteren, die het voor de klant wat gemakkelijker maken.

Als je nu een afspraak inplant bij een Genius Bar, zal de medewerker die je te woord staat zich aan een relatief streng tijdschema moeten houden. Een Genius Bar-sessie van een iOS-apparaat mag 10 minuten duren, terwijl er maximaal 15 minuten uitgetrokken wordt voor Macs. Mocht je meer tijd nodig hebben, dan zit er nu vaak niets anders op dan een vervolgafspraak inplannen.
‘Genius Bar-afspraken maken wordt gemakkelijker’
Volgens Mark Gurman van 9to5Mac is Apple van plan om deze tijdslimiet wat te versoepelen, zodat een Genius Bar-sessie terwijl hij aan de gang is verlengd kan worden. Om ervoor te zorgen dat het volledige tijdschema hierdoor niet in de soep loopt, zouden Apple Store-medewerkers met een nieuw algoritme te maken krijgen die automatisch afspraken naar andere medewerkers verzet als iemand langer bezig is.
Naast het spontaan verlengen van Genius Bar-afspraken, zou Apple het ook gemakkelijker willen maken om direct met iemand te kunnen spreken, ook als je niet van tevoren een afspraak gemaakt hebt. Vorig jaar werd de Genius Bar al verbeterd door het beter inschatten van wachttijden.
Reageren op Genius Bar-berichten
Tot slot stelt Gurman dat er gewerkt wordt aan een nieuwe manier om de klant te laten communiceren met de Genius Bar-medewerker. Je ontvangt nu via een iMessage meer informatie over je afspraak, maar hebt als klant hierbij niet de mogelijkheid om te reageren. Hier moet verandering in komen, zodat je straks snel een berichtje terug kunt sturen als je de afspraak wilt annuleren of verplaatsen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Als ik in Den Haag een afspraak wil maken met een Genius is de eerste mogelijkheid altijd na een week. Ik wil dat die Genius op mij zit te wachten ipv ik op hem.
Ik wilde ook een afspraak maken maar weet niet als het zinvol is. Mijn vriendin der iPhone 6S loopt soms vast. Scherm staat helemaal vast en na enkele minuten start hij opnieuw op. Na een complete reset en een schone telefoon doet hij het nog steeds. Als ik naar een Genius gaat in Den Haag zal hij de telefoon dan opsturen ter reparatie of vervangt een Genius hem direct? (telefoon is 4 maanden oud)
Als hij hem opstuurt dan kan ik dat natuurlijk zelf ook, scheelt mij een reisje Den Haag ;).
Nog nooit meegemaakt dat ik een vervolgafspraak moest maken, hoe lang het ook duurde. En in Amsterdam is het altijd mogelijk om snel een afspraak te maken, soms zelfs dezelfde dag nog.
Heb ook goeie ervaringen in Amsterdam met de Genius bar!
@F1WilliamsJeff: De iphone zullen ze vervangen voor een remanufactured exemplaar verwacht ik.
Eens, ik ook! Heel erg goed geholpen! 🙂
Het is wel zinvol. Je kunt in een korte gedetailleerde uitleg aangeven wat voor problemen je ervaart via de genius bar support webpagina.
Onder voorbehoud aub: Er wordt meestal een diagnostische log gemaakt (via de iPhone van je vriendin) en wordt nagekeken door de medewerker van de genius bar en wordt overlegd met jou wat voor de volgende stap is. Meestal krijg je een nieuwe iPhone.
Dit kan zijn dat dit hardware matig zijn. Omdat je al een complete reset gedaan hebt.
Ik heb zelf zeer goede ervaringen gehad met de genius bar in de Apple store, in Amsterdam althans.
Veel succes! En zie het als een leuk dagje uit :-). Ik ging daarna ook ff lekker de stad in in Amsterdam en genieten bij Starbucks, haha!
De genius bar slaat echt nergens op ik moet een afspraak maken alsof het mijn dokter is of zo.
Laatst was ik in Den haag apple store werd ik gewoon weg gestuurd omdat ik geen afspraak had gemaakt terwijl de medewerkers rustig aan het chillen waren.
Opdat moment wist ik niet dat er speciaal een afspraak gemaakt moest worden en dat had ik ook aangegeven.
Ik vind de service in Den Haag ook niet Apple waardig. Het is niets vergeleken met de Apple Store in Amsterdam. Ik heb gemerkt dat ze in Amsterdam juist de tijd voor je nemen om je klacht in behandeling te nemen. In Den Haag is het zo, dit is het, dit kunnen we voor je doen, doei. Je kan geen extra vragen stellen of iets anders, want dan moet je een nieuwe afspraak maken, terwijl het in Amsterdam echt heel anders aan toe gaat. Daar nemen ze juist de tijd voor je, ongeacht de aantal vragen en hoeveel tijd het in beslag neemt. Ze maken zelfs ter plekke een afspraak als dat nodig zou moeten zijn.
Meest goede ervaringen behalve met de Apple Watch. Vrijwel nooit ergens een plekje vrij en als deze al vrij is dan op onmogelijke tijden. Uiteindelijk gekozen voor een chat met een genius medewerker en dat was sneller, makkelijker en kon ik doen vanuit mijn luie stoel. Was verbaasd hoe soepel dat liep.