Reacties voor: Apple: ‘Grootste horlogemerk ter wereld, na Rolex’

Apple is uitgegroeid tot het tweede horlogemerk ter wereld, na Rolex. Apple verkoopt meer horloges dan Longines, Omega, Cartier en andere bekende merken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 28 reacties

  1. En waar valt Samsung in dit rijtje dan?

  2. Tweede merk qua omzet of qua aantallen? Hoewel ook Rolex schaars is met verkoopcijfers, wordt de verkoopt geschat tussen de 1 en 2 miljoen exemplaren per jaar. Dan zou de Apple watch aanmerkelijk minder verkopen dan analisten schatten.

  3. Volgens mij is Rolex idd geen verkooptopper meer.. Denk dat de cijfers dus omzet gerelateerd zijn ipv verkoop aantallen.

  4. Of het totaal aantal horloges? Ik heb geen idee

  5. Nu nog een mooie erbij. Graag naast de huidige fitness modellen ook een klassiek model met rond scherm zonder alle fitness poespas.

  6. Na vrijdag ben ik ook trotse eigenaar !

  7. @JWB: in de Keynote zegt ie duidelijk omzet. Ik denk dat Rolex relatief weinig in aantallen verkoopt maar dat de omzet erg hoog is.

  8. Ik vind Rolex eerder minderwaardig. De Hummer onder de horloges.

  9. @iFreek: Ga je mond eens spoelen.

  10. De jaarlijkse productie van Rolex wordt geschat op ongeveer (schrik niet) 1 miljoen horloges per jaar.

    Apple vermeldde de merken Omega, Tissot en Longines apart tijdens de Keynote. Deze merken zijn echter eigendom van de Swatch Group. Swatch produceert in totaal veel meer uurwerken dan Apple. Maar goed, Tim Cook had het over ‘brands’…

  11. Origineel geplaatst door iFreek
    Ik vind Rolex eerder minderwaardig. De Hummer onder de horloges.

    true, de hemaklok onder de exclusieve horloges

  12. Toyota is het grootste automerk. Snow is het grootste biermerk (in volume).

  13. Apple watch zie ik nog steeds niet zitten als je een tweede device op zak moet hebben om het te laten functioneren.

  14. Apples en peren vergelijken. Een Rolex, Omega, etc zijn compleet andere producten. Deze horloges houden hun waarde, of worden zelfs meer waard. Apple watch is een gadget om je pols en na een jaar koop je een nieuwe omdat het model verouderd is. Snap niet zo goed dat Apple zo prat gaat op deze vergelijking. Wellicht de Hema of Seatch misschien nog wel meer verkopen.

  15. Origineel geplaatst door Ron
    Apples en peren vergelijken. Een Rolex, Omega, etc zijn compleet andere producten. Deze horloges houden hun waarde, of worden zelfs meer waard. Apple watch is een gadget om je pols en na een jaar koop je een nieuwe omdat het model verouderd is. Snap niet zo goed dat Apple zo prat gaat op deze vergelijking. Wellicht de Hema of Seatch misschien nog wel meer verkopen.

    Vind je een iphone ook een gadget? Denk je niet dat de vormfactor daarvan redelijk tijdgebonden is?

    Siri op mijn watch zal uiteindelijk de telefoon obsolete maken.

  16. @Gabor: staat los van dit verhaal wat een iPhone is. Het gaat erom dat ik niet vind dat je applewatch kunt plaatsen in het lijstje met grote horlogemerken. Dat is dat IKEA zegt dat ze meer tafels hebben verkocht dan bepaalde designmerken. Bij applewatch gaat het vooral om de functionaliteit. De andere merken is als een sierraad, of zelfs investering. Heb 10 jaar geleden een omega gekregen, draag ik nu nog. Zie ik met applewatch niet gebeuren (niet een 10 jaar oude)

  17. Zo, de keynote lijkt me nu wel weer genoeg uitgemolken.. Genoeg artikeltjes over weinig zeggende statements van Cook, tenzij we de feiten hebben waarop deze uitspraken zijn gebaseerd… Leuk dat je iets wilt schrijven, maar dit voegt toch weinig toe ? Of is iedereen dit met me oneens ?

  18. @Fritsie: oneens, voor iedereen die de Keynote heeft over geslagen toch leuk om te zien lijkt me

  19. Ik vind er niks aan, een Rolex. Soort jaren zeventig kermishorloge, maar dan wat steviger in elkaar gezet en 1000 keer zo duur. Dát is handel. Maar het enige dat je ermee kunt is de tijd zien. Dat wordt snel saai.

    Ik vind de Apple Watch helemaal geen horloge. Toegegeven, je kunt er ook de tijd op zien. En verder nog een stuk of twintig grappige dingen.

    Niks belangrijks. Maar het is dan ook een stuk voordeliger dan de Rolex.
    Als het écht belangrijk wordt, koop ik er één.
    Een Apple Watch.
    Niet zo’n lelijke Rolex.

  20. Nogal wiedes dat andere (luxe) merken minder verkopen: je koopt een omega of soortgelijk horloge voor het leven. Ook ná een paar jaar zijn ze nog tijdloos, in tegenstelling tot de Apple watch die naarmate de tijd weg tikt steeds meer verouderd en door de hedendaagse technologie al snel als obsolete mag worden bestempeld. Voor mij is de Apple watch meer een gadget dan een horloge. Leuk wat je er mee kunt, maar blijf het onpraktisch vinden dat je een horloge elke dag moet opladen. Cook en co zijn hard op zoek naar succesverhalen nu de cijfers bij Apple voor het eerst sinds járen minder worden. Valt te hopen voor Cook dat aandeelhouders hier in blijven trappen.

  21. The Apple Watch de Samsung onder de horloge’s…En Tim Cook word steeds meer de Amerikaanse tegenhanger van zijn Aziatische concurrenten met het manipuleren van consumenten,omzet en verkoopcijfers..Apple gaat in mijn opinie hard de verkeerde kant op

  22. Origineel geplaatst door jw
    De jaarlijkse productie van Rolex wordt geschat op ongeveer (schrik niet) 1 miljoen horloges per jaar.

    Apple vermeldde de merken Omega, Tissot en Longines apart tijdens de Keynote. Deze merken zijn echter eigendom van de Swatch Group. Swatch produceert in totaal veel meer uurwerken dan Apple. Maar goed, Tim Cook had het over ‘brands’…

    Precies. Ik miste Swatch al!

  23. Verschil is dat een Apple watch die je nu voor 1000 euro koopt een inferieur product is wat door een stel fanaten gekocht wordt. De eerste Apple watch haalde nog niet eens een etmaal, wat is dat voor een horloge?
    Vervolgens is een Apple watch die je nu koopt klaar voor de vuilnisbak over 5 jaar, want dan kun je er niets meer mee.
    En dan maar mauwen over een Rolex. Als ik nu een Rolex koop, loopt hij over 40 jaar nog. Daarnaast is de verkoopwaarde ook dan nog factor 100 tegenover een Apple watch.
    Verder zie ik hier allerlei commentaar over Rolex dit en Rolex dat en ze weten nog niet eens waarover ze praten…. Het is geen Apple watch waarvan 1 model met 3 metaalsoorten en 2 maatjes is. Rolex is een merk, geen model. En laten we wel wezen een mooie submariner is al sinds de tijd van Dr. No tijdloos en een toonaangevende duikklok voor pro’s geweest. Wat is een Apple Watch? Een speeltje voor fanboys en verwende kinderen, want fatsoenlijk klokkijken kun je amper op dat ding, zeker als de accu op is ROFL…..

  24. @Akoni2011: Niet gekeken naar de presentatie?

  25. Origineel geplaatst door Roy
    @Fritsie: oneens, voor iedereen die de Keynote heeft over geslagen toch leuk om te zien lijkt me

    Nee hoor. Keynote niet gezien en hier kan ik ook niet warm van worden 🙂

  26. @Kees: Gôh, nooit geweten dat ik onfatsoenlijk klokkijk 😝
    Maar ‘een mooie submariner’, da’s toch (niet alleen volgens @iFreek) net zoiets als ‘een mooie hummer’: een contradictio in terminis 😁

    Maw: wat een (…) ge-trol 😠

  27. Origineel geplaatst door Ferryman
    @Kees: Gôh, nooit geweten dat ik onfatsoenlijk klokkijk 😝

    Maar ‘een mooie submariner’, da’s toch (niet alleen volgens @iFreek) net zoiets als ‘een mooie hummer’: een contradictio in terminis 😁

    Maw: wat een (…) ge-trol 😠

    Kijk eens aan, weer wat betweterig en onzinnig gepruttel uit de mond van onze veerman. Over getrol gesproken…

  28. Newsflash! Smart heeft in een presentatie-slide aangegeven dat zij meer omzet en volume draaien dan Lamborghini. Autoliefhebbers reageren geschokt!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.