Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
Freaky
Lol ik moet meteen denken aan iKids, omdat schijnbaar sommige ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden.
Toch wel een beetje overtrokken om de verantwoordelijkheid bij Apple te leggen.
mike
is het zo moeilijk om gewoon de iPhone/iPad zo in te stellen dat er direct wachtwoord te vragen bij aankopen of gewoon in-app uit te schakelen, die kiddo’s van mij weten dat ze geen aankopen mogen doen, maar voor de zekerheid staat “direct wachtwoord vragen” ook ingeschakeld.
Lars
Omdat sommige mensen kinderen hebben die niet luisteren moet apple dit oplossen?
Als mijn ouders vroeger tegen mij zijden nee keek ik wel linker uit, mijn kleine neefje heeft ook een ipad mini pas 5 jaar is hij maar weet precies wat een in-app aankoop is en zal die ook nooit maken zonder toestemming.
Moet ik bij apple een briefje van mijn ouders inleveren om een in-app aankoop te mogen maken?
Freaky
Het Apps kopen lijkt mij juist de perfecte manier om je kinderen te leren om te gaan met geld. App zijn meestal niet zo duur, en kinderen zijn er ook echt mee vergroeid. Dus zou ik zelf dat gebruiken om het te leren.
nigelllv
Vind het allemaal maar overdreven. Moeten die ouders van tegenwoordig maar niet een iPad of iPhone aan kleine kinderen geven die nog niet door hebben wanneer ze iets kopen.
Laat die kinderen lekker buiten spelen met een fietsje ofzo.
Eigen schuld als je kind voor een vermogen aan apps gekocht heeft.
Thomas
Origineel geplaatst door Freaky: Lol ik moet meteen denken aan iKids, omdat schijnbaar sommige ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden.
Meteen een nominatie voor domste reactie van het jaar. Het heeft dus vaak niets met opvoeden te maken. Een spel wordt gedownload, kind gaat meteen spelen. Zonder dat het kind (7 jaar oud of zo) het weet gaat het in app aankopen doen. Het wachtwoord staat binnen 15 minuten dus nog open. Ja natuurlijk, je kunt en moet in-app aankopen uitschakelen. Maar dat blijft gebruikers onvriendelijk. Altijd een verplicht wachtwoord invoeren zoals nu zal gaan gebeuren is gewoon een goede oplossing.
Imade
Origineel geplaatst door Freaky Lol ik moet meteen denken aan iKids, omdat schijnbaar sommige ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden.Toch wel een beetje overtrokken om de verantwoordelijkheid bij Apple te leggen.
Jij weet dat blijkbaar, maar ik wist dat ook niet toen ik mijn aller eerste iPhone had.
Nergens word daar een woord over gerept, niet in boekjes, waarschuwingen etc.
Ook is het in de instellingen menu lastig te vinden.
Daarnaast verwacht je dat je voor iedere aankoop jezelf moet bevestigen, en dat is bij Apple de eerste 15 minuten na iedere aankoop NIET het geval.
Meteen een nominatie voor domste reactie van het jaar. Het heeft dus vaak niets met opvoeden te maken. Een spel wordt gedownload, kind gaat meteen spelen. Zonder dat het kind (7 jaar oud of zo) het weet gaat het in app aankopen doen. Het wachtwoord staat binnen 15 minuten dus nog open. Ja natuurlijk, je kunt en moet in-app aankopen uitschakelen. Maar dat blijft gebruikers onvriendelijk. Altijd een verplicht wachtwoord invoeren zoals nu zal gaan gebeuren is gewoon een goede oplossing.
Dus met andere woorden, omdat mensen (ik denk dan, zoals jij) hun kinderen niet in de hand hebben en zelf te lui zijn om hun idevice goed in te stellen moet ik dus altijd een password in vullen.
Maar sorry hoor als je je aangesproken voelt. :/
Guido
Het houdt tweemaal NIKS in om ‘direct wachtwoord vragen’ aan te vinken… Apple kan dit standaard aanzetten in hun nieuwe iOs, dit is slechts één bit verzetten. Het verhaal dat iOs 7.1 daardoor vertraging heeft is helemaal uit de lucht gegrepen, welke ‘journalist’ heeft dit nu weer verzonnen !
Het heeft niets met wel of niet kunnen opvoeden te maken. Waar het om gaat is dat een onderneming, zeker een grote zoals Apple die veel geld verdient met belastingontduiking, een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft t.o.v. haar klanten die niet altijd even bewust of bekwaam omgaan met producten.
Zwart-wit gesteld komt het erop neer dat onhandigen, onwetenden en sukkels tegen zichzelf beschermd moeten worden. Dat is een algemeen aanvaard principe dat ook voor Apple geldt.
Sergio
Origineel geplaatst door Guido: Het houdt tweemaal NIKS in om ‘direct wachtwoord vragen’ aan te vinken… Apple kan dit standaard aanzetten in hun nieuwe iOs, dit is slechts één bit verzetten. Het verhaal dat iOs 7.1 daardoor vertraging heeft is helemaal uit de lucht gegrepen, welke ‘journalist’ heeft dit nu weer verzonnen !
Jij werkt bij Apple? Zo niet, doe dan niet als of je weet hoe hun systeem in elkaar zit. Dank
Lol ik moet meteen denken aan iKids, omdat schijnbaar sommige ouders hun kinderen niet kunnen opvoeden.
Toch wel een beetje overtrokken om de verantwoordelijkheid bij Apple te leggen.
is het zo moeilijk om gewoon de iPhone/iPad zo in te stellen dat er direct wachtwoord te vragen bij aankopen of gewoon in-app uit te schakelen, die kiddo’s van mij weten dat ze geen aankopen mogen doen, maar voor de zekerheid staat “direct wachtwoord vragen” ook ingeschakeld.
Omdat sommige mensen kinderen hebben die niet luisteren moet apple dit oplossen?
Als mijn ouders vroeger tegen mij zijden nee keek ik wel linker uit, mijn kleine neefje heeft ook een ipad mini pas 5 jaar is hij maar weet precies wat een in-app aankoop is en zal die ook nooit maken zonder toestemming.
Moet ik bij apple een briefje van mijn ouders inleveren om een in-app aankoop te mogen maken?
Het Apps kopen lijkt mij juist de perfecte manier om je kinderen te leren om te gaan met geld. App zijn meestal niet zo duur, en kinderen zijn er ook echt mee vergroeid. Dus zou ik zelf dat gebruiken om het te leren.
Vind het allemaal maar overdreven. Moeten die ouders van tegenwoordig maar niet een iPad of iPhone aan kleine kinderen geven die nog niet door hebben wanneer ze iets kopen.
Laat die kinderen lekker buiten spelen met een fietsje ofzo.
Eigen schuld als je kind voor een vermogen aan apps gekocht heeft.
Meteen een nominatie voor domste reactie van het jaar. Het heeft dus vaak niets met opvoeden te maken. Een spel wordt gedownload, kind gaat meteen spelen. Zonder dat het kind (7 jaar oud of zo) het weet gaat het in app aankopen doen. Het wachtwoord staat binnen 15 minuten dus nog open. Ja natuurlijk, je kunt en moet in-app aankopen uitschakelen. Maar dat blijft gebruikers onvriendelijk. Altijd een verplicht wachtwoord invoeren zoals nu zal gaan gebeuren is gewoon een goede oplossing.
Jij weet dat blijkbaar, maar ik wist dat ook niet toen ik mijn aller eerste iPhone had.
Nergens word daar een woord over gerept, niet in boekjes, waarschuwingen etc.
Ook is het in de instellingen menu lastig te vinden.
Daarnaast verwacht je dat je voor iedere aankoop jezelf moet bevestigen, en dat is bij Apple de eerste 15 minuten na iedere aankoop NIET het geval.
Dus met andere woorden, omdat mensen (ik denk dan, zoals jij) hun kinderen niet in de hand hebben en zelf te lui zijn om hun idevice goed in te stellen moet ik dus altijd een password in vullen.
Maar sorry hoor als je je aangesproken voelt. :/
Het houdt tweemaal NIKS in om ‘direct wachtwoord vragen’ aan te vinken… Apple kan dit standaard aanzetten in hun nieuwe iOs, dit is slechts één bit verzetten. Het verhaal dat iOs 7.1 daardoor vertraging heeft is helemaal uit de lucht gegrepen, welke ‘journalist’ heeft dit nu weer verzonnen !
@Freaky:
Het heeft niets met wel of niet kunnen opvoeden te maken. Waar het om gaat is dat een onderneming, zeker een grote zoals Apple die veel geld verdient met belastingontduiking, een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft t.o.v. haar klanten die niet altijd even bewust of bekwaam omgaan met producten.
Zwart-wit gesteld komt het erop neer dat onhandigen, onwetenden en sukkels tegen zichzelf beschermd moeten worden. Dat is een algemeen aanvaard principe dat ook voor Apple geldt.
Jij werkt bij Apple? Zo niet, doe dan niet als of je weet hoe hun systeem in elkaar zit. Dank