RIM en Google zullen nog heel wat moeite moeten doen om een inhaalslag te maken op de App Store. Dat blijkt uit een onderzoek van een analysebureau met de niet erg vertrouwenwekkende naam Flurry. Simon Oliver, ontwikkelaar van de populaire game Rolando, is het daarmee eens: Apple ligt qua distributiesysteem ver voor op de concurrenten.
Maar eerst het onderzoek van Flurry. Dat is gebaseerd op informatie van ontwikkelaars die de trackingsoftware van Flurry gebruiken.
Onder BlackBerry-ontwikkelaars is Flurry nog niet zo populair, wat misschien de lage cijfers voor BlackBerry verklaart. Maar Sarah Perez van ReadWriteWeb zegt: “Perhaps what’s most surprising about Flurry’s report isn’t simply how prevalent and popular the iPhone and iPhone applications are today, but how far ahead they are of the nearest competitors. From an application perspective, the iPhone is killing on all fronts: number of developers, number of applications, and number of consumers using these applications.”
Apple heeft inderdaad een grote voorsprong. Toen BlackBerry’s appstore met 400 applicaties opende had Apple er al 31.000. Ontwikkelaar Simon Oliver, bekend van de game Rolando, denkt dat één van de redenen van Apple’s succes het “fenomenaal goede” distributiesysteem is: de App Store. Hij zei dat in een interview met GamesIndustry.biz. Oliver is van mening dat de iPhone zijn leven als ontwikkelaar makkelijker heeft gemaakt in vergelijking met vroeger, toen hij XNA-ontwikkelaar was. Ontwikkelen voor XNA is leuk, maar er is geen manier om je games te distribueren. Bij de App Store is dat anders: “Het is zo’n gestroomlijnd proces. Je kunt het doen via je computer, via je iPhone, het is erg makkelijk en het automatische updatesysteem is echt fantastisch”. Waarna Oliver nog een paar alinea’s doorgaat met zijn lofzang op de App Store…
Via: US News (Flurry) en GamesIndustry.biz
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 10 reacties