Origineel geplaatst door Barend Apple wil gewoon wat extra centjes maken anders gaven ze wel een aantal downloads gratis weg ter nagedachtenis
Waarom gelijk weer zo zeiken? Apple heeft blijkbaar samengewerkt met Robin Williams en ze laten een stuk waardering zien door die speciale pagina en iTunes gedeelte.
Ik kan ook op dezelfde manier reageren op jouw opmerking: “Jij wilt alleen maar profiteren van gratis films omdat een acteur is overleden, koop gewoon wat films ter nagedachtenis!”.
Altijd weer die stomme gedacht dat geld *altijd* de belangrijkste drijfveer moet zijn…
gabor
@Barend: Als jij dood gaat, geven jouw nabestaanden jouw spullen ook gratis weg?
Met de opbrengsten van zijn films kunnen zijn nabestaanden nog een paar jaar vooruit. Wel zo normaal toch?
Timosha
Origineel geplaatst door Barend Apple wil gewoon wat extra centjes maken anders gaven ze wel een aantal downloads gratis weg ter nagedachtenis
Weet jij waarom de iCulture blog zo ontzettend veel übernegativo’s aantrekt? Zelfs een overlijdensbericht kan blijkbaar niet verhinderen dat ze hun gal gaan uitspuwen.
HooijmansNL
Bedankt Apple dat je deze grote man eert!
HooijmansNL
@Barend: *Een echte Nederlander. Denkt alleen maar aan gratis, gratis, gratis…* Wordt eens volwassen!
Meneer Aart
Barend heeft natuurlijk wel gelijk.
Marketing speelt hier natuurlijk slim op in. Anders zou er wel een linkje staan naar Spotify? Maar nee, het moet natuurlijk weer naar iTunes.
Barend zegt niet dat het erg is? Maar weet maar zeker dat Apple hier geld mee verdiend.
De één z’n dood is de ander z’n brood. Niet waar?
Sjoerd
@Barend: Beetje lage reactie. Wat hebben ze immers aan Robin Williams op hun frontpage, als ze ‘centjes willen verdienen’.
Rembert
@Barend: Je begrijpt zelf toch ook wel dat je trollt met zo’n cynische opmerking over memorandum pagina’s. Ik vind het juist netjes van Apple dat ze hier op deze manier aandacht aan besteden.
Zou je ook zo reageren als Apple er helemaal niets aan had gedaan en over een week bekend werd dat Williams veel voor Apple had gedaan?
Maar, je bent niet alleen hoor. Ook op Apple Insider staan zure reacties als de jouwe
Jammer.
En ook heel spijtig dat Robin Williams is overleden.
mano
Het spreek woord zegt het al. De enne zijn dood en ander zijn brood. toch??????????
Apple is een commercieel bedrijf, dat af en toe z’n menselijke kant laat zien door aandacht te vragen voor bijzondere mensen en bijzondere gebeurtenissen. Daarom ruimen ze momenteel potentiële advertentieruimte voor hun eigen producten op de homepage ter waarde van honderdduizenden dollars in, om een hommage te brengen aan een man die de inspiratie is geweest voor mooie reclamecampagnes.
Kunst & cultuur, commercie, technologie, het komt hier allemaal mooi samen. Zoals Jobs het graag wilde.
AlexT
Origineel geplaatst door Meneer Aart Barend heeft natuurlijk wel gelijk. Marketing speelt hier natuurlijk slim op in. Anders zou er wel een linkje staan naar Spotify? Maar nee, het moet natuurlijk weer naar iTunes.Barend zegt niet dat het erg is? Maar weet maar zeker dat Apple hier geld mee verdiend.De één z’n dood is de ander z’n brood. Niet waar?
Ik heb genoten van Robin Williams, al vanaf ‘Mork and Mindy’. Ja, zo oud ben ik.
Ik kom niet vaak meer op iCulture. Heb nog wel een iPad, maar geen iPhone meer. Zag dit bericht in mijn RSS feeds en vroeg me inderdaad af waarom Apple zo prominent aandacht besteed aan deze geweldige acteur. De band tussen hem en Steve Jobs en zijn de inspiratie voor de campagnes verklaart dat. En dan vind ik het mooi. En of er dan ook commerciële motieven zijn vind ik niet zo belangrijk. Dead Poets Society had ook een commercieel doel, maar was tegelijkertijd prachtig. Dat kan samen gaan. Gonny heeft dat hierboven al beter verwoord dan ik dat kan.
En vervolgens verbaast mij dan de discussie hier. Kritisch op Apple is prima, ben ik ook. Maar waarom hier rond dit onderwerp? Ik vind dat jammer en ik heb het gevoel dat daarmee een deel van de bezoekers van iCulture van een ander type is dan in de beginperiode. Dat is overigens een constatering, geen verwijt. Tijden veranderen en het zegt waarschijnlijk hooguit iets over mezelf. Maar ik blijf het wel jammer vinden.
Gonny, dank voor het artikel.
jakadada
Robin williams is niet de enigste die vereerd werd. Dus echt commercieel is het helemaal niet. Misschien levers het wat downloads op. Mja dat geld gaat ook voor een deel naar de familie dus boeie.
Kallt
Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag Don’t feed the trolls…Apple is een commercieel bedrijf, dat af en toe z’n menselijke kant laat zien door aandacht te vragen voor bijzondere mensen en bijzondere gebeurtenissen. Daarom ruimen ze momenteel potentiële advertentieruimte voor hun eigen producten op de homepage ter waarde van honderdduizenden dollars in, om een hommage te brengen aan een man die de inspiratie is geweest voor mooie reclamecampagnes.Kunst & cultuur, commercie, technologie, het komt hier allemaal mooi samen. Zoals Jobs het graag wilde.
Sorry, maar dit is emotionele wartaal. De dood van Michael Jackson liet destijds de verkoopcijfers van zijn muziek exploderen. Hier wordt niets ‘ingeruimd’, hier wordt geprofiteerd en met een greenwashing-redenatie goedgepraat. Het feit dat hier al onenigheid over bestaat, laat zien hoe goed de strategie werkt. Als Apple echt eervol was geweest, hadden ze die advertentie weggelaten en mensen zelf laten zoeken (wat in iTunes heel simpel is). Daarmee waren zij namelijk tegen de stroom in gegaan, geheel zonder enig monetair oogmerk. Een nagedachte met daarbij een koop-button kan mij niemand goedpraten als hommage.
Peter
Zeuren we nu zo dat we lekker daarover kunnen zeuren?
Ik denk dat we in Nederland een beetje de werkelijkheid uit het oog aan het verliezen zijn.
Apple wil gewoon wat extra centjes maken anders gaven ze wel een aantal downloads gratis weg ter nagedachtenis
Lekker goedkoop scoren over de rug van een overleden iemand. Zeer laag dit Apple..
Ik mis hem…
@Barend: Wat een rare reactie..
Waarom gelijk weer zo zeiken? Apple heeft blijkbaar samengewerkt met Robin Williams en ze laten een stuk waardering zien door die speciale pagina en iTunes gedeelte.
Ik kan ook op dezelfde manier reageren op jouw opmerking: “Jij wilt alleen maar profiteren van gratis films omdat een acteur is overleden, koop gewoon wat films ter nagedachtenis!”.
Altijd weer die stomme gedacht dat geld *altijd* de belangrijkste drijfveer moet zijn…
@Barend: Als jij dood gaat, geven jouw nabestaanden jouw spullen ook gratis weg?
Met de opbrengsten van zijn films kunnen zijn nabestaanden nog een paar jaar vooruit. Wel zo normaal toch?
Weet jij waarom de iCulture blog zo ontzettend veel übernegativo’s aantrekt? Zelfs een overlijdensbericht kan blijkbaar niet verhinderen dat ze hun gal gaan uitspuwen.
Bedankt Apple dat je deze grote man eert!
@Barend: *Een echte Nederlander. Denkt alleen maar aan gratis, gratis, gratis…* Wordt eens volwassen!
Barend heeft natuurlijk wel gelijk.
Marketing speelt hier natuurlijk slim op in. Anders zou er wel een linkje staan naar Spotify? Maar nee, het moet natuurlijk weer naar iTunes.
Barend zegt niet dat het erg is? Maar weet maar zeker dat Apple hier geld mee verdiend.
De één z’n dood is de ander z’n brood. Niet waar?
@Barend: Beetje lage reactie. Wat hebben ze immers aan Robin Williams op hun frontpage, als ze ‘centjes willen verdienen’.
@Barend: Je begrijpt zelf toch ook wel dat je trollt met zo’n cynische opmerking over memorandum pagina’s. Ik vind het juist netjes van Apple dat ze hier op deze manier aandacht aan besteden.
Zou je ook zo reageren als Apple er helemaal niets aan had gedaan en over een week bekend werd dat Williams veel voor Apple had gedaan?
Maar, je bent niet alleen hoor. Ook op Apple Insider staan zure reacties als de jouwe
Jammer.
En ook heel spijtig dat Robin Williams is overleden.
Het spreek woord zegt het al. De enne zijn dood en ander zijn brood. toch??????????
Don’t feed the trolls…
Apple is een commercieel bedrijf, dat af en toe z’n menselijke kant laat zien door aandacht te vragen voor bijzondere mensen en bijzondere gebeurtenissen. Daarom ruimen ze momenteel potentiële advertentieruimte voor hun eigen producten op de homepage ter waarde van honderdduizenden dollars in, om een hommage te brengen aan een man die de inspiratie is geweest voor mooie reclamecampagnes.
Kunst & cultuur, commercie, technologie, het komt hier allemaal mooi samen. Zoals Jobs het graag wilde.
Sinds wanneer kan jij films kijken via Spotify?
Gonny van der Zwaag: Dat zijn mooie woorden
Ik heb genoten van Robin Williams, al vanaf ‘Mork and Mindy’. Ja, zo oud ben ik.
Ik kom niet vaak meer op iCulture. Heb nog wel een iPad, maar geen iPhone meer. Zag dit bericht in mijn RSS feeds en vroeg me inderdaad af waarom Apple zo prominent aandacht besteed aan deze geweldige acteur. De band tussen hem en Steve Jobs en zijn de inspiratie voor de campagnes verklaart dat. En dan vind ik het mooi. En of er dan ook commerciële motieven zijn vind ik niet zo belangrijk. Dead Poets Society had ook een commercieel doel, maar was tegelijkertijd prachtig. Dat kan samen gaan. Gonny heeft dat hierboven al beter verwoord dan ik dat kan.
En vervolgens verbaast mij dan de discussie hier. Kritisch op Apple is prima, ben ik ook. Maar waarom hier rond dit onderwerp? Ik vind dat jammer en ik heb het gevoel dat daarmee een deel van de bezoekers van iCulture van een ander type is dan in de beginperiode. Dat is overigens een constatering, geen verwijt. Tijden veranderen en het zegt waarschijnlijk hooguit iets over mezelf. Maar ik blijf het wel jammer vinden.
Gonny, dank voor het artikel.
Robin williams is niet de enigste die vereerd werd. Dus echt commercieel is het helemaal niet. Misschien levers het wat downloads op. Mja dat geld gaat ook voor een deel naar de familie dus boeie.
Sorry, maar dit is emotionele wartaal. De dood van Michael Jackson liet destijds de verkoopcijfers van zijn muziek exploderen. Hier wordt niets ‘ingeruimd’, hier wordt geprofiteerd en met een greenwashing-redenatie goedgepraat. Het feit dat hier al onenigheid over bestaat, laat zien hoe goed de strategie werkt. Als Apple echt eervol was geweest, hadden ze die advertentie weggelaten en mensen zelf laten zoeken (wat in iTunes heel simpel is). Daarmee waren zij namelijk tegen de stroom in gegaan, geheel zonder enig monetair oogmerk. Een nagedachte met daarbij een koop-button kan mij niemand goedpraten als hommage.
Zeuren we nu zo dat we lekker daarover kunnen zeuren?
Ik denk dat we in Nederland een beetje de werkelijkheid uit het oog aan het verliezen zijn.