Reacties voor: Apple-historie: de hel van Oberhausen in 2012
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Stond vrijdag 15 min later al buiten met de nieuwe 7.
Ik 30 mins in haarlem.
Erg sneu die passanten met commentaar … ” kijk nou een rij voor een stomme telefoon ”
Dat zijn dezelfde huismoeders die elkaar de hersens inslaan voor een fuik die met 50 cent in de aanbieding is bij de H&M 😁👌
@Dgh: Wij zijn gewoon enthousiast voor een nieuw stukje tech, toch niet zo gek om eventjes in de rij te staan?
Ik vind mensen pas “vreemd” die in de hete zon 50minuten wachten op een achtbaan die maar 30 seconden duurt.
Je moet dezelfde mensen die kritiek hebben op de mensen in een iPhone wachtrij een zien op huishoudbeurs (om laten praten door een vriendin haha – NOOIT MEER!!!), gratis wasmiddel samples zien ontvangen. Alsof er brood en water wordt uitgedeeld in Afrika getroffen door hongersnood en modderstromen. Niet normaal. Dus even in de rij voor een iPhone is dan ineens nog niet zo gek.
Over die Oost Europese handelaren…hmm wat doe je daaraan? Alleen verkopen aan geldig staatsburger van dat land gedurende de eerste 3 maanden na release? Sowieso 1 tel max per persoon…tja
Centrum van Oberhausen een ‘depressieve’ plek? Je bedoelt een ‘deprimerende’ plek denk ik..
I know the feeling in 2012, stond daar toen ook in de rij, was een moeilijke beslissing op dat moment: stap je uit de rij of geef je het niet op nadat je de hele nacht in de rij hebt gestaan. Wat dat betreft is nu met het reserveringssysteem een verademing!
De chaos in oberhausen 2012 werd niet veroorzaakt door de oost-Europeanen, maar door een Nederlander. Dat jaar hadden ze de rijen afgespannen met lint. Een Nederlander kreeg het geweldig idee om in de rij naast hem te gaan staan door het lint kapot te knippen. Waardoor iedereen angst kreeg om zijn plaats te verliezen, waardoor ze allemaal naar voor stormden. Kerel stond vlak naast mij aan de andere kant van het lint. Uiteraard ook wel een geweldig idee om lint te gebruiken… dat hebben ze de jaren erop wel beter aangepakt door hekken te zetten.
Onzin. Alsof 1 persoon verantwoordelijk kan zijn voor de complete chaos. Als er iets fout gaat zijn er altijd een aantal factoren die bijdragen aan het probleem.
Toch mis ik de hype eromheen wel een beetje.
Zeker toen de iphone4 uitkwam reserveren in halfgebakken frans bij het louvre, de verlossende mail binnenkrijgen dat je ze toch echt diezelfde dag moest ophalen.
Om dat vervolgens met broodjes en koffie in de auto richting frankrijk te rijden.
En natuurijk werden de eerste hier in nederland voor de hoofdprijs verkocht. Dat was een mooie compensatie voor de moeite en het terugbetalen van mijn eigen iphone. Omdat toendertijd de leverdata in nederland niet echt duidelijk was + simlock van Tmobile gingen de prijzen aardig omhoog.
ik denk dat we in totaal wel een stuk of 7 keer naar parijs zijn gereden.
De reisjes richting Duitsland waren ook wel leuk maar hadden toch al iets minder flair dan Frankrijk.
Gelukkig weinig van de hel van oberhausen meegemaakt… toen zaten wij in Keulen 🙂
Nee, het ging precies zoals hij zei. Ik stond toevallig net voor die man in de rij. Hij ging eigenlijk door het lint (letterlijk) en er waren er later ook die door de heg gingen. Het was voor mij de eerste keer in zo’n lange rij en had gedacht dat mensen toch wel iets rationeler waren dan die ochtend… Mensen die om 7:00 ochtends aankwamen en dachten wel even voor te kunnen kruipen, mensen die ineens beginnen met duwen en trekken, en dat allemaal voor een telefoontje… Ik ben uiteindelijk blijven staan, maar het had niet veel gescheeld… Zelfs als ik weg zou willen had het niet gekund…
Klinkt als jaloezie inderdaad. Wat niet wegneemt dat ze natuurlijk gewoon gelijk hebben. Een beetje zichzelf respecterend mens gaat niet in een lange rij staan voor zoiets.