Reacties voor: Gebruikers krijgen plotseling melding van geblokkeerde Apple ID [poll]

Zo los je het op
Veel iPhone-gebruikers hebben de afgelopen uren plotseling een melding gekregen dat hun Apple ID geblokkeerd is. Wat is er precies aan de hand en hoe los je dit weer op? Lees snel verder.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 21 reacties

  1. Ik kreeg toevallig ook een mail. Alleen was deze mail nep. Dus die komen ook weer veel voor.

  2. Gelukkig geen last van gehad! 😊

  3. Ik kreeg wel gisteravond een pop up dat ik moet opnieuw moet inloggen bij iCloud op al mijn apparaten.

  4. Ik heb het ook gehad, was wel weer wat werk … iPhone, iMac, iPad, Apple TV .. allemaal opnieuw instellen met een wachtwoord en deze moet ‘nieuw’ zijn … m.a.w. geen paswoorden uit het verleden ….

    Ik kan je verzekeren, als je alles van Apple gebruikt … met Apple toestellen, iCloud … is het een heel gedoe om het weer op punt te krijgen … als er dan nog een Apple ID-tweefactorauthenticatie is ingesteld … ik was een tijdje zoet ….

    Dank je Apple … jullie hebben er weer een leuk zooitje van gemaakt!

  5. Deze morgen gehad.
    Popup dat om veiligheidsredenen mijn account geblokkeerd was.
    Na verificatie van wachtwoord en telefoonnummer heb ik een nieuw wachtwoord moeten instellen.

  6. Ik heb die melding niet gezien, maar merk wel dat mijn Agenda-afspraken niet meer zichtbaar zijn op mijn Apple Watch. Kan dat er mee te maken hebben?

  7. Die pop up kreeg ik ook??

  8. Zojuist ook de melding op zowel iPad als iPhone gekregen. Irritant

  9. Niet geblokkeerd, maar sinds gisteren wel plots alle device met melding dat nieuwe vericatie nodig was (ook melding bij instellingen algemeen). Wachtwoord toen ook gereset. Geen melding van onbekend device inloggen of iets dergelijks (ik 2 way verification aan staan). Erg vervelend.
    Vond bij min gisteravond plaats rond 2200.

    Heb ook al contact gehad met apple support en die weten eigenlijk niet veel te vertellen, maar probleem zou wel bekend zijn en wellicht met ios 12 te maken hebben.
    Moet over een weekje weer terugbellen.

    @Jaap: Precies, denk dat er iets bij apple speelt. Wellicht server issue bij Cupertino.

  10. Hier ook deze morgen.

  11. Bij apple support zei men overigens ook dat dit gezien is bij mensen die ooit hun icloud ID hebben gewijzigd (bijvoorbeeld naar icloud.com ipv gmail.com).

    Vroeg me af wie van jullie deze meldingen heeft gehad gisteren én ook wel eens het icloud id gewijzigd?

    Kan helpen bij analyseren van issue. Indien je hier ook last van hebt gehad, neem dan contact op met apple support.

  12. Ook ik krijg vandaag een phising mail met precies hetzelfde bericht. E-mailadres klopt van geen kant en de link verwijst ook niet naar een Apple website.

  13. Origineel geplaatst door Michiel
    Die pop up kreeg ik ook??

    Dat weet alleen jij toch?

  14. Ja, ik heb dit vandaag ook gehad. Zo gevraagd, zo gedaan, een nieuw wachtwoord ingevoerd. Ik heb (had) 2 factor autorisatie ingevoerd. Was wel weer een gedoe.

  15. Nee geen last van, maar even iets anders over de tweestapsverificatie.
    Ik woon zelf in Maastricht, als ik inlog op de website krijg ik een melding op mijn iPhone dat er in de buurt van Amsterdam ingelogd word. Hoe kan dit?

  16. Origineel geplaatst door EOTB
    Bij apple support zei men overigens ook dat dit gezien is bij mensen die ooit hun icloud ID hebben gewijzigd (bijvoorbeeld naar icloud.com ipv gmail.com).

    Vroeg me af wie van jullie deze meldingen heeft gehad gisteren én ook wel eens het icloud id gewijzigd?

    Kan helpen bij analyseren van issue. Indien je hier ook last van hebt gehad, neem dan contact op met apple support.

    Ik ben inderdaad geswitched van Gmail naar iCloud account…..

  17. ik heb geen apple producten meer, maar is dit niet gewoon omdat naar een bepaalde tijd alle wachtwoorden vervallen uit veiligheid? Ik weet dat de meeste bedrijven het wachtwoord resetten naar 72 dagen. Als ik kijk naar wanneer ios 12 uitkwam, dan is ongeveer 72 dagen geleden. Vooral omdat gebruikers van deze website veel de beta draaien…

  18. Origineel geplaatst door Rick
    Nee geen last van, maar even iets anders over de tweestapsverificatie.
    Ik woon zelf in Maastricht, als ik inlog op de website krijg ik een melding op mijn iPhone dat er in de buurt van Amsterdam ingelogd word. Hoe kan dit?

    Dit heeft met router instellingen te maken. 🙂 Ook kan het zijn dat je een VPN gebruikt ?

  19. @johannes: oh dank je voor de opheldering. Die van mij zegt Rotterdam terwijl ik in Drenthe woon. Heb al een keer een nieuw wachtwoord aangemaakt daardoor😂

    Maarre… kan zoiets verder kwaad? Of is het de bedoeling dat ik m’n router instellingen moet aanpassen ofzo

  20. Het heeft bij mij alleszins voor behoorlijke problemen gezorgd.

    Opnieuw een wachtwoord aanmaken ging alleszins niet van een leien dakje.
    Ik heb ongeveer 15 pogingen moeten ondernemen voor ik geen melding meer kreeg dat mijn sessie verlopen was. Toen ik eindelijk zover was dat ik via 2-factor auth een nieuw wachtwoord kon instellen vroeg de iPhone, bleek 2-factor auth helemaal niets te doen. Dus eender wie had gewoon met mijn gsm vandaag een nieuw wachtwoord kunnen aanvragen en aan all mijn devices gekund omdat ik nooit op een andere apparaat een code heb gekregen.

    Buiten 6 devices die allemaal terug opnieuw verbonden moesten worden, wat op zich het grootste probleem niet was, hield dit ook in dat mijn woninghub niet meer verbonden was, en dat blijkt een groter probleem te zijn als je een beetje in het homekit ecosysteem zit.

    Ik merkte het pas toen ik op mijn werk was aangekomen, omdat ik ook daar opnieuw moest inloggen op iCloud. Mijn verlichting gaat vanzelf terug uit als ik het huis verlaat en omdat de homekit hub niet meer gekoppeld was zijn mijn lichten de hele dag blijven aanstaan, want geen enkel automatisatie werkte nog. Wat ook inhield dat mijn alarm niet is opgesprongen toen ik weg reed en ik van op afstand de verwarming niet meer kon aan of af zetten.
    Kleine problemen kan je denken, maar het kunnen ook grote gevolgen hebben.

    Tot op heden heb ik het ook nog niet voor elkaar gekregen om de AppleTV terug te koppelen als woninghub. Ben terug ingelogd op zowel mijn iPhone als de AppleTV, maar van een woninghub is geen sprake meer. Ik heb het nog al meegemaakt dat dit een tijdje duurt voor het terug in orde is, dus ik wacht maar af, maar al bij al heeft het me wel weer aan het denken gezet of die home automatisation via homekit wel allemaal zo betrouwbaar is als Apple het doet uitschijnen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.