Apple Intelligence Craig Federighi

Reacties voor: Apple Intelligence in Nederland: zo kun je het nu al proberen op de iPhone

Sinds iOS 18.1 kun je Apple Intelligence testen op je iPhone en iPad! Officieel komt Apple Intelligence pas in april 2025 naar Nederland en de rest van de EU. Maar via een omweg kun je het nu al proberen. Op deze pagina leggen we uit hoe je Apple Intelligence en de nieuwe Siri toch al werkend kunt krijgen vanuit Nederland, België en andere EU-landen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 41 reacties

  1. Ja werkt perfect
    Ziet er ook mooi uit
    Ben er blij mee
    Mooi artikel

    Reageer op Robert Klein Iphone Pro

  2. Moet je verbonden blijven met de VPN of is dit alleen eenmalig om binnen te komen op de wachtlijst?

    Reageer op Sergio Edelman

  3. In de tweede Beta van iOS 18.1 is Apple Intelligence te gebruiken op de iPhone en iPad in de EU via een simpele workaround.
    Je volgt alle stappen zoals deze hierboven staan beschreven. Hierna ga je in de Instellingen app op je iPhone naar de iCloud pagina en tik je op Media en Aankopen. Hier log je uit met jouw Nederlandse Apple ID en log je vervolgens in met een Apple ID die ingesteld staat op U.S. (Let wel op, Apple Music en Apple TV zijn niet meer te gebruiken).

    Volg je deze laatste stap dan kan je je simpelweg gewoon aanmelden voor het uit testen van A.I.
    Je hebt hiervoor geen VPN nodig!

    Zodra je uitlogt met je U.S. ID word A.I. meteen weer geblokkeerd…!

    Reageer op Hugo de Bosson

  4. Hi, ik probeer een US account te maken maar loop vast met het Nederlandse telefoonnummer. Iemand een suggestie?

    Reageer op Martijn

  5. Als je de op de iMac de Appstore ook op Amerikaans zet
    Werkt iPhone mirroring ook
    Super

    Reageer op Robert Klein Iphone Pro

  6. Bij mij werkt dit helaas nog niet:

    Update 29 augustus 2024: Het is vanaf de derde beta van iOS 18.1 niet meer nodig om je regio op de VS te zetten, als je Apple Intelligence wilt proberen. Daarmee versoepelt Apple de eisen iets, maar de functie is nog steeds niet officieel beschikbaar in de EU. Wel moet de taal nog steeds op Amerikaans Engels staan ingesteld.

    Reageer op André Leeflang

  7. (Red.) Het is niet meer nodig om je regio aan te passen naar USA. Wel heb je nog steeds een VPN met USA-server nodig en moet je nog wat andere aanpassingen doen. Zie de details in het artikel.

    Reageer op Redactie iCulture.nl

  8. Is Apple Intelligence ook uit te zetten? Of staat het standaard uit en moet je het zelf aanzetten?

    Reageer op iPhoneGuy

  9. Bij de benodigdheden staan alleen de iPhone 15 pro modellen. Mag ik hieruit concluderen dat het op iPads (die wel geschikt zijn voor apple intelligence) nog niet werkt? Ik krijg het op mijn iPad namelijk niet aan de praat maar ik weet niet zeker of ik iets fout doe of dat het gewoon nog niet werkt op iPads.

    Reageer op Jimmy

  10. Ik ben vrij zeker dat de VPN niet nodig is. Ik lees overal dat het zonder VPN in te stellen is, zolang Siri maar op Engels staat en de App Store account niet EU of China is, vaak gebruikt men VS.

    Reageer op Hemmik

  11. Ik ben vrij zeker dat de VPN niet nodig is. Ik lees overal dat het zonder VPN in te stellen is, zolang Siri maar op Engels staat en de App Store account niet EU of China is, vaak gebruikt men VS.

    Reageer op Hemmik

  12. Gelukt en Apple intelligence werkend. Echter, als ik ben ingelogd op het Amerikaanse Apple id, zijn mijn subscriptions daar ook meteen aan gekoppeld. Ofwel; ik kan dan geen gebruik meer maken van ons gezinsabbonement van Apple Music. Hebben anderen dit ook en/of hier een oplossing voor?
    Zodra ik via de Apple Store inlog in mijn Nederlandse account doet Apple Music het weer, maar Apple intelligence niet meer (en vice versa)

    Reageer op Michiel

  13. Met de vriendelijke groetjes van de EU (not)

    Reageer op Kees

  14. Het lukt mij niet om een Amerikaans Apple id account aan te maken. Krijg telkens de melding dat mijn account momenteel niet aangemaakt kan worden. Iemand anders dit probleem tegengekomen?

    Reageer op MUhammet Guler

    • hi Muhammed,
      Idd. Ik ondervindt hetzelfde issue ongeveer.
      Bij het switchen naar US Apple ID, moet ik een creditcard of Paypal account koppelen die in de US is geregistreerd. Ik krijg dat niet gekoppeld. Ook een random maar bestaand adres met bijbehorend postcode invullen werkt niet. Bij Paypal kan ik mijn adres ook niet aanpassen naar US overigens.
      Deze is gekoppeld aan mijn creditcard. Die aanpassen zie ik niet zitten. Want daar wordt ook werkelijk post naartoe gestuurd..

      Heeft iemand een goede Work around of video link?

      Reageer op Jopie

    • Zet het op Canada en je hoeft geen betalingswijze in te voeren.

      Reageer op Dennis

  15. Ios 18.1, VPN, iPhone pro 15, systeemtaal, regio, en siritaal op Amerikaans Engels, wel een Nederlandse iCloud account.

    Al een aantal keer gerestart en de nieuwe instructie gevolgd, toch blijft ie erbij dat ik niet in een regio zit waar AppleIntelligence is toegestaan. Volgens mij werkt jullie instructie dus niet.

    Reageer op Frank

  16. Zit op 18.1, Regio op VS, taal English US, Siri op English US, VPN connectie met US, paar keer herstart, nog steeds niet beschikbaar in mijn regio. Iemand een idee?

    Reageer op Thijs B

  17. Bij mij helaas ook geen succes, ondanks VPN.

    Reageer op Ron

  18. Het is gewoon belachelijk dat we dit nog niet in de EU kunnen gebruiken

    Reageer op Dani

    • Origineel geplaatst door Dani

      Het is gewoon belachelijk dat we dit nog niet in de EU kunnen gebruiken

      Het is juist uitstekend dat dit niet kan! Het lijkt wel of AI een soort must-have tovermiddel wordt gezien, maar ziet niemand de totale engheid van al deze ‘onmisbare’ intelligentie? Ik hoop dat het een opt-in feature blijft, want ik zit er in elk geval niet op te wachten (maar bezit gelukkig nog geen geschikte iPhone). Goed dat de EU eindelijk een beetje tegengas geeft aan de dataslurpende tech-reuzen.

      Reageer op Xavi

  19. Hi iedereen, ook ik wil het graag testen alleen het lijkt toch met de 18.1 versie niet te werken. Zou iemand mij wellicht kunnen aangeven welke manier van bovenstaande uitleg na de 18.1 versie hielp? Dank alvast hiervoor.

    Reageer op Tjipke

  20. Nee, werkt niet.

    Reageer op EJ

  21. Een workaround die mij heeft geholpen.

    1. Set je regio op USA
    2. Wijzig de taal van je toestel naar Engels (US)
    3. Maak een USA Apple ID aan met een Nederlands mobielnummer. Je hoeft geen payment methode in te stellen.
    4. Log je NL Apple ID uit
    5. Herstart je toestel.
    6. Log in met je nieuwe USA Apple ID
    7. Activeer AI.
    8. Herstart je toestel.
    9. Log in met je Nederlandse Apple ID
    10. Ga naar Settings > Je Apple Account > Media and Purchases. Log daarop uit waarna je inlogt met je US account. Let op: Log niet alleen onder deze optie in / uit. Je bent ingelogd met je US based Apple ID, maar je iPhone is nog steeds gesynct met je eigen (NL) Apple ID.
    11. Herstart je toestelen en tadaaaa…

    Succes!

    Reageer op Dominic

  22. Helaas werkt het op de bèta ook niet zonder US Apple ID

    Reageer op Frank

  23. Net de stappen gevolgd en met een Amerikaans Apple ID werkt het. Waar je wel even op moet letten is de opmaak van een Nederlands mobiel nummer. De area code moet 3 karakters bevatten en het telefoonnummer 7, dus ik heb mijn mobiel nummer volgens de volkgende opmaak ingevoerd, anders werd het account niet aangemaakt:

    061 = area code en 2345678 = telefoonnummer.

    Zorg er wel voor dat je bij het aanmaken van een Apple ID de regio op USA instelt. Klinkt logisch, maar ik vergat dit de eerste keer ook.

    Kijk anders ook even op: https://www.iculture.nl/tips/amerikaans-itunes-account/

    Reageer op Goof

Plaats een reactie

Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.