Reacties voor: Apple Intelligence in Nederland: zo kun je het nu al proberen op de iPhone
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ja werkt perfect
Ziet er ook mooi uit
Ben er blij mee
Mooi artikel
Moet je verbonden blijven met de VPN of is dit alleen eenmalig om binnen te komen op de wachtlijst?
@Sergio Edelman: Je moet verbonden blijven met de VPN. Zodra ik de VPN uitschakel zijn de functies weg en krijg ik in de Instellingen-app de melding dat Apple Intelligence niet beschikbaar is in mijn regio.
Moet je verbonden blijven met de VPN of is dit alleen eenmalig om binnen te komen op de wachtlijst?
Ah ik krijg die melding inderdaad nu ook zie ik als ik van de VPN af ga. Jammer, maar wel leuk om te testen dit. Werkt aardig goed deze nieuwe Siri.
Zit momenteel in Rhodes (Griekenland) dus weet niet of dat de reden is. Maar na een herstart werkt Siri AI ook zonder VPN. Alleen het typen van Siri lukt niet (weet jij hoe ik die activeer?)
In de tweede Beta van iOS 18.1 is Apple Intelligence te gebruiken op de iPhone en iPad in de EU via een simpele workaround.
Je volgt alle stappen zoals deze hierboven staan beschreven. Hierna ga je in de Instellingen app op je iPhone naar de iCloud pagina en tik je op Media en Aankopen. Hier log je uit met jouw Nederlandse Apple ID en log je vervolgens in met een Apple ID die ingesteld staat op U.S. (Let wel op, Apple Music en Apple TV zijn niet meer te gebruiken).
Volg je deze laatste stap dan kan je je simpelweg gewoon aanmelden voor het uit testen van A.I.
Je hebt hiervoor geen VPN nodig!
Zodra je uitlogt met je U.S. ID word A.I. meteen weer geblokkeerd…!
Hi, ik probeer een US account te maken maar loop vast met het Nederlandse telefoonnummer. Iemand een suggestie?
Als het goed is kan je gewoon het land Nederland kiezen bij telefoonnummers. Dan hoef je geen USA nummer te hebben. Werkte bij mij wel namelijk
Als je de op de iMac de Appstore ook op Amerikaans zet
Werkt iPhone mirroring ook
Super
Bij mij werkt dit helaas nog niet:
Update 29 augustus 2024: Het is vanaf de derde beta van iOS 18.1 niet meer nodig om je regio op de VS te zetten, als je Apple Intelligence wilt proberen. Daarmee versoepelt Apple de eisen iets, maar de functie is nog steeds niet officieel beschikbaar in de EU. Wel moet de taal nog steeds op Amerikaans Engels staan ingesteld.
werken dan de foto’s functies wel? zoals het verwijderen van personen op de achtergrond?
het enige dat je moet doen is de taal veranderen naar engels (US) ik krijg het namelijk niet voor elkaar op de ios 18.1 Beta 3 developer
Vat content samen in directe berichten en groepen meldingen, zodat ze bondiger en gemakkelijker te lezen zijn. De nauwkeurigheid van de samenvatting kan variëren op basis van de content.
(Red.) Het is niet meer nodig om je regio aan te passen naar USA. Wel heb je nog steeds een VPN met USA-server nodig en moet je nog wat andere aanpassingen doen. Zie de details in het artikel.
Is Apple Intelligence ook uit te zetten? Of staat het standaard uit en moet je het zelf aanzetten?
Bij de benodigdheden staan alleen de iPhone 15 pro modellen. Mag ik hieruit concluderen dat het op iPads (die wel geschikt zijn voor apple intelligence) nog niet werkt? Ik krijg het op mijn iPad namelijk niet aan de praat maar ik weet niet zeker of ik iets fout doe of dat het gewoon nog niet werkt op iPads.
Het werkt wel op de iPad Pro 2024
Wat heb je dan gedaan
Ik ben vrij zeker dat de VPN niet nodig is. Ik lees overal dat het zonder VPN in te stellen is, zolang Siri maar op Engels staat en de App Store account niet EU of China is, vaak gebruikt men VS.
Ik ben vrij zeker dat de VPN niet nodig is. Ik lees overal dat het zonder VPN in te stellen is, zolang Siri maar op Engels staat en de App Store account niet EU of China is, vaak gebruikt men VS.
En inderdaad, werkt prima zonder vpn op 16 pro max
Gelukt en Apple intelligence werkend. Echter, als ik ben ingelogd op het Amerikaanse Apple id, zijn mijn subscriptions daar ook meteen aan gekoppeld. Ofwel; ik kan dan geen gebruik meer maken van ons gezinsabbonement van Apple Music. Hebben anderen dit ook en/of hier een oplossing voor?
Zodra ik via de Apple Store inlog in mijn Nederlandse account doet Apple Music het weer, maar Apple intelligence niet meer (en vice versa)
Ik denk dat dit is hoe het werkt, het is het één of het ander.
Thanks voor je reactie. Ben er inderdaad bang voor. Nou dan toch maar geen Apple intelligence voor mij (hooguit af en toe bij nieuwe features die even uitproberen)
Met de vriendelijke groetjes van de EU (not)
Het lukt mij niet om een Amerikaans Apple id account aan te maken. Krijg telkens de melding dat mijn account momenteel niet aangemaakt kan worden. Iemand anders dit probleem tegengekomen?
hi Muhammed,
Idd. Ik ondervindt hetzelfde issue ongeveer.
Bij het switchen naar US Apple ID, moet ik een creditcard of Paypal account koppelen die in de US is geregistreerd. Ik krijg dat niet gekoppeld. Ook een random maar bestaand adres met bijbehorend postcode invullen werkt niet. Bij Paypal kan ik mijn adres ook niet aanpassen naar US overigens.
Deze is gekoppeld aan mijn creditcard. Die aanpassen zie ik niet zitten. Want daar wordt ook werkelijk post naartoe gestuurd..
Heeft iemand een goede Work around of video link?
Zet het op Canada en je hoeft geen betalingswijze in te voeren.
Ios 18.1, VPN, iPhone pro 15, systeemtaal, regio, en siritaal op Amerikaans Engels, wel een Nederlandse iCloud account.
Al een aantal keer gerestart en de nieuwe instructie gevolgd, toch blijft ie erbij dat ik niet in een regio zit waar AppleIntelligence is toegestaan. Volgens mij werkt jullie instructie dus niet.
Nee bij mij werkt het ook niet op mijn IPad Pro met M1 chip.
Zit op 18.1, Regio op VS, taal English US, Siri op English US, VPN connectie met US, paar keer herstart, nog steeds niet beschikbaar in mijn regio. Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde. Met of zonder VPN maakt geen verschil helaas!
Bij mij helaas ook geen succes, ondanks VPN.
Het is gewoon belachelijk dat we dit nog niet in de EU kunnen gebruiken
Het is juist uitstekend dat dit niet kan! Het lijkt wel of AI een soort must-have tovermiddel wordt gezien, maar ziet niemand de totale engheid van al deze ‘onmisbare’ intelligentie? Ik hoop dat het een opt-in feature blijft, want ik zit er in elk geval niet op te wachten (maar bezit gelukkig nog geen geschikte iPhone). Goed dat de EU eindelijk een beetje tegengas geeft aan de dataslurpende tech-reuzen.
Hi iedereen, ook ik wil het graag testen alleen het lijkt toch met de 18.1 versie niet te werken. Zou iemand mij wellicht kunnen aangeven welke manier van bovenstaande uitleg na de 18.1 versie hielp? Dank alvast hiervoor.
Nee, werkt niet.
Een workaround die mij heeft geholpen.
1. Set je regio op USA
2. Wijzig de taal van je toestel naar Engels (US)
3. Maak een USA Apple ID aan met een Nederlands mobielnummer. Je hoeft geen payment methode in te stellen.
4. Log je NL Apple ID uit
5. Herstart je toestel.
6. Log in met je nieuwe USA Apple ID
7. Activeer AI.
8. Herstart je toestel.
9. Log in met je Nederlandse Apple ID
10. Ga naar Settings > Je Apple Account > Media and Purchases. Log daarop uit waarna je inlogt met je US account. Let op: Log niet alleen onder deze optie in / uit. Je bent ingelogd met je US based Apple ID, maar je iPhone is nog steeds gesynct met je eigen (NL) Apple ID.
11. Herstart je toestelen en tadaaaa…
Succes!
Legend!!!
Hoi, werkt het wellicht op ios 18.2 beta wel zonder amerikaanse Apple ID? Blijf graag ingelogd op mijn eigen namelijk
Zou je punt 10 nog even willen herlezen en eventueel aanpassen? Dat is me niet helemaal duidelijk wat daar staat. Staat daar niet het woord ‘niet’ te veel?
Helaas werkt het op de bèta ook niet zonder US Apple ID
Net de stappen gevolgd en met een Amerikaans Apple ID werkt het. Waar je wel even op moet letten is de opmaak van een Nederlands mobiel nummer. De area code moet 3 karakters bevatten en het telefoonnummer 7, dus ik heb mijn mobiel nummer volgens de volkgende opmaak ingevoerd, anders werd het account niet aangemaakt:
061 = area code en 2345678 = telefoonnummer.
Zorg er wel voor dat je bij het aanmaken van een Apple ID de regio op USA instelt. Klinkt logisch, maar ik vergat dit de eerste keer ook.
Kijk anders ook even op: https://www.iculture.nl/tips/amerikaans-itunes-account/