Apple biedt een speciale ‘Add to Passbook‘-banner aan, die bedrijven op websites of in e-mails kunnen laten zien als een kortingsbon, toegangskaart, waardebon of ander kaartje in de Passbook-app van iOS 6 geladen kan worden. Apple probeert op deze manier Passbook herkenbaarder te maken. Er zijn al langer soortgelijke knoppen van Apple verkrijgbaar, waaronder de bekende ‘Available in the App Store’-banner.
Passbook is een nieuwe app in iOS 6, waarin je verschillende kortingspasjes en toegangsbewijzen digitaal kunt opslaan. De kaarten hebben een speciale QR-code die gescand kan worden in winkels. Een aantal Nederlandse en Belgische bedrijven bieden sinds het verschijnen van iOS 6 al een aantal Passbook-kaarten aan, maar gebruiken hiervoor hun eigen links of knoppen. Apple moedigt aanbieders van Passbook-kaarten aan om de nieuwe knop te gebruiken. Als veel bedrijven dezelfde knop voor Passbook gebruiken, moet het voor iOS 6-gebruikers makkelijker worden Passbook-kaarten te herkennen.
In Nederland en België wordt Passbook nog maar door een paar partijen gebruikt. Zo laat de ticketdienst Paylogic je kaartjes voor concerten en festivals opslaan en verspreiden Kaldi en Rosada kortingsbonnen. De Belgische bioscoopketen Kinepolis laat je bioscoopkaartjes bewaren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties