Apple gaat de batterij van de iPhone 5 gratis vervangen, bij mensen die last hebben van korte batterijduur. Het gaat om toestellen die vlak na de introductie van de iPhone 5 zijn gekocht.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 141 reacties
Ruud
Heb mijn batterij 2 weken geleden laten vervangen, werd helemaal ziek van het uitvallen bij 40% batterij. Kan ik hier vergoeding voor krijgen? Heb oude batterij nog.
Daan
Ik heb hem in juni 2013 gekocht, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Zeker 2x opladen per dag, terwijl hij eerst veel langer meeging.
Donovanaray
Ik heb hem al laten vervangen. Hij was erg snel leeg en viel bij 20% uit. Nu nergens meer last van. Maar niet dankzij de waardeloze service van Apple. Als er wat mis is met je Apple product geven ze vaak niet thuis. Maar wel de premium prijs laten betalen voor hun producten. Slechte zaak. Helemaal die garantie verkopen van hun. Trap er niet in dat is pure oplichting.
CD130
Goeie zaak! Ik heb hem alleen maanden geleden al zelf vervangen…
Morpheus
Ik heb een 5s. Als ik een halve dag á driekwart dag met de accu kan doen is dat voor mijn telefoon best veel. Eerder kon ik de hele dag met de telefoon bezig zijn voordat deze opgeladen moest worden.
Jelle Sepers
“The iPhone 5 serial number you entered is eligible for this program. Please choose one of the service options below.”
Ik heb hem net vorige maand laten vervangen , niet door Apple, wel omdat de batterij heel slecht was.
Enig idee waarom Apple pas na twee jaar met deze regeling komt?
Kurt
Tijdje geleden mijn iPhone ook binnengegaan. Zelfde probleem. Swap werd uitgevoerd. Doe nu terug 2 dagen met men telefoon
George
Mijn iPhone 5 valt ook uit bij 20%… De batterij is er zeer sterk op achteruit gegaan. Jammergenoeg kom ik niet in aanmerking. -_-‘
Zaandammer
Origineel geplaatst door George Mijn iPhone 5 valt ook uit bij 20%… De batterij is er zeer sterk op achteruit gegaan. Jammergenoeg kom ik niet in aanmerking. -_-‘
hier het zelfde. Waarom ik niet in aanmerking kom is de grote vraag. Voortaan toch maar een sony ofzo nemen 3200mah batterij probleem gelijk opgelost. Als of apple geen 3200 batterij in de iphone kan stoppen.
Net eergister de batterij laten vervangen! De sluimerbutton is ook aan vervanging toe maar die heb ik niet laten doen omdat ook die in aanmerking komt voor het gratis herstel programma van apple. Eerste batch iPhone 5’s zaten dus nog wel wat foutjes in blijkbaar. Gelukkig mag ik volgende maand mijn abbo verlengen en hopen dat de eerste batch van de iPhone 6 beter is.
Jaap Valent
Net 2 weken terug batterij laten vervangen, telefoon hielt het geen dag uit en werd vaak erg warm.
Ook het probleem dat bij 20% de telefoon al uit ging.
Nu nieuwe batterij en het is weer of ik een nieuwe telefoon heb.
@George: Het maakt niet uit dat je niet onder dit programma valt je hebt 2 jaar garantie. Even applecare bellen die sturen je mail met diagnose programma, als het goed is komt je batterij dan in het rood bij de diagnose en kun je nieuwe krijgen.
Komt de diag niet in het rood gewoon heel hard gaan zeuren dat je toch nieuwe nodig hebt. Succes.
Gerbrand
Bij mij ook exact hetzelfde probleem gehad, dacht je nog 25% aan batterijvermogen te hebben, viel de telefoon uit waarna het batterijlogo in beeld kwam te staan. Ik heb 4x mijn iphone mogen omruilen over een periode van anderhalf jaar. In juni heb ik maar de 5S gekocht, nooit meer problemen gehad
Korfje
Gister laten vervangen 🙁
jasper050
Mijn serie nummer komt in aanmerking.
Normaal gesproken kom ik de dag prima door maar soms bij een batterij niveau onder de 30% gaat de iPhone spontaan uit.
Mijn afspraak is gemaakt 🙂 als ik dan later dit jaar de iPhone verkoop levert het vast weer een paar tientjes meer op.
ronald
Dat is goed nieuws, als iemand een iPhone 5 heeft waarvan de batterij vervangen is en er van af wil omdat hij een iPhone 6 koopt, ik neem hem graag van je over voor een mooie prijs.
Was ik al van plan maar nu komen ze dus ook nog redelijk masaal met een verse batterij te koop. Dank u dank u
Patrick
Gelukkig met de 5S nog geen problemen gehad.
Mijn volgende zal dan ook weer de 6S worden!
Nu maar hopen dat er echt een 128gb model uit komt.
Al die filmpjes en foto’s slurpen een hoop op!
Jeroen
Origineel geplaatst door George Mijn iPhone 5 valt ook uit bij 20%… De batterij is er zeer sterk op achteruit gegaan. Jammergenoeg kom ik niet in aanmerking. -_-‘
M’n iPhone heeft hier ook last van en komt ook niet in aanmerking! Wat is dit nou voor een vervangingsprogramma!
020
Hier ook hetzelfde probleem. Batterij valt uit bij 20% of zelfs 30%. Kalibreren helpt niet. Dus ik zal deze vervangingsprogramma zeker gebruiken.
Bram
Vreemd, ik heb mijn iPhone meteen op de launch dag gekocht, maar het formulier geeft aan dat ik niet in aanmerking kom.
Rosan
Diegene die al de batterij hebben laten vervangen en als je dan nu ziet dat dat bij die van jouw gratis kon kan je straks ook Apple contacten.
If you believe your iPhone 5 was affected by this issue, and you paid to replace your battery, you can contact Apple about a refund.
En Bram het gaat om een bepaalde periode misschien is die van jouw eerder uit de fabriek gekomen.
theclan
Zelfde probleem. Telefoon op lauchdag gekocht en kom ook niet in aanmerking. Kan 3/4 van de dag er mee redden…
BB
Dank voor de tip! De iPhone van mijn vrouw valt de laatste paar weken steeds vaker en sneller uit, ze komt in aanmerking voor vervanging, top!
Timosha
Origineel geplaatst door Rosan En Bram het gaat om een bepaalde periode misschien is die van jouw eerder uit de fabriek gekomen.
Ik lees dit op de pagina van Apple :
The affected iPhone 5 devices were sold between September 2012 and January 2013 and fall within a limited serial number range.
Mijn test iPhone 5, gekocht in September 2012, valt ook niet in die “limited serial number range”. Is verder geen probleem want de accu is nog in optima forma. 😉
Viper
Had mijn telefoon de eerste dag van release. Batterij is een hel. En ik kom niet in aanmerking! Te belachelijk voor woorden!
frans
Paar weken geleden naar apple store amsterdam gegaan. Telefoon shuts down bij batterij percentage van 25 %. Ze hebben de batterij getest en daarna gratis vervangen. Goede service!!
Ronald
Ik had het probleem ook. Ben daarvoor vorig jaar oktober al in de Apple store geweest en toen batterij gratis kunnen laten vervangen. Paar weken geleden mijn sluimerknop laten repareren en toe is de batterij weer vervangen zonder dat ik daarom gevraagd had, terwijl ik er geen problemen meer mee had. Ook weer gratis.
Tanja
Iemand enig idee hoe zo’n replacement process werkt? Ben je dan je iphone kwijt? En voor hoelang?
dietrich
Ik zit er natuurlijk weer niet bij.. Zucht
Martin
Ik kom niet in aanmerking. Echter is accu wel te snel leeg. En valt vaak al uit bij 25%. Heb ik kans dat ik toch in gratis kan laten oplossen?
Leandro
Mijn 4, 4S en 5S hebben ook redelijk brakke batterijen, maar dat is kennelijk normaal (…)
Norik
@Bram: inderdaad Bram ik heb hetzelfde probleem hier.
Jordy
Mijn telefoon was eerst al met de aan/uit-knop geschikt voor gratis reparatie en nu de batterij ook. Wat zal het volgende probleem wezen?
Glenn
Hmm, dit heeft wel erg lang geduurd. Het is bij Apple al minstens een jaar bekend dat deze serie problemen heeft en dan nu pas overgaan tot vervanging.
Zelf toevallig deze week maar zelf een paar batterijen besteld en een schroevendraaier set. Alle batterijen op kantoor zelf maar vervangen.
Maxim
Zo te zien komt er niemand in aanmerking… Misschien ziet Apple dat deze iPhone’s in Nederland/België zijn verkocht en zullen we pas vanaf 29 augustus in aanmerking komen? Ik hoop er alvast op!
Mijn iPhone komt niet in aanmerking voor het vervangingsprogramma, maar mijn batterij wordt van de een op de andere dag steeds slechter…
Vreemd dit.
Robbie
Juij! Goed nieuws… vorige week nog een volledige reset gedaan in de hoop enkele uren batterij te vinden maar zonder resultaat. iPhone onmiddellijk online gekocht toen hij uitkwam…
Timosha
Origineel geplaatst door Maxim Misschien ziet Apple dat deze iPhone’s in Nederland/België zijn verkocht en zullen we pas vanaf 29 augustus in aanmerking komen?
Dat denk ik niet. Mijn test iPhone 5 is op de release dag in de Apple Store Sulzbach/Taunus (D) gekocht. Die iPhone komt ook niet in aanmerking vervanging van de accu (is ook niet nodig).
Tim
Ik had mijn iPhone 5 bij de launch gekocht. Waarschijnlijk was ik dus wel in aanmerking gekomen. Maar toevallig heb ik twee maanden een nieuwe iPhone 5 ontvangen ivm waterschade. Mijn batterij gaat bij normaal gebruik dus weer een dag mee.
Jordy
Het gaat op serie nummer en weet niet of het uitmaakt hoeveel gb je hebt maar ik heb een witte 64 gb gekocht als 50e in de rij voor apple store Adam en ik kom gewoon in aanmerking
Miicker
Yes! Ik kom gelukkig in aanmerking. Ik moet mijn batterij vaak 2 x per dag opladen. Als mijn batterij 25% is of minder, valt hij vaak al vanzelf uit en geeft hij aan dat hij leeg is, dus hoop dat dit het gaat oplossen!
Bluedevil
Dat verklaart een hoop. Mijn iphone 5 is voor de tweede keer opgestuurd. Die viel er met 20% uit maar ook wel met 30 45 % eruit.
Maxim
@Timosha: Duitsland is ook pas vanaf 29 augustus… Maar zo te zien komt Miicker wel in aanmerking, dus het klopt inderdaad niet denk ik.
Tanja
@Maxim: ik kom wel in aanmerking dus het werkt nu al, sorry
Bomans
De iphone 5 (zwart 16 GB) van mijn vriendin komt ook in aanmerking. Net op tijd, want ze ergerde zich er blauw aan!
vinnie
Ik kom in aanmerking, sept 2012 gekocht. Niet heel veel problemen net batterij, dus denk dat ik het maar laat, teveel gedoe. Ik kan mijn huidige 5 inruilen bij Tmobile, krijg ik er 170 euro voor terug. Komt goed uit aangezien in 20 sept mag verlengen en overstap naar de 6.
Harm Jan
Mijne liet ik de sluimerbutton onder garantie regeling vervangen hebben ze zelf de batterij ook vervangen
Digilike
Ik wist het! Die accu van mijn iPhone 5 was meteen al slecht. Een verlies van 20% of meer per uur, terwijl ik niets geks deed, altijd apps afsluit en met alles rekening houd. Die van mij valt ook onder het programma. Betekent het vervangen van de accu dat je de telefoon lang kwijt bent?
Peter
Nou ja, heb mijn Iphone5 vanaf 26 september 2012 en kamp al lang met batterijprobleem, snel leeg en 2 tot 3 keer opladen per 24 uur…!! Ik heb mijn apple nummer ingevoerd met als resultaat ” kom niet in aanmerking” bovendien zou dit toestel al een batterij vervangen zijn…???
Ik baal hier echt van…!!
DDREXT
Toestel aangeschaft in januari 2013 (iPhone 5, 16GB). Komt wel in aanmerking, maar voor me gevoel nauwelijks problemen met de batterij.
tom
Hallo, mijn iphone komt in aanmerking. Nu zou ik graag weten als ik mijn iphone ga laten repareren, of ik die dan over een uur terug heb of een aantal dagen moet wachten? Zo ja, hoelang ongeveer?
John.
Geld dit ook voor een IPod 5 ???
Barend
Ik kom met 2 gekochte iPhones ook in aanmerking, finally!
turkishfb
@CD130: ik ook… kan je dan alsnog gebruik maken van de regeling?
Marc
In december 2012 gekocht en kom ook in aanmerking (64GB zwart)
(gelukkig, want hij valt inderdaad regelmatig uit bij 40% en is heel snel leeg)
Dan
@Zaandammer: Door de software van Apple gebruikt het minder batterij waardoor het net zo lang meegaat als Android telefoons met enorme 3000mah batterijen.
020
Waarschijnlijk duurt de reparatie ongeveer 5 a 6 werkdagen en krijgen we alleen de iPhone 5 16 GB leentoestel.
sebas
De 5 die inmiddels van m’n vriendin is komt ook in aanmerking. Valt ook bij 20%capaciteit uit. Fijne actie. Hopen dat het snel geregeld kan worden. Kan dit ook in Haarlem en in Den Haag?
Steven
Finally! En ik kom in aanmerking. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem niemand die ik ken heeft dit probleem namelijk ook. Bij mij is dit wel extreem ik doe niets met mijn iPhone, 3G/4G staat nooit meer aan… En hij valt al na 3 maanden van aankoop uit op 20-30% maar ook vaak bij +60%.
Robbie
Origineel geplaatst door 020 Waarschijnlijk duurt de reparatie ongeveer 5 a 6 werkdagen en krijgen we alleen de iPhone 5 16 GB leentoestel.
We krijgen een vervangtoestel?! Dit zou mooi zijn 🙂
sebas
Toestel van m’n vriendin komt ook in aanmerking. Valt ook uit bij 25-30% resterende capaciteit. Weet iemand of dit ook in de AppStore Haarlem en Den Haag mogelijk gaat zijn? Of Amsterdam?
Bluevoice
Ik heb de iPhone 5 op de dag van de release gekocht in de Apple Store Amsterdam. Ik had precies dezelfde problemen met het toestel, batterij die bij 20% steeds uitviel. Paar weken geleden zelf de batterij vervangen omdat het toestel ouder dan 1 jaar is. iPhone doet het weer goed, batterij gaat 2 dagen mee. Ik heb het serienummer gecheckt en mijn iPhone komt WEL in aanmerking. Waren ze maar eerder mee gekomen, dan had ik de vervanging van de batterij door Apple laten doen.
OT: Bij een reparatie krijg je meestal een 16 GB vervangtoestel. Bron: Eigen ervaring
MeRedHead
Vorige week net zelf gedaan. Omdat Apple meestal geen garantie geeft op batterijen niet eens geprobeerd.
Serienummer iPhone voldoet aan de eisen. Had liever Apple laten dien ipv zelf.
iPhone gaat wel weer anderhalve dag mee met nieuwe batterij.
Jurgen
Je kan je geld terug vragen bij Apple, als je toestel in aanmerking komt.
Steven
weet iemand waar je in de buurt van Gent dit kunt laten doen? de apple site om de dichtstbijzijnde official retail store of wat dan ook te vinden laad al een paar uur niet bij mij?
LightPhoenix
Ik had een refurbished toestel terug gehad na een reparatie. Door het invullen van het formulier op de apple site ben ik erachter gekomen dat de accu al eens vervangen is terwijl ik het idee heb dat hij sinds deze week opeens heel snel leeg gaat.
PedroMarcos
Heb zelf ooit een ‘nieuwe’ iPhone gekregen omdat de oude een kapotte sluimerknop had. Deze komt niet aanmerking hoewel de accu af en toe wel rap gaat. Achja binnenkort toch de iPhone 6.
HooijmansNL
Ik heb Apple Support gebeld, en ik kom niet in aanmerking voor een reparatie vanwege de verlopen Apple Care, maar je hebt nog kans dat je wel een vervanging krijgt als de consumentenrecht nog van toepassing is. Dit werd mij verteld.
Ronald
Origineel geplaatst door Bluevoice Ik heb de iPhone 5 op de dag van de release gekocht in de Apple Store Amsterdam. Ik had precies dezelfde problemen met het toestel, batterij die bij 20% steeds uitviel. Paar weken geleden zelf de batterij vervangen omdat het toestel ouder dan 1 jaar is. iPhone doet het weer goed, batterij gaat 2 dagen mee. Ik heb het serienummer gecheckt en mijn iPhone komt WEL in aanmerking. Waren ze maar eerder mee gekomen, dan had ik de vervanging van de batterij door Apple laten doen.
Ik ben na ruim een jaar naar de Apple store in A’dam gegaan. Zonder al te veel moeite gratis batterij laten vervangen. Als je het niet probeert lukt het ook niet.
Bedankt voor de tip! Eens kijken als mijn iPhone in aanmerking komt.
Niek
Wel apart, als ik mijn serienummer intik krijg ik te zien dat ik niet bij die batch hoor maar zeggen ze vervolgens wel dat mijn batterij al reeds vervangen is haha
Ben alleen voor de sluimerknop naar Amsterdam geweest en voor zover ik weet hebben ze toen de batterij niet vervangen, wel vaag.
Hans
Ook ik kom in aanmerking, kan je daar opwachten ? kan me tel niet missen.
dan ga ik van de week eens effe langs accu heeft een poos goed gewerkt sindskort bij 20 of 40 ging ie uit accu leeg vreemd.
Arjan
Volgens mij is dit formulier niet voor Nederland en moeten wij tot 29 augustus wachten ?!
Erwin
Is mij ook gebeurd, aantal maanden geleden al teruggeweest naar de Apple Store. Toestel werd even uitgelezen en ik kreeg gelijk een nieuwe mee. Top service! Kan niet anders zeggen.
Peter
Nou zeg…mijn iphone5 gekocht 26-9-2012, met bovengenoemde accuproblemen, tik mijn # in…..en
geeft aan dat ik er niet voor in aanmerking kom en mij
wordt verteld dat er in dit toestel al een een vervangende
batterij in zou zitten…!!!! Erg vaag allemaal
goed dat ik dit hier lees!
Zie nu dat ik van twee iphones de batterij kan vervangen.
maar meteen vrijdag ze laten vervangen.
raul
Batterij vorige week laten vervangen bij iphone repair center. 10min wachten en hij doet het weer als vanouds. Menko bedankt!
Jos
Weet iemand wat de procedure is voor die vervanging? Ik heb een iPhone die bij Coolblue vandaan komt. Kan ik het dan ook via hun laten regelen of moet het echt via Apple zelf? En moet je dan langsgaan of kun je een soort rma-aanvraag indienen via de website ofzo?
Drgnsoul
Ik ben laatst bij de Apple store in Amsterdam weggestuurd om mijn garantie bij Tmobile te claimen of ik moest 75 euro betalen en dan zouden ze de batterij ter plekke vervangen omdat ik volgens de diagnostics meer dan 600+ keer de iphone5 heb opgeladen. Wat een BS was dat, blij dat ik dat niet heb gedaan.
Mickey
Origineel geplaatst door Jos: Weet iemand wat de procedure is voor die vervanging? Ik heb een iPhone die bij Coolblue vandaan komt. Kan ik het dan ook via hun laten regelen of moet het echt via Apple zelf? En moet je dan langsgaan of kun je een soort rma-aanvraag indienen via de website ofzo?
Coolblue waarschijnlijk niet, maar via de site kun je uitvinden welk iCentre is aMac het dichtste bij zit voor jou
evad1st
Puur een reactie op het onderwerp:” yeah right” Apple en garantie e/o service verlenen …. Hahahahaha
evad1st
Origineel geplaatst door Ruud Heb mijn batterij 2 weken geleden laten vervangen, werd helemaal ziek van het uitvallen bij 40% batterij. Kan ik hier vergoeding voor krijgen? Heb oude batterij nog.
yes you are SOL ..
evad1st
Origineel geplaatst door Jelle Sepers Ik heb hem net vorige maand laten vervangen , niet door Apple, wel omdat de batterij heel slecht was.
Enig idee waarom Apple pas na twee jaar met deze regeling komt?
ja hoor erg duidelijk: de meeste gebruikers met deze problemen hebben van arre moede deze zelf al laten vervangen, dus nu houden ze alleen “blij verraste” gebruikers over, die er nu positief iver gaan berichten … Smart marketing ….
memati
Wat een onzin zeg die programma.
Ik heb mijn telefoon sinds oktober 2012. Maar ik krijg de melding dat ik niet in aanmerking kom!!
Plus heb net een diagnostische test gedaan via de apple website.
En wat denk je dat de uitkomst is??
Juist!! “Uw batterij moet vervangen worden”….
Ik moet mijn iphone 3-4 keer per dag opladen. Hij gaat van 70-80% plots naar 1%. Of valt bij 30-40% uit.
zoeff
Apple is niet bepaald zeker van zijn zaak… Als je een backup moet maken en de software er mogelijk opnieuw op moet geven ze tussen de regels toe dat het in ios zou kunnen zitten. Een batterij vervangen is namelijk geen zware ingreep waar dit voor nodig is.
WvB22
Voor alle mensen die reageren dat ze zelf de batterij al hebben vervangen: je kan dus je geld terug vragen. Weet niet of Apple doe het zelf knutselstukjes vergoed maar als je het officieel heb laten doen dan moet het geen probleem zijn.
Ook logisch dat de één wel en de andere niet in aanmerking komt. Waarschijnlijk heeft er één batch slechte batterijen tussen gezeten. Die zitten ook waarschijnlijk allemaal in één serie, bijvoorbeeld de witte 64 GB uitvoering. Ik heb de mijne ook met launch day gekocht en geen problemen. Kan dus prima zijn dat de persoon voor mij in de rij wel problemen heeft, ik niet, en de persoon achter mij in de rij wel weer problemen heeft.
Erik Bolhuis
Ik heb het serienummer in getoetst, en kwam er niet voor in aanmerking. Vreemder nog was dat deze telefoon al een nieuwe batterij zou hebben gekregen? Dat is vreemd. Wat zou een verklaring hiervoor kunnen zijn? Een foutje van Apple? Of is mijn telefoon eerder gebruikt, ingeleverd, opgeknapt en verkocht als nieuw? Of…
Niek
Heb vorige maand zelf de batterij vervangen door een batterij uit de welbekende shop van Menko. Maar dat zal ik vast niet terug krijgen van Apple. Via het serienummer kom ik wel in aanmerking, dus een bevestiging dat de batterij echt toe was aan vervanging.
Maargoed, nieuwe batterij kost twee tot drie tientjes. Daar ga ik niet moeilijk over doen om dat proberen terug te krijgen.
ib
Stel nou dat ik mijn batterij vorige maand heb laten vervangen voor een niet orginele Apple kan ik dan alsnog nu een nieuwe batterij krijgen
miicker
heb de dagen zitten aftellen, maar officieel is het nu al de 29ste, maar ik zal wachten tot morgen, maar ik ben er niet helemaal achter hoe ik nu een afspraak moet maken of zo.. en de pagina in het Nederlands was ook geen overbodige luxe geweest.
miicker
Vandaag even met de Apple Store Den Haag gebeld, en als je het daar wil doen moet je gewoon een afspraak maken bij een Genius Bar, dat heb ik dus gedaan. Morgen middag wordt mijn batterij vervangen 😀
De man vertelde me dat het ongeveer 2 uur duurt om de batterij te vervangen, dus je kunt hem dan weer op komen halen. Super chill!!!
miicker
Vandaag even met de Apple Store Den Haag gebeld, en als je het daar wil doen moet je gewoon een afspraak maken bij een Genius Bar, dat heb ik dus gedaan. Morgen middag wordt mijn batterij vervangen 😀
De man vertelde me dat het ongeveer 2 uur duurt om de batterij te vervangen, dus je kunt hem dan weer op komen halen. Super chill!!!
Hans
Nou ik ben ook net geweest bij een reseller,ik zou de iphone +-3 weken kwijt zijn accu wordt daar niet vervangen maar de tel wordt opgestuurd,tevens zou ik de telefoon niet legen mogen maken maar alles erop laten staan zoals het nu is dit zou sneller gaan vreemd !
er werd ook gevraagd of de telefoon al eens opgemaakt was op te reparatie aangeboden zoja dan zouden er extra kosten komen grrr.In mijn geval was dat niet maar hoeft allemaal niet zo voor een simpele ingreep van 10 min en dan nog je phone voor 3 weken kwijt doe ik het zelf wel 🙂
voor mij hoeft het dan ook niet geen accu wissel ga toch binnenkort voor de 6.
Stephan
Bij reseller geweest, zou hem 5-7 dagen kwijt zijn, geen leen toestel.
Apple gebeld, enige optie applestore gaan heb je m binnen 1/2 uur terug.
Bel dag later weer met apple zou ik m opeens 1/2 weken kwijt zijn bij de store.
Vreemde gang van zaken.
Bij eerdere programmas zou je wel een leentoestel krijgen.
BB
We zitten nu in A’dam bij de Applestore. Een batterij kunnen ze ter plekke vervangen, als je ook de sluimerknop wilt laten vervangen moet hij opgestuurd worden, dit duurt als het goed is max 10 werkdagen. Een leentoestel wordt gratis ter beschikking gesteld. Omruilen van het toestel doen ze alleen in het eerste jaar. Verder is het erg veel administratiewerk 🙂
miicker
Mijn iPhone is vervangen 🙂 bijna 2 jaar geleden gekocht, maar heb gelijk even gemeld dat er een vlekje in de camera zat. Dat viel onder de 2 jaar garantie die je bij Apple hebt, dus werd hij daardoor omgeruild. Nu ben ik gelijk van mij iPhone 5 vol krassen af, en heb ik er een nieuwe iPhone 5 voor terug 😀
Kim
Mijn telefoon is van maart 2013 en ook ik heb hetzelfde probleem…..valt uit bij 20% en soms zelfs al bij 30%. Vandaag gebeld met Apple service en omdat mijn telefoon buiten het vastgestelde termijn valt, komt mijn telefoon niet in aanmerking de batterij kosteloos te laten vervangen. Echt, te belachelijk…….Apple, pas de termijn aan en lees op internet dat de termijn NIET klopt en toestellen met een latere productiedatum hetzelfde probleem hebben!
Ronald
Vandaag had ik een afspraak met i strore in Haarlem.
Deze was al gemaakt met de klantenservice.
Deze had daarvoor al mijn telefoon getest
Nu moest ik een behoorlijke reis ervoor maken.
Maar dat heb je wel een keer voor over.
Het zou namelijk gratis worden vervangen.
Mooi niet!
Krijg achteraf toch nog een rekening van € 149,-
Er was een Display Module, black, iPhone 5 vervangen.
Sinds de laatste paar maanden staat batterij na anderhalf tot twee uur op 20%. Volgens de site van Apple valt mijn iPhone (via serienr.) onder de regeling gratis vervangen. Heb mijn telefoon (met brakke batterij) via internet bij Card Services laten testen. Resultaat; niets mee aan de hand!? Misschien konden ze wel iets vinden, maar dan moet dat via een meer uitgebreide test. Oh ja, moet je wel een vervangend toestel (kosten € 20,00) huren. Ongelooflijk…………en belachelijk!
Vern
Mijn iPhone 5 van begin oktober 2012 kwam in aanmerking. Batterij was nog redelijk, genoeg voor een dag. Wel laten vervangen dmv een afspraak genius bar. Afgelopen maandag Apple Store Amsterdam wachttijd max vier uur, niet gedaan. Donderdag maar in Den Haag, twee uur gewacht. Volgens medewerkers geen vervangend toestel.
Edwin
Ik heb hier op het forum hier ook een draadje voor gestart en daar heb ik zojuist onze ervaring van vandaag geplaatst.
JRA
Procedure voor vervanging
Het vervangen van het mechanisme voor de sluimerknop gebeurt in een Apple-reparatiecentrum. U kunt uw iPhone op twee manieren naar het reparatiecentrum sturen: door het te brengen of door het via de post te versturen. Zie hieronder voor meer informatie. Het vervangen neemt ongeveer 4 – 6 dagen in beslag vanaf het moment dat uw iPhone is ontvangen door het reparatiecentrum tot aan het moment dat deze naar u wordt teruggestuurd. Uw iPhone wordt voorafgaand aan het onderhoud onderzocht om te controleren of die in aanmerking komt voor dit programma en of die anderszins goed werkt. Voordat u uw iPhone opstuurt naar Apple voor onderhoud, moet u een reservekopie maken van al uw gegevens. Ook moet u al uw inhoud en instellingen wissen.
Opmerking: als uw iPhone 5 beschadigd is en bijvoorbeeld een gebarsten scherm heeft dat het vervangen van de sluimerknop verhindert, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de sluimerknop kan worden vervangen. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.
Het verzenden van uw iPhone 5 naar een Apple-reparatiecentrum
Afgeven
Breng uw iPhone 5 naar een deelnemende provider: een Apple Store of een erkende Apple-serviceprovider.
Uw iPhone wordt onderzocht om na te gaan of die in aanmerking komt. Vervolgens wordt de iPhone opgestuurd naar het lokale Apple-reparatiecentrum.
U ontvangt een bericht als uw iPhone kan worden opgehaald.
Opmerking: om gebruik te maken van deze aflever-optie moet u een Apple Store of een erkende Apple-serviceprovider bezoeken en geen draadloze aanbieder.
Als u een leentoestel nodig hebt tijdens het onderhoud aan uw iPhone, hebben deelnemende Apple Stores iPhone 5-modellen (alleen 16 GB) beschikbaar.
Inzenden
Bel Apple en vraag of een gefrankeerde doos naar u kan worden opgestuurd. Hiermee kunt u uw iPhone versturen naar het lokale Apple-reparatiecentrum.
Uw iPhone wordt onderzocht door het reparatiecentrum om na te gaan of die in aanmerking komt.
Na het onderhoud ontvangt u uw iPhone via de post weer terug.
Thijs
Fijn, mijn Iphone ging niet langer dan een half uur mee. Nu blijft hij dagen hangen op het batterijtje dat je in het begin krijgt. Ik ga hem snel laten vervangen
Rick
heb de batterij al laten vervangen 2 weken na dat de iphone uit was.
Hij is nu nog steeds goed , heb hem nu bijna 2 jaar.
Gelukkig heb ik binnekort de iPhone 6 dus dan ben ik tenmiste ( hoop ik ) van de batterij en unlock knopje problemen af
Anton
Kijk nu. Mijn serienummer mag meedoen met het programma. Ik kan me helaas aansluiten bij velen hier. Helemaal zat van het iedere keer uitvallen bij 30 of 40% heb ik de batterij al maanden geleden laten vervangen. Echt jammer dit…
Sarafina
Mijn partner en ik hebben in de eerste week van 2013 beide een iPhone 5 gekocht.
Wij hebben sinds een aantal maanden hetzelfde probleem.
Soms heb je nog 60% stroom en het volgende moment nog maar 30%.
Ook valt onze iPhone zomaar uit wegens lege batterij terwijl je nog 40% stroom had!
Gecheckt en ja hoor! Wij komen beide in aanmerking voor deze regeling 😀
Wij wonen in het no. van het land, dus naar de iCentre in Emmen geweest: Kan wel maar dan sturen ze de iPhone op en ben je m minstens een week kwijt zonder leentoestel! 8(
Nu maar een afspraak gemaakt in Oberhausen voor morgen, ik hoop maar dat ze het daar ook doen.
Adam, Haarlem of den Haag is voor ons echt te ver rijden!
Oberhausen is nog te doen, ca 1,5 uur rijden en een fijne verbinding.
We zullen zien.
Het wordt tijd voor een Apple Store in het Noorden van het land! (Groningen of Zwolle?)
Frank Zuiden
Heb mijn Iphone 5 wit , 64 gb ook laten ophalen door Apple. Met UPC komen ze de iphone ophalen. Op website staat erbij dat er een doos door UPC geleverd wordt waar je de iphone in kan doen maar dat was bij mij niet het geval. Heb zelf een doos met verpakkingsmateriaal gekocht en aan UPC meegegeven. In principe alleen aangemeld voor de uit/aan knop , deze was al vrij snel na aanschaf kapot. Heb nu ook gevraagd om de batterij te vervangen omdat dit snel leeg is en zeer warm wordt. Hoop dat ze beide gelijk goed maken. Een iphone 5, 64 GB was een dure aankoop..
Leo Knops
Het lijkt heel aardig ; voor het laten vervangen kan ik kiezen uit twee mogelijkheden
I center in Dordrecht stuurt mijn telefoon op en ” u bent uw telefoon maximaal 14 dagen kwijt”
Of ik kan naar een van de Apple stores gaan..
Tom
Iemand enig idee of Apple voor de vervanging van de batterij opnieuw “vochtschade” inroept om deze niet te moeten vervangen? 1 maand toestel in herstellabo om dan doodleuk te laten weten dat ze sluimerknop niet wouden vervangen onder het herstelprogramma omdat er zogezegd “vochtschade” was. Zou niet weten hoe, blijkbaar krijgen die dingen ook al vocht van binnen door te surfen op het net. Rotservice.
Stefan
Vandaag een splinternieuwe iphone5 ontvangen van Apple! Had hem retour gestuurd naar Apple om batterij te laten vervangen. Leuke verrassing, kan er weer jaren tegen nu 🙂
JeroenDB
Iphone 5 : 2 x vervangtoestel gekregen (batterij, screen button) laatste keer heeft dit veel moeite gekost… (ook een kapje in de zijkant bij het uitpakken van het nieuwe toestel!)
Ze deden moeilijk over de garantie, apple geeft maar 1 jaar, en dit terwijl je belt eerst op de hoogte wordt gehouden over de wet van de consumenten bescherming dat je recht hebt op 2 jaar. Heb wel meer dan een uur aan de telefoon gehangen en moeten aandringen om dit in orde te krijgen….
Kreeg dan nu in augustus een mooi vervangtoestel.
4 weken later haalt mijn zoon het hoesje eraf (had een nieuwe gekregen met zijn verjaardag).
De lak kleefde letterlijk in het hoesje, ik heb foto’s geplaatst in het forum.
Maandag kan ik foto’s erbij zetten van de iphone zelf.
Maw mijn besluit ze vervangen iphones met defect door een slecht vervangtoestel, maar voor het zelfde geld krijg je dan opnieuw met 1 van de 3 gekende problemen te maken.
Zo overbruggen ze de garantie periode.
Bij de reparatie dienst : schuld ligt aan hoesje en cosmetica schade. Nog nooit gehoord van klachten van dat de lak er snel af gaat. (internet staat vol) Ze hebben de productie aangepast.
Tip gebruik bij de iphone 5 een apple lederen hoesje. Nu hebben we al 3 iphone 5 gehad waarbij maar 1 problemen had met een pastic hoesje?!
Roy
Ik kom dus in aanmerking.. Ik was vandaag naar de Icentre in Alkmaar maar daar doen ze er niks aan, ze moet dan echt naar de Apple store in Amsterdam, Haarlem of Den haag als het goed is maken ze daar gelijk dan de batterij. Je moet wel eerst een afspraak maken bij genius op http://www.apple.nl
Ik heb ook een afspraak gemaakt en hoop toch op een betere batterij-kwaliteit
Pete
Perfect geregeld, ik kwan in aanmerking voor aan/uitknop en nieuwe batterij, en kreeg gewoon binnen vijf dagen een nieuwe toestel terug, .perfecte service van Apple.
Jochem Herrmann
Ook ik heb een iPhone 5 uit de verdachte serie. Dus ik naar Amac in Eindhoven om de batterij te laten vervangen. Echter: het serienummer behoort tot de reeks waarmee accuproblemen zijn, maar tóch is volgens Apple de batterij van de iPhone in orde. (Blijkt na een remote test van Apple!?)
De medewerker adviseerde me om de telefoon te herstellen naar de fabrieksinstellingen en daarna de back-up terug te zetten. Dat zou in veel gevallen het probleem oplossen.
Omdat ik dat al eerder had gedaan (zonder succes) heb ik de telefoon toch op laten sturen.
Na ruim 2 weken kreeg ik een email met de melding dat de telefoon is getest en dat de batterij in orde is. (Denken ze dat ik gek ben?) En of ik € 42,50 wil betalen voor de onderzoekskosten…
Dat wordt een leuk gesprek als ik de telefoon weer ophaal…
Selina
@George: Hoe lang heb je je iphone? Gewoon bellen hoor met de klantenservice van Apple en je niet laten afschepen dat jouw serienummer niet voldoet aan de eis (actie gratis accu vervangen).
Het kan heel goed dat jouw accu ook stuk is, dat kunnen zij op afstand uitlezen door jou wat handelingen te laten doen. Je stuurt dan een rapportje naar Apple die zij uitlezen..
Het lijkt mij dat wanneer je binnen 2 jaar (wettelijke garantie toch?) een kapotte accu hebt je dan een nieuwe krijgt.
Succes!!
RJ
@Jochem Herrmann: Ik had vrijwel hetzelfde met mijn Macbook air. Viel volgens apple onder vervangingsprogramma. Kon hierdoor toen niet updaten naar Mavericks dus maar naar iCentre gebracht. Opgestuurd en zeiden dat het een softwareprobleem was en dat het niet onder het vervangingsprogramma viel. Ik moest ook €42,- aftikken om hem weer op te halen (2 weken kwijt geweest)
Natuurlijk niet mee akkoord gegaan en na veel stennis lopen schoppen toch gratis meegekregen.
Mijn iPhone 5 valt ook onder dit vervangingsprogramma, maar had de batterij zelf al vervangen. Weet niet of ik hier nu een vergoeding voor krijg. Lever hem in ieder geval niet meer in bij iCentre.
Jochem Herrmann
@RJ: Dank voor je reactie. Morgen naar de Amac – ik houd jullie op de hoogte van de voortgang!
Mario
Mijn iPhone 5 viel ook onder de goede serienummer. Dus ik Apple gebeld en de telefoon was netjes opgehaald. 4 dagen later mijn iPhone terug met het bericht “Probleem niet kunnen reproduceren, getest en voldoet aan de verwachtingen”. Welk probleem? Het is toch een recall actie. Ik gebeld, word ik afgescheept met “restoren” en opnieuw installeren. HET GAAT OM…. ach, b*rst maar ook! Dit is mijn 3e “akkefietje” met Apple, de vorige keer mijn MacBook Pro 2011 die binnen 1,5 jaar kapot is “jammer dan!”. Zit ook serieus te overwegen geen Apple producten meer aan te schaffen.
Maikel
Vandaag gebeld en binnen 3 werkdagen wordt de iPhone opgehaald en dan zou ie normaal gesproken na 5 werkdagen weer terug moeten zijn; ben benieuwd…
Dave
Ook mijn iPhone 5 viel onder dit programma.
Afspraak gemaakt bij de Apple store in Haarlem. Vanmorgen daar mijn toestel afgegeven. Slechts een kwartier later was de telefoon alweer klaar. Accu is vervangen. Merk zeker dat deze accu beter is. Normaal moest de telefoon rond deze tijd al aan de lader, met deze nieuwe accu zit ik nu nog op 70% terwijl ik de telefoon best veel gebruikt heb vandaag.
In dit geval dus een tevreden klant.
Carl Sanou
2 weken terug afspraak gemaakt omdat mijn serienummer in de prijzen viel. Na enige tijd wachten aan de Genius Bar kwam er een vriendelijke meneer die mijn iphone ging testen. Mijn batterij viel nog binnen de marge en hij kon, ondanks dat ik binnen het programma viel mijn batterij niet wisselen…. ik moest het maar een beetje in de gaten houden en ik kon tot April 2015 weer een nieuwe afspraak maken… blij met een dode mus, dus ondanks juiste serienummer niet om kunnen ruilen………. (was bij Applestore Den Haag)
Mike
Origineel geplaatst door Maikel Vandaag gebeld en binnen 3 werkdagen wordt de iPhone opgehaald en dan zou ie normaal gesproken na 5 werkdagen weer terug moeten zijn; ben benieuwd…
Vorige week donderdagochtend iPhone opgehaald en vanochtend weer terug. Even afwachten hoe het met de batterij gaat nu maar lijkt stukken beter. Prima service.
onno
telefoon is netjes opgehaald en 6 dagen later retour bezorgd met nieuwe accu, duidelijk verschil merkbaar. had vantevoren apple op afstand een testje laten doen om te zien of de mijne in aanmerking kwam (staat allemaal op de support site), prima geregeld dus…
Martin
Mijn iPhone 5 in de ochtend 10 uur bij de Apple store in Amsterdam ingeleverd en om 18 uur was deze weer klaar. Batterij gaat nu duidelijk langer mee. Oude batterij was inderdaad slecht, bij 20% ging de iPhone uit. Goede service van Apple, had eerst een afspraak gemaakt via internet en bij aankomst was alles bekend van mij en waarom ik er was. Binnen 10 minuten was ik weer weg, en ophalen was ook zo geregeld.
Aag
Mijn iPhone 5, wit 64 GB kwam in aanmerking voor het vervangen van de batterij en de aan/uit knop. Ik heb geen last van deze knop maar wel viel mijn batterij steeds uit bij 29%. Via de Geniusbar op de Appelsite Den Haag op 28-09-2014 een afspraak gemaakt. Keurig netjes op de afgesproken tijd werd ik aan het begin van de Applestore opgevangen en te woord gestaan.
Mijn aan/uitknop werd getest en die deed het en zou nu ook niet meer stuk gaan volgens de medewerker.
Nadat hij enkele vragen over mijn batterijklachten had gesteld, besloot de medewerker aan de hand van mijn verhaal dat mijn batterij toch in aanmerking kwam voor vervanging, ondanks dat een of ander programmaatje liet zien dat ik er geen last van zou hebben.
Vandaag heb ik voor het eerst mijn iPhone gebruikt met de nieuwe batterij en ik merk heel duidelijk verschil. Vanmorgen 7.15 uur van de lader gehaald, nu bijna 12 uur later heb ik nog 81% batterij (iPhone nauwelijks gebruikt vandaag, maar dit hoge batterijpercentage is ongekend!)
Kortom, ik ben blij dat die medewerker positief besliste en niet dat programmaatje volgde!!
Caspar
Ook ik heb mijn batterij laten vervangen, die van mij viel onder de garantieregeling. Ik heb via de website van Apple een afspraak gemaakt bij de Geniusbar in de Apple Store Amsterdam. Op verzoek van Apple “zoek mijn iphone” uitgezet en de telefoon compleet gereset (alles gewist). Daarna namen ze hem in, binnen een uur was hij weer klaar en kon ik hem ophalen. iCloud instellingen terugzetten en klaar… Zaten geen kosten aan. Men vroeg me ook nog of ik niet interesse had om mijn toestel bij Apple in te ruilen voor een nieuwe tegen betaling, ze gokte dat mijn iPhone 5 32gb nog wel 250 euro waard was. Je kunt tegenwoordig je toestel ook aan Apple zelf verkopen, dan krijg je een Apple Store waardebon, afhankelijk van de staat van je toestel. Daarmee zou je dan weer een ander model telefoon of wat dan ook kunnen aanschaffen.
Ik ben keurig geholpen door de mevrouw van de Apple store in Amsterdam. Dacht altijd dat mijn batterij zo snel leeg ging door mijn eigen schuld. Maar het lag dus niet aan mijn gsm gebruik maar aan de batterij van de iphone
Giel
Mijn iPhone 5 kwam ook in aanmerking voor het vervangingsprogramma. Ik heb m’n reparatie aangemeld via de website van Apple. Dat ging niet helemaal goed dus heb ik uiteindelijk telefonisch de reparatie aangemeld. De volgende dag stond er een koerier van UPS op de stoep om mijn telefoon op halen. 5 dagen laten stond hij er weer met mijn telefoon, inclusief nieuwe accu. Goede service van Apple!
Onzinbus
Prima geregeld !
Ben vandaag in Amsterdam geweest en hij werd meteen vervangen duude nog geen 30 minuten.
Wel ff afspraak maken, dan weet je zeker dat je niet voor niks gaat.
joey
ik heb hem gisteren laten vervangen geen problemen gehad ik werd goed geholpen en nu doet die het weer goed
Marco
Eén groot drama. 8 (!) weken geleden ingeleverd bij Amac. Na een week een mail dat hij doorgestuurd werd naar een andere reparateur wegens drukte. Bleek Microfix te zijn. Na een week of 4 een bericht (na mijn telefonische navraag) dat er ook een sluimerknop aangepast zou worden (nooit problemen mee gehad). Vervolgens een mail dat de telefoon bij een software update niet meer aan de praat kon worden gekregen en of ik 300 euro wilde betalen, dan zou ik een nieuwe krijgen. Uiteraard aangegeven dat dat niet de bedoeling was. Ik heb immers een goed toestel ingeleverd.
Na wat geharrewar kreeg ik te horen dat ik kosteloos een nieuwe zou krijgen. Moest wel de aankoopbon overleggen. Dat gedaan, vervolgens de mededeling dat het een zakelijk toestel betrof en dat het dan niet van toepassing was. Of ik dus toch 300 euro wilde betalen.
Na een interessant gesprek (ik zal de details besparen) het advies gekregen rechtstreeks met Apple support contact op te nemen. Anderhalf uur met een – overigens zeer vriendelijke – medewerker van Apple aan de telefoon gezeten. Afgesproken dat ik het toestel ongerepareerd retour laat komen en gelijk een vervolgafspraak met Apple ingepland. Dat staat voor morgen.
Inmiddels – een week te laat – de defecte telefoon retour ontvangen. Daar wilden ze me bij Amac nog 42,50 voor laten betalen. Gelukkig was de verkoper redelijk eenvoudig te overtuigen dat dit toch echt niet kon en kreeg ik het toestel zo mee.
Wat een kl**e service bij Amac zeg! Sturen je van het kastje naar de muur en schuiven het probleem af op Microfix. Alsof ik daar wat mee te maken heb. Ik lever een goede telefoon in – met een wat mindere accu natuurlijk – en krijg een defecte terug.
Ben benieuwd hoe het morgen afloopt bij Apple. Anders zijn ze nog niet met me klaar bij de Amac. En dat noemen ze een ‘service center’. Nou, laat dat eerste maar weg….
Update 27/10: Helaas ben ik niet gebeld door AppleCare, ondanks afspraak. Vanavond dus zelf maar weer gebeld. 35 minuten in de wacht. Vervolgens een – wederom – zeer begripvolle medewerker gesproken. Helaas was de afdeling waar ik naar doorverbonden moest worden al naar huis. Nieuwe terugbelafspraak voor morgen kon niet (zat al vol), rest van de week zit ik lastig. Daarom maar afgesproken dat ik morgen zelf weer bel.
Wordt vervolgd dus…
Marco
Vandaag wederom gebeld, snel geholpen en direct goed doorverbonden. Nogmaals verhaal gedaan en kreeg direct te horen dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Ze waren het met me eens dat het ongehoord was zoals het gegaan is. Als het goed is komt donderdag het nieuwe toestel binnen en kan ik gelijk de oude meegeven met de pakketdienst.
Als het goed is, eind deze week alles dus (eindelijk) afgerond…
Marcella
@Marco: Ik heb dus precies hetzelfde. Ingeleverd bij Amac om de batterij te laten vervangen.
Ook een offerte van €300,- omdat de iphone niet aan zou gaan! Gelukkig bewijs dat ik m werkend heb ingeleverd.
Amac zegt dat ze m naar Apple hebben gestuurd ze dat ze m nu terug gaan halen. Ik heb gezegd dat ik niet ga betalen en dat ik m sowieso in de staat terug wil zoals ik m daar heb achtergelaten, werkend dus!
Jij hebt op advies van Amac naar Apple support gebeld?
Anders ga ik dat ook eens doen. Heb weinig vertrouwen meer in die ballentent1
Marcella
Heb inmiddels contact gehad met Apple en zij wilden me wel tegemoet komen. Ik kan het toestel naar hen sturen zodat t gerepareerd wordt.
Nu alleen nog t toestel van Amac terug zien te krijgen.
Dat zal wel lukken, maar ze vragen €42,50 onderzoekskosten
Dat ga ik dus never nooit betalen, dus dat zal misschien nog wel stennis schoppen worden in de winkel 🙂
Hoving
Heb ca 3 maanden geleden mijn iphone 5 naar de apple store gebracht, kwam in aanmerking voor het gratis vervangen van de accu…
Nu heb ik de telefoon ONGEREPAREERD terug gekregen wegens schade aan de BUITENKANT van het toestel…. ehhh het is een zwarte variant… die rand gaat wat lak los laten en heb hem 1x laten vallen waardoor er paar puntjes in de rand zit..
maar dat hele val partij was al vlak na aankoop en 1,5 later accyu slecht… sure.. eigenschuld… loeders daar bij apple repair center..
komt er op neer, je telefoon moet kras en schade vrij zijn zelfs de standaard lichte afbladdering word afgekeurd :S zeer slechte service… en ook nog 25 euro onderzoeks kosten betalen…
heb voor 25 euro bij een winkel er een nieuwe accu in laten zetten
-10 voor de apple service en hde prijs van 3 telefoons betalen… -_-
Marcella
Heb inmiddels de iphone teruggehaald ij Amac. Heb de onderzoekskosten niet betaald.
De iphone zou niet meer aangaan, maar hij gaat wel gewoon aan!
Vreemd verhaal dus van Amac. Ben blij dat ik die €300,- niet heb betaald. Ruikt meer naar oplichting
Marcella
@Marcella:
Apple heeft de accu gratis vervangen en mn iphone helemaal nagekeken. Er was verder niets mis mee! Nooit meer ga ik naar Amac dus!
Heb mijn batterij 2 weken geleden laten vervangen, werd helemaal ziek van het uitvallen bij 40% batterij. Kan ik hier vergoeding voor krijgen? Heb oude batterij nog.
Ik heb hem in juni 2013 gekocht, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Zeker 2x opladen per dag, terwijl hij eerst veel langer meeging.
Ik heb hem al laten vervangen. Hij was erg snel leeg en viel bij 20% uit. Nu nergens meer last van. Maar niet dankzij de waardeloze service van Apple. Als er wat mis is met je Apple product geven ze vaak niet thuis. Maar wel de premium prijs laten betalen voor hun producten. Slechte zaak. Helemaal die garantie verkopen van hun. Trap er niet in dat is pure oplichting.
Goeie zaak! Ik heb hem alleen maanden geleden al zelf vervangen…
Ik heb een 5s. Als ik een halve dag á driekwart dag met de accu kan doen is dat voor mijn telefoon best veel. Eerder kon ik de hele dag met de telefoon bezig zijn voordat deze opgeladen moest worden.
Ik heb hem net vorige maand laten vervangen , niet door Apple, wel omdat de batterij heel slecht was.
Enig idee waarom Apple pas na twee jaar met deze regeling komt?
Tijdje geleden mijn iPhone ook binnengegaan. Zelfde probleem. Swap werd uitgevoerd. Doe nu terug 2 dagen met men telefoon
Mijn iPhone 5 valt ook uit bij 20%… De batterij is er zeer sterk op achteruit gegaan. Jammergenoeg kom ik niet in aanmerking. -_-‘
hier het zelfde. Waarom ik niet in aanmerking kom is de grote vraag. Voortaan toch maar een sony ofzo nemen 3200mah batterij probleem gelijk opgelost. Als of apple geen 3200 batterij in de iphone kan stoppen.
Net eergister de batterij laten vervangen! De sluimerbutton is ook aan vervanging toe maar die heb ik niet laten doen omdat ook die in aanmerking komt voor het gratis herstel programma van apple. Eerste batch iPhone 5’s zaten dus nog wel wat foutjes in blijkbaar. Gelukkig mag ik volgende maand mijn abbo verlengen en hopen dat de eerste batch van de iPhone 6 beter is.
Net 2 weken terug batterij laten vervangen, telefoon hielt het geen dag uit en werd vaak erg warm.
Ook het probleem dat bij 20% de telefoon al uit ging.
Nu nieuwe batterij en het is weer of ik een nieuwe telefoon heb.
@George: Het maakt niet uit dat je niet onder dit programma valt je hebt 2 jaar garantie. Even applecare bellen die sturen je mail met diagnose programma, als het goed is komt je batterij dan in het rood bij de diagnose en kun je nieuwe krijgen.
Komt de diag niet in het rood gewoon heel hard gaan zeuren dat je toch nieuwe nodig hebt. Succes.
Bij mij ook exact hetzelfde probleem gehad, dacht je nog 25% aan batterijvermogen te hebben, viel de telefoon uit waarna het batterijlogo in beeld kwam te staan. Ik heb 4x mijn iphone mogen omruilen over een periode van anderhalf jaar. In juni heb ik maar de 5S gekocht, nooit meer problemen gehad
Gister laten vervangen 🙁
Mijn serie nummer komt in aanmerking.
Normaal gesproken kom ik de dag prima door maar soms bij een batterij niveau onder de 30% gaat de iPhone spontaan uit.
Mijn afspraak is gemaakt 🙂 als ik dan later dit jaar de iPhone verkoop levert het vast weer een paar tientjes meer op.
Dat is goed nieuws, als iemand een iPhone 5 heeft waarvan de batterij vervangen is en er van af wil omdat hij een iPhone 6 koopt, ik neem hem graag van je over voor een mooie prijs.
Was ik al van plan maar nu komen ze dus ook nog redelijk masaal met een verse batterij te koop. Dank u dank u
Gelukkig met de 5S nog geen problemen gehad.
Mijn volgende zal dan ook weer de 6S worden!
Nu maar hopen dat er echt een 128gb model uit komt.
Al die filmpjes en foto’s slurpen een hoop op!
M’n iPhone heeft hier ook last van en komt ook niet in aanmerking! Wat is dit nou voor een vervangingsprogramma!
Hier ook hetzelfde probleem. Batterij valt uit bij 20% of zelfs 30%. Kalibreren helpt niet. Dus ik zal deze vervangingsprogramma zeker gebruiken.
Vreemd, ik heb mijn iPhone meteen op de launch dag gekocht, maar het formulier geeft aan dat ik niet in aanmerking kom.
Diegene die al de batterij hebben laten vervangen en als je dan nu ziet dat dat bij die van jouw gratis kon kan je straks ook Apple contacten.
If you believe your iPhone 5 was affected by this issue, and you paid to replace your battery, you can contact Apple about a refund.
En Bram het gaat om een bepaalde periode misschien is die van jouw eerder uit de fabriek gekomen.
Zelfde probleem. Telefoon op lauchdag gekocht en kom ook niet in aanmerking. Kan 3/4 van de dag er mee redden…
Dank voor de tip! De iPhone van mijn vrouw valt de laatste paar weken steeds vaker en sneller uit, ze komt in aanmerking voor vervanging, top!
Ik lees dit op de pagina van Apple :
Mijn test iPhone 5, gekocht in September 2012, valt ook niet in die “limited serial number range”. Is verder geen probleem want de accu is nog in optima forma. 😉
Had mijn telefoon de eerste dag van release. Batterij is een hel. En ik kom niet in aanmerking! Te belachelijk voor woorden!
Paar weken geleden naar apple store amsterdam gegaan. Telefoon shuts down bij batterij percentage van 25 %. Ze hebben de batterij getest en daarna gratis vervangen. Goede service!!
Ik had het probleem ook. Ben daarvoor vorig jaar oktober al in de Apple store geweest en toen batterij gratis kunnen laten vervangen. Paar weken geleden mijn sluimerknop laten repareren en toe is de batterij weer vervangen zonder dat ik daarom gevraagd had, terwijl ik er geen problemen meer mee had. Ook weer gratis.
Iemand enig idee hoe zo’n replacement process werkt? Ben je dan je iphone kwijt? En voor hoelang?
Ik zit er natuurlijk weer niet bij.. Zucht
Ik kom niet in aanmerking. Echter is accu wel te snel leeg. En valt vaak al uit bij 25%. Heb ik kans dat ik toch in gratis kan laten oplossen?
Mijn 4, 4S en 5S hebben ook redelijk brakke batterijen, maar dat is kennelijk normaal (…)
@Bram: inderdaad Bram ik heb hetzelfde probleem hier.
Mijn telefoon was eerst al met de aan/uit-knop geschikt voor gratis reparatie en nu de batterij ook. Wat zal het volgende probleem wezen?
Hmm, dit heeft wel erg lang geduurd. Het is bij Apple al minstens een jaar bekend dat deze serie problemen heeft en dan nu pas overgaan tot vervanging.
Zelf toevallig deze week maar zelf een paar batterijen besteld en een schroevendraaier set. Alle batterijen op kantoor zelf maar vervangen.
Zo te zien komt er niemand in aanmerking… Misschien ziet Apple dat deze iPhone’s in Nederland/België zijn verkocht en zullen we pas vanaf 29 augustus in aanmerking komen? Ik hoop er alvast op!
Lekker dit!
Mijn iPhone komt niet in aanmerking voor het vervangingsprogramma, maar mijn batterij wordt van de een op de andere dag steeds slechter…
Vreemd dit.
Juij! Goed nieuws… vorige week nog een volledige reset gedaan in de hoop enkele uren batterij te vinden maar zonder resultaat. iPhone onmiddellijk online gekocht toen hij uitkwam…
Dat denk ik niet. Mijn test iPhone 5 is op de release dag in de Apple Store Sulzbach/Taunus (D) gekocht. Die iPhone komt ook niet in aanmerking vervanging van de accu (is ook niet nodig).
Ik had mijn iPhone 5 bij de launch gekocht. Waarschijnlijk was ik dus wel in aanmerking gekomen. Maar toevallig heb ik twee maanden een nieuwe iPhone 5 ontvangen ivm waterschade. Mijn batterij gaat bij normaal gebruik dus weer een dag mee.
Het gaat op serie nummer en weet niet of het uitmaakt hoeveel gb je hebt maar ik heb een witte 64 gb gekocht als 50e in de rij voor apple store Adam en ik kom gewoon in aanmerking
Yes! Ik kom gelukkig in aanmerking. Ik moet mijn batterij vaak 2 x per dag opladen. Als mijn batterij 25% is of minder, valt hij vaak al vanzelf uit en geeft hij aan dat hij leeg is, dus hoop dat dit het gaat oplossen!
Dat verklaart een hoop. Mijn iphone 5 is voor de tweede keer opgestuurd. Die viel er met 20% uit maar ook wel met 30 45 % eruit.
@Timosha: Duitsland is ook pas vanaf 29 augustus… Maar zo te zien komt Miicker wel in aanmerking, dus het klopt inderdaad niet denk ik.
@Maxim: ik kom wel in aanmerking dus het werkt nu al, sorry
De iphone 5 (zwart 16 GB) van mijn vriendin komt ook in aanmerking. Net op tijd, want ze ergerde zich er blauw aan!
Ik kom in aanmerking, sept 2012 gekocht. Niet heel veel problemen net batterij, dus denk dat ik het maar laat, teveel gedoe. Ik kan mijn huidige 5 inruilen bij Tmobile, krijg ik er 170 euro voor terug. Komt goed uit aangezien in 20 sept mag verlengen en overstap naar de 6.
Mijne liet ik de sluimerbutton onder garantie regeling vervangen hebben ze zelf de batterij ook vervangen
Ik wist het! Die accu van mijn iPhone 5 was meteen al slecht. Een verlies van 20% of meer per uur, terwijl ik niets geks deed, altijd apps afsluit en met alles rekening houd. Die van mij valt ook onder het programma. Betekent het vervangen van de accu dat je de telefoon lang kwijt bent?
Nou ja, heb mijn Iphone5 vanaf 26 september 2012 en kamp al lang met batterijprobleem, snel leeg en 2 tot 3 keer opladen per 24 uur…!! Ik heb mijn apple nummer ingevoerd met als resultaat ” kom niet in aanmerking” bovendien zou dit toestel al een batterij vervangen zijn…???
Ik baal hier echt van…!!
Toestel aangeschaft in januari 2013 (iPhone 5, 16GB). Komt wel in aanmerking, maar voor me gevoel nauwelijks problemen met de batterij.
Hallo, mijn iphone komt in aanmerking. Nu zou ik graag weten als ik mijn iphone ga laten repareren, of ik die dan over een uur terug heb of een aantal dagen moet wachten? Zo ja, hoelang ongeveer?
Geld dit ook voor een IPod 5 ???
Ik kom met 2 gekochte iPhones ook in aanmerking, finally!
@CD130: ik ook… kan je dan alsnog gebruik maken van de regeling?
In december 2012 gekocht en kom ook in aanmerking (64GB zwart)
(gelukkig, want hij valt inderdaad regelmatig uit bij 40% en is heel snel leeg)
@Zaandammer: Door de software van Apple gebruikt het minder batterij waardoor het net zo lang meegaat als Android telefoons met enorme 3000mah batterijen.
Waarschijnlijk duurt de reparatie ongeveer 5 a 6 werkdagen en krijgen we alleen de iPhone 5 16 GB leentoestel.
De 5 die inmiddels van m’n vriendin is komt ook in aanmerking. Valt ook bij 20%capaciteit uit. Fijne actie. Hopen dat het snel geregeld kan worden. Kan dit ook in Haarlem en in Den Haag?
Finally! En ik kom in aanmerking. Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem niemand die ik ken heeft dit probleem namelijk ook. Bij mij is dit wel extreem ik doe niets met mijn iPhone, 3G/4G staat nooit meer aan… En hij valt al na 3 maanden van aankoop uit op 20-30% maar ook vaak bij +60%.
We krijgen een vervangtoestel?! Dit zou mooi zijn 🙂
Toestel van m’n vriendin komt ook in aanmerking. Valt ook uit bij 25-30% resterende capaciteit. Weet iemand of dit ook in de AppStore Haarlem en Den Haag mogelijk gaat zijn? Of Amsterdam?
Ik heb de iPhone 5 op de dag van de release gekocht in de Apple Store Amsterdam. Ik had precies dezelfde problemen met het toestel, batterij die bij 20% steeds uitviel. Paar weken geleden zelf de batterij vervangen omdat het toestel ouder dan 1 jaar is. iPhone doet het weer goed, batterij gaat 2 dagen mee. Ik heb het serienummer gecheckt en mijn iPhone komt WEL in aanmerking. Waren ze maar eerder mee gekomen, dan had ik de vervanging van de batterij door Apple laten doen.
Dat zuig he dus gewoon voor 100% uit je duim of heb je daar een bron van?
Ik quote het ook maar hé… zie enkele reactie’s boven de mijne 😉 Ik heb dezelfde vraag naar 020 toe!
Zie je ergens iPod in dit artikel staan?
OT: Bij een reparatie krijg je meestal een 16 GB vervangtoestel. Bron: Eigen ervaring
Vorige week net zelf gedaan. Omdat Apple meestal geen garantie geeft op batterijen niet eens geprobeerd.
Serienummer iPhone voldoet aan de eisen. Had liever Apple laten dien ipv zelf.
iPhone gaat wel weer anderhalve dag mee met nieuwe batterij.
Je kan je geld terug vragen bij Apple, als je toestel in aanmerking komt.
weet iemand waar je in de buurt van Gent dit kunt laten doen? de apple site om de dichtstbijzijnde official retail store of wat dan ook te vinden laad al een paar uur niet bij mij?
Ik had een refurbished toestel terug gehad na een reparatie. Door het invullen van het formulier op de apple site ben ik erachter gekomen dat de accu al eens vervangen is terwijl ik het idee heb dat hij sinds deze week opeens heel snel leeg gaat.
Heb zelf ooit een ‘nieuwe’ iPhone gekregen omdat de oude een kapotte sluimerknop had. Deze komt niet aanmerking hoewel de accu af en toe wel rap gaat. Achja binnenkort toch de iPhone 6.
Ik heb Apple Support gebeld, en ik kom niet in aanmerking voor een reparatie vanwege de verlopen Apple Care, maar je hebt nog kans dat je wel een vervanging krijgt als de consumentenrecht nog van toepassing is. Dit werd mij verteld.
Ik ben na ruim een jaar naar de Apple store in A’dam gegaan. Zonder al te veel moeite gratis batterij laten vervangen. Als je het niet probeert lukt het ook niet.
Bedankt voor de tip! Eens kijken als mijn iPhone in aanmerking komt.
Wel apart, als ik mijn serienummer intik krijg ik te zien dat ik niet bij die batch hoor maar zeggen ze vervolgens wel dat mijn batterij al reeds vervangen is haha
Ben alleen voor de sluimerknop naar Amsterdam geweest en voor zover ik weet hebben ze toen de batterij niet vervangen, wel vaag.
Ook ik kom in aanmerking, kan je daar opwachten ? kan me tel niet missen.
dan ga ik van de week eens effe langs accu heeft een poos goed gewerkt sindskort bij 20 of 40 ging ie uit accu leeg vreemd.
Volgens mij is dit formulier niet voor Nederland en moeten wij tot 29 augustus wachten ?!
Is mij ook gebeurd, aantal maanden geleden al teruggeweest naar de Apple Store. Toestel werd even uitgelezen en ik kreeg gelijk een nieuwe mee. Top service! Kan niet anders zeggen.
Nou zeg…mijn iphone5 gekocht 26-9-2012, met bovengenoemde accuproblemen, tik mijn # in…..en
geeft aan dat ik er niet voor in aanmerking kom en mij
wordt verteld dat er in dit toestel al een een vervangende
batterij in zou zitten…!!!! Erg vaag allemaal
Dat is het wis en zeker, dus dan moet dat lukken
goed dat ik dit hier lees!
Zie nu dat ik van twee iphones de batterij kan vervangen.
maar meteen vrijdag ze laten vervangen.
Batterij vorige week laten vervangen bij iphone repair center. 10min wachten en hij doet het weer als vanouds. Menko bedankt!
Weet iemand wat de procedure is voor die vervanging? Ik heb een iPhone die bij Coolblue vandaan komt. Kan ik het dan ook via hun laten regelen of moet het echt via Apple zelf? En moet je dan langsgaan of kun je een soort rma-aanvraag indienen via de website ofzo?
Ik ben laatst bij de Apple store in Amsterdam weggestuurd om mijn garantie bij Tmobile te claimen of ik moest 75 euro betalen en dan zouden ze de batterij ter plekke vervangen omdat ik volgens de diagnostics meer dan 600+ keer de iphone5 heb opgeladen. Wat een BS was dat, blij dat ik dat niet heb gedaan.
Coolblue waarschijnlijk niet, maar via de site kun je uitvinden welk iCentre is aMac het dichtste bij zit voor jou
Puur een reactie op het onderwerp:” yeah right” Apple en garantie e/o service verlenen …. Hahahahaha
yes you are SOL ..
ja hoor erg duidelijk: de meeste gebruikers met deze problemen hebben van arre moede deze zelf al laten vervangen, dus nu houden ze alleen “blij verraste” gebruikers over, die er nu positief iver gaan berichten … Smart marketing ….
Wat een onzin zeg die programma.
Ik heb mijn telefoon sinds oktober 2012. Maar ik krijg de melding dat ik niet in aanmerking kom!!
Plus heb net een diagnostische test gedaan via de apple website.
En wat denk je dat de uitkomst is??
Juist!! “Uw batterij moet vervangen worden”….
Ik moet mijn iphone 3-4 keer per dag opladen. Hij gaat van 70-80% plots naar 1%. Of valt bij 30-40% uit.
Apple is niet bepaald zeker van zijn zaak… Als je een backup moet maken en de software er mogelijk opnieuw op moet geven ze tussen de regels toe dat het in ios zou kunnen zitten. Een batterij vervangen is namelijk geen zware ingreep waar dit voor nodig is.
Voor alle mensen die reageren dat ze zelf de batterij al hebben vervangen: je kan dus je geld terug vragen. Weet niet of Apple doe het zelf knutselstukjes vergoed maar als je het officieel heb laten doen dan moet het geen probleem zijn.
Ook logisch dat de één wel en de andere niet in aanmerking komt. Waarschijnlijk heeft er één batch slechte batterijen tussen gezeten. Die zitten ook waarschijnlijk allemaal in één serie, bijvoorbeeld de witte 64 GB uitvoering. Ik heb de mijne ook met launch day gekocht en geen problemen. Kan dus prima zijn dat de persoon voor mij in de rij wel problemen heeft, ik niet, en de persoon achter mij in de rij wel weer problemen heeft.
Ik heb het serienummer in getoetst, en kwam er niet voor in aanmerking. Vreemder nog was dat deze telefoon al een nieuwe batterij zou hebben gekregen? Dat is vreemd. Wat zou een verklaring hiervoor kunnen zijn? Een foutje van Apple? Of is mijn telefoon eerder gebruikt, ingeleverd, opgeknapt en verkocht als nieuw? Of…
Heb vorige maand zelf de batterij vervangen door een batterij uit de welbekende shop van Menko. Maar dat zal ik vast niet terug krijgen van Apple. Via het serienummer kom ik wel in aanmerking, dus een bevestiging dat de batterij echt toe was aan vervanging.
Maargoed, nieuwe batterij kost twee tot drie tientjes. Daar ga ik niet moeilijk over doen om dat proberen terug te krijgen.
Stel nou dat ik mijn batterij vorige maand heb laten vervangen voor een niet orginele Apple kan ik dan alsnog nu een nieuwe batterij krijgen
heb de dagen zitten aftellen, maar officieel is het nu al de 29ste, maar ik zal wachten tot morgen, maar ik ben er niet helemaal achter hoe ik nu een afspraak moet maken of zo.. en de pagina in het Nederlands was ook geen overbodige luxe geweest.
Vandaag even met de Apple Store Den Haag gebeld, en als je het daar wil doen moet je gewoon een afspraak maken bij een Genius Bar, dat heb ik dus gedaan. Morgen middag wordt mijn batterij vervangen 😀
De man vertelde me dat het ongeveer 2 uur duurt om de batterij te vervangen, dus je kunt hem dan weer op komen halen. Super chill!!!
Vandaag even met de Apple Store Den Haag gebeld, en als je het daar wil doen moet je gewoon een afspraak maken bij een Genius Bar, dat heb ik dus gedaan. Morgen middag wordt mijn batterij vervangen 😀
De man vertelde me dat het ongeveer 2 uur duurt om de batterij te vervangen, dus je kunt hem dan weer op komen halen. Super chill!!!
Nou ik ben ook net geweest bij een reseller,ik zou de iphone +-3 weken kwijt zijn accu wordt daar niet vervangen maar de tel wordt opgestuurd,tevens zou ik de telefoon niet legen mogen maken maar alles erop laten staan zoals het nu is dit zou sneller gaan vreemd !
er werd ook gevraagd of de telefoon al eens opgemaakt was op te reparatie aangeboden zoja dan zouden er extra kosten komen grrr.In mijn geval was dat niet maar hoeft allemaal niet zo voor een simpele ingreep van 10 min en dan nog je phone voor 3 weken kwijt doe ik het zelf wel 🙂
voor mij hoeft het dan ook niet geen accu wissel ga toch binnenkort voor de 6.
Bij reseller geweest, zou hem 5-7 dagen kwijt zijn, geen leen toestel.
Apple gebeld, enige optie applestore gaan heb je m binnen 1/2 uur terug.
Bel dag later weer met apple zou ik m opeens 1/2 weken kwijt zijn bij de store.
Vreemde gang van zaken.
Bij eerdere programmas zou je wel een leentoestel krijgen.
We zitten nu in A’dam bij de Applestore. Een batterij kunnen ze ter plekke vervangen, als je ook de sluimerknop wilt laten vervangen moet hij opgestuurd worden, dit duurt als het goed is max 10 werkdagen. Een leentoestel wordt gratis ter beschikking gesteld. Omruilen van het toestel doen ze alleen in het eerste jaar. Verder is het erg veel administratiewerk 🙂
Mijn iPhone is vervangen 🙂 bijna 2 jaar geleden gekocht, maar heb gelijk even gemeld dat er een vlekje in de camera zat. Dat viel onder de 2 jaar garantie die je bij Apple hebt, dus werd hij daardoor omgeruild. Nu ben ik gelijk van mij iPhone 5 vol krassen af, en heb ik er een nieuwe iPhone 5 voor terug 😀
Mijn telefoon is van maart 2013 en ook ik heb hetzelfde probleem…..valt uit bij 20% en soms zelfs al bij 30%. Vandaag gebeld met Apple service en omdat mijn telefoon buiten het vastgestelde termijn valt, komt mijn telefoon niet in aanmerking de batterij kosteloos te laten vervangen. Echt, te belachelijk…….Apple, pas de termijn aan en lees op internet dat de termijn NIET klopt en toestellen met een latere productiedatum hetzelfde probleem hebben!
Vandaag had ik een afspraak met i strore in Haarlem.
Deze was al gemaakt met de klantenservice.
Deze had daarvoor al mijn telefoon getest
Nu moest ik een behoorlijke reis ervoor maken.
Maar dat heb je wel een keer voor over.
Het zou namelijk gratis worden vervangen.
Mooi niet!
Krijg achteraf toch nog een rekening van € 149,-
Er was een Display Module, black, iPhone 5 vervangen.
Terwijl daarvoor er niets mee aan de hand was.
Dit is weer zo’n vies misleidend verkoop truc.
Consument is altijd de klos
Sinds de laatste paar maanden staat batterij na anderhalf tot twee uur op 20%. Volgens de site van Apple valt mijn iPhone (via serienr.) onder de regeling gratis vervangen. Heb mijn telefoon (met brakke batterij) via internet bij Card Services laten testen. Resultaat; niets mee aan de hand!? Misschien konden ze wel iets vinden, maar dan moet dat via een meer uitgebreide test. Oh ja, moet je wel een vervangend toestel (kosten € 20,00) huren. Ongelooflijk…………en belachelijk!
Mijn iPhone 5 van begin oktober 2012 kwam in aanmerking. Batterij was nog redelijk, genoeg voor een dag. Wel laten vervangen dmv een afspraak genius bar. Afgelopen maandag Apple Store Amsterdam wachttijd max vier uur, niet gedaan. Donderdag maar in Den Haag, twee uur gewacht. Volgens medewerkers geen vervangend toestel.
Ik heb hier op het forum hier ook een draadje voor gestart en daar heb ik zojuist onze ervaring van vandaag geplaatst.
Procedure voor vervanging
Het vervangen van het mechanisme voor de sluimerknop gebeurt in een Apple-reparatiecentrum. U kunt uw iPhone op twee manieren naar het reparatiecentrum sturen: door het te brengen of door het via de post te versturen. Zie hieronder voor meer informatie. Het vervangen neemt ongeveer 4 – 6 dagen in beslag vanaf het moment dat uw iPhone is ontvangen door het reparatiecentrum tot aan het moment dat deze naar u wordt teruggestuurd. Uw iPhone wordt voorafgaand aan het onderhoud onderzocht om te controleren of die in aanmerking komt voor dit programma en of die anderszins goed werkt. Voordat u uw iPhone opstuurt naar Apple voor onderhoud, moet u een reservekopie maken van al uw gegevens. Ook moet u al uw inhoud en instellingen wissen.
Opmerking: als uw iPhone 5 beschadigd is en bijvoorbeeld een gebarsten scherm heeft dat het vervangen van de sluimerknop verhindert, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de sluimerknop kan worden vervangen. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.
Het verzenden van uw iPhone 5 naar een Apple-reparatiecentrum
Afgeven
Breng uw iPhone 5 naar een deelnemende provider: een Apple Store of een erkende Apple-serviceprovider.
Uw iPhone wordt onderzocht om na te gaan of die in aanmerking komt. Vervolgens wordt de iPhone opgestuurd naar het lokale Apple-reparatiecentrum.
U ontvangt een bericht als uw iPhone kan worden opgehaald.
Opmerking: om gebruik te maken van deze aflever-optie moet u een Apple Store of een erkende Apple-serviceprovider bezoeken en geen draadloze aanbieder.
Als u een leentoestel nodig hebt tijdens het onderhoud aan uw iPhone, hebben deelnemende Apple Stores iPhone 5-modellen (alleen 16 GB) beschikbaar.
Inzenden
Bel Apple en vraag of een gefrankeerde doos naar u kan worden opgestuurd. Hiermee kunt u uw iPhone versturen naar het lokale Apple-reparatiecentrum.
Uw iPhone wordt onderzocht door het reparatiecentrum om na te gaan of die in aanmerking komt.
Na het onderhoud ontvangt u uw iPhone via de post weer terug.
Fijn, mijn Iphone ging niet langer dan een half uur mee. Nu blijft hij dagen hangen op het batterijtje dat je in het begin krijgt. Ik ga hem snel laten vervangen
heb de batterij al laten vervangen 2 weken na dat de iphone uit was.
Hij is nu nog steeds goed , heb hem nu bijna 2 jaar.
Gelukkig heb ik binnekort de iPhone 6 dus dan ben ik tenmiste ( hoop ik ) van de batterij en unlock knopje problemen af
Kijk nu. Mijn serienummer mag meedoen met het programma. Ik kan me helaas aansluiten bij velen hier. Helemaal zat van het iedere keer uitvallen bij 30 of 40% heb ik de batterij al maanden geleden laten vervangen. Echt jammer dit…
Mijn partner en ik hebben in de eerste week van 2013 beide een iPhone 5 gekocht.
Wij hebben sinds een aantal maanden hetzelfde probleem.
Soms heb je nog 60% stroom en het volgende moment nog maar 30%.
Ook valt onze iPhone zomaar uit wegens lege batterij terwijl je nog 40% stroom had!
Gecheckt en ja hoor! Wij komen beide in aanmerking voor deze regeling 😀
Wij wonen in het no. van het land, dus naar de iCentre in Emmen geweest: Kan wel maar dan sturen ze de iPhone op en ben je m minstens een week kwijt zonder leentoestel! 8(
Nu maar een afspraak gemaakt in Oberhausen voor morgen, ik hoop maar dat ze het daar ook doen.
Adam, Haarlem of den Haag is voor ons echt te ver rijden!
Oberhausen is nog te doen, ca 1,5 uur rijden en een fijne verbinding.
We zullen zien.
Het wordt tijd voor een Apple Store in het Noorden van het land! (Groningen of Zwolle?)
Heb mijn Iphone 5 wit , 64 gb ook laten ophalen door Apple. Met UPC komen ze de iphone ophalen. Op website staat erbij dat er een doos door UPC geleverd wordt waar je de iphone in kan doen maar dat was bij mij niet het geval. Heb zelf een doos met verpakkingsmateriaal gekocht en aan UPC meegegeven. In principe alleen aangemeld voor de uit/aan knop , deze was al vrij snel na aanschaf kapot. Heb nu ook gevraagd om de batterij te vervangen omdat dit snel leeg is en zeer warm wordt. Hoop dat ze beide gelijk goed maken. Een iphone 5, 64 GB was een dure aankoop..
Het lijkt heel aardig ; voor het laten vervangen kan ik kiezen uit twee mogelijkheden
I center in Dordrecht stuurt mijn telefoon op en ” u bent uw telefoon maximaal 14 dagen kwijt”
Of ik kan naar een van de Apple stores gaan..
Iemand enig idee of Apple voor de vervanging van de batterij opnieuw “vochtschade” inroept om deze niet te moeten vervangen? 1 maand toestel in herstellabo om dan doodleuk te laten weten dat ze sluimerknop niet wouden vervangen onder het herstelprogramma omdat er zogezegd “vochtschade” was. Zou niet weten hoe, blijkbaar krijgen die dingen ook al vocht van binnen door te surfen op het net. Rotservice.
Vandaag een splinternieuwe iphone5 ontvangen van Apple! Had hem retour gestuurd naar Apple om batterij te laten vervangen. Leuke verrassing, kan er weer jaren tegen nu 🙂
Iphone 5 : 2 x vervangtoestel gekregen (batterij, screen button) laatste keer heeft dit veel moeite gekost… (ook een kapje in de zijkant bij het uitpakken van het nieuwe toestel!)
Ze deden moeilijk over de garantie, apple geeft maar 1 jaar, en dit terwijl je belt eerst op de hoogte wordt gehouden over de wet van de consumenten bescherming dat je recht hebt op 2 jaar. Heb wel meer dan een uur aan de telefoon gehangen en moeten aandringen om dit in orde te krijgen….
Kreeg dan nu in augustus een mooi vervangtoestel.
4 weken later haalt mijn zoon het hoesje eraf (had een nieuwe gekregen met zijn verjaardag).
De lak kleefde letterlijk in het hoesje, ik heb foto’s geplaatst in het forum.
Maandag kan ik foto’s erbij zetten van de iphone zelf.
Maw mijn besluit ze vervangen iphones met defect door een slecht vervangtoestel, maar voor het zelfde geld krijg je dan opnieuw met 1 van de 3 gekende problemen te maken.
Zo overbruggen ze de garantie periode.
Bij de reparatie dienst : schuld ligt aan hoesje en cosmetica schade. Nog nooit gehoord van klachten van dat de lak er snel af gaat. (internet staat vol) Ze hebben de productie aangepast.
Tip gebruik bij de iphone 5 een apple lederen hoesje. Nu hebben we al 3 iphone 5 gehad waarbij maar 1 problemen had met een pastic hoesje?!
Ik kom dus in aanmerking.. Ik was vandaag naar de Icentre in Alkmaar maar daar doen ze er niks aan, ze moet dan echt naar de Apple store in Amsterdam, Haarlem of Den haag als het goed is maken ze daar gelijk dan de batterij. Je moet wel eerst een afspraak maken bij genius op http://www.apple.nl
Ik heb ook een afspraak gemaakt en hoop toch op een betere batterij-kwaliteit
Perfect geregeld, ik kwan in aanmerking voor aan/uitknop en nieuwe batterij, en kreeg gewoon binnen vijf dagen een nieuwe toestel terug, .perfecte service van Apple.
Ook ik heb een iPhone 5 uit de verdachte serie. Dus ik naar Amac in Eindhoven om de batterij te laten vervangen. Echter: het serienummer behoort tot de reeks waarmee accuproblemen zijn, maar tóch is volgens Apple de batterij van de iPhone in orde. (Blijkt na een remote test van Apple!?)
De medewerker adviseerde me om de telefoon te herstellen naar de fabrieksinstellingen en daarna de back-up terug te zetten. Dat zou in veel gevallen het probleem oplossen.
Omdat ik dat al eerder had gedaan (zonder succes) heb ik de telefoon toch op laten sturen.
Na ruim 2 weken kreeg ik een email met de melding dat de telefoon is getest en dat de batterij in orde is. (Denken ze dat ik gek ben?) En of ik € 42,50 wil betalen voor de onderzoekskosten…
Dat wordt een leuk gesprek als ik de telefoon weer ophaal…
@George: Hoe lang heb je je iphone? Gewoon bellen hoor met de klantenservice van Apple en je niet laten afschepen dat jouw serienummer niet voldoet aan de eis (actie gratis accu vervangen).
Het kan heel goed dat jouw accu ook stuk is, dat kunnen zij op afstand uitlezen door jou wat handelingen te laten doen. Je stuurt dan een rapportje naar Apple die zij uitlezen..
Het lijkt mij dat wanneer je binnen 2 jaar (wettelijke garantie toch?) een kapotte accu hebt je dan een nieuwe krijgt.
Succes!!
@Jochem Herrmann: Ik had vrijwel hetzelfde met mijn Macbook air. Viel volgens apple onder vervangingsprogramma. Kon hierdoor toen niet updaten naar Mavericks dus maar naar iCentre gebracht. Opgestuurd en zeiden dat het een softwareprobleem was en dat het niet onder het vervangingsprogramma viel. Ik moest ook €42,- aftikken om hem weer op te halen (2 weken kwijt geweest)
Natuurlijk niet mee akkoord gegaan en na veel stennis lopen schoppen toch gratis meegekregen.
Mijn iPhone 5 valt ook onder dit vervangingsprogramma, maar had de batterij zelf al vervangen. Weet niet of ik hier nu een vergoeding voor krijg. Lever hem in ieder geval niet meer in bij iCentre.
@RJ: Dank voor je reactie. Morgen naar de Amac – ik houd jullie op de hoogte van de voortgang!
Mijn iPhone 5 viel ook onder de goede serienummer. Dus ik Apple gebeld en de telefoon was netjes opgehaald. 4 dagen later mijn iPhone terug met het bericht “Probleem niet kunnen reproduceren, getest en voldoet aan de verwachtingen”. Welk probleem? Het is toch een recall actie. Ik gebeld, word ik afgescheept met “restoren” en opnieuw installeren. HET GAAT OM…. ach, b*rst maar ook! Dit is mijn 3e “akkefietje” met Apple, de vorige keer mijn MacBook Pro 2011 die binnen 1,5 jaar kapot is “jammer dan!”. Zit ook serieus te overwegen geen Apple producten meer aan te schaffen.
Vandaag gebeld en binnen 3 werkdagen wordt de iPhone opgehaald en dan zou ie normaal gesproken na 5 werkdagen weer terug moeten zijn; ben benieuwd…
Ook mijn iPhone 5 viel onder dit programma.
Afspraak gemaakt bij de Apple store in Haarlem. Vanmorgen daar mijn toestel afgegeven. Slechts een kwartier later was de telefoon alweer klaar. Accu is vervangen. Merk zeker dat deze accu beter is. Normaal moest de telefoon rond deze tijd al aan de lader, met deze nieuwe accu zit ik nu nog op 70% terwijl ik de telefoon best veel gebruikt heb vandaag.
In dit geval dus een tevreden klant.
2 weken terug afspraak gemaakt omdat mijn serienummer in de prijzen viel. Na enige tijd wachten aan de Genius Bar kwam er een vriendelijke meneer die mijn iphone ging testen. Mijn batterij viel nog binnen de marge en hij kon, ondanks dat ik binnen het programma viel mijn batterij niet wisselen…. ik moest het maar een beetje in de gaten houden en ik kon tot April 2015 weer een nieuwe afspraak maken… blij met een dode mus, dus ondanks juiste serienummer niet om kunnen ruilen………. (was bij Applestore Den Haag)
Vorige week donderdagochtend iPhone opgehaald en vanochtend weer terug. Even afwachten hoe het met de batterij gaat nu maar lijkt stukken beter. Prima service.
telefoon is netjes opgehaald en 6 dagen later retour bezorgd met nieuwe accu, duidelijk verschil merkbaar. had vantevoren apple op afstand een testje laten doen om te zien of de mijne in aanmerking kwam (staat allemaal op de support site), prima geregeld dus…
Mijn iPhone 5 in de ochtend 10 uur bij de Apple store in Amsterdam ingeleverd en om 18 uur was deze weer klaar. Batterij gaat nu duidelijk langer mee. Oude batterij was inderdaad slecht, bij 20% ging de iPhone uit. Goede service van Apple, had eerst een afspraak gemaakt via internet en bij aankomst was alles bekend van mij en waarom ik er was. Binnen 10 minuten was ik weer weg, en ophalen was ook zo geregeld.
Mijn iPhone 5, wit 64 GB kwam in aanmerking voor het vervangen van de batterij en de aan/uit knop. Ik heb geen last van deze knop maar wel viel mijn batterij steeds uit bij 29%. Via de Geniusbar op de Appelsite Den Haag op 28-09-2014 een afspraak gemaakt. Keurig netjes op de afgesproken tijd werd ik aan het begin van de Applestore opgevangen en te woord gestaan.
Mijn aan/uitknop werd getest en die deed het en zou nu ook niet meer stuk gaan volgens de medewerker.
Nadat hij enkele vragen over mijn batterijklachten had gesteld, besloot de medewerker aan de hand van mijn verhaal dat mijn batterij toch in aanmerking kwam voor vervanging, ondanks dat een of ander programmaatje liet zien dat ik er geen last van zou hebben.
Vandaag heb ik voor het eerst mijn iPhone gebruikt met de nieuwe batterij en ik merk heel duidelijk verschil. Vanmorgen 7.15 uur van de lader gehaald, nu bijna 12 uur later heb ik nog 81% batterij (iPhone nauwelijks gebruikt vandaag, maar dit hoge batterijpercentage is ongekend!)
Kortom, ik ben blij dat die medewerker positief besliste en niet dat programmaatje volgde!!
Ook ik heb mijn batterij laten vervangen, die van mij viel onder de garantieregeling. Ik heb via de website van Apple een afspraak gemaakt bij de Geniusbar in de Apple Store Amsterdam. Op verzoek van Apple “zoek mijn iphone” uitgezet en de telefoon compleet gereset (alles gewist). Daarna namen ze hem in, binnen een uur was hij weer klaar en kon ik hem ophalen. iCloud instellingen terugzetten en klaar… Zaten geen kosten aan. Men vroeg me ook nog of ik niet interesse had om mijn toestel bij Apple in te ruilen voor een nieuwe tegen betaling, ze gokte dat mijn iPhone 5 32gb nog wel 250 euro waard was. Je kunt tegenwoordig je toestel ook aan Apple zelf verkopen, dan krijg je een Apple Store waardebon, afhankelijk van de staat van je toestel. Daarmee zou je dan weer een ander model telefoon of wat dan ook kunnen aanschaffen.
Ik ben keurig geholpen door de mevrouw van de Apple store in Amsterdam. Dacht altijd dat mijn batterij zo snel leeg ging door mijn eigen schuld. Maar het lag dus niet aan mijn gsm gebruik maar aan de batterij van de iphone
Mijn iPhone 5 kwam ook in aanmerking voor het vervangingsprogramma. Ik heb m’n reparatie aangemeld via de website van Apple. Dat ging niet helemaal goed dus heb ik uiteindelijk telefonisch de reparatie aangemeld. De volgende dag stond er een koerier van UPS op de stoep om mijn telefoon op halen. 5 dagen laten stond hij er weer met mijn telefoon, inclusief nieuwe accu. Goede service van Apple!
Prima geregeld !
Ben vandaag in Amsterdam geweest en hij werd meteen vervangen duude nog geen 30 minuten.
Wel ff afspraak maken, dan weet je zeker dat je niet voor niks gaat.
ik heb hem gisteren laten vervangen geen problemen gehad ik werd goed geholpen en nu doet die het weer goed
Eén groot drama. 8 (!) weken geleden ingeleverd bij Amac. Na een week een mail dat hij doorgestuurd werd naar een andere reparateur wegens drukte. Bleek Microfix te zijn. Na een week of 4 een bericht (na mijn telefonische navraag) dat er ook een sluimerknop aangepast zou worden (nooit problemen mee gehad). Vervolgens een mail dat de telefoon bij een software update niet meer aan de praat kon worden gekregen en of ik 300 euro wilde betalen, dan zou ik een nieuwe krijgen. Uiteraard aangegeven dat dat niet de bedoeling was. Ik heb immers een goed toestel ingeleverd.
Na wat geharrewar kreeg ik te horen dat ik kosteloos een nieuwe zou krijgen. Moest wel de aankoopbon overleggen. Dat gedaan, vervolgens de mededeling dat het een zakelijk toestel betrof en dat het dan niet van toepassing was. Of ik dus toch 300 euro wilde betalen.
Na een interessant gesprek (ik zal de details besparen) het advies gekregen rechtstreeks met Apple support contact op te nemen. Anderhalf uur met een – overigens zeer vriendelijke – medewerker van Apple aan de telefoon gezeten. Afgesproken dat ik het toestel ongerepareerd retour laat komen en gelijk een vervolgafspraak met Apple ingepland. Dat staat voor morgen.
Inmiddels – een week te laat – de defecte telefoon retour ontvangen. Daar wilden ze me bij Amac nog 42,50 voor laten betalen. Gelukkig was de verkoper redelijk eenvoudig te overtuigen dat dit toch echt niet kon en kreeg ik het toestel zo mee.
Wat een kl**e service bij Amac zeg! Sturen je van het kastje naar de muur en schuiven het probleem af op Microfix. Alsof ik daar wat mee te maken heb. Ik lever een goede telefoon in – met een wat mindere accu natuurlijk – en krijg een defecte terug.
Ben benieuwd hoe het morgen afloopt bij Apple. Anders zijn ze nog niet met me klaar bij de Amac. En dat noemen ze een ‘service center’. Nou, laat dat eerste maar weg….
@Marco:
Update 27/10: Helaas ben ik niet gebeld door AppleCare, ondanks afspraak. Vanavond dus zelf maar weer gebeld. 35 minuten in de wacht. Vervolgens een – wederom – zeer begripvolle medewerker gesproken. Helaas was de afdeling waar ik naar doorverbonden moest worden al naar huis. Nieuwe terugbelafspraak voor morgen kon niet (zat al vol), rest van de week zit ik lastig. Daarom maar afgesproken dat ik morgen zelf weer bel.
Wordt vervolgd dus…
Vandaag wederom gebeld, snel geholpen en direct goed doorverbonden. Nogmaals verhaal gedaan en kreeg direct te horen dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Ze waren het met me eens dat het ongehoord was zoals het gegaan is. Als het goed is komt donderdag het nieuwe toestel binnen en kan ik gelijk de oude meegeven met de pakketdienst.
Als het goed is, eind deze week alles dus (eindelijk) afgerond…
@Marco: Ik heb dus precies hetzelfde. Ingeleverd bij Amac om de batterij te laten vervangen.
Ook een offerte van €300,- omdat de iphone niet aan zou gaan! Gelukkig bewijs dat ik m werkend heb ingeleverd.
Amac zegt dat ze m naar Apple hebben gestuurd ze dat ze m nu terug gaan halen. Ik heb gezegd dat ik niet ga betalen en dat ik m sowieso in de staat terug wil zoals ik m daar heb achtergelaten, werkend dus!
Jij hebt op advies van Amac naar Apple support gebeld?
Anders ga ik dat ook eens doen. Heb weinig vertrouwen meer in die ballentent1
Heb inmiddels contact gehad met Apple en zij wilden me wel tegemoet komen. Ik kan het toestel naar hen sturen zodat t gerepareerd wordt.
Nu alleen nog t toestel van Amac terug zien te krijgen.
Dat zal wel lukken, maar ze vragen €42,50 onderzoekskosten
Dat ga ik dus never nooit betalen, dus dat zal misschien nog wel stennis schoppen worden in de winkel 🙂
Heb ca 3 maanden geleden mijn iphone 5 naar de apple store gebracht, kwam in aanmerking voor het gratis vervangen van de accu…
Nu heb ik de telefoon ONGEREPAREERD terug gekregen wegens schade aan de BUITENKANT van het toestel…. ehhh het is een zwarte variant… die rand gaat wat lak los laten en heb hem 1x laten vallen waardoor er paar puntjes in de rand zit..
maar dat hele val partij was al vlak na aankoop en 1,5 later accyu slecht… sure.. eigenschuld… loeders daar bij apple repair center..
komt er op neer, je telefoon moet kras en schade vrij zijn zelfs de standaard lichte afbladdering word afgekeurd :S zeer slechte service… en ook nog 25 euro onderzoeks kosten betalen…
heb voor 25 euro bij een winkel er een nieuwe accu in laten zetten
-10 voor de apple service en hde prijs van 3 telefoons betalen… -_-
Heb inmiddels de iphone teruggehaald ij Amac. Heb de onderzoekskosten niet betaald.
De iphone zou niet meer aangaan, maar hij gaat wel gewoon aan!
Vreemd verhaal dus van Amac. Ben blij dat ik die €300,- niet heb betaald. Ruikt meer naar oplichting
@Marcella:
Apple heeft de accu gratis vervangen en mn iphone helemaal nagekeken. Er was verder niets mis mee! Nooit meer ga ik naar Amac dus!