Reacties voor: Apple: ‘iPhone 6s-batterijprobleem komt door productiefout’

Apple heeft een verklaring over het iPhone 6s-batterijprobleem gegeven. Volgens Apple heeft het defect te maken met batterijcomponenten die te lang aan lucht hebben blootgestaan, waardoor ze sneller verouderen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 40 reacties

  1. Heb het zelfs al een keer met 48% meegemaakt. Wachten is nu op de nieuwe accu’s. Schijnt een leveringsprobleem te zijn.

  2. 30%??? Regelmatig uitval boven de 50%, vooral als het koud is.

  3. Ik heb een iPhone 6s Plus en enkele malen per week schakelt hij plotseling uit en herstart de telefoon. Vaak tussen 20-50% van de batterij. Apple geeft aan dat de 6s Plus niet onder de vervangingsactie valt. Heeft iemand dezelfde problemen met een 6s Plus?

  4. @MB: zelfde issue bij mij

  5. M’n iPhone 6s Plus valt niet uit, maar zeker na de 50% gaat de accu altijd met meerdere procenten naar beneden.

  6. Bij mijn iPhone 6 gebeurd dit ook regelmatig: 30-40% batterij en poef: uitgeschakeld… Eenmaal weer aan de stroombron en we beginnen weer met opladen rond de 30%.

  7. Origineel geplaatst door Marc
    Bij mijn iPhone 6 gebeurd dit ook regelmatig: 30-40% batterij en poef: uitgeschakeld… Eenmaal weer aan de stroombron en we beginnen weer met opladen rond de 30%.

    Heb ik met mijn iPhone 6 ook gehad opeens. Nadat ik ben geupdate naar IOS 10 is het probleem weg. Geen last meer van gehad.

  8. Op mijn 5s zelfde issue en zoals ik overal reacties zie zeker niet alleen bij de 6 een dingetje. Bij 30% en kamertemperatuur is het einde oefening. Ik denk dat de design feature dus wat minder scherp mag worden geprogrammeerd in de volgende update beste Apple.

  9. Zelfde ellende op mijn iPhone 6. Zo van 90% naar 60 en 30. Niet meer blij met Apple!

  10. Maar 5 week mijn telefoon kwijt en geen andere, dat gaat me te ver.

    Ik heb hem nodig, dus hoop ik dat ik met een afspraak bij een Apple Store het snel gerepareerd kan worden. Dan maar 2 uur rijden naar Amsterdam.

  11. @Patrik: bij mij is het eigenlijk pas ná de update naar iOS 10, realiseer ik me nu.

  12. Volledig herstellen naar fabrieksinstellingen, heeft bij m’n eigen iPhone 6s en de iPhone 6 van m’n vrouw geholpen. Mogelijk het proberen waard. Staat op verschillende fora als oplossing.

  13. Zelfde probleem hier met een iPhone 6s

  14. Dus volgens Apple zou mijn telefoon volgens hen begin dit jaar gemaakt moeten zijn dus kom ik daar niet voor in aan meekunt voor een nieuwe batterij terwijl dit ook bij mij gebeurt. Echter krijg ik mijn telefoon wel weer aan de praat dmv een harde reset. Dus zou het dan toch zekers ook software matig niet in orde zijn?

  15. Wat bij mij hielp is een backup maken in de cloud en iPhone (heb zelf een iPhone 6s) volledig leeg maken via algemeen -> info -> stel op nieuw in (alles wissen).

    Erna de backup terug zetten.

    Bij mij heeft deze optie geholpen en heb het probleem niet meer (reageert nu zelfs sneller).

  16. Apple is Apple niet meer.
    Iphone 6 Plus, zelfde probleem met uitvallen maar is ook ontzettend traag. Vele apps die freezen voordat ze verder gaan.
    Als er een goed alternatief zou zijn…….
    Maar helaas.
    D.

  17. @Danyel: misschien je telefoon eens wissen en naar fabrieksinstellingen herstellen

  18. Ik heb in de week men iPhone 6 ook terug gezet naar fabrieksinstellingen en volledig gewist. Had ook heel veel problemen met men batterij, plots uitvallen bij 43%. Nu lijkt het beter te zijn.:.

  19. Belachelijk. Ik heb een 6S plus van die periode en al sinds het begin problemen met de batterij. Uit vallen bij 30 of 40 is geen uitzondering

  20. Heb precies hetzelfde met mijn 6s, val ik niet binnen het programma!!! Grrr…

  21. @MB: Idem hier..

  22. Ik heb er gisteren via de Apple Store Den Haag een nieuwe batterij in gekregen (al eerder langs geweest maar toen niet op voorraad). Wat een verschil, kan nu weer de dag door komen met de batterij 🙂

  23. @Michel: je kan normaal een borg betalen aan Apple ,ze sturen jou een nieuw(refurbished) toestel op en pas als deze aangekomen is stuur je de defecte iPhone op. Eens deze bij Apple aankomt wordt je geld teruggestort. Dus je zit niet zonder.

  24. Ik heb juist nergens last van met mijn iPhone 6S maar kan wel deelnemen aan het reparatieprogramma.

  25. Eindelijk ! Heb me van ellende een 7 gekocht waarvan de batterij merkelijk langer meegaat (zowat dubbel) met exact dezelfde configuratie en apps dan de 6S. Lag dus duidelijk aan slechte batterij…

  26. Ik ben ook niet overtuigd dat het een batterij probleem is. Ik heb er met mijn 6s ook geregeld last van, en mij is opgevallen dat na het uitvallen mijn applewatch nog steeds (over de cloud) verbinding heeft en zelfs berichten kan ontvangen…

  27. Heb met de 6s plus dagelijks dat mijn iPhone uitvalt en vanzekf opnieuw opstarten, Mega irritant!!

  28. Ik heb een Apple Watch Series 2 Nike+ edition op “black-friday” (helaas geen korting) via Apple’s website gekocht en ging hem dinsdag ophalen. Ik woon een m of 800 van Apple Store Den Haag vandaan, en ik heb zelfs mijn racefiets genomen.
    Bij vertrek heb ik mijn iPhone uit de lader genomen (100%), toen ik daar aankwam was hij al 80%. Ik moest daar een poosje wachten, en daarna was ik aan de beurt. Ze wilden dat ik het horloge in de Store opstel, dus dat deed ik – mijn iPhone daalde bij het wachten naar 79%. Daarna moest ik mijn bluetooth aandoen, en vloog hij van 79% naar 1% in een fractie van 1 seconde.

    Ik heb trouwens een iPhone 6, hij valt soms uit bij 70%. Mijn partner heeft een iPhone 5s en krijgt telkens hetzelfde problemen.. Deze kwesties begonnen pas nadat de nieuwe OS uitkwam, en het feit dat Apple deze problemen niet erkent, ergert me. Wat Apple zich niet realiseert is dat het probleem groter is dan wat ze denken, en dat meerdere mensen hiervan last hebben.

  29. Zelfde de laatste twee maanden enkele malen met iPhone 6 Plus iOS10.. ga ook eens die factory reset proberen

  30. Net mijn serienummer ingevoerd op de site en ik kom idd in aanmerking voor een nieuwe accu.
    Heb mijn toestel in Orlando USA gekocht, maar bij wie moet ik nu zijn?

  31. Apple store Düsseldorf is bij mij het dichtstbij de buurt. Probeer echter al vanaf het begin een afspraak in te plannen. Telkens geen plaats beschikbaar volgens Apple.

  32. Valt erg op dat er altijd veel problemen zijn in de eerste serie. Beter dus een paar maanden wachten na release.

  33. Mijn nummer staat niet op lijst van Apple maar valt met enige regelmaat uit terwijl er nog meer dan 30% batterij is.
    Wat kan ik doen om toch in aanmerking te komen voor vervanging programma?

  34. Die van mij is al uit een latere serie hoor. Vergeet niet dat NL sowieso al niet bij de eerste landen waar hij geïntroduceerd wordt hoort.

  35. @Tokke: Is dit de standaard procedure? Krijg je die nadat je bijv naar de Apple store in Amsterdam bent gegaan?

  36. Mijn 6s plus valt ook steeds uit. Volgens de test bij een Amac winkel ligt het aan de software en werkt de accu nog goed.
    Het toestel is ouder dan een jaar dus moet ik naar T-mobile.
    Het serie nummer komt niet overeen met de lijst van Apple dus ben benieuwd wat de oplossing is.
    Ik heb al een reset gedaan en er geen backup op terug gezet (tip van Amac), dus helemaal schoon begonnen. Het heeft geen zin gehad, het probleem blijft.

  37. Ik heb een Apple Watch Series 2 Nike+ edition op “black-friday” (helaas geen korting) via Apple’s website gekocht en ging hem dinsdag ophalen. Ik woon een m of 800 van Apple Store Den Haag vandaan, en ik heb zelfs mijn racefiets genomen.
    Bij vertrek heb ik mijn iPhone uit de lader genomen (100%), toen ik daar aankwam was hij al 80%. Ik moest daar een poosje wachten, en daarna was ik aan de beurt. Ze wilden dat ik het horloge in de Store opstel, dus dat deed ik – mijn iPhone daalde bij het wachten naar 79%. Daarna moest ik mijn bluetooth aandoen, en vloog hij van 79% naar 1% in een fractie van 1 seconde.
    Ik heb trouwens een iPhone 6, hij valt soms uit bij 70%. Mijn partner heeft een iPhone 5s en krijgt telkens hetzelfde problemen.. Deze kwesties begonnen pas nadat de nieuwe OS uitkwam, en het feit dat Apple deze problemen niet erkent, ergert me. Wat Apple zich niet realiseert is dat het probleem groter is dan wat ze denken, en dat meerdere mensen hiervan last hebben.

  38. Mijn batterij van mijn iPhone 6 loopt sinds de laatste update enorm snel plat!
    Het is dus niet enkel bij de 6s zoals Apple beweerd!
    Als ze dit biet snel oplossen dan is dit mijn laatste Apple toestel dat ik gekocht heb!
    Pure chantage om de 7 te verkopen.

  39. iPhone 6s viel binnen programma volgens de link op deze pagina. Viel ook van 41 % terug naar 1. Netjes geholpen in de Apple store Amsterdam. Kon dezelfde dag afspraak maken en voorzien van nieuwe accu de deur uit. iCulture bedankt! Apple store ook trouwens! Eerste keer daar, mooie winkel, super relaxed personeel.

  40. Mijn iPhone 6s valt nét buiten het reparatie programma want is serie qk. Hij valt echter meerdere keren per dag uit bij 60 of 80 of 20%. Dat is iedere keer anders. Meestal wel bij koudere temperaturen. Ik heb een afspraak voor volgende week bij Apple store. Ben benieuwd want dit is denk ik de 7e iPhone die ik heb maar dit nog nooit meegemaakt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.