Apple staat bij de techbedrijven bovenaan in de lijst van gayvriendelijkste merken in de VS, zo lijkt uit recent onderzoek. Maar liefst 39 procent van de ondervraagden in de Gay and Lesbian Consumer Study van Prime Access ziet Apple als gayvriendelijk, vlak achter Bravo, Showtime, HBO, Absolut en Levi’s. Daarbij werd gekeken naar de perceptie van het merk, dat ontstaat door advertenties, uit de media en de mening van vrienden.
WalMart, Dunkin Donuts, Cracker Barrel, Exxon Mobil en Samsung scoren het laagst in het onderzoek, waaraan 2.259 volwassenen in de leeftijd tussen 18 en 64 jaar deelnamen. Meer dan tweederde van de homo’s en lesbiënnes zeggen dat ze meer geneigd zijn om bij een homovriendelijk bedrijf te kopen en ze krijgen een positievere indruk van een bedrijf als dergelijke mensen in commercials voorkomen. Maar wanneer is dat het geval? Zouden lesbiënnes eerder een mobiel abonnement bij T-Mobile afsluiten omdat ze zo’n leuke reclame met twee vrouwen (zie foto) en een roze ballonnetje hebben? En moeten we de reclamespotjes over ‘Get a Mac’ nu ook opeens anders gaan bekijken?
Via: MacWorld
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.
- Alles wat je wil weten over Apple
- Apple Park, het hoofdkantoor van Apple
- Apple's managementteam
- Alles over Apple CEO Tim Cook
- Alles over de iPhone
- Alles over de iPad
- Alles over de Apple Watch
- Alles over de MacBook
- Contact opnemen met Apple Support
- Apple Stores in Nederland: Amsterdam, Haarlem, Den Haag
- Apple Stores in België: Brussel en verder
- Alles over Apple's diensten
Reacties: 5 reacties