Wat gebeurde er in 2017 rondom Apple? Alle hoogte- en dieptepunten van Apple op een rijtje in dit jaaroverzicht 2017. Wat was voor jou hét Apple-hoogtepunt?
Investeerders: nog betere marges maken, concurrentie voorblijven en belastingen
Fans en klanten: nieuwste technologieën toepassen, vernieuwingen aanbieden, sneller de apparaten wereldwijd aanbieden, belastingen
alk
@Remco van Geest: Volgens T-Mobile wordt je toestel preventief omgeruild wanneer je deze bij T-Mobile zelf hebt aangeschaft. (T-Mobile geeft aan dat het wellicht aan de eerste batch iPhone X’s ligt…) Kan je gewoon voor langs bij een van de winkels. Wanneer je niet bij T-Mobile zelf hebt aangeschaft heb je eigenlijk gewoon pech en ben je aangewezen op langdurende “reparatie”-trajecten.
Ik heb ‘m zelf bij Mobiel.nl en daar zou ik dus een langdurig traject in kunnen gaan voor “reparatie”, maar ze kunnen niet aangeven of het echt een hardwareprobleem is….
Joost
Geen enkel probleem met mijn iPhone X ook niet qua bereik (T-Mobile) of bugs en draai Beta IOS
Remco van Geest
@alk: heb een traject lopen bij Apple, daar heb ik het toestel los gekocht.. echt drama inderdaad.. ondertussen al een maand lang..
Hans
Ik lees niks meer over de iPhone 7 plus waarvan de opgezwollen accu het scherm omhoog zou drukken.
Er waren enkele toestellen die dat hadden en Apple zou dat onderzoeken maar niks meer van gehoord
Patrik
Heb geen klagen. Hier in huis geen enkel probleem met welk Apple divice dan ook. Het werkt altijd.
Maar iedereen heeft hier maar een minimaal aantal apps op zijn toestel staan. Heel veel is zinloos.
Het blijft vreemd dat zoveel mensen grote problemen hebben en ik nooit??
Apple is goed bezig. Zeer tevreden met mijn X.
Joran
Heb het halve huis hier op Apple draaien.
Twee routers. Apple tv’s iPhones iPad en MacBook nooit ook maar iets raars gehad. Zit ook nooit aan instellingen. Reden dat ik Apple koop. Werkt direct uit het doosje.
Misschien heb ik geluk maar met Windows was het altijd wel iets. Vooral routers resetten enz was ik echt beu. Zou ook echt niet in paniek schieten als het eens niet werkt, het is Mn CV niet, krijg het er niet koud of warm van.
Tom
Een paar dingen zijn niet vermeld voor dieptepunten…
– Extreem hoge prijzen!
– Updates niet beschikbaar maken voor alle devices, volg het voorbeeld van Microsoft en Gratis Windows 10! Bij Apple is er nog nooit iets gratis weg gegeven, te gierig…
– Belastingontduiking en het doorsluizen van inkomsten naar Ierland en belastingparadijzen zie deze link alvast.
Vreemd genoeg rept iCulture met geen woord hierover alsof het de normaalste zaak van de wereld is, eindelijk gaan ze echt tegen de lamp lopen… 😂
@Tom: Dan lees je erg selectief, want al je punten zijn een of meerdere keren aan bod gekomen.
Bhrawashi
Ik denk dat je niet koste wat het kost een nieuw product op de markt moet zetten als je het nog niet voor de 100% hebt kunnen testen. Teveel fouten in IOS11.
En verder! Niet alle verandering is een verbetering. Waarom zie ik in de appstore recenties van 4 jaar oud? Soms zijn de zaken gewoon goed.
Vandaar ik nog op IOS10 zit.
If it ain’t broken, don’t fix it…
Apple laat teveel steken vallen…
Marcel
Heb ook geen enkel probleem met mijn X (Vodafone ) heb voor de rest ook nooit problemen met al mijn Apple apparaten ( even afkloppen )
Kervin
Origineel geplaatst door Patrik Heb geen klagen. Hier in huis geen enkel probleem met welk Apple divice dan ook. Het werkt altijd.
Maar iedereen heeft hier maar een minimaal aantal apps op zijn toestel staan. Heel veel is zinloos.
Het blijft vreemd dat zoveel mensen grote problemen hebben en ik nooit??
Apple is goed bezig. Zeer tevreden met mijn X.
Ik ben zelf ook tevreden met me x en Zelf heb ik ook geen problemen ik snap het niet andere mensen het wel hebben
martin
Kleine aanvulling op september. Het verschijnen van iTunes 12.7. Dat is voor mij een dieptepunt. Met name het verdwijnen van het managen van je apps en uiteraard, de app store.
Het is niet erg dat Apple er voor kiest, om één systeem te hebben om je muziek te managen
(dat je je eigen ringtones niet meer kan exporteren naar je iPhone is wel een beetje raar. Toch?)
maar dat er geen goede versie van de app store op de Mac komt is een misser.
Ik vond het wel handig om van uit een recensie hier op iCulture of een andere website direct de app kan bekijken in iTunes.
Dus, ze kunnen voor mij niet meer stuk als ze in 2018 een app store voor de Mac uitbrengen waar ik al mijn iDevices kan managen, met bijvoorbeeld tabbladen voor Mac, iPhone, iPad, Watch etc..
Koen
Slecht: 1. podcast-app in ios11 onbruikbaar want geen doorlopende Shuffle play etc
2. In Apple maps nog steeds geen fietsen…
3. Instabiele onveilige ios met veel updates..
Goed: niets bijzonders behalve nieuwe iPhone…
iDennis
@Remco van Geest: herkenbaar. Ik kan ook geregeld niet bellen of gebeld worden. Zeggen telkens dat ik wordt teruggebeld… maar dat gebeurt nooit. Ik was waarschijnlijk niet bereikbaar…
Milan
@Tom: Hoe bedoel je “Bij Apple word er nooit iets weggegeven”?
Bij aankoop van een Apple product krijg je Pages, Numbers, Keynote en een aantal andere apps gratis en zijn software updates voor op de mac altijd al gratis geweest. Genoeg gratis dingen dus.
Even ter vergelijking, een Windows-upgrade kost geld, het Office-pakket moet je daar nog eens bij aanschaffen.
Als je niet tevreden bent over Apple-producten, waarom gebruik je het dan nog?
Bewust trager maken van oudere toestellen.Weinig vetrouwen, imagoschade. Nu is het officeel duidelijk. Apple maakt iphones bewust trager omdat ze willen dat je een nieuwe iphone koopt. Mocht dit zo door gaan dat is het wel einde oefening voor de meeste iphone bezitters denk ik.
Douwie
Origineel geplaatst door iDennis
@Remco van Geest: herkenbaar. Ik kan ook geregeld niet bellen of gebeld worden. Zeggen telkens dat ik wordt teruggebeld… maar dat gebeurt nooit. Ik was waarschijnlijk niet bereikbaar…
Inderdaad allemaal problematisch. Mijn toestel komt ook bij Apple vandaan. T-Mobile zei dat ze in onderzoek waren samen met Apple. Wanneer ik T-Mobile echter vraag hoe het met dat onderzoek gaat verwijzen ze me naar Apple aangezien ze zelf niks nieuws weten. Bij Apple (zowel Apple support als Apple Amsterdam) weten ze echter ook niks van een onderzoek; daar zouden zij geen inzicht in hebben.
Ik heb ook een iPhone 8 (direct bij Apple gekocht) en netwerk problemen met T-mobile…. vanaf dag 1! Doffe ellende….. en dat voor een telefoon van € 900+
Robert
Hoogtepunt 2017: de ‘nieuwe’ iPhone SE met 128GB.
Small is beautiful! 🙂
Fgeer
iPhone X vind ik echt geen hoogtepunt hoor. Meer een prototype wat komen gaat!
Josua
@Patrik: Ben met je eens, er liggen bij ons 10 Apple devices thuis inclusief de iPhone X, met aardig wat apps. Maar tot op heden (afkloppen) weinig tot geen problemen met deze producten, ben zeer tevreden over Apple. Vorige week nog de nieuwe Apple Watch series 3 (cellular edition) in Berlijn gekocht. Werkt ook prima erg blij mee. Hoop dat Apple niet teveel schade gaat ondervinden met het batterij probleem.
Dieptepunt duidelijk de T-mobile problemen bij Mn iPhone 10.. vanaf de dag van release tot de dag van vandaag drama qua bereikbaarheid
Jullie hebben echt zoveel haat naar de problemen met de software de laatste tijd😂
idd:
IphoneX: control panel rechtsboven is echt een drama
En al die bugs…
Waar gehakt wordt vallen spaanders. En er wordt aan Apple aan alle kanten getrokken: overheid, maatschappij, investeerders, fans en klanten.
Overheid: meer investeren in USA, mogelijkheden inbouwen om data toegankelijk te maken, belastingen.
Maatschappij: veilige werkplaatsen bieden, groen produceren, de juiste maatschappelijke issues steunen, belastingen
Investeerders: nog betere marges maken, concurrentie voorblijven en belastingen
Fans en klanten: nieuwste technologieën toepassen, vernieuwingen aanbieden, sneller de apparaten wereldwijd aanbieden, belastingen
@Remco van Geest: Volgens T-Mobile wordt je toestel preventief omgeruild wanneer je deze bij T-Mobile zelf hebt aangeschaft. (T-Mobile geeft aan dat het wellicht aan de eerste batch iPhone X’s ligt…) Kan je gewoon voor langs bij een van de winkels. Wanneer je niet bij T-Mobile zelf hebt aangeschaft heb je eigenlijk gewoon pech en ben je aangewezen op langdurende “reparatie”-trajecten.
Ik heb ‘m zelf bij Mobiel.nl en daar zou ik dus een langdurig traject in kunnen gaan voor “reparatie”, maar ze kunnen niet aangeven of het echt een hardwareprobleem is….
Geen enkel probleem met mijn iPhone X ook niet qua bereik (T-Mobile) of bugs en draai Beta IOS
@alk: heb een traject lopen bij Apple, daar heb ik het toestel los gekocht.. echt drama inderdaad.. ondertussen al een maand lang..
Ik lees niks meer over de iPhone 7 plus waarvan de opgezwollen accu het scherm omhoog zou drukken.
Er waren enkele toestellen die dat hadden en Apple zou dat onderzoeken maar niks meer van gehoord
Heb geen klagen. Hier in huis geen enkel probleem met welk Apple divice dan ook. Het werkt altijd.
Maar iedereen heeft hier maar een minimaal aantal apps op zijn toestel staan. Heel veel is zinloos.
Het blijft vreemd dat zoveel mensen grote problemen hebben en ik nooit??
Apple is goed bezig. Zeer tevreden met mijn X.
Heb het halve huis hier op Apple draaien.
Twee routers. Apple tv’s iPhones iPad en MacBook nooit ook maar iets raars gehad. Zit ook nooit aan instellingen. Reden dat ik Apple koop. Werkt direct uit het doosje.
Misschien heb ik geluk maar met Windows was het altijd wel iets. Vooral routers resetten enz was ik echt beu. Zou ook echt niet in paniek schieten als het eens niet werkt, het is Mn CV niet, krijg het er niet koud of warm van.
Een paar dingen zijn niet vermeld voor dieptepunten…
– Extreem hoge prijzen!
– Updates niet beschikbaar maken voor alle devices, volg het voorbeeld van Microsoft en Gratis Windows 10! Bij Apple is er nog nooit iets gratis weg gegeven, te gierig…
– Belastingontduiking en het doorsluizen van inkomsten naar Ierland en belastingparadijzen zie deze link alvast.
Vreemd genoeg rept iCulture met geen woord hierover alsof het de normaalste zaak van de wereld is, eindelijk gaan ze echt tegen de lamp lopen… 😂
@Tom: Dan lees je erg selectief, want al je punten zijn een of meerdere keren aan bod gekomen.
Ik denk dat je niet koste wat het kost een nieuw product op de markt moet zetten als je het nog niet voor de 100% hebt kunnen testen. Teveel fouten in IOS11.
En verder! Niet alle verandering is een verbetering. Waarom zie ik in de appstore recenties van 4 jaar oud? Soms zijn de zaken gewoon goed.
Vandaar ik nog op IOS10 zit.
If it ain’t broken, don’t fix it…
Apple laat teveel steken vallen…
Heb ook geen enkel probleem met mijn X (Vodafone ) heb voor de rest ook nooit problemen met al mijn Apple apparaten ( even afkloppen )
Ik ben zelf ook tevreden met me x en Zelf heb ik ook geen problemen ik snap het niet andere mensen het wel hebben
Kleine aanvulling op september. Het verschijnen van iTunes 12.7. Dat is voor mij een dieptepunt. Met name het verdwijnen van het managen van je apps en uiteraard, de app store.
Het is niet erg dat Apple er voor kiest, om één systeem te hebben om je muziek te managen
(dat je je eigen ringtones niet meer kan exporteren naar je iPhone is wel een beetje raar. Toch?)
maar dat er geen goede versie van de app store op de Mac komt is een misser.
Ik vond het wel handig om van uit een recensie hier op iCulture of een andere website direct de app kan bekijken in iTunes.
Dus, ze kunnen voor mij niet meer stuk als ze in 2018 een app store voor de Mac uitbrengen waar ik al mijn iDevices kan managen, met bijvoorbeeld tabbladen voor Mac, iPhone, iPad, Watch etc..
Slecht: 1. podcast-app in ios11 onbruikbaar want geen doorlopende Shuffle play etc
2. In Apple maps nog steeds geen fietsen…
3. Instabiele onveilige ios met veel updates..
Goed: niets bijzonders behalve nieuwe iPhone…
@Remco van Geest: herkenbaar. Ik kan ook geregeld niet bellen of gebeld worden. Zeggen telkens dat ik wordt teruggebeld… maar dat gebeurt nooit. Ik was waarschijnlijk niet bereikbaar…
@Tom: Hoe bedoel je “Bij Apple word er nooit iets weggegeven”?
Bij aankoop van een Apple product krijg je Pages, Numbers, Keynote en een aantal andere apps gratis en zijn software updates voor op de mac altijd al gratis geweest. Genoeg gratis dingen dus.
Even ter vergelijking, een Windows-upgrade kost geld, het Office-pakket moet je daar nog eens bij aanschaffen.
Als je niet tevreden bent over Apple-producten, waarom gebruik je het dan nog?
@Patrik: #metoo
Bewust trager maken van oudere toestellen.Weinig vetrouwen, imagoschade. Nu is het officeel duidelijk. Apple maakt iphones bewust trager omdat ze willen dat je een nieuwe iphone koopt. Mocht dit zo door gaan dat is het wel einde oefening voor de meeste iphone bezitters denk ik.
Inderdaad allemaal problematisch. Mijn toestel komt ook bij Apple vandaan. T-Mobile zei dat ze in onderzoek waren samen met Apple. Wanneer ik T-Mobile echter vraag hoe het met dat onderzoek gaat verwijzen ze me naar Apple aangezien ze zelf niks nieuws weten. Bij Apple (zowel Apple support als Apple Amsterdam) weten ze echter ook niks van een onderzoek; daar zouden zij geen inzicht in hebben.
@Remco van Geest: ik ook iPhone 8 T-mobile
Ik heb ook een iPhone 8 (direct bij Apple gekocht) en netwerk problemen met T-mobile…. vanaf dag 1! Doffe ellende….. en dat voor een telefoon van € 900+
Hoogtepunt 2017: de ‘nieuwe’ iPhone SE met 128GB.
Small is beautiful! 🙂
iPhone X vind ik echt geen hoogtepunt hoor. Meer een prototype wat komen gaat!
@Patrik: Ben met je eens, er liggen bij ons 10 Apple devices thuis inclusief de iPhone X, met aardig wat apps. Maar tot op heden (afkloppen) weinig tot geen problemen met deze producten, ben zeer tevreden over Apple. Vorige week nog de nieuwe Apple Watch series 3 (cellular edition) in Berlijn gekocht. Werkt ook prima erg blij mee. Hoop dat Apple niet teveel schade gaat ondervinden met het batterij probleem.