Reacties voor: ‘Apple Kaarten start met OV-routes in slechts 3 Europese steden’
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Je moet ergens beginnen toch… Dan maar in de steden met het grootste OV netwerk… Slim!
Vraag me af wat het probleem is. Zijn al die route-files niet gewoon te vinden op internet? Even importeren en klaar. (Behalve de NMBS/SNCB natuurlijk, die geven niets vrij waardoor ook Google Maps geen belgische treinen kan laten zien)
wat een farce
@Patrick: En de eerste, niets-zeggende reactie is binnen! Kom maar op mensen!
—
Nee, waarom altijd zulke reacties? Zoals Leander al zegt, je moet toch ergens beginnen. Denken jullie echt dat Apple zomaar als een kip zonder kop overal zoiets mogelijk gaat maken? Dan krijg je juist dat de kwaliteit achteruit gaat. Natuurlijk vind ik het zelf ook wel jammer dat wij Nederlanders weer eens uitgesloten worden van een feature, maar ik heb liever dat ik ergens op moet wachten dan dat ik gelijk vanaf de release een halfbakken iets krijg. À la Android zegmaar. 😛
Ze hadden gewoon netjes het contract met Google moeten verlengen en op de achtergrond een killer Apple Maps-app moeten maken mét OV. Enkele jaren geleden hadden we het namelijk al.
Ze moeten ergens beginnen? Ja, maar dit voelt wel als een faalproject dat ze een beetje recht proberen te trekken in veel te veel jaren.
@Chris: Google is ook zo begonnen, dat je het even weet. Veel mensen denken dat Apple er echt in is gefaald een goede kaartendienst op te zetten, vergetende dat Google met hetzelfde euvel te maken heeft gehad.
Geef het tijd mensen. Apple werkt hard aan het verbeteren van Apple Maps. Althans, voor zij die echt problemen hebben. Ik persoonlijk heb echt alleen in het begin wat last gehad van missende locaties enzo. Maar intussen is dit allemaal op het niveau zoals ik het wil hebben. Sterker nog, Apple Maps is beter bijgewerkt dan Google Maps. In mijn omgeving, tenminste.
@Tom: Logisch dat Google ook zo begonnen is. Daar gaat het toch niet om? Apple maakte gebruik van de vergevorderde maps van Google. Om het geld hadden ze dat contract echt niet hoeven te ontbinden. Puur een gevalletje arrogantie.
Ik ben groot Apple fan en hou wel van hun attitude, maar dit had -zeker achteraf gezien- gewoon anders aangepakt moeten worden.
@Tom: Hoeveel tijd nog? Apple maps heeft alweer jaren de tijd gehad. En het belangrijkste punt van Chris ga je gemakshalve aan voorbij:
Ze hebben een goed werkende app waar we aan gewend waren geraakt geofferd aan politieke spelletjes met een concurrent ver voordat ze een levensvatbaar eigen alternatief hadden. Terwijl ze een andere concurrent wel blijven spekken door er een groot deel van hun hardware te blijven bestellen zodat die zich kleinere marges op eigen concurrerende producten kunnen blijven veroorloven, dus erg consequent of principieel zijn ze ook niet in de aanpak van concurrenten…
Meest irritant vind ik nog dat de overbodige app niet te verwijderen is. Via de app store is de Google Maps app allang weer terug van nauwelijks weggeweest met een amper geslonken voorsprong, Apple Maps is een triest geval van too little too late maar helemaal negeren wordt je onmogelijk gemaakt.
Net als de wel ooit goeie maar intussen aan vorm boven inhoud opgeofferde iBooks app trouwens, maar dat terzijde…
Hier zit toch niemand op te wachten. Wie deze gegevens gebruikt heeft al lang een veel betere app of gebruikt Google Maps. Apple Maps is zelfs met de App Store geïntegreerd en kan routes meteen doorspelen naar andere apps, direct vanuit Maps.
Soms snap ik niet waarom Apple niet gewoon meer ontwikkelaars kan inhuren voor dit soort taken. Ze hebben het kapitaal van de wereld en geven het meeste daarvan weer terug aan investeerders.
Ja? Echtwaar? Leg is uit… Hoor van vele dat google maps beter is met het plannen.
@Tom: En daar was de eerste reactie die koste wat kost Apple wil verdedigen en goed wil praten waar ze eigenlijk hard in falen. Apple loopt enorm achter de feiten aan met maps. Leuk hoor zo’n 3D-stad maar meer dan een leuk dingetje is het niet. Anderen zijn al zoveel verder. Ze hadden dit veel slimmer aan moeten pakken.
Dit meen je niet!? Maar liefst drie steden? Maps blijft lekker in het ‘ongebruikt’ mapje.
Nu: 3 Europese steden
2017: randstad
2020: top 10 NL steden
2025: streekvervoer.
Tegen die tijd bestaan bussen misschien niet eens meer.
Op dit tempo haalt Apple Google nooit in!
Ik zie dat iedereen gemakshalve voorbij gaat aan het fenomeen privacy. Sowieso niet het sterkste punt op iCulture. En Google. Als je GoogleMaps gebruikt weet Google natuurlijk ALTIJD waar jij bent. Dit in combinatie met je surf en klik gedrag geeft ze wel erg veel inzicht in je leven. En deze info verkopen ze. Niets is dus gratis. Blij dat ik met Apple Maps in ieder geval een keuze heb. Die verkopen de info niet aan derden en vertrouw ik iets meer op het privacy vlak. Dus alleen al op het keuze vlak juich ik de beslissing van Apple toe. En de zeurders hier verwijs ik graag naar de genoemde GoogleMaps app. Ieder zijn keuze toch?
@BoekMarc: Iedereen behalve Apple, daarvoor heeft iOS privacy instellingen op je locatiedata. Kun je gewoon uitzetten op Google èn Apple Maps. Maakt niet uit wie je meer vertrouwt, nodeloos locatiedata versturen is nooit een goed idee.
Om echt te navigeren gebruik je dan een echte navigatie app, niet uit verkeerde-zuinigheid een Maps app die geen offline kaarten kent en daardoor continu een nodeloze aanslag op je data abbo pleegt en continu je locatie prijsgeeft…
Maar fijn dat je de discussie inhoudelijk houdt, niet met scheldwoorden (in eigen doel) probeert te scoren of zo 😛
@Tom: Apple oogkleppen op ?
Laat mensen kritisch zijn!
Apple is gewoon arrogant, en dat neemt met de jaren steeds meer toe!
Als jij een route plant in google maps of locaties bekijkt wordt dat gewoon verzameld en doorgestuurd naar google en zijn adverteerders hoor.
Locatiedata uit zetten heeft alleen met je gps en wifi plaatsbepaling te maken.
Ter aanvulling: ik vind google maps ook lekkerder werken, maar ik ben me wel bewust van dat het is gemaakt door een advertentie pimp.
Komt inderdaad wel beperkt over, maar wie weet worden er iedere twee maanden diverse steden toegevoegd.
Wat ik interessanter vind is hoe de implementatie tot stand komt.
Hebben ze eerst zorgvuldig een degelijk systeem gebouwd waarbij input van elke willekeurig vervoersbedrijf betrekkelijk eenvoudig aan gelinkt kan worden of moet er veel handmatig werk verzet worden?
En is ieder (modern) vervoersbedrijf überhaupt bereidt om zijn data te delen?
@Gabor: Maar wat je waar plant kun je nog beïnvloeden, je GPS (en wifi) data niet. Lekker routes plannen in Irak en Syrië om Google (en adverteerders en andere meekijkers) op een dwaalspoor te zetten bv. Krijg je daar ook nog eens reisaanbiedingen voor tussen je zoekresultaten 😉
Waarom zou je überhaupt een route waar je ook echt iets mee wilt in online maps willen plannen, als je een echte navigatie-app hebt?
(beetje off topic, sorry: Zou willen dat er een zoekmachine komt die de vergelijking met G kan doorstaan, de koppeling van je zoekacties is nog veel irritanter en moeilijker te vermijden. Al die reclame voor dingen die je al hèbt gekocht na een online prijsvergelijking 😡)
Ik zal het tijdens de WWDC week ‘ns uitproberen met de BART tussen San Francisco stad en luchthaven. En de week daarop in het OV van New York.
Google Maps is beter, maar inderdaad…..ik ben het product. Dus gebruik ik zo veel mogelijk Apple Maps.
3 metropools, tja je kunt je afvragen of dit zinvol is daar in alle 3 de steden het OV uitstekend geregeld is, meer dan goede informatie in alle stations aanwezig.
Ik zit veel meer te wachten op lokaal ipv grote steden, die info is vaak moeilijk te vinden in stations.
Haha drie steden in Europa! Wat een lachertje.