Elk jaar brengt Apple rond kerst een reclamespotje uit, waarin ze een boodschap proberen te verpakken. Meestal gaat het om gezellig samenzijn met de hele familie (met een klein beetje hulp van Apple-producten). Dit jaar heeft Apple echter voor een andere insteek gekozen: wees aardig tegen iedereen, niet alleen familie en vrienden. Ook het monster van Frankenstein heeft af en toe een knuffel nodig.

Apple’s kerstreclamespot: iedereen doet mee
Hoewel actie… het twee minuten durende reclamespotje gaat vrij traag. Verwacht geen beukend ritme en snel wisselende beelden, zoals in de Drake-reclamespot die je eerder vandaag kon bekijken. In ‘Open your heart to everyone’ draait het om een muziekdoosje en kerstliedjes. De regisseur is dezelfde die het kerstspotje van 2013 maakte, waarmee Apple een Emmy won. Maar de boodschap is deze keer wel wat minder vrolijk.
https://www.youtube.com/watch?v=K1kl7qJDmw4
Misschien heeft het te maken met het veranderende politieke klimaat in de VS, of met het feit dat Apple dit jaar wat meer somberheid wil uitstralen. We krijgen ook maar één Apple-product te zien: een iPhone 7 waarmee het monster van Frankenstein het geluid van een muziekdoosje opneemt, terwijl hij in zijn gezellig ingerichte huisje een kop thee drinkt bij het haardvuur. Maar er mist iets: het gezelschap van andere mensen. Het monster sleept zich naar het dorp, waar hij als zonderling niet meteen met open armen wordt ontvangen. Na wat twijfel begint hij toch maar een liedje te zingen… De sfeer is wat ongemakkelijk, totdat een meisje een stap naar voren zet en meezingt, waarna uiteindelijk alle omstanders inhaken.
Of de uitslag van de verkiezingen heeft meegespeeld bij het maken van deze reclamespot is onduidelijk. Apple zou in nog geen twee weken het hele spotje inclusief casting en winterse aankleding van een dorpje in elkaar gezet moeten hebben. Passend is de boodschap echter wel. Thanksgiving en de feestdagen zijn traditiegetrouw momenten om met je familie en naaste vrienden door te brengen, maar Apple wil duidelijk maken dat je verder moet kijken dan dat. Reclamespotjes in voorgaande jaren toonden vooral knusse familietafereeltjes.
Hieronder zie je een round-up van 30 jaar kerstreclames van Apple:
https://www.youtube.com/watch?v=zwiHlUg4Hsk
De complete filmpjes zien? Hieronder de artikelen die we in voorgaande jaren erover schreven:
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Apple geeft je 10% korting op accessoires bij inlevering van je oude apparaat (van welk merk dan ook) (16-04)
- Apple werkt aan verbeteringen voor Apple Intelligence: zo gaat Apple dat doen (15-04)
- Apple is voor het eerst grootste smartphoneverkoper ter wereld in eerste kwartaal (dankzij deze iPhone) (15-04)
- Apple viert 10 jaar Activiteit-app met speciale uitdaging (en een exclusieve fysieke pin) (14-04)
- Gerucht: 'Apple Intelligence-versie van Siri komt nog dit najaar' (14-04)
Kerst
Kerst: voor veel mensen de mooiste tijd van het jaar. Je kunt je huis gezellig maken met kerstverlichting met HomeKit of je kerstboom met een slimme stekker geschikt maken voor bediening op afstand. Ook hebben we apps voor kerstkaarten en diverse andere artikelen om de sfeer erin te brengen! Ook zonder geld uit te geven, want door je Memoji een kerstmuts te geven voel je je helemaal feestelijk. Liever lui op de bank? Met onze lijst met kerstfilms vind je bij elke streaming aanbieder een passend aanbod.

- Kerstverlichting met HomeKit
- Kerstboom geschikt maken voor HomeKit
- Kerstkaartenapps voor iPhone en iPad
- Geef je Memoji een kerstmuts
- Kerstfilm kijken? Met deze zit je goed
- Fotografeer je kerstdiner: 5 tips
- Apps voor last-minute kerstwensen
- Kerstrecepten-app voor iPhone en iPad
- Review: Philips Hue Festavia kerstverlichting
- iCulture Gift Guide
- Muziek en films cadeau geven
Open je portemonnee voor iedereen.
Open je portemonnee vooral voor ons! (Apple) :/
Oh, wat zijn ze toch goed bezig… maar niet heus
Braakneigingen.😫😩😤😖
De strekking lijkt wel een beetje op die van dat memo onlangs van Tim C, maar dan met Frankenstein in de rol van Trump 😉
Jammer, geen zwarte spelers.
Mooie boodschap, vooral in deze tijd. Maar goed, sommigen zeiken overal over tegenwoordig.
open je hart, maar neem wel een verloopstekkertje mee
Weer een prachtig filmpje. Zouden ze bij Apple een nieuwe marketingafdeling hebben? De filmpjes zijn extra geweldig tegenwoordig.
Wat zou de wereld zonder Apple toch een troosteloze plek zijn 😉