Een vrouw uit Alabama heeft Apple aangeklaagd wegens slechte 3G-ontvangst. Een zekere Jessica Alena Smith diende de Class Action Lawsuit in vanwege de slechte kwaliteit van de iPhone 3G en misleidende reclame. De aanklacht heeft de titel ‘Defective iPhone 3G’ gekregen en heeft niet alleen te maken met de trage verbindingssnelheid, maar het is wel één van de klachten: de verbinding met het 3G-netwerk is volgens Smith in minder dan 25 procent van de gevallen mogelijk.
Smith klaagt Apple aan namens andere consumenten. Apple prijst de iPhone 3G aan als “tweemaal zo snel, halve prijs” maar in de praktijk blijkt de snelheid lager te zijn dan Apple doet voorkomen. Ook kreeg ze te maken met een bovenmatig aantal verbroken gesprekken. De aanklacht eist dat Apple alle defecte toestellen repareert of vervangt en een niet nader genoemde schadevergoeding, rente en de advocaatkosten uitkeert.
Het 10 pagina’s tellende document werd ingediend bij het US District Court voor Northern Alabama, Birmingham.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 55 reacties