Reacties voor: Apple krijgt aanklacht wegens slechte kwaliteit iPhone 3G

Apple heeft een aanklacht ontvangen van een vrouw in Alabama. Zij beweert dat de iPhone 3G een te trage internetverbinding heeft en dat Apple misleidende reclame verspreidt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 55 reacties

  1. Benieuwd wat hier uitkomt.

  2. Hehe.. 😀 moedig.. 😀

  3. Lekker Amerikaans.

    Ik mag hopen dat dit soort rechtzaken mislukken.

  4. hmm , misschien word Apple nu wakker en pakken ze de problemen eens echt aan?

  5. Ze doet dit voor alle consumenten, maar keert ze de schadevergoeding dan ook aan alle consumenten uit?
    Leuk gemaskeerd, maar eigenlijk gaat het om harde dollars 😀

    Maar toch ben ik benieuwd hoe Apple hierop reageert!

  6. Zat er aan te komen ding deugt ook niet blij dat ik me contract heb ontbonden.

    maar er stond nog veel meer geschreven op nu.nl

    Rechtszaak om gebrekkig bereik iPhone
    Uitgegeven: 21 augustus 2008 10:55

    AMSTEDAM – De druk op Apple om de problemen met het nieuwe model van de iPhone snel op te lossen, neemt toe. Een vrouw in de Amerikaanse staat Alabama heeft inmiddels een rechtszaak tegen het bedrijf aangespannen.
    NU.nl/Wieland van Dijk

    Volgens Jessica Alena Smith is de telefoon ondermaats: met name de mobiele breedbandinternetverbinding was aanzienlijk trager en instabieler dan de reclamecampagnes van Apple haar hadden doen geloven, zo meldt Ars Technica.

    Signaal

    De nieuwe iPhone kwam in juli op de markt als opvolger van een eerder toestel dat niet beschikte over een zo’n snelle internetverbinding. Sindsdien klagen gebruikers steen en been over het vermeende gebrekkige bereik van de nieuwe iPhone, met name op het snelle 3G-netwerk. Ook op plaatsen waar goede dekking is, zou het signaal regelmatig wegvallen.

    Chip

    De aanwijzingen stapelen zich op dat de problemen worden niet veroorzaakt door gebrekkige netwerken, maar door het toestel zelf. Ook de Nederlandse iPhone-aanbieder T-Mobile sprak op zijn weblog dat vermoeden uit. De problemen doen zich wereldwijd voor, en andere toestellen zouden op dezelfde plekken wel goed bereik hebben. Hoofdverdachte is volgens velen een chip van het bedrijf Infineon, die verantwoordelijk is voor de 3G-ontvangst.

    Class-action

    De vrouw hoopt van de zaak een zogenoemde ‘class-action suit’ te maken, een collectief proces dat namens alle potentiële gedupeerden wordt aangespannen. Apple zou dan door de rechter gedwongen kunnen worden om alle Amerikaanse iPhone-klanten schadeloos te stellen.

    Met zo’n rechtszaak zou de druk op Apple om de klachten op te lossen flink toenemen. Het traditioneel bijzonder zwijgzame bedrijf heeft het probleem officieel zelfs nog niet erkend, al zou het volgens verschillende media werken aan een software-update die soelaas moet bieden.

    Update

    Een eerder deze week verschenen update loste volgens Apple enkele niet nader omschreven bugs op, maar de problemen met het bereik zijn niet verdwenen.

  7. Juist heel goed! Apple doet alsof er niets aan de hand is, terwijl er juist enorme problemen zijn. Goed dat deze vrouw de energie en het risico wil nemen om dit aan te pakken!

  8. Heel leuk… voor die vrouw. Maar zoiets zal hier nooit gebeuren.
    Hier zit je met een ******* toestel en kastje muur idee.
    Het is apple die hier niets aan zal doen in NL.
    Zou het toch een zeepbel zijn die spat die eifoon? 😛

  9. @///AMG

    maar ik zal jullie zieltjes met rust laten

    Ben je hier nog steeds???

  10. Nou da’s dapper!

    Maandag stopt Orange-abo en kom ik jullie vergezellen op T-Mob. 😉 Kijken of ik ook problemen heb dan…

  11. ik ken iemand die kpn gebeld heeft en gevraagd heeft hoe het met de iPhone bij hun zit. Ze zeiden dat hij ongeveer in oktober bij kpn verkrijgbaar is.

    ik wacht even tot oktober (alhoewel het wel eigenlijk wel duidelijk is dat het aan het toestel ligt)

  12. vincent zegt:
    21 augustus 2008 op 11:59

    hmm , misschien word Apple nu wakker en pakken ze de problemen eens echt aan?

    Wakker ? Dat zijn ze al. En wat schiet je er mee op als je een zak duiten krijgt van apple en je probleem nog steeds niet is opgelost. Die bedrijven kijken wel uit met wat ze doen en nemen de beste juristen om dit soort geld wolven buiten te houden.

    Was het je nog niet opgevallen dat je in amerika al om een te hard stinkende scheet gesued kan worden. Magnetron fabrikanten worden gesued omdat wanneer je huisdier probeert te drogen het arme diertje dit niet overleeft. Mac Donalds achtigen en sigaret bedrijven worden gesued vanwege de verslavende werking.

    Dat land met zijn seu cultuur heeft een steekie los.

    En suen helpt je land niet verder. dat geld komt ergens vandaan.
    South Park heeft daar nog een leuke aflevering over gemaakt.

  13. maar in de praktijk blijkt de snelheid lager te zijn dan Apple doet voorkomen.

    voorkomen = vermoeden / uitschijnen ?

  14. Kunnen we als Nederlandse iPhone gebruikers onze solidariteit uiten door allemaal in te tekenen en daarmee de aktie te steunen?
    Lijkt me wel goed idee.

  15. waar ik woon had ik altijd slechte 3g ontvangst met met htc toestel, ik denk iPhone beter ontvangst heeft.
    Wat ik merk bij mensen.
    Ze hebben nooit met 3g netwerk gewerkt. Nu dat iPhone 3g interney heeft willen ze daarover klachen. Zeg dan ff welke toestel werkt beter met 3gnetwerk dan iPhone?
    Ik vindt het niet eerlijk voor Apple

  16. Als het daadwerkelijk een class action wordt dan kan iedere iPhone bezitter daar op inschrijven. Meestal komt het bij een class action tot een settlement en betaald het bedrijf (in dit geval Apple) een som om de gedupeerden schadeloos te stellen. Iedere gedupeerde kan dan inschrijven op de class action en krijgt een deel van de schadeloosstelling die is betaald door het bedrijf.

  17. wat schiet je daar mee op als apple uitbetaald? het probleem is er nog niet mee opgelost

    ik zou het dan ook wel zo eerlijk vinden dat je je iphone dan ook meteen inleverd

  18. Ik vind de rechtszaak goed. Alleen de schadevergoeding is weer typisch Amerikaans en onnodig. Een onkosten vergoeding als ze in het gelijk wordt gesteld is dan weer wel logisch.

    Ben benieuwd wat hier uitkomt…

  19. @sahbey : doe ‘s nederlands leren….

  20. @Hatser:

    wat zeg jij nu?? Je zou net moeten hopen dat deze wel lukken zodat Apple er eindelijk iets aan doet!!
    Als ik broodeerlijk ben, ik ben absoluut niet tevreden over de iPhone 3G. De looks, de gebruikersinterface, ultra, fantastisch! Maar de kwaliteit dat is andere koek. Behuizing die barsten vertoont na reeds enkele weken, geen 3G-bereik, geen video-opnames mogelijk, geen mms, geen file sharing bluetooth enzovoort!

    En dan zeggen dat Apple enkel kwaliteitsmateriaal aflevert? Ik had liever gehad dat ze nog een jaartje hadden gewacht met het releasen van de iPhone, zodat alles erin zou zitten wat zelfs de goedkoopste gsm vandaag de dag op de markt bezit.

    MacBooks, iMacs, Mac Mini, iPod => klassemateriaal

    iPhone => zeikmateriaal

  21. Dit is echt heel erg nice, ik hoop dat Apple alle 3G toestellen vervangt voor toestellen die wel deugen. Een toestel waar niet na 2 weken de scheuren en barsten in komen. Die wél een normale WiFi snelheid heeft en wél een stabiele 3G chip heeft.

    Noem me gek maar voor mijn eerste product van Apple ben ik er niet tevreden over.

  22. @Dromedaris
    21 augustus 2008 op 13:45

    geen video-opnames mogelijk, geen mms, geen file sharing bluetooth enzovoort!

    dat wist je al voor je hem kocht. Er staat op de website ook niks over vermeld dat ie het wel kan.
    Dus wiens fout is dat ls jij daar niet tevreden over bent?

  23. @4Saus

    Wakker ? Dat zijn ze al.

    Zijn ze helemaal niet, ze moeten gewoon duidelijk communiceren over de problemen en informatie geven!! Terecht dat ze een rechtzaak krijgen, hoe frustrerend is het als 100.000 mensen klagen op je forum en geen ractie geeft !!!

    *flame*

    En begin nou niet te roepen dat het allemaal meevalt als de hardcore Apple fanboy 4Saus, krijg een beetje een slappe … van je reacties hier!

  24. Mijn 3G heeft (nog) geen scheuren (week 29) en dat ik slecht 3G bereik heb ligt aan het kl*te netwerk van tmobile want iedereen die hier komt en mijn simkaart gebruikt van tmobile heeft gewoon geen 3G als ik massel heb dan heb ik wel gprs als mijn gsm netwerk niet wegvalt. ik baal er echt van dat de 3G alleen exclusief voor tmobile is anders had ik nooit een contract met ze aangegaan. als consument ben je dus gewoon verplicht als je en iphone wil die gekoppeld aan een waardeloos netwerk te kopen. dat is net zoiets als dat je een kantoor computer koopt die niet kan tekstverwerken of een mooie sportwagen met een panda moter……. het ziet er mooi uit alleen het werkt niet samen. en zo is het bij de iphone 3G ook, de telefoon ziet er geweldig uit en werkt perfect als ipod alleen zit gekoppeld aan een waardeloos netwerk.

  25. Mijn 3G heeft (nog) geen scheuren (week 41)

    We zitten pas in week 34

  26. @Maikel:

    uhm, kpn heeft je foutief voorgelicht.. of gelogen, hoe je het wilt noemen. t-mobile heeft het alleenrecht voor de komende vijf jaar..

  27. Heej David, week 41 is pas in oktober!

  28. Yep KPN helpdesk zit zijn klanten voor te liegen…

  29. Amerika zitten ze te zeiken over 3G maar Amerika ondersteund bijna geen 3G ze hebben nog niet eens goed internet.

  30. ik heb nergens last van dus ik hoef niet te klagen.
    en ik heb geen protectors ofzo en draag hem in mijn broekzak of jas.
    Zorg dat er niks anders in die zak zit. en backuppen etc duurt ook geen uren.
    Enige is dat de simgleuf vies wordt bij een witte 🙂
    Damn

  31. heb KPN net even gebeld: ze vertelden mij dat KPN de iphone voorlopig nog niet gaat verkopen.

  32. wat ik vreemd vind is dat die streepjes konstant fluctueren als ik stil zit op een plek.
    mwt wifi aan of met 3g aan wifi uit en als ik 3g uitdoe heb ik een blauw gprs icoon met 4 a 5 streepjes.

  33. de blackberry bold is niet veel beter met 3G ontvangst. let op de bar indicatie in het filmpje op de ze page de iphone hous steady 3 bars aan van de 5 en de bold wisseld als een gek van 0 naar vol en terug.

    en wat ook lelijk is is dat de bold ook nog is veel langzamer is op het zelfde wifi net werk als de iphone. dus all die mensen die apple willen suen vanwege slecht bereik en under delivery die zullen met de blackberry bold in het zelfde schuitje belanden en dan ben je beter af met een iphone dan met de bold :p

  34. @4saus: wifi en 3g zijn 2 verschillende dingen…. Filmpje zegt dus niets over 3g ontvangst…

  35. iPhone vs. Blackberry is de discussie niet. Wil ik dat wel, dan open ik wel een topic ergens op het forum.

    Wereldwijd klaagt men over bereik, accuduur, barsten in behuizingen, stof onder schermen, lightleaks en gestorven iPhones na een update (iPhones welke niet jailbreaked zijn).

    Dan kun je wel volhouden dat andere telefoons etc etc er ook last van hebben, maar dat neemt niet weg dat iPhone gebruikers kampen met een shitload aan problemen. Met alle respect, maar dit heb ik never nooit in m’n leven meegemaakt na de release van een merk/type telefoon. En ik zit toch zeker een jaar of 10+ in de telecom.

    Je kan het laf vinden van die ene consument, maar die heeft net zoveel recht op klagen of een rechtzaak aanspannen als jij op poepen.

  36. En oh, andere merken zullen ook hun problemen hebben, maar vergeet niet dat ondanks een flinke verkoop aan iPhones dat nog geen 100e in aantal is wat een toko als bijvoorbeeld Nokia verkoopt. En het zal aan mij liggen, maar ik lees nooit wat over Nokia.

    Vind het knap dat je met wereldwijd 2(?) miljoen verkochte telefoons dagelijks de voorpagina van iedere krant weet te halen. En nu niet piepen dat ze Apple in hun zak willen schijten oid, het is gewoon lachwekkend.

    En ja, ik heb dus 2 iPhones welke nauwelijks problemen geven maar kan me de onuitstaanbare irritaties van medegebruikers meer dan goed voorstellen.

  37. Slechte 3G ontvangst ligt echt aan de Iphone en niet aan T-Mobile. In mijn oude Sony Ericsson heb ik vol 3G bereik, terwijl de 3G op dezelfde plaats niet verder komt dan de helft. Het is dus ook echt te hopen dat Apple er nu eens iets aan gaat doen.

  38. En nog veel lachwekkender zijn gebruikers die wijzen naar andere merken in de zin van:

    ‘Ja, die telefoon heeft ook een probleem met bereik’.

    Ja, da’s jezelf in de maling nemen. Maar goed, blijf dat doen en het komt vast allemaal goed.
    Je onderkent in feite je eigen probleem en da’s toch wel zorgelijk.

    Dokter: Ja, je bent ongeneselijk ziek.
    Patient: Ah, maar hij ook.
    Dokter: Ja idd.
    Patient: Nou, dan komt het met mij wel goed.

  39. ik heb de Iphone 3g WIT(week 28) zonder haarscheurtje met firmware 2.0.1 onvangst GSM netwerk nog niet onder de 2 streepjes geweest meestal 5 perfecte 3G ontvangst nog geen gesprek weggevallen en ja denk dat het wel door het netwerk komt is namelijk KPN
    ook hebben we nog een 8 GB 3G ook met KPN en ook geen enkel probleem!!!!

  40. Terecht! Aanklagen die handel. Ik ben echt geen zeikerd, maar de nieuwe iPhone valt mij gewoon ook tegen. Een jaar lang heb ik lopen twijfelen of ik de eerste versie zou kopen. Zelf paar keer in de winkel in San Francisco gestaan. Niet gekocht.

    Achteraf had het geen verschil gemaakt. 3G bereik is zo weinig beschikbaar dat ik meestal op GPRS zit te internetten. Dat had dus ook op de vorige versie gekund en dat had me een hoop geld bespaard…

  41. @ Hatser, hoezo mag je hopen dat het mislukt? Het is gewoon belachelijk dat je voor dit geld niet eens een werkende telefoon krijgt.

    Het zou *** zijn voor Apple als ze de verkeerde keuze hebben gemaakt voor de 3G module, maar het is ook *** voor de consumenten.

  42. @Nms

    hij werkt voor genoeg mensen wel.
    Mensen moeten gewoon geduld hebben inplaats van meteen gaan suen.

  43. geduld hebben?

    Auto verkoper: hier zijn de sleutels van uw nieuwe auto.

    Klant: Hij rijd niet harder rijden dan 50 km/uur meneer de verkoper!

    Auto verkoper: dan moet je even geduld hebben.

    Yeah right! Als je een produkt koop, dient dit volledig gebruikt te kunnen worden!

  44. Autoverkoper: Ja, de snelste auto voor de helft van de prijs.
    Klant: maar ik moet er een abbo bijnemen bij een oliemaatschappij die de helft van de tijd niet levert.
    Autoverkoper: das een zaak tussen u en hun.
    Klant: OK, maar hij haalt de halve snelheid en rijdt steeds op onvoorspelbare momenten niet.
    Autoverkoper: onze woordvoerder deelt mede dat dit voor 2% van de klanten geldt en inmiddels verholpen is.
    Klant: Helemaal verholpen? Maar het werkt nog steeds niet.
    Autoverkoper: OK, het was niet our finest launch, maar je krijgt nu 60 dagen gratis wegenbelasting cadeau.
    Klant: maar voor een auto die niet rijdt heb ik daar niets aan.
    Autoverkoper: ja maar we hebben een statuspagina waarop je kan lezen hoe we de problemen aanpakken.
    Klant: maar niet wanneer ze opgelost zijn.
    etc. etc.

    Remedie: Sue them
    Wat zegt het over de klantenschare, dat een huisvrouw uit Alabama er als eerste achter komt (…)

  45. komen ze weer apples en peren vergelijken.

    maargoed voor apple dat jullie het niet voor het zeggen hebben. maar de rechters en jury aldaar.

  46. Simon zegt:Reageer op dit bericht

    21 augustus 2008 op 12:19

    @///AMG

    maar ik zal jullie zieltjes met rust laten

    Ben je hier nog steeds???

    In de andere topic heb ik je met rust geklaten omdat de waarheid te hard voor je is en aangezien het mij werk is om rubrieken te schrijven voor de krant zit ik hier nog steeds ja om het leed vermaak mee te maken van Iphone bezitters 🙂

  47. aangezien het mij werk is om rubrieken te schrijven voor de krant

    Dan hoop ik dat je een goede corrector hebt. 🙂

  48. Chris zegt:Reageer op dit bericht

    22 augustus 2008 op 17:38

    aangezien het mij werk is om rubrieken te schrijven voor de krant

    Dan hoop ik dat je een goede corrector hebt. 🙂

    Een dictafoon en een secretaresse doen wonderen 🙂

  49. Hierbij een even genuanceerde reactie als de meeste bovenstaande:
    Mijn iPhone heeft geen scheurtjes dus de behuizing is wél goed.
    Ik heb altijd 3G ontvangst, buiten en binnen. Ontvangst van de iPhone is DUS goed.
    Alle synchronisatie verloopt snel en foutloos met MobileMe.

    Bovenstaande is allemaal echt waar, maar daarom nog niet genuanceerd.

    Jammer dat veel ‘discussies’ hier het Telegraaf-niveau niet ontstijgen.

  50. beste rob,

    Erg leuk voor jou dat alles naar behoren werkt. Bij mij ligt het net even anders; geen 3g thuis, vaak worden gesprekken afgebroken geen service staat er dan. Dit is in dezer tijd echt onacceptabel. Tmobile heeft niet gezegd dat een op de zoveel iPhones naar behoren zou werken en de rest niet. Rob-tmobile werknemer??

  51. Hey Iphone gebruikers,

    Ik twijfel over de aanschaf vd Iphone 3G. Ik hoor veel berichten over slechte ontvangst etc, maar ook vaak over mensen die nergens last van hebben… Het lijkt dus bijna wel een gok om zo’n ding aan te schaffen.. alsof je denkt: ik hoop dat ik ook het geluk heb dat ik geen problemen met mn Iphone krijg.. Niet normaal toch? Eigenlijk durf ik momenteel het risico nog niet aan en is het beter om te wachten totdat Apple met een oplossing komt toch?

    Wat vinden jullie?

    Gr Rinke

  52. @rinke wachten tot kinderziektes voorbij zijn de een heeft last en de ander niet maar wil je het risico lopen dta je slecht bereik of weet ik al wat voor ellende niet meer de keuze is aan jou, verder is het een super mooi ding.

    Ik heb me contract kunnen ontbinden bij T-mobile te veel problemen slecht ontvangst, tijdens gesprek in eens verbinding weg vallen in en om me huis geen 3G etc dus dat schoot niet op, zodra alle problemen zijn verholpen bij de 3G neem ik er wel weer een maar nu eerst mijn N96 halen in september 🙂

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.