Een paar dagen geleden schreven we over de reclamespot voor Newsday, waarmee je het nieuws van een lokale krant kunt bekijken. In het filmpje bladert een man door de app, die zo sterk de indruk wekt dat je een echte krant zit te lezen, dat hij de iPad per ongeluk als vliegenmepper gebruikt. De applicatie is honderdduizenden keren bekeken en verscheen op elke zichzelf respecterende Apple-site. Maar het reclamefilmpje is nu weg.
VP of public affairs Paul Fleishman van Newsday zegt:
We have taken the commercial ‘Flypaper’ down and its short, glorious run appears to be over.
Een toelichting wilde de woordvoerder niet geven. Toch is het filmpje nog volop op internet te vinden, omdat gebruikers het filmpje ook via hun eigen account opnieuw hebben gepubliceerd. Het reclamefilmpje was erg succesvol en het plotselinge verdwijnen roept vragen op. Fleishman gaf na vragen van Networkworld.com aan, dat hij er verder niets over wil zeggen. Maar de website kreeg ook een tip van iemand die beweert bij Newsday te werken:
Newsday got a cease and desist letter threatening all of our apps, if we did not remove the commercial immediately,” the person says. “They took exception to the fact that the (iPad) glass shattered into large jagged pieces… Your instincts are correct.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 17 reacties