Reacties voor: Apple laat Newsday-reclamespotje offline halen

Apple heeft een reclamefilmpje voor de app Newsday offline laten halen. Het kapot spatten van het scherm viel niet in goede aarde bij Apple.
Lees het complete artikel → Apple laat Newsday-reclamespotje offline halen
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 17 reacties

  1. sheesh, als dat waar is kan Apple wel erg zeiken zeg

  2. Das wel zeer goede reclame ! 🙂
    Door het offline moeten halen zal het filmpje nu nog meer verspreiden.

  3. Ik vind ook dat als je zo’n filmpje maakt, dat je ook een echte ipad kapot moet slaan, want dit is toch wel slechte PR voor apple.

  4. Kan het eigenlijk ook wel weer begrijpen hoor.. 😮

  5. indd, hoe je het glas ziet vliegen, is niet zoals het op een ipad zou gebeuren, dit blijft vastzitten als het al zou breken, net als in een auto, in het filmpje zie je het omhoog vliegen, alsof er een extra glasplaat opgelegd is voor het effect.

    leuk voor de reclame, maar niet voor de image van de iPad, dus geef ze ergens wel gelijk, hoewel het ook gezeur is, maarja het blijft amerika

  6. Het lijkt me een domme reactie van Apple. Nu hebben ze de aandacht getrokken van vele mensen die de commercial anders nimmer hadden gezien. Als ze niet gereageerd hadden, zouden deze tienduizenden zoniet honderduizenden mensen het filmpje juist niet gezien hebben. Nu laat elke Apple- en wellicht PC site het filmpje zien en blijft het eeuwig op internet rondwaren! Prima (gratis) reclame voor Newsday, ze zullen Apple wel zeer dankbaar zijn!

  7. Beetje zeurderig.. Maarja gezien de glasscherven en de geloofwaardigheid kan ik het wel berijpen van Apple.

  8. Origineel geplaatst door Fred
    Het lijkt me een domme reactie van Apple. Nu hebben ze de aandacht getrokken van vele mensen die de commercial anders nimmer hadden gezien.

    …en dus is het misschien helemaal niet zo’n domme actie. Dit filmpje is natuurlijk niet alleen reclame voor de betreffende app, maar ook meteen voor de iPad. Nu zijn er waarschijnlijk nog veel meer mensen die het te zien krijgen. Rechtzaken en/of acties die daar aan vooraf gaan zijn een prima manier om de aandacht op een product te vestigen.

  9. Ach, hiermee laat Apple wel duidelijk zien dat het een ernstig gebrek aan humor heeft….!
    Of eigenlijk nog meer in de picture wil staan…..!

    Jullie mogen kiezen…..!

  10. Origineel geplaatst door Fred
    Het lijkt me een domme reactie van Apple. Nu hebben ze de aandacht getrokken van vele mensen die de commercial anders nimmer hadden gezien. Als ze niet gereageerd hadden, zouden deze tienduizenden zoniet honderduizenden mensen het filmpje juist niet gezien hebben. Nu laat elke Apple- en wellicht PC site het filmpje zien en blijft het eeuwig op internet rondwaren! Prima (gratis) reclame voor Newsday, ze zullen Apple wel zeer dankbaar zijn!

    Grappig hoe mensen de waarheid omdraaien en geloven dat het allemaal Apple marketing is als Apple gek doet.

    Als een ader merk het doet zoekt niemand er geweldige marketing achter maar luistert men gewoon naar de opgegeven reden.

  11. tja het is niet veilig als het glas zo zou rondvliegen, en apple neemt die veiligheid altijd heel serieus. Al vond ik het een zeer leuke reclame (bij het kijken dacht ik nog steeds: I want one!).
    Dus ik snap dat Apple deze reclame heeft verwijderd, al vind ik dat newsday ook de reclame kan uitbrengen zonder het springende glas (gewoon fade to white en dan een breekgeluidje laten horen, dan bedenken wij wel dat die ipad stuk is)

  12. Beter had newsday het niet kunnen krijgen.
    Nu hebben ze extra gratis reclame. Toeval?

  13. @Con
    Ik kan me anders helemaal vinden in de reactie van Ruben.cc
    En inderdaad, ik denk dat de boys & girls van Apple marketing exact zo denken! Geweldige marketing!

  14. Heerlijk dat mensen Apple nog gelijk kunnen geven ook. Dit is toch weer een ongelooflijk kinderachtige reactie van ze? Alsof er mensen zijn die geen iPad meer gaan kopen omdat in een reclamefilmpje het glas van een iPad aan diggelen gaat omdat iemand er mee op een muur ramt. Nee die gaan zeker weten een Galaxy Tab kopen, want iedereen is natuurlijk zo naïef om te denken dat die er wel tegen kan omdat ze nog nooit een filmpje gezien hebben waar een Galaxy sneuvelt… Ze zullen er ongetwijfeld een enorm goede reden voor hebben, maar kan ik me niet voorstellen dat zo’n filmpje het bedrijf op watvoor manier dan ook schaadt en vraag ik me dus ook af waarom Apple zo vaak zo giftig reageert op dit soort dingen…

  15. Ik snap de beslissing van Apple in deze. Het geeft de valse suggestie dat bij het vallen de scherven in het rond vliegen. Als bezorgde ouder kan je dan reageren: zo een toestel wil ik niet in de buurt van mijn kinderen…

  16. @Bart t
    Alsof iemand die reclame serieus neemt. Het risico dat dit soort situaties in het echt herhalen lijkt me net zo klein als de pixels in het retina display.
    Ik vind dit echt kinderachtig als apple dit weghaalt, en te gecontroleerd.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.