Apple heeft een supportartikel op de website gezet, waarin ze uitleggen hoe de nieuwe App Store-abonnementen werken. Ook leggen ze uit hoe je de abonnementen kunt stoppen en hoe je met de privacy-opties omgaat. Via de algemene instellingen van je iTunes-account kun je de abonnementen bewerken. Deze optie is echter alleen zichtbaar, wanneer je al één of meer abonnementen hebt afgesloten.
Elk abonnement is automatisch te verlengen. Het maakt daarbij niet uit of je om een abonnement van 7 dagen, een maand of een kwartaal hebt gekozen. In de instellingen vind je een schakelaar ‘Auto-Renewal’ die je op ON kunt zetten. Op elk moment kun je de schakelaar op OFF zetten, zodat het abonnement na verloop van tijd vanzelf stopt.
Je kunt dus al vroegtijdig bepalen of je een abonnement wilt laten stoppen. Als je een abonnement afsluit, zie je meteen een pop-up waarmee je kunt aangeven of Apple je persoonlijke gegevens mag doorsturen naar de uitgever. De gegevens die daarbij beschikbaar worden gesteld zijn naam, e-mailadres en postcode. Voor de uitgevers is dat laatste een ontwikkeling die ze met lede ogen aanzien. Voorheen konden ze vrij beschikken over vrij gedetailleerde klantgegevens en nu ligt het aan de klant of hij zijn gegevens wil delen.
Meer info: Apple Support
Via: iPhone-ticker
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
App Store
Lees alles over de Apple App Store, de online winkel waar je apps voor iPhone, iPad, Apple Watch, Apple TV en Mac downloadt. Naast de normale softwarewinkel is er ook een Mac App Store en een speciale App Store voor de Apple Watch. Sinds maart 2024 kun je op de iPhone ook apps buiten de officiële App Store downloaden, via onder andere alternatieve appwinkels. Dit wordt ook wel sideloading genoemd.

- Alles over de App Store
- Alles over App Store-abonnementen
- Vastgelopen downloads oplossen
- Eerdere aankopen in de iOS App Store bekijken
- Verbinding met App Store mislukt
- App Store op de Apple Watch
- Mac App Store
- Eerdere aankopen in de Mac App Store bekijken
- Mac-software installeren buiten de App Store om
- App Store-scam herkennen
- Sideloading: buiten de App Store om downloaden
Ik vind dat wel een prima zaak. Ik denk dat het afsluiten van een abonnement bij de appstore zo veilig en zonder problemen verloopt. En…je kan het weer afzeggen wanneer jij wil! Bij Google gaat dat via de uitgevers. Dus moet je er zelf achteraan gaan! Net zoals bij drukwerktijdschriften en bladen…je moet in de colofon gaan zoeken waar je moet zijn voor opzegging….en dan ben je nog te laat ook!!!! (haha dat heb ik vaak gehad).
Bij Apple is het inloggen, klik…en weg. Bij Google moet je denk ik…gaan graven naar de site van de uitgever en daar gaan opzeggen….wat is makkelijker?????
Plus de klantgegevens! Ik wil niet dat die uitgevers mijn gegevens hebben. Hebben ze niks mee te maken. Prima zo! Iedereen roept over privacy….Apple doet dit en dan is het fout!!! Heel de wereld heeft het erover dat Apple de gegevens voor zichzelf houdt tenzij de gebruiker daar toestemming voor geeft. Beetje tegenstrijdig.
En bij Google krijgen die uitgevers dat wel ‘automatisch’ (tenzij jij uitdrukkelijk NEE zegt). ‘Open’ hè.
Mmmm…niks op tegen toch?….zou je zeggen.
Maar meestal verdwijnen die gegevens naar malafide bedrijfjes of internetsites waardoor jij weer overspoeld raakt met Spam of troep via de mail. Je kunt hele pakketten mailadressen gewoon kopen bij bedrijven.
Ga nu eens naar een site en vul je gegevens in….hoevaak ik al niet kort daarna overspoeld wordt door mail waar ik niet om gevraagd heb.
Iedereen kan kiezen wat ie uiteindelijk fijn vind. Ik ga voor Apple vanwege de privacy. Google zal het ook prima doen hoor!!! Maar op sommige dingen vind ik Google net iets te gevaarlijk…’open’ is leuk…maar waar eindigt het……..
En zo ist maar net!
Daarom heb ik speciaal een e-mail adres speciaal aangemaakt voor het aanmaken van profiles, registreren bij sites etc. etc.
Die gebruik ik puur alleen daarvoor, mijn prive e-mail adres gebruik ik nooit voor dat soort dingen en krijg ik dan ook nooit spam op.
Dat die andere e-mail adres waar ik verder toch nooit op kom vol staat met spam maakt me niet zoveel uit, geen last van.
Maar buiten dat kies ik tot op heden nog steeds voor Apple. 😉
Dat heb ik ook. Een mailadresje waar alles binnenkomt van reclame, spam (tja…) etc.
En idd als het te gortig wordt, dan wegknikkeren en opnieuw beginnen.
Gelukkig heb ik bij Apple dit niet nodig….zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit troep gehad via Apple, alleen de nieuwsbrieven en reclame…maar dat vind ik niet storend.
Ik zou dus ook sneller geneigd zijn om bij Apple een abonnement af te sluiten dan bij Google….eh, lees de uitgever. Maar da’s persoonlijk.
En die bedrijven zeuren dat ze geen prive informatie van hun eigen klanten mogen ‘stelen’!!! Schande, goed dat apple er iets tegen doet