Reacties voor: Apple M1 Max verslaat dure AMD Radeon Pro GPU in benchmark

Zoek je goede grafische prestaties, dan hoef je geen €7000 uit te geven aan de AMD Radeon Pro W6900X. Apple's M1 Max verslaat deze GPU namelijk met gemak.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 9 reacties

  1. Sick! Dit is wel gaaf hoor, want andere partijen gaan niet stil zitten en de komende jaren gaan er een hoop snellere apparaten op de markt komen.

    Enige nadeel is dat (als er meer en meer snelle apparaten zijn) er ook meer gevraagd gaat worden door software en m’n oudere MBP uit 2016 het langzamerhand wel moeilijk gaat krijgen 😅

  2. Ik zit zo te wachten op een 27” iMac met M1 Max..

  3. Zeer indrukwekkend. Ben wel benieuwd of deze GPU van alle markten thuis is en het ook in games goed doet. Niet dat ik dat persoonlijk belangrijk vind, maar dit is gewoon maar één test.

    Edit: ik zie in de analyse van AnandTech dat games geen sterk punt zijn. Maar dat ligt meer aan de games dan de hardware, omdat het niet ‘native’ voor Mac is ontwikkeld.

  4. Het is duidelijk te merken wanneer het geoptimaliseerd wordt naar m1 en metal dat de gpu zijn kracht begint te tonen, ook met gamen(hoe beperkt het aanbod is). Hoewel Geekbench metal score beetje laag leek voor de 32 core blijkt het in praktijk veel sterker te wezen

  5. Ik wacht nog even op de M2 met de nieuwe v9 ARM architectuur. Die lijkt me wat toekomstbestendiger. Ook FaceID en HDMI 2.1 mag er nog bijkomen.

  6. @JK: Ik twijfel dus omdat ik een MBP uit 2011 heb. Weet niet of het verstandiger is om te wachten of om te kopen.

  7. Origineel geplaatst door JK
    Ik wacht nog even op de M2 met de nieuwe v9 ARM architectuur. Die lijkt me wat toekomstbestendiger. Ook FaceID en HDMI 2.1 mag er nog bijkomen.

    Dat wordt een jaar wachten…

  8. @Caz: Ik hoop dat het maar een jaar is 🙂 Best case scenario

  9. Ik vind het op het gebied van fotobewerking niet heel interessant gezien je daar niet een heel zwaar systeem voor nodig hebt. Ben meer benieuwd naar resultaten van Redshift renderer, octane renderer etc. En hoe snel deze is met simulaties in Houdini of x-particles. Dat is software waar je echt werkpaarden voor nodig hebt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.