Apple maakt sectie voor reisgidsen in de iTunes Store
Apple heeft een nieuwe sectie aan de iTunes Store toegevoegd: reisgidsen. In het blokje ‘More in music’ vind je in de Amerikaanse App Store de nieuwe optie ‘Travel Guide’. Het blijkt hierbij om veel meer te gaan dan alleen maar muziek: in feite is het mix van iPhone-applicaties, podcasts, audioboeken en wereldmuziek.
Onder het subkopje Language vind je bijvoorbeeld vertaalapplicaties, applicaties waarmee je een taal kun leren, podcasts met taalcursussen en audiobooks om een vreemde taal te leren. Bij More Travel Tools vind je applicaties zoals FlightTrack, iCarPark, Currency Exchange en World Newspapers. Verder vind je de verfilming van Jules Verne’s Around The World in 80 Days en reisvideo’s van bijvoorbeeld The Travel Channel in het overzicht. Veel meer dan reizen dus en eigenlijk gewoon een dwarsdoorsnede van wat er op reisgebied te vinden is in de App Store.
Er is ook een nieuwe sectie ‘Commercial Succes’ opgenomen, waarin je muzieknummers vindt die recent in tv-commercials zijn gebruikt. In de Nederlandse App Store zijn de secties nog niet aanwezig.
Meer info: iTunes Travel Guide (Amerikaanse App Store)
Via: iLounge
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Verwijderd, off-topc
Zo te zien waren de gewone designers van Apple op vakantie. Een stel freelancers met Paint die dit gemaakt hebben?
Los van het feit dat ik het spuuglelijk vind denk ik dat dit de overzichtelijkheid van de iTunes Store niet ten goede komt. Eerst hadden we een strikte scheiding tussen muziek, podcasts, audioboeken, films en natuurlijk applicaties, maar hiermee maak je die opbouw kapot. Als ze dit goed toe zouden passen (dus niet alleen met reizen, maar met alle denkbare categoriën) zal het vast prachtig zijn, maar dit vind ik niet zo goed overkomen.
Een slechte poging om snel nog een graantje mee te pikken van de omzet die er tijdens de vakantie doorheen gaat?
Vind het een mooie eerste stap 😉
@Dennis:
Waarschijnlijk wel ja 😉
@Yannick:
Apple is niet van “mooie eerste stapjes”, maar van “BOEM”, en ze hebben ineens een geniale marktverovering gepleegd.
Ik vind het beter dan dat ze niets doen hoor 😉
@Yannick: Soms is niets, beter dan iets Yannick…;-)
In 1 woord: Gedverdegedgerdegedverdemmewateenlelijkezooi 😉 Totaal niet “Apple”.