Apple Maps gebruikt nu locatiedata van Foursquare
Foursquare levert sinds kort data aan Apple Maps, waaronder informatie over restaurants, winkels en andere locaties. Dat beide bedrijven een overeenkomst zouden sluiten werd al eerder vermoed, maar sinds kort wordt de samenwerking op de website van Apple bevestigd.
Foursquare-locaties op Apple Maps
Foursquare levert zogenaamde ‘Business listings data’, dus gegevens over allerlei bedrijven op de kaart. Foursquare weet immers op welke adressen bepaalde winkels en horecagelegenheden gevestigd zijn en heeft ook een mechanisme om te zorgen dat die data regelmatig wordt gecontroleerd door echte bezoekers. Mensen die inchecken via Foursquare’s Swarm-app geven daarbij aan dat de locatie nog steeds te bezoeken is.
Foursquare begon als dienst om in te checken op allerlei locaties, maar veranderde steeds meer in een concurrent van Yelp (een andere leverancier van locatiedata voor Apple Maps). Inmiddels is de belangrijkste activiteit het doorverkopen van allerlei locatiedata aan derde partijen – waaronder nu dus ook Apple.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik vind dat Apple zich ook moet gaan focussen op zoeksuggesties bij kleine type foutjes. Zoeken opdrachten gesorteerd op afstand ipv van relevantie.
Hier irriteer ik mij mateloos aan.
Zoek ik in kaarten naar bijvoorbeeld een Blokker dan komen top resultaten niet uit de buurt. Terwijl er één op 500m afstand is.
Ben ik het volledig mee eens, heb nooit echt grote problemen gehad met maps. Maar dat is echt iets waar ik me aan erger, soms als je bijvoorbeeld een typefout maakt vindt hij gewoon helemaal niets, terwijl als ik dan noodgedwongen googlemaps gebruik hoef ik maar de helft te typen en hij geeft al suggesties. En die kloppen altijd.
@fp: omdat google veel meer info van je heeft😜