‘Apple steekt meer geld in augmented reality-projecten, werkt aan AR-bril voor consumenten’
Apple heeft meer medewerkers ingeschakeld om aan augmented reality te werken, zo meldt de Financial Times. Zo zijn er meer mensen bezig met het ontwikkelen van een augmented reality-bril, die op z’n vroegst pas over een jaar op de markt komt.
Bovenstaande foto toont Google Glass, de bril die als consumentenproduct tamelijk is mislukt, maar wel een pioniersrol vervulde. Apple zou nu aan een ander type bril werken, waarbij je ook extra informatie geprojecteerd krijgt. Volgens de bronnen van de Financial Times is Apple inmiddels bezig met het ontwikkelen van een consumentenproduct. Ze steken gaandeweg meer geld en mankracht in het project, met als plan om de onderzoeksfase achter zich te laten en te gaan werken aan een concreet product.
‘Belangrijker dan Project Titan’
AR zou binnen het bedrijf al belangrijker zijn geworden dan Project Titan, het project waarbij Apple het maken van een zelfrijdende auto onderzoekt. Kortgeleden verscheen het gerucht dat Apple een eigen AR-bil maakt en daarvoor prominente experts heeft ingehuurd. Er zouden ‘honderden’ technici mee bezig zijn, maar het product is nog niet rijp voor een aankondiging. Opmerkingen van voormalig Microsoft-blogger Robert Scoble lijken dan ook uit de lucht gegrepen. Scoble meent dat Apple met optisch specialist Carl Zeiss de bril aan het ontwikkelen is. Om de bril te gebruiken heb je wel een iPhone of andere (zak)computer nodig.
Tim Cook bracht onlangs een bezoek aan Magic Leap, een bedrijf dat een eigen AR-bril aan het ontwikkelen is. Die moet beter presteren dan de Microsoft Hololens, zowel wat grootte als wat blikveld betreft. Voor de Magic Leap-bril heb je nog wel een gekoppeld apparaat nodig en een spaarpot met minstens duizend dollar. Vervolgens kun je effecten zien zoals op de foto hierboven. De bril komt later dit jaar op de markt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Kijk nu de documentaire 'Theft, Death, and Steve Jobs' op YouTube (16-12)
- Deze Chinese autofabrikant maakt meer dan 30 procent van alle iPads - en rukt steeds verder op (02-12)
- Getest: de nieuwe gehoorfuncties op de AirPods Pro (21-10)
- iCulture peilt: wat was jouw favoriete aankondiging van het september-event? (12-09)
- 'Wachtwoorden van Vision Pro-gebruikers waren te achterhalen' (12-09)
Reacties: 3 reacties