Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 8 reacties
Dawood
Als je naar de daadwerkelijke groei kijkt, zal Google Apple binnen een jaar of twee inhalen. Uit de top 100:
Apple – est. value $98,3 – 28%
Google – est. value $93,3 – 34%
Mooie prestatie van Apple 🙂
Jkr
maar voor hoelang zal Apple dit volhouden…
NaviPhone
Dit is eigenlijk een bevestiging van wat ik al langer wist! Wat ik raar vind is dat Samsung Toyota voorbij gereden is -:).
Guillaume Thelissen
Ook vermeldenswaardig: Nederlands trots Philips staat ook in de top 100!
Studentje
Ik zet toch m’n twijfels bij de samenstelling van deze lijst. Hoe kan Philips een wardevollere merknaam zijn dan Heineken of Shell?
Die laatste twee zijn international toch echt een stuk groter.
Hertogin van Pauperen
Wat is die 6de? Logo ken ik niet en er staat GE bij. Wat doen die? Mislukte lijst dit, nietszeggend en subjectief
Toyota pfff
Dawood
Origineel geplaatst door Studentje Ik zet toch m’n twijfels bij de samenstelling van deze lijst. Hoe kan Philips een wardevollere merknaam zijn dan Heineken of Shell? Die laatste twee zijn international toch echt een stuk groter.
Phillips heeft een veel en veel grotere productrange en marge.
Studentje
@Dawood: Daar heb je gelijk in. Maar we hebben het hier over merkwaarde, niet over de grote van de omzet of de winst. In dat opzicht zijn er nog wel grote bedrijven dan Apple (ik noem een Samsung).
De merkwaarde gaat mijns inziens meer om bekendheid van een merk en het gevoel dat mensen daarbij hebben. Dan is een merk als Heineken toch echt groter dan het internationaal gezien kleine Philips.
Als je naar de daadwerkelijke groei kijkt, zal Google Apple binnen een jaar of twee inhalen. Uit de top 100:
Apple – est. value $98,3 – 28%
Google – est. value $93,3 – 34%
Mooie prestatie van Apple 🙂
maar voor hoelang zal Apple dit volhouden…
Dit is eigenlijk een bevestiging van wat ik al langer wist! Wat ik raar vind is dat Samsung Toyota voorbij gereden is -:).
Ook vermeldenswaardig: Nederlands trots Philips staat ook in de top 100!
Ik zet toch m’n twijfels bij de samenstelling van deze lijst. Hoe kan Philips een wardevollere merknaam zijn dan Heineken of Shell?
Die laatste twee zijn international toch echt een stuk groter.
Wat is die 6de? Logo ken ik niet en er staat GE bij. Wat doen die? Mislukte lijst dit, nietszeggend en subjectief
Toyota pfff
Phillips heeft een veel en veel grotere productrange en marge.
@Dawood: Daar heb je gelijk in. Maar we hebben het hier over merkwaarde, niet over de grote van de omzet of de winst. In dat opzicht zijn er nog wel grote bedrijven dan Apple (ik noem een Samsung).
De merkwaarde gaat mijns inziens meer om bekendheid van een merk en het gevoel dat mensen daarbij hebben. Dan is een merk als Heineken toch echt groter dan het internationaal gezien kleine Philips.