Reacties voor: ‘Apple doet minder moeilijk over schermreparaties door derde partijen’

Apple doet volgens een gelekte interne memo minder moeilijk over schermreparaties door derde partijen. Het is niet langer standaard reden om de garantie te laten vervallen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 17 reacties

  1. Toevallig afgelopen week met mijn 7plus bij de apple store geweest.
    Toen ik hem 2 weken had heb ik hem laten vallen tijdens het wisselen van een hoesje. Rechts onder zat een beschadiging aan de behuizing en aan het glas. Nu na 4 maand kreeg ik aan de rechterkant ter hoogte van het midden dat pixels uitvielen. Het ene moment een plekje 1 tot 2mm aan de zijkant dat je er geen last van had maar het andere moment meer dan een centimeter naar binnen en dan het volgende moment was het weer compleet weg.
    Toch is het scherm volledig onder garantie gerepareerd wat ik eerlijk gezegd niet verwacht had aangezien de valschade echt zichtbaar was.
    Hij was weliswaar niet eerder gerepareerd door een derde partij maar toch bijzonder dat het onder garantie viel

  2. Ergens moet ik Apple wel gelijk geven. Mensen die bijvb door glasbreuk hun IPhone scherm laten vervangen voor een héél zacht prijsje bij Ali om de hoek (is meestal nagemaakte Chinese rommel) en daarna gaan klagen dat apple hun garantie had ingetrokken is voor mij ook erover.

  3. Ik doe zo’n 15-20 iPhone reparaties per week en tref regelmatig aan dat hier al door iemand aan is geprutst. Missende of verkeerd teruggeplaatste schroefjes, crappy chinese kwaliteit schermen of accu’s, etc… Als je dan vraagt waar ben je eerder geweest dan is het helaas vaak bij ‘de turk’ omdat ie daar de helft goedkoper als hier gefixt kon worden.

    Uit ervaring heb ik gemerkt dat slechte schermen ook vaker oorzaak zijn van andere ‘pijntjes’ van het toestel. bv een sneller leeg lopen accu.

    Ergens snap ik Apple wel dat ze liever geen gerommel aan het toestel hebben als deze bij hun ter reparatie komt.

  4. @Jordy: hoeveel was je kwijt voor het scherm? Want ik heb hetzelfde

  5. wel goed van apple maar keerzijde is..

    na de reparatie bij ali en daarna gaan klagen op @ over slechte scherm,touch-id en batterij. dat is slecht voor de imago van apple. (ben met @Jochem eens).

    vorige jaar is mn iphone+rugtas gestolen uit een auto. ik vermoed dat mn iphone uit elkaar ligt bij ali. (toestel is waardeloos maar onderdelen niet).

  6. @Joey: nu niks omdat het onder garantie viel anders was het €128,10

  7. @Jochem: Klopt Jochem.. ook is er bij zo’n belhuis niet aan esd normen voldaan.. pakken met hun vette vingers aan het mainboard en dergelijke.. vinden ze het vreemd dat er uitval klachten komen.. ik run al 10 jaar een geautoriseerd servicepunt… heb al wat zooi van dat soort winkels voorbij zien komen..

  8. Origineel geplaatst door Chef
    Klopt Jochem.. ook is er bij zo’n belhuis niet aan esd normen voldaan.. pakken met hun vette vingers aan het mainboard en dergelijke.. vinden ze het vreemd dat er uitval klachten komen.. ik run al 10 jaar een geautoriseerd servicepunt… heb al wat zooi van dat soort winkels voorbij zien komen..

    Niet enkel bij belhuizen en andere ali’s / ‘De Turk’ maar ook bij mediamarkt. Onvoorstelbaar wat een cowboys met goedkope rommel daar. Je zou beter verwachten van zo’n grote keten…

    Ik doe nu zo’n 4 jaar iPhone reparaties, hoe kun je zo’n geautoriseerd service punt worden?

  9. Origineel geplaatst door Chef
    Klopt Jochem.. ook is er bij zo’n belhuis niet aan esd normen voldaan.. pakken met hun vette vingers aan het mainboard en dergelijke.. vinden ze het vreemd dat er uitval klachten komen.. ik run al 10 jaar een geautoriseerd servicepunt… heb al wat zooi van dat soort winkels voorbij zien komen..

    Origineel geplaatst door Jochem
    Niet enkel bij belhuizen en andere ali’s / ‘De Turk’ maar ook bij mediamarkt. Onvoorstelbaar wat een cowboys met goedkope rommel daar. Je zou beter verwachten van zo’n grote keten…

    Ik doe nu zo’n 4 jaar iPhone reparaties, hoe kun je zo’n geautoriseerd service punt worden?

    Mediamarkt is geen geautoriseerd reparatiepunt

  10. Origineel geplaatst door Job
    Mediamarkt is geen geautoriseerd reparatie punt

    In tegenstelling tot wat veel mensen denken/verwachten… Maar dat wilt niet zeggen dat je prutswerk hoeft af te leveren. Ik ben ook geen geautoriseerde reparateur, maar doe elke reparatie erg nauwkeurig en enkel met OEM onderdelen.

  11. Paar weken was ik in de applestore voor de telefoon van mijn vrouw. Tijdens het gesprek kwam ter sprake dat van mijn ip6 het ringetje tussen glasplaat en camera (voorkant camera) is verschoven. Ondanks dat mijn telefoon meer dan 2,5 jaar oud is, is er gratis een nieuwe glasplaat erin gezet! Dat is pas netjes van apple 🙂

  12. Die oplichtende “kaaskop” aan de Weteringkade gebruikt ook chinees spul en is 2x zo duur als “de Turk”, laat staan die naar tenengeur reukende baas van Groupon die hele partijen rufurbished iPhones (lees in elkaar gezet met chinees replica onderdelen) verkoopt als A-Class refurbished iPhones aan zn eigen slimme ras (want dat zijn we 16 miljoen mensen weten het veel beter dan een paar miljard toch?)

    Maw laat die “Turk” met rust, je eigen ras licht je op, die “Turk” helpt je tenminste voor een redelijke prijs.

  13. @Dekon7: Het gaat hier niet om het scherm he… die valt logisch niet meer onder de garantie dan, het gaat om andere interne of externe onderdelen.

  14. Origineel geplaatst door Job
    Mediamarkt is geen geautoriseerd reparatie punt

    Origineel geplaatst door Jochem
    In tegenstelling tot wat veel mensen denken/verwachten… Maar dat wilt niet zeggen dat je prutswerk hoeft af te leveren. Ik ben ook geen geautoriseerde reparateur, maar doe elke reparatie erg nauwkeurig en enkel met OEM onderdelen.

    OEM onderdelen zijn niet te verkrijgen door een niet geautoriseerde reparateur. Of het nu ‘de Turk’ is zoals hierboven wordt gezegd of de betere reparateur, het maakt niet uit, allemaal werken ze met nep onderdelen. Verschil in kwaliteit zit er natuurlijk wel in niet OEM onderdelen.

  15. Apple repareert het altijd netjes bij mij dus waarom zou ik naar ‘Ali’ gaan

  16. Apple repareert goed? Twee jochies achter die werken. ‘De Turk’ is 9 van de 10 een Afgaan die meer sloopt dan repareert. En natuurlijk per ongeluk schroefjes en klepjes mist. Zonder ESD vrije mat, dikke vette vingers door de rijst nog en ga zo maar door. Maar inderdaad steekt de ‘eigen ras’ die appel zo diep als hij kan met dezelfde onderdelen die ‘Ali van de hoek’ gebruikt maar dan met ESD (wat hij wel heeft maar niet gebruikt). Na jaren ervaring word ik externe ‘reparateurs’ ook beu en begrijp ik Apple volkomen. Maar kom op nou, laat anderen ook wat verdienen Apple. Je verdient 9x toestellen als je er 1 verkoopt (100 dollar voor maken van een Iphone en 900 dollar verkopen).

  17. Niet om het een of ander, maar de reacties hierboven zijn een schoolvoorbeeld van etnisch profileren…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.