Apple breidt de mogelijkheden voor uitgevers uit om reclames in Apple Nieuws te plaatsen. Uit een nieuw support document blijkt dat het binnenkort mogelijk wordt om gesponsorde artikelen te plaatsen, advertorials dus, die een stuk lastiger te onderscheiden zijn van echte nieuwsberichten en artikelen.
Deze gesponsorde artikelen komen gewoon in de lijst te staan die nu volledig gevuld wordt met nieuwsberichten. Het enige verschil is een klein subkopje met blauwe letters en het woord ‘sponsored’ dat je onder de titel kunt vinden, zo schrijft Business Insider.
In het onderstaande plaatje kun je zien hoe een dergelijke advertorial in het nieuwsoverzicht getoond wordt.
Gesponsorde artikelen lastiger te onderscheiden
Dit is een groot verschil vergeleken met de manier waarop Apple reclames in Apple Nieuws verwerkte. Voorheen konden uitgevers reclames in hun artikelen plaatsen, zoals je ook op websites ziet. Apple staat ook toe dat uitgevers deze advertorials delen, zolang ze maar aangegeven hebben dat het om een gesponsord artikel gaat.
Apple zou de mogelijkheden onderzoeken om meer geld te verdienen aan Apple Nieuws, de nieuws-app die in Nederland nog niet beschikbaar is. Zo zou Apple nadenken over het invoeren van betaalmuren, zodat je moet betalen voordat je de artikelen van een bepaalde website kunt lezen. Wie weet besteedt Apple wel wat tijd aan de volgende stap voor Apple Nieuws tijdens de keynote op 21 maart.
https://www.iculture.nl/apple-nieuws-zo-werkt-het/
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Weekend kijktips: Fantasievriendjes, Simone Biles, Olivia Rodrigo en meer (02-11)
- Apple TV+ bestaat 5 jaar: eigenzinnige aanpak, toch succesvol (01-11)
- Weekend kijktips: Before, Bruce Springsteen, Megan en meer (26-10)
- Apple Intelligence werkt niet op oudere iPhones - waarom eigenlijk? (25-10)
- Apple Kaarten vanaf nu veel gedetailleerder in Amsterdam: zo zien de verbeterde kaarten eruit (23-10)
Reacties: 1 reacties