Afgelopen 30 oktober ging Apple One van start. Je kunt met Apple One geld besparen, omdat er meerdere Apple-diensten gecombineerd worden. Je hoeft dus niet meer los te betalen voor bijvoorbeeld Apple Music en Apple Arcade, waardoor je per maand bij een individuele bundel €6 per maand kunt besparen. Maar nu Apple One een maand beschikbaar is, krijgen de eerste gebruikers die zich direct geabonneerd hadden voor het eerst de volledige rekening gepresenteerd. Ten minste, dat moest de bedoeling zijn. Op Twitter meldt een aantal gebruikers problemen met het vernieuwen van Apple One.
Problemen bij vernieuwen Apple One
Bij het controleren van de lopende lidmaatschappen die gekoppeld zijn aan het Apple ID, staat bij een aantal dat Apple One verlopen is. Het gaat daarbij om het proefabonnement, maar in plaats daarvan wordt er geen lopende nieuwe versie van de betaalde versie van Apple One gestart. In plaats daarvan wordt er bijvoorbeeld een los lidmaatschap van Apple Music gestart, dat ook apart in rekening gebracht wordt. Niet iedereen die zich geabonneerd had op Apple One is getroffen. Zo zien wij zelf dat het juiste gecombineerde bedrag afgeschreven is.
Controleer het zelf
Het goede nieuws is dat het erop lijkt dat Apple meteen correcties doorvoert en refunds toepast voor de getroffen gebruikers. Maar het is desalniettemin verstandig om zelf te controleren of alles goed gaat bij het in rekening brengen van het nieuwe lidmaatschap. Je kunt dit zelf controleren via Instellingen > je naam > Abonnementen. Op deze pagina zie je wat momenteel je actieve en verlopen abonnementen zijn.
Om je aankoopgeschiedenis met betaalde transacties te bekijken, ga je naar Instellingen > je naam > Media en aankopen > Toon account > Aankoopgeschiedenis.
Lijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan, dan raden we aan om contact op te nemen met Apple Support. Dat kan het snelst via de Apple Support-app, waarmee je via chat de juiste persoon aan kan spreken.
De start van Apple One ging niet zonder slag of stoot. Er was veel onduidelijkheid hoe Apple de huidige lidmaatschappen af zou handelen en hoe het zit met extra iCloud-opslag. In onze FAQ van Apple One lees je antwoorden op de veelgestelde vragen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Weekend kijktips: Silo, Mike Tyson, Zondebokken en meer (16-11)
- EU wil verbod op regiogebonden App Store en meer: alles voor iedereen in Europa gelijk (12-11)
- Apple Music Classical nu eindelijk via CarPlay te beluisteren (12-11)
- Apple werkt samen met luchtvaartmaatschappijen voor nieuwe Zoek mijn-functie (11-11)
Apple One
Apple One is de alles-in-1 bundel voor Apple-diensten. Je kunt geld besparen door één bedrag te betalen voor Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+ en iCloud+. In de VS en enkele andere landen zitten ook Apple Fitness+ en Apple News+ erbij in. Apple One is er in drie varianten, waarvan er twee in Nederland en België beschikbaar zijn: individueel, gezin en Premium (niet in Nederland en België).
- Alles over Apple One
- Apple One FAQ: veelgestelde vragen
- Aanmelden voor Apple One: zo werkt het
- Zoveel kun je besparen met Apple One
- Apple One rekenvoorbeelden
- Alles over Apple's eigen diensten
- Alles over Apple Music: muziek streamen
- Apple over Apple Arcade: onbeperkt gamen
- Alles over Apple TV+: films en series
- iCloud+: alles over de betaalde versie van iCloud
- Apple Fitness+: onbeperkt sporten vanuit huis
- Apple News en News+: alles over de app en betaalde dienst
Reacties: 6 reacties