Afgelopen 30 oktober ging Apple One van start. Je kunt met Apple One geld besparen, omdat er meerdere Apple-diensten gecombineerd worden. Je hoeft dus niet meer los te betalen voor bijvoorbeeld Apple Music en Apple Arcade, waardoor je per maand bij een individuele bundel €6 per maand kunt besparen. Maar nu Apple One een maand beschikbaar is, krijgen de eerste gebruikers die zich direct geabonneerd hadden voor het eerst de volledige rekening gepresenteerd. Ten minste, dat moest de bedoeling zijn. Op Twitter meldt een aantal gebruikers problemen met het vernieuwen van Apple One.
Problemen bij vernieuwen Apple One
Bij het controleren van de lopende lidmaatschappen die gekoppeld zijn aan het Apple ID, staat bij een aantal dat Apple One verlopen is. Het gaat daarbij om het proefabonnement, maar in plaats daarvan wordt er geen lopende nieuwe versie van de betaalde versie van Apple One gestart. In plaats daarvan wordt er bijvoorbeeld een los lidmaatschap van Apple Music gestart, dat ook apart in rekening gebracht wordt. Niet iedereen die zich geabonneerd had op Apple One is getroffen. Zo zien wij zelf dat het juiste gecombineerde bedrag afgeschreven is.
@AppleSupport Apple One billing/conversion from separate Music and TV+ subscriptions is completely FUBAR broken. Just got charged a newal for Music despite it saying it’s be included in Apple One today. pic.twitter.com/XPEcjzxxXz
— Bobby Trif (@trifster) November 30, 2020
Controleer het zelf
Het goede nieuws is dat het erop lijkt dat Apple meteen correcties doorvoert en refunds toepast voor de getroffen gebruikers. Maar het is desalniettemin verstandig om zelf te controleren of alles goed gaat bij het in rekening brengen van het nieuwe lidmaatschap. Je kunt dit zelf controleren via Instellingen > je naam > Abonnementen. Op deze pagina zie je wat momenteel je actieve en verlopen abonnementen zijn.
Om je aankoopgeschiedenis met betaalde transacties te bekijken, ga je naar Instellingen > je naam > Media en aankopen > Toon account > Aankoopgeschiedenis.
Lijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan, dan raden we aan om contact op te nemen met Apple Support. Dat kan het snelst via de Apple Support-app, waarmee je via chat de juiste persoon aan kan spreken.
De start van Apple One ging niet zonder slag of stoot. Er was veel onduidelijkheid hoe Apple de huidige lidmaatschappen af zou handelen en hoe het zit met extra iCloud-opslag. In onze FAQ van Apple One lees je antwoorden op de veelgestelde vragen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- Game over voor Mythic Quest: langlopende Apple TV+ serie stopt plotseling (maar met een nieuw einde) (15-04)
- Weekend kijktips: Doctor Who, Friends & Neighbors, Black Mirror en meer (12-04)
- Apple TV+ vanaf nu via Amazon Prime Video af te sluiten in Nederland (met een flinke korting) (09-04)
- Wanneer werkt Apple Intelligence in het Nederlands? Dit is wat we nu weten (07-04)
Apple One
Apple One is de alles-in-1 bundel voor Apple-diensten. Je kunt geld besparen door één bedrag te betalen voor Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+ en iCloud+. In de VS en enkele andere landen zitten ook Apple Fitness+ en Apple News+ erbij in. Apple One is er in drie varianten, waarvan er twee in Nederland en België beschikbaar zijn: individueel, gezin en Premium (niet in Nederland en België).

- Alles over Apple One
- Apple One FAQ: veelgestelde vragen
- Aanmelden voor Apple One: zo werkt het
- Zoveel kun je besparen met Apple One
- Apple One rekenvoorbeelden
- Alles over Apple's eigen diensten
- Alles over Apple Music: muziek streamen
- Apple over Apple Arcade: onbeperkt gamen
- Alles over Apple TV+: films en series
- iCloud+: alles over de betaalde versie van iCloud
- Apple Fitness+: onbeperkt sporten vanuit huis
- Apple News en News+: alles over de app en betaalde dienst
Vandaag 5 uur en 7 medewerkers verder om dit probleem bij Apple aan te kaarten en niet alleen dit, ook is er een probleem als je extra iCloud opslag had gekocht naast Apple One. Na de eerste maand Apple One, die gezien werd als proefperiode, werd je extra iCloud opslag stop gezet! Ook liep Apple One gewoon door. 6 van de 7 Apple medewerkers, zelfs die in Ierland wisten niet dat je naast Apple One extra iCloud opslag kon kopen. Erg beschamend voor Apple dit.
Ben blij dat ik het niet gelijk gedaan heb haha
Ik blijf het jammer vinden dat ik mijn 2 terabyte er niet gewoon bij kan halen ipv die 200 GB. Voor families vindt ik dit echt beschamend slecht eigenlijk. Ik ga echt niks besparen op deze manier.
Je kan Apple One uitbreiden met 50, 200 of 2000Gb
Sorry zo bedoelde ik het niet. Bedoelde het meer als dat het dan niet echt een bundel is die goedkoper is. Als je een familiebundel neem dan heb je toch niks aan 200GB lijkt men
@F1WilliamsJeff: Ik begrijp de family-gedachte ook niet bij een 200GB bundel. Ik alleen zit binnen mijn familie al dik over 200GB heen met foto’s en video’s .