Volgens de Wall Street Journal komen eigen apps van Apple steevast hoger in de zoekresultaten. Apple voerde een eigen onderzoek uit en beweert het tegendeel: er zouden 42 factoren aan te pas komen om te bepalen welke resultatenlijst je te zien krijgt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 10 reacties
Jordy
Als ik op kaarten zoek komt idd Apple kaarten boven aan maar als ik op maps zoek staat toch echt Google maps boven Apple kaarten.
En als ik op waze zoek dan komt waze netjes boven aan te staan en dan Google maps en dan pas een keer Apple kaarten.
Denk dus dat het gewoon de naam van de app is waardoor hij eerder opduikt.
Dus het is aan je zelf op welk woord je zoekt en dat Apple de meest logische naam gebruikt waardoor je het eerder vind zou heel goed kunnen.
Geen idee of het zo is. Wat wel zo is, is dat je voor de apps van Apple geen waardering kan geven. Dat is wel minder transparant ten opzichte van de concurrentie want hierdoor komen negatieve recensies niet bij de consument en kan hierdoor een minder overwogen beslissing nemen.
Johan
Bij Jumbo of de Appie gebeurt t toch ook met huismerk producten..
altijd dat gezeur.. een goede app komt echt wel bovendrijven..
Wim
Ik vind dit bijzonder in de reactie van Apple:
“Apple customers have a very strong connection to our products and many of them use search as a way to find and open their apps. This customer usage is the reason Apple has strong rankings in search, and it’s the same reason Uber, Microsoft and so many others often have high rankings as well.”
Ik zoek regelmatig een geïnstalleerde app op mijn iPhone door een swipe naar beneden, maar ik doe dat nooit via de App Store. Als de zoekfunctie op de iPhone meetelt hebben de standaard meegeleverde apps wel een voordeel.
Als het aantal sterren inderdaad een criterium is, worden de eigen apps niet dus aan dezelfde criteria getoetst.
Phthisicus
Als ik op navigatie zoek, dan komt Apple Kaarten op de 5e plek. 💁♂️
Biscuit
Kan overigens prima een reactie en waardering op Apple app geven hoor.
Dick de wit
Origineel geplaatst door Peter Geen idee of het zo is. Wat wel zo is, is dat je voor de apps van Apple geen waardering kan geven. Dat is wel minder transparant ten opzichte van de concurrentie want hierdoor komen negatieve recensies niet bij de consument en kan hierdoor een minder overwogen beslissing nemen.
Dat vind ik ook altijd zo vreemd. Kan je geen negatieve reactie geven. Willen ze ontwijken denk.
ACTA Est fabula
Origineel geplaatst door Jordy Als ik op kaarten zoek komt idd Apple kaarten boven aan maar als ik op maps zoek staat toch echt Google maps boven Apple kaarten.
En als ik op waze zoek dan komt waze netjes boven aan te staan en dan Google maps en dan pas een keer Apple kaarten.
Denk dus dat het gewoon de naam van de app is waardoor hij eerder opduikt.
Dus het is aan je zelf op welk woord je zoekt en dat Apple de meest logische naam gebruikt waardoor je het eerder vind zou heel goed kunnen.
Hulde! Een uitgebreid gedegen onderzoek van de Wall streeft journal, wordt zo even in een 30-seconden-onderzoek onderuitgehaald in de achterkamer van Jordy…. 🤤
Aagje
Origineel geplaatst door Jordy Als ik op kaarten zoek komt idd Apple kaarten boven aan maar als ik op maps zoek staat toch echt Google maps boven Apple kaarten.
En als ik op waze zoek dan komt waze netjes boven aan te staan en dan Google maps en dan pas een keer Apple kaarten.
Denk dus dat het gewoon de naam van de app is waardoor hij eerder opduikt.
Dus het is aan je zelf op welk woord je zoekt en dat Apple de meest logische naam gebruikt waardoor je het eerder vind zou heel goed kunnen.
Origineel geplaatst door ACTA Est fabula
Hulde! Een uitgebreid gedegen onderzoek van de Wall streeft journal, wordt zo even in een 30-seconden-onderzoek onderuitgehaald in de achterkamer van Jordy…. 🤤
Uitgebreid en gedegen onderzoek van de Wall Street Journal? Hebben zij de 42 meetpunten gebruikt waar Apple op meet? Het is zelfde laken een pak als jij Jordy verwijt!
Als ik op kaarten zoek komt idd Apple kaarten boven aan maar als ik op maps zoek staat toch echt Google maps boven Apple kaarten.
En als ik op waze zoek dan komt waze netjes boven aan te staan en dan Google maps en dan pas een keer Apple kaarten.
Denk dus dat het gewoon de naam van de app is waardoor hij eerder opduikt.
Dus het is aan je zelf op welk woord je zoekt en dat Apple de meest logische naam gebruikt waardoor je het eerder vind zou heel goed kunnen.
@Jordy: Helemaal mee eens!
Geen idee of het zo is. Wat wel zo is, is dat je voor de apps van Apple geen waardering kan geven. Dat is wel minder transparant ten opzichte van de concurrentie want hierdoor komen negatieve recensies niet bij de consument en kan hierdoor een minder overwogen beslissing nemen.
Bij Jumbo of de Appie gebeurt t toch ook met huismerk producten..
altijd dat gezeur.. een goede app komt echt wel bovendrijven..
Ik vind dit bijzonder in de reactie van Apple:
Ik zoek regelmatig een geïnstalleerde app op mijn iPhone door een swipe naar beneden, maar ik doe dat nooit via de App Store. Als de zoekfunctie op de iPhone meetelt hebben de standaard meegeleverde apps wel een voordeel.
Als het aantal sterren inderdaad een criterium is, worden de eigen apps niet dus aan dezelfde criteria getoetst.
Als ik op navigatie zoek, dan komt Apple Kaarten op de 5e plek. 💁♂️
Kan overigens prima een reactie en waardering op Apple app geven hoor.
Dat vind ik ook altijd zo vreemd. Kan je geen negatieve reactie geven. Willen ze ontwijken denk.
Hulde! Een uitgebreid gedegen onderzoek van de Wall streeft journal, wordt zo even in een 30-seconden-onderzoek onderuitgehaald in de achterkamer van Jordy…. 🤤
Uitgebreid en gedegen onderzoek van de Wall Street Journal? Hebben zij de 42 meetpunten gebruikt waar Apple op meet? Het is zelfde laken een pak als jij Jordy verwijt!