Reacties voor: ‘Apple ontmantelt iAd-team’ (update)

Apple gaat het iAd-team ontmantelen en gaat niet langer zelf advertenties verkopen. In plaats daarvan komt er een zelfbedieningssysteem voor iAd-reclames in apps en Apple Nieuws.
Lees het complete artikel → ‘Apple ontmantelt iAd-team’ (update)
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 17 reacties

  1. Zal dit dan resulteren in 30% minder reclames?

  2. “We zijn er niet goed in”

    Wat een zeldzaam staaltje zelfkennis, waar anderen een voorbeeld aan zouden kunnen nemen! 😃

    Onder (veel) meer ook Google ads, niet alleen uiterst irritant (waarmee ze pop-up- en andere add-blockers over zichzelf hebben afgeroepen) maar kan me niet voorstellen dat ze überhaupt effectief zijn. 99,99% van de tijd krijg je ads voor artikelen waarvoor en/of sites waarop je al bent geslaagd, en die je dus niet meer nodig hebt!?! Dus ook 99,99% mosterd na de maaltijd 😡

  3. @Ferryman: Als je weet dat Google’s omzet voor 90% van advertenties komt, dan moeten ze er toch zo slecht nog niet in zijn…

  4. Wie het nog snapt mag het zeggen.
    Als Apple nou eerst eens verzint wat ze werkelijk wil. Google bestrijden of Google na-apen. iAd opheffen of versterken.
    En dat dan probeert te communiceren.
    Of niet, maar dan sta je dus voor kartoffel

  5. volgens mij is iAd te duur en te veel eisen voor bedrijven.*

    hetzelfde geldt ook voor HomeKit. te duur/te weinig opties > niemand gebruikt het > stille einde….

  6. Toch hoop ik dat Apple er op de een of andere manier voor zorgt dat de advertenties niet zo lelijk worden als in Android games. De Ads daarin zijn vaak zo slecht vormgegeven dat de hele app er als prutswerk uit gaat zien…

  7. @lud70: Zodra ik reclame in een app zie gaat deze er uberhaupt per seconde weer af. Ik betaal wel een paar cent voor kwaliteit dan hoef ik me ook niet te storen.

  8. @Kay: Bedoelde ook niet de lucrativiteit voor Google zelf, maar de effectiviteit voor de adverteerders…

    Misschien dat die in absolute zin nog wel lijkt mee vallen, puur door de omvang. 0,01% op miljarden gebruikers lijkt toch nog aardig wat, zodat de relatieve ineffectiviteit niet zo opvalt 😕
    Een beetje zoals waarom spam en phishing toch nog lonend zijn terwijl het gros er niet intuint.

  9. @Ferryman: Als er bij een advertentiemethode de mogelijkheden bestaan om precies bij te houden wat een click op een advertentie uiteindelijk oplevert, is het wel bij Google Ads. Ook de adverteerders zullen dus wel weten wat ze doen.

  10. Origineel geplaatst door Ferryman
    “We zijn er niet goed in”
    Wat een zeldzaam staaltje zelfkennis, waar anderen een voorbeeld aan zouden kunnen nemen! 😃

    Onder (veel) meer ook Google ads, niet alleen uiterst irritant (waarmee ze pop-up- en andere add-blockers over zichzelf hebben afgeroepen) maar kan me niet voorstellen dat ze überhaupt effectief zijn. 99,99% van de tijd krijg je ads voor artikelen waarvoor en/of sites waarop je al bent geslaagd, en die je dus niet meer nodig hebt!?! Dus ook 99,99% mosterd na de maaltijd 😡

    Het gaat de adverteerders vaak ook niet on directe verkoop, maar om naamsbekendheid. Als jij later nog eens een keer de keuze tussen twee merken hebt, dan heb je onderbewust al een voorkeur. (Neuromarketing)

  11. (Red.) Off-topic voor dit artikel. Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  12. Goed dat Apple dat team opdoekt. “We zijn er niet goed in” lijkt me een drogreden. Als Apple zich wil onderscheiden door onze privacy te willen beschermen, dan past het niet om advertenties van derden toe te laten en daaraan te verdienen. Dat is meer iets voor Google en daar kies ik bewust niet voor. Maar wat houdt dat zelfbedieningssysteem in?

  13. @Johan: Dat zelfbedieningssysteem houdt in dat “Apple is leaving the creation, selling, and management of iAds to the folks who do it best: the publishers.”

  14. Wat is een goede alternatief voor iAd?

  15. @KDApps: Voor zover ik weet bestaat er geen. Maar iAds verdwijnt niet, enkel iAds App Network. Het lijkt erop dat BuzzFeed gelijk krijgt dat iAds blijft bestaan als intermediaire schakel tussen ons en partijen zoals AdMob/Google of bijvoorbeeld Facebook als zij besluiten ook extern te adverteren (buiten hun eigen diensten om).

  16. Origineel geplaatst door Klukkluk
    @lud70: Zodra ik reclame in een app zie gaat deze er uberhaupt per seconde weer af. Ik betaal wel een paar cent voor kwaliteit dan hoef ik me ook niet te storen.

    Helaas blijken veel mensen te denken dat je met ‘een paar cent’ reclame kunt afkopen. Zo makkelijk is het helaas niet. Sommige gebruikers zijn gevoeliger voor reclame en leveren meer op, anderen weer wat minder. Door meer gebruikers te bereiken en meer gegevens te verzamelen kunnen advertentiebureaus ook meer vragen van hun klanten en ook meer uitkeren aan ontwikkelaars. Ontwikkelaars kunnen dat niet altijd inschatten en een vaste prijs aanbieden, als zij daarmee feitelijk in hun eigen vlees snijden.

    Eigenlijk vind het wel zonde dat Apple iAd beëindigd. Ik had namelijk gehoopt dat zij Google’s YouTube Red zouden volgen en gebruikers aanbieden om voor een vaste prijs reclame af te kopen.

  17. Er zijn meer dingen waar Apple niet goed of matig in is. Muziek, koptelefoons, Maps, nieuws, allemaal dingen die met veel cosmetica en marketing omgeven zijn maar afgekeken zijn van de concurrentie en functioneel simpelweg achterlopen.
    Zelfs iOS begint steeds meer het jailbreakcircuit te kopieren, bij (kennelijk) gebrek aan eigen ideen.
    Heel snel stoppen daarmee en alleen excellente produkten gaan maken

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.