Apple heeft de nieuwe Express Lane-dienst geopend, bedoeld voor klanten die sneller hulp willen hebben als ze tegen problemen aanlopen. Een bezoekje aan de Apple Store is daarmee niet meer nodig. Eigenlijk is Express Lane een online zelfbedieningssysteem om klantenservice te krijgen. Je kunt het gratis raadplegen bij producten die nog onder de garantie vallen. Voorwaarde is wel dat je de producten geregistreerd hebt met je Apple ID, zodat je kunt inloggen. Nederlandse Apple ID’s zijn ook toegestaan.
Je krijgt vervolgens de producten te zien die je hebt gekocht, met een aanduiding of je nog recht hebt op ondersteuning. Heb je bijvoorbeeld een iPad en heb je hardwareproblemen, dan wordt het makkelijk gemaakt om contact te leggen met de technische ondersteuning van Apple.
Vul je echter in dat je moeilijkheden ondervindt bij het instellen van je mail, dan is het mogelijk dat Apple je aanraadt om AppleCare of een ticket voor een eenmalig supportincident te kopen (de prijs varieert van 29 tot 695 dollar). Hulp bij instellingen is namelijk maar een beperkte periode na aankoop van een apparaat gratis verkrijgbaar. Je kunt ook zoeken in een lijst van probleemgevallen die je eerder hebt gemeld. Je kunt bij Express Lane ook gewoon door een lijst met producten bladeren en kijken welke problemen zich daarbij zoal kunnen voordoen. Maar ook dan moet je het serienummer van je apparaat invoeren om een case te kunnen aanmaken.
Natuurlijk probeert Apple je eerst naar zoveel mogelijk supportdocumenten te leiden, waar het antwoord eventueel al te vinden is. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je bij het onderdeel ‘Issue Description’ uitleggen wat het probleem is, waarna Apple binnen 48 uur belooft te antwoorden. De contactopties zijn afhankelijk van de keuzes die je maakt. Zonder Apple ID krijg je bijvoorbeeld alleen support via e-mail.
Express Lane is te bereiken via https://expresslane.apple.com/
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.

- Alles wat je wil weten over Apple
- Apple Park, het hoofdkantoor van Apple
- Apple's managementteam
- Alles over Apple CEO Tim Cook
- Alles over de iPhone
- Alles over de iPad
- Alles over de Apple Watch
- Alles over de MacBook
- Contact opnemen met Apple Support
- Apple Stores in Nederland: Amsterdam, Haarlem, Den Haag
- Apple Stores in België: Brussel en verder
- Alles over Apple's diensten
Supper idee, nou is het natuurlijk nog de vraag of het echt goed werkt?!
Ik hoop dat het werkt. Maar over het algemeen een goed idee.
Beter, support krijgen via Apple was al lastig, zover ik weet kon dat alleen via de telefoon. Via e-mail is een vooruitgang. Geen telefoonkosten, wachtrijen, of iets dergelijks.
Ik wil zo ontzettend graag dat Apple ook in Nederland eigen Stores opent. Ik heb daar in de VS alleen nog maar positieve indrukken van gekregen. De service is daar echt fenomenaal.
Dit is natuurlijk ook handig voor de kleinere problemen, maar toen ik in de VS met een kapotte lader van m’n twee jaar oude MacBook zonder AppleCare aanklopte, werd er zonder zeuren een nieuwe onder de toonbank vandaan gehaald.
Dat zou ik ook erg graag hier zien.
Nu nog uitvinden hoe ik hen kan contacteren via mail. Ik krijg enkel de mogelijkheid om gebeld te worden. Ik heb uiteraard geen US of CA nummer..
@joopieej: Heel erg mee-eens. Zelfde dat ik nu waarschijnlijk nog 2-3weken op nieuwe iTouch moet wachten. Irritant.
Ik krijg alleen maar de optie bellen als ik aan het eind zit, ook al vul ik geen apple ID in, artikel klopt dus niet.
Inderdaad, als je de support hier in Nederland vergelijkt met die van Amerika dan is het hier echt dramatisch. Zo is mijn nieuwe iPhone 4 nu al 2 weken weg vanwege defect. Als een nieuw apparaat zo snel als defect gaat moet ie toch direct omgewisseld worden voor een nieuwe?
Als je echt goede support wilt op Apple producten kan ik LJS in Den Haag aanraden. Al jaren mijn steun en toeverlaat als ik problemen heb met m’n Mac hardware. En nu ligt er een vervanger voor me klaar voor m’n oude iPhone 3G, die een scheurtje in de behuizing had.