Naast dat veel iPhone-gebruikers nog steeds zeer tevreden zijn, groeit ook het marktaandeel van Apple’s mobiele besturingsysteem in de VS weer, nadat het een kleine terugval kende. Millennial Media, volgens eigen zeggen een van de grote krachten achter de groei van de markt voor mobiele advertenties, meldt dat het gebruik van Apple’s OS (nu iOS en voorheen iPhone OS) deze maand met 36% is gegroeid. Het bedrijf baseert dit op het aantal ad impressions; hoe vaak een online advertentie door een apparaat wordt opgevraagd.
Apple’s OS is nog altijd het meest gebruikte mobiele besturingssysteem volgens Millenial Media, dat beweert 82% van de in totaal 72 miljoen gebruikers van mobiel internet in de VS te bereiken. Na een verlies van 33% in mei was er in juni dus weer een groei van ruim éénderde te zien. Dat zou onder andere kunnen worden toegedicht aan het succes van de iPad.
In de metingen van Millenial nam Apple’s OS 56 procent van alle advertentie-aanvragen op smartphones in juni voor zijn rekening, wat neerkomt op een groei van 8% ten opzichte van de vorige maand. RIM staat op de tweede plaats met 17%, een daling van twee procent. Android veroverde 11%, 4 procentpunten minder dan de maand ervoor.
Verder laat het rapport zien dat 89% van de ontwikkelaars voor één specifiek platform ontwikkelt. De rest maakt dus apps voor meerdere platformen.
Bron: 9to5Mac en TechCrunch.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
nou applausje voor Apple -.-
Maar even serieus iOS is ook gewoon de beste.
Zeker de versnelde 4.0.1
Dit is een onderzoek naar de hoeveelheid advertenties die op de phones worden weergegeven. Niet hoeveel smartphones gebruik maken van een bepaald OS.
Apple wil op deze manier gewoon promoten dat ze iAd hebben.
@RobB: maar volgens mij is iAd ook wel het beste mobiele adverteringssysteem
laat me niet lachen
Of eerder.. hoeveel meer mensen surfen/apps gebruiken op een iOS
ik zal voor eeuwig bij apple blijven!!!!!!:)
Elke dag weer een ander onderzoek wat ook weer wat anders verteld.
@Rinne: I Love ios !
4.0.1 is THE best
@RobB:
Apple promoten dat ze iAds hebben? Daar staat dit bericht dus helemaal los van. Het gaat over ad-views.
Het geeft echter wel een inzicht in welk OS gebruikers van een smartphone gebruiken, die ook echt doen met een smartphone wat je er allemaal mee kan doen.
Reclame bekijken?
Ik kan de reacties Niet zien Met Mijn Ios 4.01
Volgens dezelfde wetenschappelijke methode denk ik dan
– de zomerverveling is gaan meespelen
– gezien het gebrek aan aanbod van iPhones 4 had het nog erger gekund
– hoewel dat zijn high profile (wellicht low adclick) gebruikers
– Ach, er valt zo nix te bewijzen want waarom zou de correlatie OS / aantal adclicks 1 op 1 zijn ?
Dag marktonderzoeker..
Als mensen bereid zijn reclame te bekijken wil dat toch heel wat zeggen?
Was natuurlijk te verwachten. Hulde!
Beetje offtopic maar toch: zijn er meer mensen waarbij 4.0.1 juist trager is dan 4.0. Ik snap er niks van. Heb al een reset gedaan, opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft traag. 4.0 was ook soms traag maar het lijkt wel erger geworden. Vooral als ik naar instellingen ga blijft het scherm soms wel 10 seconden leeg, en soms spring hij meteen terug naar het homescreen. Echt heel vaag.
Mobiele besturingssysteem waar de gebruikers veel op internet gaan. Zou je een onderzoek als deze niet moeten baseren op het aantal verkochte telefoons? Daarnaast is het ook nog eens oneerlijk verdeeld omdat iOS ook gebeukt wordt door toestellen die niet tellen als telefoon (iPod, iPad). Er zijn aardig wat symbian telefoons, dit is wel degelijk een mobiel platform maar weinig symbian gebruikers zonder smartphone gebruiken internet. Ik hecht dus niet echt waarde aan een onderzoek als dit..