Pullstring maakt voornamelijk spraaksoftware en werd in 2011 opgericht door voormalige medewerkers van Pixar, een bedrijf dat ook nauwe banden had met Apple-oprichter Steve Jobs. De deal heeft Apple waarschijnlijk $40 miljoen dollar gekost, waarvan $30 miljoen direct voor de overname en de resterende $10 als toekomstige bonussen voor het management. Apple wil de overname nog niet bevestigen; maar dat gebeurt dan ook zelden bij kleinere overnames.
‘Overname Pullstring kostte Apple 30 miljoen’
Meerdere bronnen zouden tegenover Axios hebben verklaard dat de overname van Pullstring rond is. Waarschijnlijk wil Apple het gebruiken om Siri te verbeteren. Pullstring maakt onder andere Converse, waarmee apps voor spraakassistenten zoals Amazon Alexa en Google Assistant kunnen worden gemaakt.
Het meest bekend werd Pullstring echter met de interactieve Hello Barbie-pop van Mattel uit 2015. De eerdere naam van het bedrijf (ToyTalk) doet ook herinneren aan speelgoed. Pullsting maakte onder andere ook een interactieve Thomas de stoomlocomotief.
Met het AI-platform van Pullstring konden bedrijven hun poppen en andere karakters een wat menselijker indruk geven omdat ze met spraak en apps kunnen communiceren met mensen. Met de software van het bedrijf konden ook niet-technische gebruikers apps voor Alexa maken. Het zou kunnen betekenen dat de technologie gaat gebruiken om te zorgen dat je zelf Siri-apps kunt maken, bijvoorbeeld voor de HomePod.
De kans dat Apple speelgoed met Siri-functies gaat of laat maken door derde partijen is niet zo groot. De Hello Barbie-pop van Mattel sloeg niet zo erg aan. Mensen waren bezorgd over privacy en vonden dat kinderen zelf geen fantasie meer nodig hadden om met de pop te spelen.
In de Apple Stores vind je al wel digitaal speelgoed voor kinderen, maar dat is meestal educatief en bedoeld om bijvoorbeeld te leren programmeren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Reacties: 3 reacties