Apple heeft SensoMotoric Instruments overgenomen, een Duits bedrijf dat eyetracking-technieken maakt voor augmented en virtual reality-brillen. Apple kijkt daarmee verder dan de iPhone.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 7 reacties
WvB22
Was eerst een beetje sceptisch maar de ontwikkelaars zijn wild enthousiast over ARkit en wat echt nu al binnen een paar weken voorbijkomt is echt indrukwekkend. En dan denk ik dat de iPhone 8 nog een paar extra trucs in petto heeft. Zal denk ik vooral te maken met extra nauwkeurigheid hoe een iPhone 8 AR kan weergeven. Andere iOS apparaten kunnen het ook al maar de iPhone 8 zal zich op de één of andere manier moeten onderscheiden op dit gebied. Hopelijk is dit de volgende revolutie die totaal nieuwe mogelijkheden gaat bieden.
Freaky
@WvB22: Klopt maar ik blijf denken dat het alleen een gimmick waarde heeft. Leuk om soms ff te doen maar niet als VR een game die je uren doet.
AR kan dan we weer voor meer gebruikt worden dan alleen games.
Voor VR leg is wel wat op tafel als ik mooie games erop kan spelen. Voor AR zou ik dat zoals ik de voorbeelden nu zie niet voor over hebben
Ronald
Doet me denken aan deze video.
Lijkt me niet ondenkbaar dat we deze richting op gaan.
WvB22
@Freaky: denk eerlijk gezegd dat AR veel groter wordt dan VR. Met AR kan je in de echte wereld allerlei data projecteren die direct bruikbaar is op de plek waar je je bevindt. De mogelijkheden zijn eindeloos. Het is als een scherm dat je overal kan met precies de juiste informatie op de juiste plek. Hoe het precies zal uitpakken is nog een vraag en ook hoe je precies een goede UI maakt voor een AR bril is nog wel een vraag. Deze stap in AR op de iPhone en andere iOS is meer een testcase voor Apple om ARkit in de markt te zetten. Om vanuit die ervaring een device te ontwikkelen die de AR kan tonen zonder dat je een telefoon hoeft te richten op obejecten in de omgeving.
WvB22
@Ronald: Haha is wel heel bizar maar toch wel een terechte waarschuwing. Je ziet nu echt een opmars dat alles en iedereen aan het internet verbonden wordt en je leven zo’n beetje volledig digitaliseerd. De veiligheidsrisico’s zijn reëel en mogen zeker niet onderschat worden. Denk alleen dat het een opmars is die nu al onomkeerbaar is.
Robin
Gezien je met AR dingen kunt projecteren op de echte wereld, is het dan niet zo dat je ook alles kan projecteren oftewel VR hebt? AR kan een VR only bril toch gewoon vervangen? Is VR only dan overbodig als AR beter wordt?
iHavethesolution
Origineel geplaatst door Robin Gezien je met AR dingen kunt projecteren op de echte wereld, is het dan niet zo dat je ook alles kan projecteren oftewel VR hebt? AR kan een VR only bril toch gewoon vervangen? Is VR only dan overbodig als AR beter wordt?
VR is veel beter voor games dan AR. Grote gamebedrijven gebruiken dan ook VR (PlayStation VR, Oculus Rift, HTC Vive), de ervaring dat je in de game zit is immers veel groter dan bij AR.
Was eerst een beetje sceptisch maar de ontwikkelaars zijn wild enthousiast over ARkit en wat echt nu al binnen een paar weken voorbijkomt is echt indrukwekkend. En dan denk ik dat de iPhone 8 nog een paar extra trucs in petto heeft. Zal denk ik vooral te maken met extra nauwkeurigheid hoe een iPhone 8 AR kan weergeven. Andere iOS apparaten kunnen het ook al maar de iPhone 8 zal zich op de één of andere manier moeten onderscheiden op dit gebied. Hopelijk is dit de volgende revolutie die totaal nieuwe mogelijkheden gaat bieden.
@WvB22: Klopt maar ik blijf denken dat het alleen een gimmick waarde heeft. Leuk om soms ff te doen maar niet als VR een game die je uren doet.
AR kan dan we weer voor meer gebruikt worden dan alleen games.
Voor VR leg is wel wat op tafel als ik mooie games erop kan spelen. Voor AR zou ik dat zoals ik de voorbeelden nu zie niet voor over hebben
Doet me denken aan deze video.
Lijkt me niet ondenkbaar dat we deze richting op gaan.
@Freaky: denk eerlijk gezegd dat AR veel groter wordt dan VR. Met AR kan je in de echte wereld allerlei data projecteren die direct bruikbaar is op de plek waar je je bevindt. De mogelijkheden zijn eindeloos. Het is als een scherm dat je overal kan met precies de juiste informatie op de juiste plek. Hoe het precies zal uitpakken is nog een vraag en ook hoe je precies een goede UI maakt voor een AR bril is nog wel een vraag. Deze stap in AR op de iPhone en andere iOS is meer een testcase voor Apple om ARkit in de markt te zetten. Om vanuit die ervaring een device te ontwikkelen die de AR kan tonen zonder dat je een telefoon hoeft te richten op obejecten in de omgeving.
@Ronald: Haha is wel heel bizar maar toch wel een terechte waarschuwing. Je ziet nu echt een opmars dat alles en iedereen aan het internet verbonden wordt en je leven zo’n beetje volledig digitaliseerd. De veiligheidsrisico’s zijn reëel en mogen zeker niet onderschat worden. Denk alleen dat het een opmars is die nu al onomkeerbaar is.
Gezien je met AR dingen kunt projecteren op de echte wereld, is het dan niet zo dat je ook alles kan projecteren oftewel VR hebt? AR kan een VR only bril toch gewoon vervangen? Is VR only dan overbodig als AR beter wordt?
VR is veel beter voor games dan AR. Grote gamebedrijven gebruiken dan ook VR (PlayStation VR, Oculus Rift, HTC Vive), de ervaring dat je in de game zit is immers veel groter dan bij AR.