Apple CEO Tim Cook heeft via een openbare brief bekendgemaakt dat de garantiebepalingen in China zullen worden aangepast. Ook bood Cook excuses aan Chinese klanten aan. In China was de afgelopen twee weken een campagne vanuit de staatsmedia gaande, om Apple in diskrediet te brengen. Het was reden voor Tim Cook om nu in te grijpen. Apple doet niet aan flauwe grappen, zeker niet als het om serieuze zaken als garantie gaat, dus we kunnen er vanuit gaan dat de brief van Cook echt is.
Cook biedt zijn excuses aan klanten aan en belooft dat Apple een aantal veranderingen zal doorvoeren om betere service aan klanten te leveren. Toezicht en training van Apple Autorized Service Providers zal worden opgevoerd en het zal makkelijker worden om contact op te nemen met Apple Feedback Service.
Op de website komt duidelijker te staan op welke service- en garantiebepalingen de Chinezen recht hebben bij de iPhone 4 en iPhone 4S. Bij de iPad geldt 2 jaar garantie op de belangrijkste componenten; voor andere componenten geldt 1 jaar. Dit zal voortaan duidelijk worden gecommuniceerd. Als Europeaan hebben we daar natuurlijk weinig aan, maar het laat wel zien dat Apple onder externe druk toch best bereid is om zich aan lokale omstandigheden aan te passen. Cook besluit zijn brief met de mededeling dat de Chinese consument topprioriteit voor Apple is. Er spelen dan ook grote financiële belangen: volgens een schatting loopt Apple 13 miljard dollar mis door de anti-Apple-propaganda van de staat.
Een Google-vertaling kun je hier lezen, maar is niet op alle punten even duidelijk.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
de beste man biedt tegenwoordig overal excuses voor aan..
Nu in nederland 2 jaar a.u.b apple
In nederland heb je gewoon 2jaar garantie als je je iphone via vodafone koopt bijvoorbeeld
Apple moet maar eens achter hun oren krabben met hun arrogante beleid.
De nieuwigheid is achter de rug, tijd voor een goede houding naar de klant.
Gewoon wereldwijd minimaal 2 jaar garantie.
…… Apple is best bereid …….l braak, kost, misselijk makend. Apple gaat alleen door de knieen omdat de Chineese markt overspoelt wordt met goedkope Android toestellen die verdacht veel op de iPhone lijken. De Chineese markt is voor Apple veel te belangrijk om zijn aandeel hier te verliezen. De “bereidheid” is dus praten voor eigen parochie. Als Apple dan zo “bereid” is laten ze dan in heel EU die garantie gewoon op 2 jaar zetten en niet met allerlei wazige en verborgen garantie bepalingen hun producten verkopen., maar dat zal nog wel even duren, eerst moet dat markt aandeel in de EU snel dalen, dan komen ze vanzelf.
Ik ben klaar met die excuus truus
Er zou een werkende Maps app komen, er zou een Siri versie komen die ook de weg naar Utrecht vindt.
Ondertussen presteert een enkele Jailbreak ontwikkelaar meer dan honderden iOS ingenieurs (terwijl Jon Ive al maanden bezig is om wat lederen bandjes uit FinfMyFriend te halen)
Waar zijn ze toch mee bezig ?
Liever een excuus dan helemaal niets.
En een werkende maps? Wat bedoel je ermee?
Ben je dan zo lui om even Google Maps erop te zetten of TomTom of Navigon te halen? Nou oke dan.
In ieder geval hij zegt sorry dus dat is ook al kets.
Dit is natuurlijk kwalitatief beter: Chinees naar Engels.
Toch een beetje kort door de bocht. Ze leveren een brakke app mee. Je mag toch aannemen dat het in hun eigen voordeel is kwaliteit af te leveren? Het lijkt me toch kogal principieel om je daar druk over te maken. En terecht.
niet alleen in NL aub!! Belgie ook!!!