Apple CEO Tim Cook heeft via een openbare brief bekendgemaakt dat de garantiebepalingen in China zullen worden aangepast. Ook bood Cook excuses aan Chinese klanten aan. In China was de afgelopen twee weken een campagne vanuit de staatsmedia gaande, om Apple in diskrediet te brengen. Het was reden voor Tim Cook om nu in te grijpen. Apple doet niet aan flauwe grappen, zeker niet als het om serieuze zaken als garantie gaat, dus we kunnen er vanuit gaan dat de brief van Cook echt is.
Cook biedt zijn excuses aan klanten aan en belooft dat Apple een aantal veranderingen zal doorvoeren om betere service aan klanten te leveren. Toezicht en training van Apple Autorized Service Providers zal worden opgevoerd en het zal makkelijker worden om contact op te nemen met Apple Feedback Service.
Op de website komt duidelijker te staan op welke service- en garantiebepalingen de Chinezen recht hebben bij de iPhone 4 en iPhone 4S. Bij de iPad geldt 2 jaar garantie op de belangrijkste componenten; voor andere componenten geldt 1 jaar. Dit zal voortaan duidelijk worden gecommuniceerd. Als Europeaan hebben we daar natuurlijk weinig aan, maar het laat wel zien dat Apple onder externe druk toch best bereid is om zich aan lokale omstandigheden aan te passen. Cook besluit zijn brief met de mededeling dat de Chinese consument topprioriteit voor Apple is. Er spelen dan ook grote financiële belangen: volgens een schatting loopt Apple 13 miljard dollar mis door de anti-Apple-propaganda van de staat.
Een Google-vertaling kun je hier lezen, maar is niet op alle punten even duidelijk.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 10 reacties