Volgens journalist Bryan Appleyard heeft Apple tot tweemaal toe geprobeerd om een artikel over Steve Jobs tegen te houden. Het artikel bevat een portret van Jobs, maar beschrijft ook de werksituatie bij Apple.
ben benieuwd wat er over apple naar buiten komt dat de apple gebruikers nog niet wisten.
het is een bedrijf met een tiran als baas en dictatoriale bedrijfsvoering. het probleem is dat het ze geen windeieren legt dus daarom blijft die manier van werken gehandhaafd.
Of het moet veranderen weet ik niet.
Ze weten op deze manier wel de markt voor te blijven met innoverende producten juist omdat er zo weinig uitlekt. Wie voor Apple wil werken weet ook dat het overdreven streng is.
Ik neem aan dat als je daar eenmaal binnenkomt je erg blij bent dat je de baan hebt en dat je al dat rare gedoe wel voor lief neemt om je baan ook zo lang mogelijk te behouden. Zeker als daar een mooi salaris tegen over staat. En kunnen zeggen dat je bij apple hebt meegewerkt aan het succes van… lijkt mij ook geweldig.
Ik zou die Bull crap er voor over hebben in ieder geval.
figini
Beetje zielig van Apple, maar ook iedere medewerker bij Apple is zich bewust van het risico van informatie lekken.
Waar ze zich druk om maken !?
LOL @ meneer Appleyard die iets schrijft over Apple. Toevallig zeg :p Maar kan het me op een of andere manier wel voorstellen dat mensen geprofileerd worden vooral de topman van het bedrijf. Maarja dat ga je toch niet tegen, niet als je zo groot bent…
bugboy
Wel een goede manier om zo je artikel overal onder de aandacht te krijgen (nu wordt de Sunday Times waarschijnlijk toch al wel redelijk gelezen, maar toch).
De topman van een bedrijf is nou eenmaal (letterlijk) het gezicht van het bedrijf. Dat is een interessant onderwerp voor journalisten. In dat opzicht kan ik het begrijpen van de jounalistiek. Gezien de tekst van Apple willen ze een ‘profiel’ van mensen tegengaan. Jobs is vast niet in een vast profiel te beschrijven 😉
De bedrijfsvoering van Apple vind ik van twee kanten te begrijpen. Aan de ene kant lekken ze foute informatie naar werknemers om zo echte lekken te voorkomen (schrikreactie als er ontslag valt), maar zelf ‘lekken’ ze via de PR afdeling selectief dingen richting de pers. Ze hebben dus min of meer hun eigen nieuws en hype in de hand. Als bedrijf zijnde is dat precies de positie die je zoekt om mensen lekker te maken voor jouw product. Blijkbaar werkt het ook wel getuige de recente successen (en de flops van de concurrentie).
Een normale bedrijfsvoering kun je het echter niet helemaal noemen als je weet dat je foutieve informatie toegespeeld krijgt door je eigen leidinggevende. Getuigt niet echt van vertrouwen.
Amine
Wel een interessant verhaaltje van die Appleyard
Niels
Origineel geplaatst door SubZer0
Een normale bedrijfsvoering kun je het echter niet helemaal noemen als je weet dat je foutieve informatie toegespeeld krijgt door je eigen leidinggevende. Getuigt niet echt van vertrouwen.
van de ene kant ben ik het helemaal met je eens, van de andere kant gaat het hier wel om miljoenen natuurlijk. Als je concurrent weet waar je mee bezig bent, dan ben je in de zakenwereld kwetsbaar en ik snap best dat er dan foutieve informatie wordt toegespeeld om een lek in je organisatie te vinden
Als je deel van een bedrijf uitmaakt, dan houd je informatie die niet mag lekken bij jezelf. Als je informatie lekt, dan hoor je ook niet bij het bedrijf.
ben benieuwd wat er over apple naar buiten komt dat de apple gebruikers nog niet wisten.
het is een bedrijf met een tiran als baas en dictatoriale bedrijfsvoering. het probleem is dat het ze geen windeieren legt dus daarom blijft die manier van werken gehandhaafd.
Of het moet veranderen weet ik niet.
Ze weten op deze manier wel de markt voor te blijven met innoverende producten juist omdat er zo weinig uitlekt. Wie voor Apple wil werken weet ook dat het overdreven streng is.
Ik neem aan dat als je daar eenmaal binnenkomt je erg blij bent dat je de baan hebt en dat je al dat rare gedoe wel voor lief neemt om je baan ook zo lang mogelijk te behouden. Zeker als daar een mooi salaris tegen over staat. En kunnen zeggen dat je bij apple hebt meegewerkt aan het succes van… lijkt mij ook geweldig.
Ik zou die Bull crap er voor over hebben in ieder geval.
Beetje zielig van Apple, maar ook iedere medewerker bij Apple is zich bewust van het risico van informatie lekken.
Waar ze zich druk om maken !?
LOL @ meneer Appleyard die iets schrijft over Apple. Toevallig zeg :p Maar kan het me op een of andere manier wel voorstellen dat mensen geprofileerd worden vooral de topman van het bedrijf. Maarja dat ga je toch niet tegen, niet als je zo groot bent…
Wel een goede manier om zo je artikel overal onder de aandacht te krijgen (nu wordt de Sunday Times waarschijnlijk toch al wel redelijk gelezen, maar toch).
Bovendien is bijna alles over Steve Jobs toch allang bekend?
De topman van een bedrijf is nou eenmaal (letterlijk) het gezicht van het bedrijf. Dat is een interessant onderwerp voor journalisten. In dat opzicht kan ik het begrijpen van de jounalistiek. Gezien de tekst van Apple willen ze een ‘profiel’ van mensen tegengaan. Jobs is vast niet in een vast profiel te beschrijven 😉
De bedrijfsvoering van Apple vind ik van twee kanten te begrijpen. Aan de ene kant lekken ze foute informatie naar werknemers om zo echte lekken te voorkomen (schrikreactie als er ontslag valt), maar zelf ‘lekken’ ze via de PR afdeling selectief dingen richting de pers. Ze hebben dus min of meer hun eigen nieuws en hype in de hand. Als bedrijf zijnde is dat precies de positie die je zoekt om mensen lekker te maken voor jouw product. Blijkbaar werkt het ook wel getuige de recente successen (en de flops van de concurrentie).
Een normale bedrijfsvoering kun je het echter niet helemaal noemen als je weet dat je foutieve informatie toegespeeld krijgt door je eigen leidinggevende. Getuigt niet echt van vertrouwen.
Wel een interessant verhaaltje van die Appleyard
van de ene kant ben ik het helemaal met je eens, van de andere kant gaat het hier wel om miljoenen natuurlijk. Als je concurrent weet waar je mee bezig bent, dan ben je in de zakenwereld kwetsbaar en ik snap best dat er dan foutieve informatie wordt toegespeeld om een lek in je organisatie te vinden
Als je deel van een bedrijf uitmaakt, dan houd je informatie die niet mag lekken bij jezelf. Als je informatie lekt, dan hoor je ook niet bij het bedrijf.