Reacties voor: Apple reageert op batterijmelding: ‘Veiligheid gebruikers staat voorop’
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Andere partijen moeten pilde mogelijkheid krijgen om een accu te plaatsen zonder meldingen.
Anders wordt het beetje ongelijk speelveld, kunnen de officiële partijen weer duurder worden , soort kartel krijg je.
En refurbishers moeten een accu kunnen vervangen op juiste wijze.
Want als ze een iPhone (of iPad ) met deze melding afleveren kan niet, ik accepteer dat iig niet van een refurbish partij, dan gaat ie terug.
Zijn gewoon bullshit argumenten van Apple!. Dit werkt averechts. Het werkt juist nog meer “overstappers” in de hand.
Hahahahaha om veiligheid🤣🤣🤣. Ja het veilig stellen van de vervangings kosten zullen ze bedoelen🤣. Ben blij dat ik dit jaar Apple vaarwel heb gezegd👌🏽
Dit is klink klare onzin, Apple doet dit om gebruikers bang te maken en weg te houden van legitieme refurbish partijen en andere reparateurs die niet rechtstreeks voor Apple werken. Deze video van Louis Rossmann is zeer informatief.
Veiligheid 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Heb onlangs voor mijn IPhone 7 weer een batterij (A1 kwaliteit) laten plaatsen bij mijn vaste winkeltje (geen Apple) en krijg gewoon de normale tekst, als zou het een originele batterij zijn.
@Ruud: als je te tekst las dan zou je weten dat het om de XS/max en XR gaat.
Ik heb twee iPhone Xr batterij omgeruild en kreeg dezelfde melding. Ondanks dat beide batterijen origineel zijn gezien deze uit de iPhone Xr komen. Copel van iSmart Specialist
Het artikel geeft aan dat dit bij de XS (Max) en XR zou zijn.
Hierboven geef je aan dat je de accu van een 7 hebt laten vervangen.
Watvoor melding kreeg je dan? Niet die waar het hier over gaat…
Geld alleen voor de Xr en XS (Max).
het bedrijf is niet goed bezig want als het zo doorgaat verliezen ze klanten🤷♂️ die cook moet eruit en iemand anders moet erin die net als steve denkt aan de mensen inplaats het geld🤑 apple maakt weer dezelfde fout als vroeger maar nu is steve er niet meer om ze te redden en dat vindt ik jammer want zo graven ze hun eigen graf.
@Jan vdW: hij zegt toch dat ie geen melding kreeg
En terecht! Apple ziet ook dat er mensen zijn die een niet geteste accu kopen voor €3 en vervolgens klagen bij Apple omdat hun iPhone ontploft is, of niet goed functioneert.
Juridische indekken —> dat is wat Apple nu doet.
Accu’s worden nu ook steeds groter.
Mogelijk hebben de nieuwe iPhone toestellen een beter intelligent batterij management, dat geïnformeerd moet worden over een nieuw geplaatste accu.
Bij mijn auto kan de accu ook niet zo maar worden vervangen zonder nadelige volgen voor de nieuwe accu, het energie management houdt namelijk rekening met de slijtage van de accu en past daarmee ook de laadprocedure aan.
Voor een correcte ‘behandeling’ van de nieuwe accu moet deze worden geregistreerd in de computer van de auto, een ander type dan origineel kan ook, maar de gegevens van de accu moeten wel worden ingevoerd zodat het energie management hier rekening mee kan houden.
Net of er elke dag een imitatie ontploft… onzin. Winstmarge voor Apple. Niets meer niets minder.
Fijn voor iedereen, door het land heen gezien, uren reistijd voor een batterij, kosten voor trein of parkeergeld (als je naar Amsterdam oid gaat) of als je kies voor een reseller en dan weken je telefoon kwijt!
leuk hè jongens!
Lees Ruuds opmerking nog eens goed.
Hij beweert op een iPhone 7 met twee originele batterijen “die melding” te hebben gehad en met een A1 batterij niet.
Op een iPhone 7… “die melding”…
Als het om veiligheidsredenen is kunnen ze beter de telefoon helemaal niet opstarten en alleen een foutmelding laten zien i.p.v. een schermpje ontoegankelijk maken waar ik bijna nooit kom.
Maar dit “probleem” hebben ze natuurlijk zelf gecreëerd. Nog niet zo lang geleden waren batterijen van een telefoon gewoon vervangbaar en hingen nieuwe Macbook batterijen nog gewoon bij de Applestore. Batterijen slijten nu eenmaal en als fabrikant van premium producten moet je er voor zorgen dat die makkelijk door een (handige) gebruiker zijn te vervangen en niet zitten vastgeplakt en met exotische schroefjes zijn dichtgeschroefd.
Het vervangen van batterijen en glazen onderdelen van een telefoon zouden geen reparaties moeten zijn maar eenvoudig zelf moeten kunnen worden gedaan. (Hetzelfde geldt voor de batterijen, RAM, SSD en ventilator van een Mac. Het af en toe weghalen van opgehoopt stof is gewoon onderhoud en goed voor de levensduur, maar dat is nu een reparatie geworden omdat je het apparaat niet open kan maken.) Belangrijk verschil tussen wegwerp producten en premium producten, dat ze (makkelijk) gerepareerd kunnen worden.
Kortom, zorg dat het makkelijk te vervangen is, dat originele onderdelen gewoon te koop zijn en zet desnoods wat instructie video’s online waarin ook wordt uitgelegd dat je even een “batterij-reset” in de software uit moet voeren. (Maar volgens mij zijn ze slim genoeg om dat automatische te doen.) En mocht je het toch willen laten doen, dat is het voor het winkelpersoneel ook een veel kleinere (en dus goedkopere) ingreep. Extra voordeel is dat de wachttijden bij de “Genius”bar ook een stuk korter worden.
Voor het milieu kun je gewoon een korting op nieuwe onderdelen geven als je de oude inlevert. Lijkt me niet zo moeilijk.
Maar het feit dat ze juist de andere kant op gaan en het steeds moeilijker maken geeft toch het idee dat ze net nog iets meer van geld houden dan van mooie duurzame producten maken. (In ieder geval Tim Cock.)
Dit staat er ,niks over een melding.
Je haalt twee Ruuds door elkaar. De ene hft iPhone 7 de andere Ruud heeft geen iPhone 7
Je KUNT gelijk hebben, maar het is mij IETS te toevallig dat een Ruud begint over A1 kwaliteit en later een Ruud ook met een “oh ja” reactie.
Dat leest voor mij als een aanvulling op het eerdere bericht, in een poging mee te praten over iets dat niet van toepassing is.
Als ik ongelijk heb had de “tweede Ruud” beter moeten formuleren, en/of een uniekere naam moeten gebruiken…
@Jan vdW: Het is dezelfde Ruud hoor, het taggen op het bericht van Copel ging niet helemaal lekker, ook al stond zijn naam gewoon nog boven het bericht waarop ik reageerde.
En het artikel ging dus idd over de XR/XS, excuus, blijft het feit dat de IPhone 7 tot twee keer toe de melding gaf dat de telefoon de batterij (origineel Apple) niet ondersteunde, en daarna met de A1 alles prima was.
Ok! O zo, het valt ook altijd anders uit , had ook keer een kabeltje mijn iPad mini 2 wilde hem niet accepteren andere apparaten weer wel tja
Och jee. Je wilt natuurlijk niet op de dodenlijst komen van mensen die een ander kabeltje of batterij dan die van Apple hebben gekocht. En dan niet mee mogen vliegen omdat de batterij niet veilig is. Ehh.. o, wacht even, dat was een MacBook…
Tegelijk heeft Apple zijn beleid aangepast als het gaat over garanties bij batterijvervangingsservices. Je mag dus je batterij laten vervangen door een third party. Je kan achteraf zelfs nog je garantie claimen op dat toestel. Alleen de batterijstatistieken in je instellingen werken niet meer.
Overigens zijn de prijzen van batterijvervangingen bij Apple ook nog eens gedaald tot hetzelfde niveau als die van de andere meer degelijke herstellingsdienst (nee, natuurlijk niet naar de prijs van Joep de knutselaar op de hoek).
De stelling dat dit enkel dient om geld te verdienen is dus alweer maar eens veel te kort door de bocht jongens. Maar goed, zo kennen we het internet weer. Eerst roepen, dan nadenken. 🙄
@Kaas:cApple zit niet overal ik ga niet naar Amsterdam voor een andere accu helaas…
En Joep zit lkkr dichtbij op de hoek dus gaan we daar heen!
Daar heeft niemand een probleem mee. Ik heb vorige keer gewoon even gebeld naar de AppleStore. Afspraak gemaakt en een paar uur later terug opgepikt.
Maar Joep kan dat net zo goed. Enige verschil is dat de batterijindicatie niet meer werkt.