Apple reageert op iPad Pro opstartproblemen met tijdelijke oplossing
Aan het begin van deze week schreven we over een probleem waar een grote groep iPad Pro-gebruikers mee lijkt te kampen: als de iPad Pro verbonden is met een Lightningkabel, kan hij op willekeurige momenten uitvallen en gaat de tablet lastig weer aan. Apple heeft nu gereageerd op deze problemen, en biedt een tijdelijke oplossing.
In een nieuw support document op de website van Apple erkent Apple het probleem, en zegt te werken aan een oplossing. Tot die tijd raadt Apple aan om een harde reset uit te voeren als je met een iPad Pro met een zwart scherm te maken krijgt. Dit doe je door de homeknop en vergrendelknop tien seconden tegelijk ingedrukt te houden, totdat het Apple-logo in beeld verschijnt.
iPad Pro-bug in iOS 9.1?
Op allerlei Apple-fora en in de mailbox van iCulture kwamen verschillende klachten binnen over mensen die met dit vervelende probleem te maken hebben. Het lijkt erop dat het model en de opslagcapaciteit van de iPad Pro niet uitmaakt, al is de kans groot dat het iets met iOS 9.1 te maken heeft. Verschillende gebruikers melden namelijk dat de beta van iOS 9.2 de situatie verhelpt.
Als je na het uitvoeren van de harde reset nog steeds tegen problemen aanloopt, is het raadzaam om het support document van Apple in de gaten te houden. Daar zal namelijk de oplossing verschijnen zodra deze beschikbaar is.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
iPad Pro
De iPad Pro is Apple's professionele tablet. Het is de grootste en meest uitgebreide iPad, bedoeld voor zakelijk en creatief gebruik. De iPad Pro is er in twee formaten: 11- en 12,9-/13-inch. Lees alles over de verschillende generaties iPad Pro, geschikte accessoires, prijzen en meer. De nieuwste generatie is de iPad Pro 2024.
Reacties: 14 reacties