Reacties voor: Apple reageert op fraude met iTunes-accounts
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Neee vast, 4 mnd geleden heb ik zonder het zelf te weten voor 50 euro aan apps gekocht.. dus wat niet gehackt?
Volgens mij gewoon een fout van Apple, anders hadden ze via Apple hun geld wel terug gegeven. Zo zijn ze toch weer prutsers…
die logica snap ik niet.
Apple had die kopers hun geld toch gewoon terug kunnen geven, of niet soms? Dan zal de fout toch misschien in het systeem van Apple zitten en is daar iets uitgelekt. Althans, zo dacht ik…
Vind dat geld terug geef gebeuren maar onzin, als jij geld op straat laat liggen en een ander vind het kun je toch ook niet bij de bank gaan klagen dat iemand je geld genakt heeft?
Pas als je gegevens door apple op straat zijn komen te liggen en misbruikt vind ik dat er terug betaald moet worden.. maar niet als jij zelf zo dom bent een virus binnen te halen of je gegevens op een malfide site te rammen.
Ik denk dat met het ‘hacken’ gewoon phishing in het spel is!
Jammer, maar moet je zelf maar beter opletten!!
(Ja ik heb ervaring met phishing en hacken :P)
Alleen dat de boeken zo hoog komen snap ik nix van, zal wel een domme fout zijn van apple….
Ik denk toch dat het wel aan Apple/iTunes ligt, anders lijkt me dat ook een boel andere programma-accounts gehackt moesten zijn. 😛
@Efon:
Nou, waren de apps uiteindelijk wel aanwezig op je iPhone,
of in iTunes?
Zoja… Dan heb je echt zelf op die koopknop gedrukt!
(of je kleine zoontje/dochtertje die pappa/mamma wou nadoen)
Zonee, Per ongeluk gereageerd op een “Vis” emailtje?
Mensen blijven daarin lopen, zelfs van banken etc.
En dat is toch echt Apple niet te verwijten.
ik heb ook weleens itunes afschrijvingen op mijn creditcard gehad die ik zelf niet had gedaan. ik heb het van mijn creditcard maatschappij teruggehad.
het kwam inderdaad door spyware op mijn computer (toen nog windows) ik ben geen achterlijke internetter, virussen en spyware zijn op windows haast niet te voorkomen, zelfs moeilijk met antivirus software
op mn mac tot nu geen virussen of spyware (afkloppen)
Dat heb je nou met die creditcards…
Ik koop altijd itunes cards en dat werkt perfect.
En als er bij mij zoiets gebeurt dan denk ik toch dat Apple wel voor een oplossing mag gaan zoeken want mijn tegoed staat bij hen op stal.
Moet dan natuurlijk nog kunnen bewijzen dat ik niet de koper was van die content.
bij mijn creditcard maatschappij hoefde ik niks te bewijzen… ‘daar hebben zij hun methodes voor’ zeiden ze, blijkbaar kunnen ze dat ergens aan zien, dat ik het niet zelf was (ip nummers misschien?)
zal wel niet de schuld zijn van apple, want in refunds zijn ze wel heel correct.
Zo kocht ik 2 keer hetzelfde nummer en in tegenstelling tot apps moet je die dan wel 2 keer betalen :p
netjes een refund gehad onder de vorm van een gratis nummer.
Je kon erop wachten dat ook de App Store aan de beurt was met dit soort toestanden. Mensen blijken tot mijn verbazing steeds weer verbijsterd dat het grote Apple óók al niet almachtig blijkt te zijn.
Apple heeft een geweldig imago opgebouwd, maar dit soort dingen voorkomt niemand. Als mensen het hebben gebouwd, zijn er wel weer anderen die het onderuit kunnen halen. Every single time.
@boerke:
nee niet op de iphone aanwezig, nee heb geen kids en nee reageer niet op vis mailtjes. daarbij zijn de aankopen gedaan zonder dat iemand toegang had tot mijn account of ik zelfs aanwezig was (vakantie) laat staan online was. duidelijk een fout in het apple systeem. Las dat meer mensen hier last van hebben gehad?
Veel mensen gebruiken dezelfde inlog gegevens voor itunes, welke ze ook voor andere sites gebruiken. je hoeft maar op 1 slechte site jezelf aan te melden, en die gegevens zijn in handen van een “hacker”. Als deze dan probeert of ze ook voor itunes te gebruiken zijn ben je het haasje.
In zo’n geval moet je inderdaad niet bij apple zijn om je geld terug te krijgen, maar bij je creditcard maatschappij, of je bank.
Ditzelfde geldt natuurlijk ook als ze via spyware je inloggegevens hebben bemachtigd.
Daarom verwijder ik mijn creditcard gegevens altijd nadat ik iets gekocht hebt. 😛
Nou weet je wat het is?
Je koopt iets van €0,79 en iets van €2,39 dan word er een factuur gemaakt en betaal je uiteindelijk €3,18 dus mensen denken dat ze €3,18 hebben betaalt inplaats van €2,39 voor die app, maar soms duurt de factuur een paar weken en als je elke dag wel wat koopt dan kun je wel op €50- Uitkomen uiteindelijk. zo schok ik me ook rot. maar ik weet nu waar het aan ligt
Wat een zinnige logica allemaal weer…
De iTunes accounts zijn niet gehacked bij Apple.
Er is niet in hun systeem ingebroken. Daarom zijn zij niet verantwoordelijk of onveilig. Punt. De accounts zijn ook niet via phising(mails) verkregen, anders wisten mensen dit zelf ook wel. De informatie is verkregen via slecht beveiligde (Windows) computers, door trojans en worms die expliciet naar die gegevens op zoek gaan, en waarschijnlijk ook onderdeel van een botnet zijn geworden. Dit is dus echt verantwoording van de gebruiker zelf, die stelt in feite zijn gegevens aan derden beschikbaar, en juist daarom hoeft Apple dus ook geen geld terug te geven. Het beste advies is inderdaad je wachtwoorden en gegevens veranderen en de instanties aflopen (en je PC’s waarschijnlijk opnieuw installeren)…
windows kan je beveiligen wat je wil… kan de gebruiker weinig aan doen hoor, het is echt heel erg. alleen niet meer op internet gaan help dan.. maar wat heb je dan nog aan je computer.
ik heb de mijne ‘op straat gegooid’ en een mac gekocht, ik kon mijn os er niet meer opnieuw opzetten, niet op de normale manier tenminste. antivirus software hielp ook niet veel
nu is het wachten tot apple een populair doelwit wordt.
Ben benieuwd wat Apple doet met haar aandeel van de opbrengst van al die frauduleus aangeschafte apps.
Toch een slechte zaak. Als Apple weet dat er Fraude in het spel is horen ze de schuldige niet uit te betalen en dus de “kopers” hun geld terug te geven. Nu belonen ze dus gewoon de fraudeur!
Ik koop uitsluitend via m’n Iphone en start Itunes alleen op als ik wat nieuwe muziek of foto’s erop wil zetten (wat maar een paar maal per jaar is). Dan heb je dus geen last van phishing of wat ook. Misschien een tip voor anderen.
Dit worst gevaarlijk. Apple strikt hun portie van de winst op en trekken zich bij problemen snel terug. Toch maar mijnnkoppeling naar mijn creditcard eruit halen. Dan maar niets meer kopen op die manier.
apple moet in nederland gewoon ideal gaan gebruiken, dat is veiliger dan andere manieren.
Kijk, dat is nou het enige zinnige wat hier gezegd wordt. Je wordt door Apple gedwongen om je creditcardgegevens af te geven en als er dan wat gebeurd wijzen ze naar een ander. Appe dient gewoon meedere betalingsmogelijkheden te geven.
Maar ja….Apple bepaalt wat jij met je telefoontje mag doen en ook op welke risicovolle manier jij moet betalen….de risico’s zijn voor jou.
Zoals bij Apple gebruikelijk…………als er problemen zijn, ligt het altijd aan een ander.
I rest my case !!
Ben ik de enige die het verdacht vind dat specifiek die boeken hard zijn verkocht na de fraude?
Zou toch even iemand langs sturen bij die meneer Nguyen om hem aan de tand te voelen…
Nee, je bent niet de enige die dat vreemd vind.
Daar is deze hele toestand namelijk mee begonnen.
En meneer is verbannen naar het Siberië van de cyberwereld.
http://www.onemorething.nl/2010/07/frauderende-ontwikkelaar-verbannen-uit-app-store/