Apple gooit het over een andere boeg met de reclamecampagne van de iPhone, door twee nieuwe video’s te introduceren. Daarin zet Apple namelijk in op een nieuwe, Engelstalige slogan. Beide video’s sluiten af met de simpele tekst “If it’s not an iPhone, it’s not an iPhone”. Daarmee wil Apple aangeven dat een andere telefoon zich simpelweg niet kan meten met de iPhone.
De twee nieuwe video’s zitten net wat anders in elkaar dan eerdere iPhone-advertenties. In ‘Loved’ zien we alleen maar heel veel blije iPhone-bezitters, waarmee Apple duidelijk wil maken wat de iPhone in je leven kan betekenen. De video ‘Hardware & Software’ probeert uit te leggen hoe Apple’s eigen technologie en iOS elkaar versterken, zonder daarbij heel technisch in detail te duiken.
https://www.youtube.com/watch?v=3JnWCSyXLC8
https://www.youtube.com/watch?t=19&v=wl3PlrPq8sw
De twee reclamevideo’s moeten opboksen tegen Apple’s eerdere reputatie. De recente reclamecampagne ‘Shot on iPhone‘ wist namelijk een prijs op filmfestival Cannes in de wacht te slepen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het grootste voordeel van Apple is inderdaad dat ze zowel de hard en software zelf maken. En de software is nog enorm goed en populair ook. Tjah wat zou je nog bedrijf als meer willen.
Ik koop de iphone puur voor de software. Logisch,overzichtelijk,simpel, gebruiksvriendelijk en niet onbelangrijk gewoon zeer mooi.
Eerste filmpje is echt heel slecht of ik ben te dom om hem te snappen…kom maar op met die flames haha. 2e filmpje krijg ik zwart beeld met geluid. Maar goed ik draai iOS 9 beta. Zal daar wel aan liggen ๐
Bij die slogan moet ik toch wel denken aan WC-Eend…
Jammer. Apple was altijd gewoon omdat ze goed waren. Daar hoefden ze hun concurrenten niet voor naar beneden te halen… Dit komt veel te goedkoop over voor Apple.
@DennisU: Hear, hear.
Apple en Microsoft hebben in het verleden vaak genoeg van dit soort campagnes gehad! Veel meer “op de man” nog dan deze!
Ik vind het leuke reclames…word er blij van!
@DennisU: Ah ja, inderdaad.. Wat een onzin verkoop je hier, Apple kent vele campagnes waar ze direct een concurrent te kakken zetten, of was je de Iยดm a Mac campagne vergeten? Daarnaast haalt Apple geen enkele concurrent met deze filmpjes naar beneden, enkel zeggen ze dat zij de besten zijn.
Get a Mac was nog niet eens zo erg. Wie de Switch-campagne kent, vind deze hier echt heeeeel tam.
https://www.youtube.com/watch?v=fupFba-_7-M
Met de tweede video maken ze tussen de regels door meteen ook reclame voor de MS Lumia reeks ๐ (‘HW en SW van dezelfde bron is beter’). Vast niet zo bedoeld… ๐
de tweede is sterk zeg! De eerste valt me een beetje tegen moet ik eerlijk zeggen. Al zijn het wel mooi bij elkaar gezette beelden
De meeste iPhone gebruikers speelden ten tijde van de I’m a Mac commercials nog in de box.
Gaaf!