Reacties voor: Check nu je complete serienummer voor het iPhone 6s-batterij reparatieprogramma

Apple is een reparatieprogramma gestart voor de iPhone 6s met gratis batterijvervanging. Sommige toestellen schakelen zomaar uit door een batterijprobleem.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 159 reacties

  1. Ze zijn er ook vroeg bij 🤔

  2. Twee maanden geleden een “nieuwe” iPhone 6s gekregen bij de Apple Store in Haarlem vanwege dit probleem. Maar dit lost het andere probleem met de battery drainage in iOS 10.1.1, waar in forums inmiddels behoorlijk veel over wordt geklaagd, niet op.

  3. De iPhone 6s van m’n vriendin heeft dit ook. Mooi dat hier een oplossing voor is. Probleem is geloof ik pas een paar maanden geleden voor het eerst opgetreden, maar recentelijk gebeurt het vaker. Toestel blijft dan achter elkaar uitvallen en dan weer periodes helemaal niet.

  4. Nou dan kan die van mij er dus ook weer heen…

  5. Het is belachelijk dat ik in mijn geval helemaal naar Amsterdam zou moet reizen om die batterij te laten vervangen!

    Maar de vraag is of dit ook geldt voor de 6s Plus (die ik heb)…

    Ik las ergens dat je aan je serienummer kunt zien of je 6s bij de beruchte batch hoort. De twee cijfers achter de C geven het weeknummer aan.

  6. Hoe / waar kan je eigenlijk zien als je toestel in aanmerking komt of niet?

  7. @William: Diagnose draaien via de Apple support App.

  8. Toch apart dat Apple driekwart jaar geleden bij hoog en laag bleef volhouden dat dat probleem niet aan het toestel lag maar aan mijn gebruik. Wat mij betreft komt dit programma te laat; ik ben al lang overgestapt op de SE.

  9. @Jan Willem: Als je de link goed had bekeken dan had je gezien dat dat niet nodig is:

    Apple Authorized Service Provider – Find one here.
    Apple Retail Store – Make an appointment here.
    Apple Technical Support – Contact us.

  10. Volgens de support app (chat) komt de mijne in aanmerking. Was het ook behoorlijk zat aan het worden!

  11. Zojuist contact gehad met een service medewerker van apple, (de meest ongeïnteresseerde ooit)

    Hij was duidelijk nog niet op de hoogte van deze supportpagina.

    heb 20 minuten in de wacht gehangen tot dat hij terugkwam en zij: je kunt ‘m opsturen maar dan ben je ‘m zeven dagen kwijt. Of je kunt naar Den haag/ A’dam / Haarlem. Dan weten ze het wel meteen.

    Woonachtig in regio Eindhoven, dus is niet echt in de buurt. ik kijk nog even aan wat ik doe, hij valt wel regelmatig weg.

  12. Ik heb de 6 Plus en bij mij valt tie ook regelmatig uit bij 10~60%. Heel storend… ik kom zeker niet in aanmerking voor iets dergelijks?

  13. Ik wilde net dezelfde opmerking maken als @Kevin. Dat ze het expliciet niet hebben over de 6s Plus betekent waarschijnlijk dat het programma daar niet voor geldt? Ik heb wel QD in het serienummer.

  14. Schandalig dat het probleem wordt afgedaan als een niet veel voorkomend iets. De iPone 6 heeft er meer last van dan de 6S in mijn geval

  15. Net als Kevin en Louis, heb een 6s+ (QF) die af en toe uitvalt. Gelukkig niet vaak maar nog steeds vervelend.
    Dus als iemand antwoord heeft of dit ook voor de Plus geldt, hoor ik dat graag.

  16. @Robin: Standaard ontmoedigingsbeleid van Apple ….
    Zo heb ik nog nooit enige service van Apple mogen ontvangen: iPad met oplaad problemen: staan ze een half uur het stekkertje erin en eruit te doen totdat hij startte met opladen: “hij doet het toch …. , een DOA oplader bij een nieuwe iPhone ontvangen, wordt niet vervangen omdat ik geen creditcardnummer wil doorgeven ….. diverse lightning snoertjes die beschadigd zijn … moet je langs komen “Vanuit de Achterhoek ff naar Amsterdam zeker …. voor 2 snoertjes ….
    iPhone 5 van mijn dochter met accuproblemen: nee was net vervangen vanwege het programma, dus doen we niets mee …
    Echt briljante service bij die prutsers, ook als consumentenbond ingeschakeld, maar de lopen ook met de kop tegen de muur van onwil.

  17. @sannie: Ik heb net gebeld met ICentre en die willen er niet aan. Die verwijzen echt naar Apple zelf..

  18. Ik heb zelf een toestel met QH. Heb er alleen weinig last van. Maar 3x voorkomen. Toch ga ik hem ff inruilen. Woon toch in regio haaglanden dus een bezoek is zo gepiept

  19. Nu heb ik eigenlijk al maanden last van dit probleem alleen heb ik een iPhone 6 en geen S versie. Maar het probleem is eigenlijk precies hetzelfde. Apple komt er ook maar niet uit en moet binnenkort naar een Apple store komen voor verdere hulp.

  20. Ook ik heb weleens problemen dat mijn iPhone uitvalt bij “hogere” percentages.
    Soms bij 20%, soms hoger, soms lager.
    Mijn serienummer bevat QH op de 4de en 5de plek.
    Dus ik zou voor vervanging in aanmerking komen.

    Ik draai zelf nog iOS 9.0.2 met jailbreak en dacht eerst dat het wellicht daardoor zou komen.
    Na het lezen van dit artikel zit ik nu toch wel in tweestrijd.
    Als ik mijn iPhone laat repareren dan moet ik volgens Apple de telefoon backuppen, find my iphone uitschakelen en helemaal “leeg gooien”.
    Hierdoor zal ik dus mijn jailbreak verliezen.
    Om eerlijk te zijn gebruik ik zoveel handige tweaks dat ik dat wel echt zonde zou vinden…

    Iemand ervaring mee? Is het echt nodig de iPhone te wissen?

  21. Recentelijk is mijn iPhone 6S (vermoedelijk uit de genoemde periode) ook vervangen wegens problemen met de batterij. Na het opsturen van de telefoon kreeg ik een nieuw exemplaar teruggestuurd!

  22. @Floris: vanwaar een nieuwe? was je iPhone niet meer te repareren?

  23. Misschien een domme vraag maar als je in aanmerking komt voor vervanging, repareren ze dit direct in de store?

  24. Vorige maand bij Apple store in Oberhausen geweest. Mijn toestel was 1 jaar en 10 dagen oud dus viel het buiten de garantie. Ze konden het niet kostenloss verhelpem. Heb het toestel uiteindelijk teruggebracht naar T-mobile waar ik hem ook gekocht had. 1e keer ongerepareerd teruggekregen. 2e keer opgestuurd, accu vervangen en €70 korting op mijn volgend factuur voor het ongemak.
    Toestel viel bij 30% uit en van 100% naar 30% duurde een uurtje.

  25. Origineel geplaatst door iToms
    Misschien een domme vraag maar als je in aanmerking komt voor vervanging, repareren ze dit direct in de store?

    Ligt eraan, heb je een afspraak (ja, zorg dat je een afspraak maakt!!) vroeg op de dag is ‘ie meestal dezelfde dag wel klaar, vaak al na een uur of 2. Maar goed, dit hangt ook af van hoe druk het is. Dus kom je later in de middag, dan zal het vast niet meer lukken.

  26. Mijn Iphone 6S valt binnen de genoemde serienummers.
    QF op respectievelijk plaats 4 en 5 in serienummer.

    Nu mijn vraag:
    van plotseling uitvallen nog geen last gehad, maar het is me niet duidelijk of dit met QF nummer mogelijk nog kan gebeuren?
    Met andere woorden; is het raadzaam preventief de batterij (of hele toestel ..?) te laten vervangen.

  27. Eindelijk! Ik had vorige week al met Apple gebeld omdat hij vaak op 50% uitviel. Natuurlijk 34 dagen uit de garantie. De Apple medewerker gaf al aan hier bezig mee te zijn en dat Apple op kort termijn met een oplossing zou komen. Mijn serie nummer past bij het rijtje. Vanmorgen 100% opgeladen. Weer opgeladen bij 28%. Tot 78% opgeladen. Inmiddels staat hij weer op 41% :-(….

  28. Ook ik had dit probleem. Ik ben terug naar de winkel gegaan en ik heb met bijbetaling van 20 euro een nieuwe iphone 7 128 gb ontvangen.

  29. Origineel geplaatst door Gijsph
    Mijn Iphone 6S valt binnen de genoemde serienummers.
    QF op respectievelijk plaats 4 en 5 in serienummer.

    Nu mijn vraag:
    van plotseling uitvallen nog geen last gehad, maar het is me niet duidelijk of dit met QF nummer mogelijk nog kan gebeuren?
    Met andere woorden; is het raadzaam preventief de batterij (of hele toestel ..?) te laten vervangen.

    Mijn iPhone serienummer valt ook binnen de getroffen iPhones. Alleen nog geen last van dit probleem gehad. Contact gehad met Apple, de procedure loopt door tot 3 jaar na je aankoop! Ik wacht dus lekker tot het probleem optreed en dan stuur ik hem op. De genoemde serienummers hebben kans op dit probleem, wil niet zo zeggen dat het zich ook voortdoet.

  30. Hallo, ik lees hierboven dat je je serienummer kan vinden door een diagnose uit te voeren in de Apple support app. Misschien een domme vraag (mijn excuses alvast), maar waar kan ik die Apple support app ergens vinden? Alvast bedankt.

  31. @Stein: Ik heb geen idee waarom ze ervoor gekozen hebben me toch een nieuwe te geven. In eerste instantie zou hij namelijk ook gewoon gerepareerd worden. Afgezien van de brakke batterij was er verder niks met de telefoon aan de hand.

  32. Maar uhmm.. ik heb dit probleem ook met mijn iPhone 6 (dus geen s) meer mensen hier last van?

  33. Origineel geplaatst door Jan Willem
    Het is belachelijk dat ik in mijn geval helemaal naar Amsterdam zou moet reizen om die batterij te laten vervangen!
    Maar de vraag is of dit ook geldt voor de 6s Plus (die ik heb)…
    Ik las ergens dat je aan je serienummer kunt zien of je 6s bij de beruchte batch hoort. De twee cijfers achter de C geven het weeknummer aan.

    Als je op de site van Apple kijkt, zie je dat je ook terecht kunt bij resellers (BCC, MediaMarkt, iCentre, Zando etc.).

  34. Ik kan jullie zeggen dit probleem heb ik bijna met al me Iphone’s gehad 5,5s en 6s.

    Ik heb de iphone 7 plus nu laten we hopen dat het niet weer voor komt anders ga ik echt naar de concurrent kijken.

  35. hmmm

    Mijn iPhone 6s (serial met: QL week 43 – 2015) valt ook regelmatig uit bij 15-25% Maar deze is niet gecovered helaas, of toch even een bezoekje plannen?

  36. Kan ik dit in België ook doen in de Switch winkels of is het enkel Apple Store?

  37. Origineel geplaatst door Dantji
    hmmm
    Mijn iPhone 6s (serial met: QL week 43 – 2015) valt ook regelmatig uit bij 15-25% Maar deze is niet gecovered helaas, of toch even een bezoekje plannen?

    Altijd even Apple Care bellen… het probleem voorleggen! Hoe vriendelijker je blijft (tijdens het aandringen indien ze niet meewerken) hoe meer je bereikt!
    Vaak helpt het als je probeert over te laten komen dat je voor de kwaliteit van Apple gekozen hebt en dat dit probleem je toch wel een beetje tegenvalt. Succes, het zal je vast lukken!

  38. @Marijn Dronkert: ja hoor ik ook met mijn 6 en mijn man 6s 🙁

  39. Origineel geplaatst door Dantji
    hmmm

    Mijn iPhone 6s (serial met: QL week 43 – 2015) valt ook regelmatig uit bij 15-25% Maar deze is niet gecovered helaas, of toch even een bezoekje plannen?

    Hier hetzelfde. Heb ook QL en afgelopen weekend vielen zowel de mijne als die van mijn vrouw (even oud) beide uit. De mijne met nog meer dan 20% en bij haar zelfs meer dan 50%. Lijkt dus wel wat meer toestellen met een probleem dus…

  40. Geldt dit ook voor de Plus?

  41. Al weken een case bij Apple Support over dit probleem. Zit er idd ook bij met QH en heb net afspraak gemaakt bij CARD Services in Utrecht, geautoriseerd Apple Service Provider https://www.cardservices.nl Ze zitten meen ik ook in Zwolle. Keurig bedrijf en idem service 🙂

  42. @Rowdy: Een bijbetaling van slechts 20 euro? Hoe krijg je dat voor elkaar?

  43. Apple is klaar!

  44. @KoenH: Ben je hem een tijd kwijt…

  45. Ik heb hier een 6S van de QM-serie. Mijn iPhone is de laatste dagen ook zomaar uitgevallen bij 30%. Als ik hem dan probeer aan te doen geeft hij aan dat de batterij leeg was. Het viel mij op dat dit vooral gebeurde wanneer ik buiten in de kou liep of fietste. Straks ff langs de store in A’dam. Ben benieuwd of ze ernaar gaan kijken..

  46. Origineel geplaatst door WoesteWillem
    Apple is klaar!

    ????
    Apple is klaar met wat? Met jouw iPhone?

  47. @Nienke: Gewoon flink boos worden

  48. Net bij de iCentre geweest in Groningen de vestiging waar vroeger alles werd gerepareerd, nu wordt het opgestuurd en duurt het twee week!!!!

    En moet ik ook even een toestel regelen voor die twee week, of anders naar Amsterdam, Haarlem of Den Haag rijden.

    Wat een schijtzaak is dat geworden, vroeger (MacMe/MaxMe/Bossina) altijd top service nu tob service.

  49. Mijn serie nimmer heeft QR dus zou niet in aanmerking komen, maar ik heb al sinds ik hem heb precies beschreven probleem. iPhone heeft het koud en schakelt zichzelf zo en zonder waarschuwing uit en is alleen aan te krijgen aan het snoer.

  50. @Michel: serienummer staat gewoon bij Instellingen/Algemeen/Info

  51. Ik heb nog nooit problemen gehad met een iPhone, dus kom nu voor het eerst in aanraking met de service-lijn. Ik heb mijn telefoon in oktober 2015 gekocht bij Apple in München. Dat is voor mij een stukje rijden, maar ik kan ‘m ook bij een retailer afgeven. De persoon bij de service-lijn zei, dat de retailer bepaalt of ik voor de vervanging moet betalen of niet. Hoe gaat dat in z’n werk? Is dat per retailer dus verschillend? Of is het sowieso het beste om een afspraak te maken bij een Apple Store?

  52. De iPhone 6S is een fijn toestel
    Heb er overigens wel last van en dan is het best wel vervelend als je je 6S gebruikt en dan met een batterijpercentage van 56% ineens valt
    Maar ben blij met deze oplossing van apple 🙂
    Thanks apple

  53. Een vraag uit welke periode moet je 6S komen wil je in aanmerking komen voor deze regeling ?
    En hoe kan je de volledige lijst met de serienummers die er ondervallen zien op de website van apple ?
    Alvast bedankt

  54. 2 maanden geleden ook dit probleem gehad. Ik kreeg toen een nieuw toestel van apple store Amsterdam. Nu werkt hij erg goed!

  55. Bij mij staat er qk maar valt ook zomaar uit bij 40%. Ik ga er toch mee langs.

  56. En mijn 6s met dezelfde klachten, weigeren ze te vervangen omdat het aan de “software” ligt ?!?

  57. @Melvin: september oktober 2015 werd mij verteld

  58. @mhoutman: Ik ook al een paar keer contact gehad met Apple, ligt aan de software en ik moet wachten op een software update. Ondertussen valt t kreng steeds uit en repareren doen ze m niet

  59. Geld dit ook voor de 6S Plus modellen?

  60. Origineel geplaatst door Bieb
    @mhoutman:
    Ik ook al een paar keer contact gehad met Apple, ligt aan de software en ik moet wachten op een software update. Ondertussen valt t kreng steeds uit en repareren doen ze m niet

    Nu dus wel althans als je onder de serienummers valt 😉

  61. Mijn telefoon heeft hier dus al drie maanden enorm veel last van (gemaakt in november 2015, serienummer met QN).
    Heb hem ooit eens laten vallen waardoor er een klein barstje aan de rechteronderkant van het scherm (aan de bezels beneden, dus niet op het echte zichtbare scherm).
    Ben benieuwd of ze de batterij vervangen, de barst stoort me namelijk niet en ben niet bereid om 200€ voor zoiets neer te tellen.

  62. @Rowdy: Welke Apple store ben jij geweest?
    Mijn 6S valt ook in het reparatieprogramma en wil ook een 7 voor 20 euro 🙂

  63. @mhoutman: Nee val er niet onder en mag mooi wachten op nieuwe softwareupdate met een k**** telefoon 🙄

  64. Totaal belachelijk dat Apple niet gewoon alle defecte batterijen vervangt. De S6 was mijn laatste iphone. Als ze geld nodig hebben weten ze je met alles te vinden en als er problemen zijn door hun schuld geven ze gewoon geen thuis.

    Las vandaag ook dat Apple voor het ‘touch disease’ probleem (produktiefout) een ‘oplossing’ biedt die de bezitter van die ipone zo’n eur 160,- gaat kosten. Bezopen in het kwadraat.

  65. Origineel geplaatst door Dhr.A
    Ik heb hier een 6S van de QM-serie. Mijn iPhone is de laatste dagen ook zomaar uitgevallen bij 30%. Als ik hem dan probeer aan te doen geeft hij aan dat de batterij leeg was. Het viel mij op dat dit vooral gebeurde wanneer ik buiten in de kou liep of fietste. Straks ff langs de store in A’dam. Ben benieuwd of ze ernaar gaan kijken..

    Hier ook een QM, hoor graag wat ze er over zeggen.

  66. Mijn iPhone 6s valt ook continu uit rond 25%. Echter is het 4e en 5e teken van het serienummer R3… Ik kom dus niet in aanmerking?? Iemand raad?

  67. Afgelopen weekend toevallig in de Apple store in Den Haag geweest voor dit probleem.
    De medewerker daar keek alsof hij water zag branden toen ik mijn verhaal deed over een uitvallende iPhone 6s.
    Ik kan dus aankomend weekend weer terug.
    Lekker dan.

  68. Valt het er ook onder als het getal voor de Q staat ? @5Q

  69. Bij ivizi op de website staan de tekens die je serienummer moet hebben, ik heb voor de zekerheid met ze gebeld en zij konden mij vertellen dat mijn serienummer in de reeks valt. Aangezien ik het probleem heb kom ik zeker in aanmerking 🙂

  70. Enig idee hoe lang je de iPhone kwijt bent?

  71. QH serie.. Dus ik kan een verse accu halen…
    Had sinds 2 maanden last ervan..
    Mij benieuwen.

  72. Als je toestel gebreken vertoont valt het hoe dan ook onder de twee jaar durende garantie. Ook al geeft Apple maar 1 jaar fabrieksgarantie. Daartoe zijn zij wettelijk verplicht als verkopende partij.

    Ik koop mijn Apple producten vanwege bovenstaand gezeik dan ook altijd bij anderen dan bij Apple zelf. De verkoper is verplicht twee jaar garantie te verlenen en zoekt het verder zelf maar uit met Apple als leverancier. Je mag van zo’n peperduur apparaat verwachten dat deze het ook na anderhalf jaar of zo nog naar behoren functioneert.
    Gewoon netjes maar assertief de verkoper erop wijzen als dat al nodig is…

  73. @Koen: Hoelang heb je m al ? je hebt n jaar garantie

  74. Ik ben zaterdag toevallig in Rotterdam en denk dat ik dan even naar de Apple store in Den haag rij. Kan ik gewoon langs gaan en een andere krijgen? Of moet ik hem inleveren? Iemand die dat weet? Thnx!

  75. @Jan Willem: En ook zegt de winkel waar ik hem gekocht heb ” Apple zegt hij is niet stuk, je moet wachten op een update van de software die t probleem verhelpt”

  76. Begrijp ik nu goed dat je hem via de 2e link ook kunt opsturen (Apple stuurt een doos op)?
    Ik heb hem in Oberhausen gekocht wat niet echt in de buurt is en als het repareren niet in 1 dag lukt moet ik er nog eens heen. Amsterdam of Den Haag is nog verder weg (vanuit Arnhem).

  77. Origineel geplaatst door Dhr.A
    Ik heb hier een 6S van de QM-serie. Mijn iPhone is de laatste dagen ook zomaar uitgevallen bij 30%. Als ik hem dan probeer aan te doen geeft hij aan dat de batterij leeg was. Het viel mij op dat dit vooral gebeurde wanneer ik buiten in de kou liep of fietste. Straks ff langs de store in A’dam. Ben benieuwd of ze ernaar gaan kijken..

    Hier precies hetzelfde.. kun je het laten weten wat ze daar zeiden?

  78. Origineel geplaatst door Dhr.A
    Ik heb hier een 6S van de QM-serie. Mijn iPhone is de laatste dagen ook zomaar uitgevallen bij 30%. Als ik hem dan probeer aan te doen geeft hij aan dat de batterij leeg was. Het viel mij op dat dit vooral gebeurde wanneer ik buiten in de kou liep of fietste. Straks ff langs de store in A’dam. Ben benieuwd of ze ernaar gaan kijken..

    Origineel geplaatst door Inge
    Hier ook een QM, hoor graag wat ze er over zeggen.

    Hier ook!

  79. Vandaag bij Amac in Rotterdam geweest. Vervangen van batterij zou drie tot vijf werkdagen in beslag nemen. Iemand enig idee of dit bij de Apple Store, bijvoorbeeld in Den Haag of Amsterdam sneller kan. Zou fijn zijn als je er op kan wachten en op dezelfde dag je iPhone 6s weer bij je hebt. Anybody?

  80. Vanavond sprak ik met Apple care:
    De Iphone 6S plus valt nu niet onder het reparatieplan. Men heeft mijn iPhone diagnose laten doen en er kwam inderdaad uit dat deze meermaals is uitgegaan. Er is een dossier van gemaakt, waar ik een verwijzing van heb ontvangen. Bij meer problemen kan ik er zo op terugkomen.
    Het is goed om dit probleem zoveel mogelijk te melden zei hij, want als er genoeg meldingen komen, dan kan het zijn dat Apple het programma uitbreiden.

    Voor nu adviseerde Apple om eerst het volgende te doen:
    Batterij helemaal leeg laten lopen. Helemaal tot 0%. Dan helemaal opladen tot 100%. Dat kalibreert de batterij.
    Als dat niet werkt:
    Volledig nieuwe installatie van de iPhone.

    Dat dus. 🙂

  81. Ik had afgelopen paar maanden ook dit probleem met mijn 6s ( Gebeld in laatste week garantie)
    Ding viel uit met 80%,40% etc
    Daarna op stroom doen en ding ging weer aan,zwaar vervelend. Vaak gebeurde het uiteraard in het buitenland en op momenten dat ik geen kabel bij de hand had.
    Verschillenden keren met Apple gebeld,diagnostische test naar me Iphone gestuurde etc etc.
    Werd gezegd,wacht op de volgden update… nou niks werkte en was er helemaal klaar mee. Accu was goed volgens testen en lag echt aan de Iphone zelf.
    Laatste x boos gebeld en afspraak bij Apple store geëist voor omwisseling nieuwe Iphone. Zo juist nieuwe Iphone 6s gekregen en probleem verholpen.
    Dus ik zeg niet af laten wimpelen met al die diagnostisch testen,update etc… maar gelijk toestel swap eisen.

  82. @Inge: Ik kom net van de Apple store van Amsterdam vandaan. Ik ging dus met mijn 6s QM serie. De Genius heeft 2 testen gedaan. Bij de eerste test constateerde hij dat mijn accu nog goed was (je zag een rondje in een groen blok. Was die in het oranje of rode blok gekomen dan was er iets mis). Bij de 2e test kon de Genius precies zien hoe de batterij leeg trok door middel van een grafiek. Bij een goed werkende batterij loopt de grafiek gelijkwaardig af. Echter, bij mij was goed te zien hoe er af en toe flinke schommelingen waren bij de afname. Toen dit op meerdere dagen werd geconstateerd kreeg ik zonder enige vorm van twijfel een gloednieuwe 6s!. Ik ben super blij hahaha. Ik zal zeker langsgaan en het ook proberen.

  83. Origineel geplaatst door Dhr.A
    @Inge: Ik kom net van de Apple store van Amsterdam vandaan. Ik ging dus met mijn 6s QM serie De Genius heeft 2 testen gedaan. Bij de eerste test constateerde hij dat mijn accu nog goed was (je zag een rondje in een groen blok. Was die in het oranje of rode blok gekomen dan was er iets mis). Bij de 2e test kon de Genius precies zien hoe de batterij leeg trok door middel van een grafiek. Bij een goed werkende batterij loopt de grafiek gelijkwaardig af. Echter, bij mij was goed te zien hoe er af en toe flinke schommelingen waren bij de afname. Toen dit op meerdere dagen werd geconstateerd kreeg ik zonder enige vorm van twijfel een gloednieuwe 6s!. Ik ben super blij hahaha. Ik zal zeker langsgaan en het ook proberen.

    Thanks! Zeker dus de moeite van het proberen waard!

  84. Ik heb een iPhone 6 en heb hetzelfde probleem. Dit zal niet onder deze regeling vallen allicht?

  85. Sinds iOS 10 heel veel last van.
    Direct al langs de Apple store geweest en de batterij test was marginaal genoeg. Over een paar maanden terug komen was jet advies. Sindsdien steeds meer last van en ook vastlopende apps.
    Meerdere keren contact met Apple gehad en steeds lag het alleen aan de software.
    Uren bezig geweest met reactoren enzo met de support op de chat/aan de telefoon.
    Serienummer QG dus zit er nu eindelijk een oplossing aan te komen geloof ik…

  86. Ik heb hier dus al een lange tijd last van en heb ook de goede codes (eigenlijk de verkeerde) in mijn serienummer. Alleen mijn scherm is wel aan diggelen. Doet Apple hier moeilijk over?

  87. Ik heb een IPhone 6! Met hetzelfde probleem! Maar zal er wel geen gebruik van kunnen maken?!.

  88. @Marijn Dronkert: ja, iPhone 6 met hetzelfde probleem!

  89. Hoera! Stond op t punt m te laten vervangen. Blij dat ik dit nu lees. Ff kijken of en waar in zeeland ze dit kunnen verhelpen of evt. opsturen.

    Heb m via de vodafone, weet niet wat zij hiermee doen?

  90. Heb hetzelfde probleem en mijn serienr zit erbij in de lijst….

    Zouden ze bij de Switch in Belgie (premium Apple seller) ook de batterij vervangen?

    İemand enig idee?

  91. Hier ook….met de 6 zonder S 😕

  92. @Rowdy: Welke telefoon had je en viel het nog onder garantie of viel het erbuiten

  93. precies hetzelfde speelt toch ook echt bij mijn 6S met QP als serienummer

  94. Ik krijg berichten van vrienden die voor 20 eu bijbetalen een 7 terug konden krijgen bij hun provider! Heb voorals nog alleen KPN hiermee gehoord.

  95. Iemand contact gehad al met T-mobile mbt een aanbod voor een iPhone 7 in dit kader?

  96. Origineel geplaatst door Justin K
    Ik krijg berichten van vrienden die voor 20 eu bijbetalen een 7 terug konden krijgen bij hun provider! Heb voorals nog alleen KPN hiermee gehoord.

    Hier ben ik ook wel voor in…, gewoon contact met KPN opnemen of naar de KPN winkel gaan ?

  97. Net bij KPN XL rijswijk geweest, maar die wisten helemaal niets en konden mij niet helpen…

  98. Meteen even doorgeweest naar kpn in den haag, die verwijzen door naar apple zelf. Kpn doet zelf niets

  99. @William: Ik heb T-Mobile net even gesproken en zij hebben helaas niet een dergelijke regeling. Ze verwijzen je, net als vele anderen, door naar de reparatiepagina van Apple.

  100. Ik werk zelf bij KPN en kan jullie vertellen dat wij geen iphone 6s omruilen voor een iphone 7, en zeker niet voor de prijs van 20 euro.

  101. Origineel geplaatst door Justin K
    Ik krijg berichten van vrienden die voor 20 eu bijbetalen een 7 terug konden krijgen bij hun provider! Heb voorals nog alleen KPN hiermee gehoord.

    Origineel geplaatst door William
    Iemand contact gehad al met T-mobile mbt een aanbod voor een iPhone 7 in dit kader?

    When something sounds too good to be true…

    Dit doet zelfs Apple niet, laat staan een provider

  102. T-mobile verwijst weer door naar Apple, niets te regelen daar!

  103. Mijn iPhone 6 deed laatst hetzelfde! Had 26% op de display, wil een foto maken en mijn iPhone valt uit en moet opgeladen worden??? Ligt bovenstaande echt alleen bij de 6s versie of zijn er meerdere met de 6 die dit ook hebben?

  104. Geld dit ook voor de iPhone 6s plus? heb sinds vandaag problemen met de batterij, een keer eerder gehad al.

  105. ik heb het zelfde voor maar dan met men iphone 5

  106. Wat een ‘service’ weer van apple. Ik loop al een jaar rond met een iphone met een fabrieksfout. Al diverse malen contact opgenomen met apple support, tientallen keren gereset naar factory defaults, maar al die tijd een slechtere battery life dan de 4 iphones 5s in mijn familie en regelmatig onverwachtte uitval.

    Dan nu eindelijk erkenning voor deze fabrieksfout. Dan kan je OF je telefoon op sturen (5 tot 7 dagen kwijt) OF naar een geniusbar, waarbij ik in een omtrek van 400KM geen afspraak kan maken op een tijd dat het uitkomt. De meeste zitten compleet vol of hebben 1 slot over. OF als je 129 applecare+ had betaald bieden ze DHL expres swap aan huis.

    Toen ik iphone 4s had, was dat laatste sowieso mogelijk tegen betaling van 29,- kosten.

    Kortom, wederom kut support van apple.

  107. Origineel geplaatst door Kasparnova
    Sinds iOS 10 heel veel last van.

    Direct al langs de Apple store geweest en de batterij test was marginaal genoeg. Over een paar maanden terug komen was jet advies. Sindsdien steeds meer last van en ook vastlopende apps.

    Meerdere keren contact met Apple gehad en steeds lag het alleen aan de software.

    Uren bezig geweest met reactoren enzo met de support op de chat/aan de telefoon.

    Serienummer QG dus zit er nu eindelijk een oplossing aan te komen geloof ik…

    Thanks dude, mede dankzij jouw inspanning is ook het issue aanlijn 6S snel gefixed!

  108. Heeft me de afgelopen 7 weken veel tijd en gesprekken met Apple Support gekost maar uiteindelijk prima geholpen.

    Vanmorgen bij CARD Services in Utrecht nl. de nieuwe accu gekregen. Prima tent daar trouwens in Utrecht 🙂

  109. Origineel geplaatst door anisa
    Geld dit ook voor de iPhone 6s plus? heb sinds vandaag problemen met de batterij, een keer eerder gehad al.

    Vraag ik mij ook af, heel veel last van deze week

  110. Afspraak maken in de Apple Store Den Haag lukt niet aangezien ze geen mogelijkheden voor aanbieden op de site. Naar Utrecht kan ik wel rijden maar voor 10:00 ingeleverd is voor 17:00 gereed, weinig zin om de hele dag in Utrecht rond te zwerven.

    Kunnen ze niet de accu gewoon meegeven, binnen 10 minuten heb ik die zelf verwisseld. Puntje bij paaltje er is i.i.g. een oplossing, hoe ik deze ga invullen is de vraag 🙂

  111. @Marijn Dronkert: Ja behoorlijk
    Word er gek van

  112. Ik heb een iPhone met serienummer xxxR8xxxx, maar ook dit probleem.. Benieuwd of ze hier ook iets mee gaan doen.

  113. @Violette: Ik heb dit probleem ook al een tijdje met een 6 en na maanden praten met Apple Support hebben ze mij nu vertelt om het gewoon te proberen bij een Apple Store. Zaterdag ga ik het dus proberen maar zelfs de Engineering bij Apple konden mij niet helpen en willen nu mijn telefoon dus zelf zien en uitlezen.

  114. Helaas heb ik ook last van dit probleem, maar dan met een iPhone 6. Jammer dat ze deze telefoon er niet bij betrekken, maar die zal wel ‘te oud’ zijn…

  115. Meh, mijn iPhone 6 heeft hier ook al een hele tijd last van. Jammer dat er voor de 6S wel een reparatieprogramma is en de rest niet. Ik snap ook wel dat ze niet bezig blijven, maar toen het probleem zich voor het eerst voordeed was de iPhone nog niet zo oud

  116. Bij ons het geval maar dan bij 2 IPhone 6 toestellen, wordt dit ook opgelost?

  117. Net terug van Apple Store Amsterdam na online een afspraak te hebben gemaakt. Mijn 6s valt inderdaad binnen de serienummerreeks en wordt kosteloos gerepareerd. Helaas zijn de batterijen nu niet op voorraad dus krijg ik een mailtje als ik weer terug kan komen. Vroeg brengen = paar uur later ophalen. Stond binnen 3 minuten weer buiten.

  118. Apple vertelde mij telefonisch (24 november) dat ze mijn 6S konden opnemen voor reparatie maar dat het 3 weken zou duren voor ik het toestel dan weer terug had. De reden was dat er geen batterijen voorradig waren want ‘het probleem’ was minder groot ingeschat ???? wtf

  119. Origineel geplaatst door dries6951
    Apple vertelde mij telefonisch (24 november) dat ze mijn 6S konden opnemen voor reparatie maar dat het 3 weken zou duren voor ik het toestel dan weer terug had. De reden was dat er geen batterijen voorradig waren want ‘het probleem’ was minder groot ingeschat ???? wtf

    Kan je het ook zo regelen dat je een reminder om op te sturen over drie weken van ze krijgt? Dus als de batterijen er weer zijn dat je dan pas je toestel opstuurt ?

  120. @Edwin: Vraag het Apple zou ik zeggen. Ik bel over drie weken wel hoe de situatie dan is voordat ik mijn 6S opstuur.

  121. Vandaag een mail gekregen van Amac:

    “Helaas is vandaag gebleken dat Apple niet voldoende nieuwe batterijen heeft om aan de grote vraag te kunnen voldoen. Dit betekent dat we momenteel geen schatting kunnen geven over de reparatieduur van uw toestel.

    Via deze weg willen we u graag de optie bieden om uw toestel op te halen zodat u deze nog kunt gebruiken. Graag benadrukken we dat het gebruik van het toestel geen veiligheidsrisico met zich meebrengt.

    Indien u er voor kiest om op een later moment terug te komen dan zullen we het toestel zo snel mogelijk retour zenden naar onze winkel in Gouda, uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden. We stellen u tijdig op de hoogte wanneer de batterijen weer leverbaar zijn, zodat u alsnog uw iPhone kunt inleveren voor reparatie. U hebt tot 3 jaar na aankoop de tijd om uw toestel in te leveren voor onderzoek.”

    Juist, dat gaat dus nog wel even duren 🙁

  122. Amac wist mij gisteren in de winkel direct te vertellen dat er geen batterijen beschikbaar zijn. Ze sturen een email als het zover is.

  123. @Inge: Die van mij valt zomaar uit, terwijl hij nog 39 procent had toen hij gewoon uit het niets uitviel, ik stond buiten foto’s te maken van een voetbalwedstrijd, kon dus gewoon niks meer, tot ik in de auto zat hem weer aan de lader had, en aansprong met weer 40 procent…raar! QN in mijn serienummer en valt dus niet onder deze omruilgarantie.

  124. Ook hier een klein barstje in het scherm, maar wel de juiste serienummer.

    Een paar weken geleden ging ik al langs en zeiden ze dat áls mn batterij vervangen moest worden, automatisch ook het scherm vervangen moest worden voor 189,- euro ofzo. (maar toen raadde hij me aan eerst te proberen opnieuw te installeren om een softwareprobeem uit te sluiten) Vind het belachelijk als ik dat zou moeten betalen terwijl er gewoon een fabrieksfout is.

    Heeft iemand daar al ervaring mee?

  125. @Mart: Weet jij hier al meer over? Heb hetzelfde probleem.

  126. @Marijn Dronkert: ja, ik heb hier ook veel last van. Met iPhone 6 dus. Vanaf ongeveer een jaar ging die uitvallen, soms al rond 29%. Ook geeft ie andere percentages aan als ik m in de oplader doe.

  127. Apple store Brussel heeft hetzelfde probleem, geen batterijen op voorraad. Ze krijgen er zogezegd morgen binnen. Ik ondervind heel slechte communicatie, heb support gebeld, gechat en de winkel proberen bereiken. Niemand kon me vertellen dat er een vervangtoestel aangeboden werd. Ik ga proberen via een lab9 winkel. Iemand weet of een vervangtoestel standaard geleverd wordt?

  128. @Dimitri: Lab9 heeft vervangtoestellen, maar die worden voorbehouden voor klanten die hun iPhone bij hen hebben aangekocht.

    Ik heb een batterij, na afspraak met Genius Bar, laten bestellen. Normaal wordt hij volgende maandag geleverd en geplaatst.
    Ik heb gelezen dat sommigen een “nieuwe” iPhone kregen, iemand enig idee waarom sommige enkel een nieuwe batterij krijgen en andere een nieuwe iPhone?

  129. Ik heb vandaag nog gebeld met Apple en ze vertelden dat er 5 december weer nieuwe batterijen geleverd gaan worden. Dus afwachten maar.

  130. Wordt er nou ter plekke een batterij vervangen of krijgt men een vervangend toestel? Ik was bij de apple store amsterdam, batterijen daar niet op voorraad. Wel werd mij verteld dat ik een bericht zou krijgen als er één voor mij op voorraad ligt in den haag. Dan hoef ik géén afspraak te maken en wordt het meteen geregeld. Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. De ‘Werkautorisatie van de Genius Bar’ specificeert wel een ‘Battery Kit, iPhone 6s’ voor €65,26. (die wordt vergoed door apple)

  131. Vorige week met Apple gebeld en gechat. Ik heb 2 iPhone 6s die ik in september 2015 in Oberhausen had gekocht mogen opsturen. Apple stuurde 2 retour doosjes die er de volgende dag waren. Telefoons opgestuurd en morgen komt de eerste alweer terug. De tweede wordt vandaag gerepareerd.
    Het kan dus best snel gaan. Telefoons woorden naar Tsjechië gestuurd ter reparatie (Ostrava).

    Ik ben benieuwd. Het serienummer maar eens checken of het nog om dezelfde telefoon gaat of dat hij is omgeruild.

  132. Origineel geplaatst door Daphne
    @Mart: Weet jij hier al meer over? Heb hetzelfde probleem.

    Ik ga vrijdag langs!
    Laat het je weten.

  133. Heb een QX serienummer maar heb het idee dat deze ook raar doet.
    Valt af en toe spontaan uit en als de batterij onder de 30-20 procent is valt ie ook uit, vervolgens kan ik hem niet meer aanzetten omdat deze dan opgeladen moet worden…

    Iemand ook problemen met dit serienummer toevallig? Of zou dit een ‘ander’ probleem zijn?

  134. Dinsdag laten ophalen door UPS en vandaag alweer retour gestuurd. Lijkt erop dat ik een vervangend toestel krijg…

  135. Afgelopen dinsdag laten ophalen door UPS en vandaag is er alweer iets teruggestuurd uit Tsjechië. Benieuwd of ik een vervangend toestel krijg…

    http://i67.tinypic.com/zna3dg.jpg

  136. Ik zie dat er 2 berichten mensen zijn die zelfs een nieuw toestel krijgen. Zijn dit nog meer personen overkomen? Ik had al een probleem na dat ik het toestel minder dan een maand had. Ben om de 2 maanden naar de Apple
    store gegaan. Nu eindelijk na een jaar de reden waarom!

  137. @Mark: Antwoord is JA! Ik krijg een nieuw toestel \o/

  138. Net in de icentre winkel geweest in Arnhem nadat ik na ontvangst bij de reparateur geen bericht meer heb gekregen. IN de winkel werd vertelt dat er weinig batterijen waren door de grote aanloop. De klantenservice vertelde mij telefonisch dat er niks aan de hand is en dat ik moest wachten op de totale reparatietermijn van 10-15 dagen. Leuk en aardig maar ik geloof het gewoon niet.
    De dame gaf aan dat ze direct een bericht van apple krijgen als er te weinig zijn en dat ik dat dan ook hoor.

    Ik baal hier wel van:s

  139. Mijn iPhone 6 heeft ook last van zomaar uitvallen en batterij onverklaarbaar snel leeg zijn.
    Raar dat alleen de iPhone 6s alleen vergoed wordt.

  140. Mijn 6s heeft dit probleem ook dat bij zeker nog 15% opgeladen of zelfs bij 40% de telefoon ineens uitvalt. Kort aan het snoer is voldoende om hem weer aan te krijgen en dan is ie ook weer net zoveel opgeladen als daarvoor (dus helemaal niet leeg). Alleen net gecheckt maar mijn serienummer met QG erin komt niet in aanmerking. Wel heel spijtig want is irritante bug die regelmatig optreedt.

  141. Weten jullie of me jailbreak vervalt? Of herstellen ze de telefoon niet?

  142. Mijn IPhone 6s heeft hetzelfde probleem. Valt soms uit en is dan niet meer in te schakelen. Ik moet hem dan aan een oplader hangen.
    Blijkt dat de de batterijduur nog over 40% is.
    Ook mijn serienummer komt niet voor in de lijst voor gratis reperatie.
    QK

  143. @Anita:
    Ik heb hetzelfde probleem.
    Een 6s.
    Ook deze valt spontaan uit, o.a. Met foto’s maken.
    Kan hem dan niet meer inschakelen en moet hem aan de oplader hangen.
    Blijkt er nog 40% batterijduur te zijn.
    Mijn serienummer komt niet in aanmerking voor vervanging.
    QK.

  144. @F1WillimsJeff: hier hetzelfde. iPhone 6 plus valt vaak uit bij 30 -50 % restcapaciteit. Maar het is geen 6s.

  145. Vandaag 7-12-2016 gebeld met Apple Support. Volgens hen zijn er weer batterijen genoeg in voorraad. Afspraak met Apple Store Haarlem gemaakt, maakte niet uit dat mijn 6s in Oberhausen is gekocht.

  146. Origineel geplaatst door dries6951
    Vandaag 7-12-2016 gebeld met Apple Support. Volgens hen zijn er weer batterijen genoeg in voorraad. Afspraak met Apple Store Haarlem gemaakt, maakte niet uit dat mijn 6s in Oberhausen is gekocht.

    Vervolg: op 14 december batterij vervangen in anderhalf uur: geen kosten 🙂

  147. Op Maandag 5 December een reparatieverzoek ingediend via de support pagina.
    Op Woensdag werd er door UPS een lege verpakking afgeleverd met UPS verzendpakket om de iPhone op te sturen naar Tjechie.
    Vrijdags het pakket ingeleverd bij een UPS servicepunt.
    Maandag : track/trace van UPS gaf aan dat het pakket in de middag was afgeleverd
    Dinsdag : Product received by service center (met een link van de UPS track-trace)
    Woensdag : Repair completed en Repaired product shipped (met UPS track/trace link)
    Donderdag eind van de middag stond UPS voor de deur met de gerepareerde telefoon en een brief met “Battery Kit”

    Ofwel, de telefoon is nog geen week weggeweest en er zat nog een weekend tussen ook. Waarschijnlijk als je hem op maandagochtend afgeeft bij UPS kan hij vrijdag al weer terug zijn.

    Wat mij betreft prima service.

  148. Hier exact hetzelfde probleem… maar dan bij de iPhone 6 en niet de 6S. Mijn man en ik hebben beide een 6 en hebben ook allebei hetzelfde probleem. Uitvallen bij 20-50%. In no-time leeg (gisteren na een uur van 100% naar 19%), maar aan de lader ook in no-time weer vol. Prik je hem met 30% in het stopcontact, dan staat-ie binnen een nanoseconde weer boven de 40%.
    Of heel lang op 37% blijven staan en dan ineens uitvallen… Heel irritant!

    Ben benieuwd of Apple ook voor de iPhone 6 nog met een oplossing komt.

  149. Mijn Iphone 6s met serienummer QT doet dit ook sinds een aantal weken. Vandaag zelfs bij 56%.

    -Opnieuw opstarten en er staat 1%, Telefoon gaat weer uit.(begrijpelijk)

    -Opnieuw opstarten en er staat 35%, Telefoon gaat weer uit (?)

    -De lader aangesloten en er er staat 43%. RAAAAAAAARR

    Heb de batterij al een aantal keren gekalibreerd maar helpt niks. Misschien toch een software probleem? Ben benieuwd of ik ook in aanmerking kom.

  150. Onze iPhone 6s kwam in aanmerking voor vervanging van batterij. Deze 14 december bij onze iCentre gebracht en 24 december konden we hem weer ophalen. Weer helemaal blij met nieuwe batterij, functioneert weer 100%. Is daarnaast nog schoongemaakt en getest op diverse onderdelen. Top service van zowel Apple als iCentre!

  151. @Marijn Dronkert: Hier thuis 2x iphone6 met grote problemen. Soms bij 80% ineens naar 1%. Hang ik de iPhone aan de lader dan ben ik direct weer omhoog naar 80. Helaas begint het dan weer van voor af aan…. zeer onbetrouwbaar die batterijen en voor je het weet is ie uit.

  152. Heb met oud en nieuw na het maken van een filmpje te maken gehad met een random shutdown, terwijl de batterij nog 60%+ had. Na 2 minuten kon ik het toestel wel weer normaal opstarten en toen gaf die nog steeds 60% aan.

    Mijn serienummer heeft QC op de bewuste plek, echter volgens de pagina van Apple valt deze telefoon niet binnen het programma. (iPhone 6s+ 64GB)

    Dat is mooi waardeloos, want dit soort random shutdowns heb ik al eens vaker gehad, alleen dan was de accu vaak rond de 20-30% en was ik thuis. Toen moest de telefoon ook echt aan de lader voordat deze weer wilde opstarten.

  153. Mijn telefoon heeft hetzelfde probleem, gezocht via de website Apple, niet het goede serienummer, Apple mij laten bellen via de website, serienummer ingevoerd, bleek mijn 6s 64gb wel in aanmerking te komen voor reparatie.

    Opgestuurd, ontvangen door Apple, onderzocht, nu krijg ik een vervangend toestel, klopt dit?

    Mijn serienummer was met QL overigens(4e en 5e letter)
    Bij Apple werd gezegd dat ze de batterij gingen vervangen ipv een vervangend toestel, raarrrrr

  154. Ik heb het probleem ook op de iPhone 6s van mijn werk. Maar mijn serie nummer komt niet in aanmerking…. mijn toestel is juni 2016 aangeschaft.

    Dus heel betrouwbaar is die tool van Apple ook niet

  155. Heb vorige week na wat twijfel eindelijk mijn iPhone 6s opgestuurd naar Apple (Tsjechie) kreeg na 3 dagen het bericht dat er een vervangend product was verstuurd. Daarbij kreeg ik een overzicht met het originele serienummer en een nieuw serienummer. Aan de hand van het serienummer kan ik zien dat het een iPhone 6s is die in Dec-16 is geproduceerd. Nieuw dus…? Was er meer aan de hand dan alleen slechte batterij? Via track en trace kan ik zien dat het toestel vanuit een distibutie centum van Apple in Breda is opgestuurd.

  156. Via Amac is eind december 2016 de batterij van mijn iphone 6S met random shutdowns gratis vervangen in het kader van het Apple vervangingsprogramma.
    Maar wat me stoorde is:
    – ik ben niet benaderd door Apple terwijl ze precies weten welk toestel ik heb, ik heb de shit zelf moeten aankaarten
    – er is geen klaar-terwijl-u-wacht service, ook niet als je probeert een vervanging in te laten plannen bij een van de Apple Stores
    – er zijn geen vervangende toestellen beschikbaar, waarom niet? Ik wil er zelfs voor betalen.
    – er is geen handleiding of checklist voor het overzetten van je gegevens op een ander toestel met waarschuwingen voor het voorkomen van bepaalde backup- en overzetproblemen. Wat gaat misschien of zeker verloren en hoe voorkom je dat?
    – er zijn geen Simkaart-adapters beschikbaar voor het geval je micro-SIMkaartje in een ander (ouder) toestel moet

    Ik kon na een hoop gedoe met een oude iphone 4 gelukkig een iphone 5 lenen van een vriend maar heb toch nog een hoop werk gehad aan allerlei instellingen, wachtwoorden, bestanden, tijdlijnen en apps.
    Kortom ik ben helemaal niet tevreden met de after sales service van Apple.

  157. Heeft iemand al contact gehad met Apple over dezelfde problemen met de iphone6?? Hier ook hetzelfde probleem met de 6 en sinds kort ook met de 5s.

  158. ik heb precies dit probleem met de 4s gekregen een paar maanden geleden….en nu een 6s gekocht…! nog meer mensen met een 4s en precies dit probleem?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.