Apple zou van plan zijn OLED-schermen van Samsung te gebruiken voor toekomstige iPads en MacBooks. Samsung is nu al de exclusieve leverancier van OLED-schermen voor de iPhone. Omdat er minder iPhones zijn verkocht dan gepland zou Apple ook minder schermen hebben besteld en dat leidt nu tot problemen.
@Jelle Leeijen: Nee Samsung maakt ook OLED schermen, ze kunnen het alleen niet op groot formaat.
Dit kan LG weer wel heel erg goed, daarom maakt Samsung Qled schermen(zodat ze geen OLED hoeven te kopen bij de concurrent).
Makkie
@Jelle Leeijen: QLED is de fancy marketing term die Samsung gebruikt voor een gewoon LCD scherm. Het is helemaal geen QLED beeldtechnologie, die is nog te duur en staat nog in de kinderschoenen. Net zoals MicroLED overigens, wat meer de toekomst lijkt te gaan worden.
Rico
Bij dat concept filmpje verwacht ik toch ergens ineens Victor Mids in beeld.
Guido
Origineel geplaatst door Makkie
@Jelle Leeijen:
QLED is de fancy marketing term die Samsung gebruikt voor een gewoon LCD scherm. Het is helemaal geen QLED beeldtechnologie, die is nog te duur en staat nog in de kinderschoenen. Net zoals MicroLED overigens, wat meer de toekomst lijkt te gaan worden.
De Q staat voor de laag Quantum Dots die de kleuren super goed maken, eens opzoeken zou ik zeggen, dr Google weet zeer veel over technische snufjes… dit is dus een verbeterd led-lcd scherm, de beste lcd’s op de markt totnutoe, eigenlijk voor een televisie véél beter dan Oled, nooit inbranden en zwart is nagenoeg even zwart, kleuren en contrast zijn even vibrant als Oled. en niet alleen Samsung gebruikt ze, Philips en nog andere merken ook, alleen hanteert Samsung de naam Qled en Philips zegt “Quantum dots scherm”… Deze schermen zijn wel degelijk wat Qled betekent (Artikel)
koekiemonster
Kern van het bericht is dat het dus een feit is dat de iphones een stuk, stuk minder verkopen dan verwacht
Als fanboy site zou je dat kunnen omvormen dat Apple hard bezig is toekomstige toestellen weer interessant te maken. Dat kan -enerzijds- door coole, nieuwe toestellen, of -anderIjds- lagere prijzen!
Goed nieuws dua dat iPhones slecht verkopen!
Peter
Volgens Counterpoint Research zijn de verkopen van iphones 20% ingestort.
Inmiddels is het aandeel van iphones in de premium markt gezakt naar 47% (was ooit 85%) en is het marktaandeel in de flagship markt van Samsung inmiddels gestegen naar 25%. Huawei staat op 16%.
OLED Is toch van LG. En QLED van Samsung?
@Jelle Leeijen: 👌🏼
@Jelle Leeijen: Nee Samsung maakt ook OLED schermen, ze kunnen het alleen niet op groot formaat.
Dit kan LG weer wel heel erg goed, daarom maakt Samsung Qled schermen(zodat ze geen OLED hoeven te kopen bij de concurrent).
@Jelle Leeijen: QLED is de fancy marketing term die Samsung gebruikt voor een gewoon LCD scherm. Het is helemaal geen QLED beeldtechnologie, die is nog te duur en staat nog in de kinderschoenen. Net zoals MicroLED overigens, wat meer de toekomst lijkt te gaan worden.
Bij dat concept filmpje verwacht ik toch ergens ineens Victor Mids in beeld.
De Q staat voor de laag Quantum Dots die de kleuren super goed maken, eens opzoeken zou ik zeggen, dr Google weet zeer veel over technische snufjes… dit is dus een verbeterd led-lcd scherm, de beste lcd’s op de markt totnutoe, eigenlijk voor een televisie véél beter dan Oled, nooit inbranden en zwart is nagenoeg even zwart, kleuren en contrast zijn even vibrant als Oled. en niet alleen Samsung gebruikt ze, Philips en nog andere merken ook, alleen hanteert Samsung de naam Qled en Philips zegt “Quantum dots scherm”… Deze schermen zijn wel degelijk wat Qled betekent (Artikel)
Kern van het bericht is dat het dus een feit is dat de iphones een stuk, stuk minder verkopen dan verwacht
Als fanboy site zou je dat kunnen omvormen dat Apple hard bezig is toekomstige toestellen weer interessant te maken. Dat kan -enerzijds- door coole, nieuwe toestellen, of -anderIjds- lagere prijzen!
Goed nieuws dua dat iPhones slecht verkopen!
Volgens Counterpoint Research zijn de verkopen van iphones 20% ingestort.
Inmiddels is het aandeel van iphones in de premium markt gezakt naar 47% (was ooit 85%) en is het marktaandeel in de flagship markt van Samsung inmiddels gestegen naar 25%. Huawei staat op 16%.