Apple is volgens bronnen van The Australian akkoord gegaan met een schikking van 2,25 miljoen dollar in een rechtszaak over mogelijk misleidende reclames voor de nieuwe iPad. In Australië werd reclame gemaakt voor de 4G-functionaliteit van de iPad, terwijl de ontvanger van de iPad niet werkt op dergelijke netwerken in Australië.
Apple pastte eerder in Australië de reclame voor de iPad al aan. Op de Australische site staat nu dat de iPad “WiFi + Cellular” ondersteunt, in plaats van “WiFi + 4G”. Op de Nederlandse Apple-site werd iets later dezelfde verandering doorgevoerd, omdat ook hier de iPad niet op een 4G-netwerk werkt.
Hoewel de nieuwe iPad een 4G-ontvanger heeft, zal hij niet werken op de onlangs uitgerolde zakelijke 4G-netwerken in Nederland. De 4G-ontvanger in de iPad ondersteunt namelijk de frequenties die in de Verenigde Staten gebruikt worden, terwijl 4G in Europe hele andere frequenties worden gebruikt voor 4G.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties