Reacties voor: Apple staat externe iPhone- en iOS-ontwikkeltools toe

Apple maakt de regels voor gebruik van externe ontwikkeltools soepeler. Vooral gebruikers van Adobe's Flash-ontwikkeltool en Unity 3D zullen daar blij mee zijn.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 35 reacties

  1. Goed nieuws!

  2. Pfff wat een opluchting zeg. We waren net bezig met een unity app ….

  3. Hopelijk pakt het MacRuby team dit snel op en komt de droom van ruby op de iPhone toch nog uit!

  4. Beetje jammer dat Apple eerst ruzie gaat maken met Adobe hierover, en het dan nu opeens gaat toestaan. Komt op mij een beetje over als draaien.

  5. Heel goed nieuws! Betekend dit dat apps gemaakt met Flash nu weer een kans hebben om geaccepteerd te worden?

    Heb het hier niet over een browser Flash plugin of Flash player om Flash op je iPhone te kunnen zien, enkel om Flash voor Mac te gebruiken om apps te gebruiken.

  6. Hoop dat dit geen negatief effect heeft op de apps die via andere tools in de appstore komen.

  7. Betekent dit dat we nu wel iPhone apps mogen maken met flash cs5?

  8. Nice… 🙂

    Bij mn werk zijn we ook bezig met unity app, voor online en offline gebruik. En we wilden t ook “porten” naar iPad.

  9. Maar wat nu? Mag de Flash-route nu ineens wel?

  10. Origineel geplaatst door Sjakelien
    Maar wat nu? Mag de Flash-route nu ineens wel?

    Ik hoop niet dat er te veel flash like games/apps in de appstore komen. de iPhone kan veel beter aan dan dat.

  11. Mensen zullen toch de beste apps kiezen, dus als dat nu vanuit Flash komt of niet..dat maakt niet uit.

  12. Ik hoop dat apple hun toelatings eisen niet versoepelt om in de appstore te komen, anders komt het vol te staan met crApps, gaat het straks richting andriod waar alles toegestaan is.
    als mensen goede dingen kunnen maken met 3th party tools, be my guest, maar laat het aub wel iphone waardig blijven..

  13. Goed nieuws! Maar of Apple dit doet ‘om de ontwikkelaarss tegemoet te komen’ betwijfel ik. Ze voelden waarschijnlijk de hete adem van de “Digital Agenda” van de Europese Gemeenschap in hun nek die hen juist op dit punt wilde gaan aanpakken… En je weet hoe dat voor Microsoft ia afgelopen…

  14. @Makkiej: Iphone waardig? Hoeveel crap apps staan er al niet in de Appstore? Scheetgeluiden en andere nutteloze troep. Waarom zou de kwalteit van de Apps nu achteruit gaan alleen maar omdat Apple andere ontwikkeltools toestaat.

  15. @martin:
    Onzin, brakke apps staan er nu ook duizenden in de appstore, het is de ontwikkelaar, niet zozeer de tool die zo’n app kwalitatief slecht maakt. Voor de bouw van informatieve apps (zoals voor festivals) die er gelikt uit moeten zien maar ook online en op andere systemen moeten draaien is Flash zelfs de aangewezen tool: met één knop naar alle systemen te exporteren, uitstekende grafische mogelijkheden en qua performance goed genoeg voor dergelijke apps die te duur zouden worden als ze speciaal voor de iPhone gemaakt zouden moeten worden.

  16. Weet iemand hier of je ook apps kan maken met windows en hoe? Ben nog maar 13 en heb geen geld voor een mac, maar zou graag wel zelf eens wat proberen te programmeren…

  17. Origineel geplaatst door Makkiej
    Ik hoop dat apple hun toelatings eisen niet versoepelt om in de appstore te komen, anders komt het vol te staan met crApps, gaat het straks richting andriod waar alles toegestaan is.als mensen goede dingen kunnen maken met 3th party tools, be my guest, maar laat het aub wel iphone waardig blijven..

    Ze hebben net hun beleid strikter gemaakt op dat gebied. Er staat nu dat ze apps zullen weigeren waar er al genoeg van zijn of die hun niet bevallen. Lees fart apps.

  18. @aPodTouch: Nu dat Apple soepel omgaat met welke programmeeromgeving je gebruikt kan je kijken naar MonoTouch: http://monotouch.net/
    Ik heb er zelf geen ervaring mee echter.

  19. Verruiming van de voorwaarden is essentieel omdat het concurrerende platform Android met rasse schreden dichterbij komt.

  20. Origineel geplaatst door aPodTouch
    Weet iemand hier of je ook apps kan maken met windows en hoe? Ben nog maar 13 en heb geen geld voor een mac, maar zou graag wel zelf eens wat proberen te programmeren…Aron

    In principe zou dat mogelijk zijn maar let wel dat Apple de apps veel strikter gaat controleren en dat amateuristisch gebouwde apps zowiezo niet meer door de keuring geraken.

  21. @aPodTouch: je kan een MAC simulatie draaien en daarop Xcode installeren ed. Maar uiteindelijk heb je toch een echte mac nodig voor het opleveren van je applicaties ed.

  22. Verbetering naar mijn idee. Ben nog steeds benieuwd of flash het nog is gaat proberen. Want zeggen dat je geen flash wil op de iPhone vind ik raar. Ik zou best dumpert willen kijken! Frash is daar nog steeds geen oplossing voor.

    Ook denk ik dat ze idd wel moeten willen ze niet aangeklaagd gaan worden voor het een of ander.

    Apps technisch is het gewoon meer. ( meer troep maar ook meer goeds! )

  23. Origineel geplaatst door Harold
    Verruiming van de voorwaarden is essentieel omdat het concurrerende platform Android met rasse schreden dichterbij komt.

    en wat gaat het app beleid daar veranderen? Android komt niet dichterbij vanwege hun apps model maar vanwege het groot aantal modellen in verschillende prijsklassen.

    Devs kiezen nog altijd voluit voor iOS omdat enkel daar geld valt te verdienen voor de devs.

    Een meer open apps model gaat de groei van Android echt niet tegen houden en dat is ook niet noodzakelijk voor Apple. Android mag heus zo groot worden als Windows op de PC en dat zou nog geen drama wezen. Apple was ook zonder de iPod al een gezond bedrijf. De groei van Android is enkel een probleem voor Google, niet voor Apple.

  24. Origineel geplaatst door George
    @aPodTouch. Maar uiteindelijk heb je toch een echte mac nodig voor het opleveren van je applicaties ed.

    wat dacht je van osx86project 🙂

  25. We zijn met zijn alle blij dat Apple iets soepeler wordt haha.. nou ja het is ook goed nieuws.
    Epic Citadel laat zien wat er allemaal mogelijk is in de volgende stap van iPhone gaming.
    Ik wacht serieus nog op een kleine bluetooth joystick om straks FPS spellen te spelen. Er gaan de komende tijd nog een aantal hele leuke dingen komen..let maar op!!!

  26. Dat betekend dat iedereen zometeen met iLife iPhone apps kan maken! 🙂

  27. Zo dit is een schop in het gezicht van Adobe, eerst alles afkeuren zelfs zover dat Adobe ermee stopt en dan weer versoepeling aan het beleid geven

  28. @Gerardus89:

    Het is vermoedelijk ingegeven om voorsprong te houden op app stores van concurrerende os-en.

  29. Origineel geplaatst door Muppel
    @Gerardus89: Het is vermoedelijk ingegeven om voorsprong te houden op app stores van concurrerende os-en.

    en Neelievrees…

  30. En nu nog gewoon Flash helemaal ondersteunen dan kun je tenminste allemaal bekijken.

  31. Nu nog een ‘open’ besturingssysteem. Kan ook niet lang meer duren.

  32. Steve heeft blijkbaar mijn aan hem email echt gelezen 🙂

  33. Steve heeft blijkbaar mijn email aan hem echt gelezen

  34. “Apple zegt nu naar de ontwikkelaars te hebben geluisterd…” moet worden gelezen als “Apple krijgt door dat ze nu veel geld mislopen…”

  35. Dit zat er ook aan te komen. Maakt niet uit of het in een presentaties getoond werd of niet.
    Uit eindelijk moesten ze wel in de app store hun regels wat soepeler maken.
    Ik ben nog steeds blij dat er geen flash is in de webbrowser.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.