Apple gaat starten met een pilotproject, waarbij eigen medewerkers van de Apple Store een iPad kunnen lenen. Per winkel zijn een aantal leen-iPads beschikbaar, die de medewerkers een week kunnen lenen. Momenteel loopt er een pilotproject in de Apple Store in San Francisco, om ervaring op te doen met het uitlenen van de apparaten. Of het ook in andere Apple Stores beschikbaar komt, zal afhankelijk zijn van de resultaten van de pilot. De medewerkers kunnen gemakkelijker in hun vrije tijd ervaring opdoen met de iPad. Tot nu toe moesten winkelmedewerkers zelf een iPad aanschaffen. Met de apparaten die in de winkel staat opgesteld, valt niet zoveel te doen.
Het idee om iPads uit te lenen, lijkt op dat van een bibliotheekboek. Door een iPad te lenen, leren verkopers de producten beter kennen en kunnen ze betere service verlenen aan de klant. Het zou zinvol zijn om het leenprogramma uit te breiden naar nog meer producten die mensen niet zomaar snel zelf kopen, zoals Apple TV’s. Niet eerder kwam het voor dat Apple producten aan eigen medewerkers ter beschikking stelde. Wel gaf Apple in 2007 alle fulltime medewerkers een iPhone cadeau.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zijn deze medewerkers niet gewoon verplicht om een iPad te hebben? Raar…
@dustin Vind ik ook. Net zoals dat medewerkers van de mercedesdealer een mercedes moeten hebben…. Duh
@Dustin:
Vind ik ook. Net zoals dat medewerkers van de mercedesdealer een mercedes moeten hebben….en elke treinconducteur zijn eigen trein.. Duh
@Veen: @Veen: Zo gek is het niet.. Als ik als verkoper bij een mercedesdealer werk en rij in een BMW dan sta je niet achter je eigen merk… maar natuurlijk gaat het bij auto’s om andere bedragen. Bij een treinconducteur zou je eerder moeten spreken van een eigen kaartje. Hij verkoopt immers geen treinen.
Bovendien verplicht Apple toch wel meer dingen?
hmmmm…. als ik nou eens bij boeing zou werken….
@chris: Ga je toch je werk in die sekswinkel missen.. En alle attributen die je gratis mag gebruiken.
De iPad 2 is 1 van de beste uitvindingen van het decennia!
Ik kan er niets slechts over schrijven…
het is gewoon geniaal, duidelijke gebruiksaanwijzingen, duidelijke afbeeldingen!
Gewoon TOPPIE!
Wat in vredesnaam is hier de nieuwswaarde van?
Gebruiksaanwijzing ? Zat dat er bij dan ?
Zelfs m’n moeder begreep hoe die werkte … zonder gebruiksaanwijzing 😉
Wat is dat nou voor onzin? Een bedrijf kan zijn medewerkers toch niet verplichten al haar producten te moeten kopen? Tuurlijk, het zou raar zijn als een Apple-medewerker een Galaxy Tab gaat kopen o.i.d., maar ze zouden medewerkers nooit kunnen verplchten om alle producten te moeten kopen.
@tommy: nou alhoewel ik blij ben met me ipad, als ik elke dag een ipad vanaf dag 1 voor me snuffert zie liggen, ben je er wel op uitgekeken toch?
althans, ikzelf ben nog lang niet uitgekeken op de ipad vooral nu de herfst komt… maar elke dag dat ding zien denk ik wel
Toen ik las dat ze de iPad maar 1 week aan personeel uitlenen kon ik het eerst niet geloven. Dit doet mij denken aan een kruidenier die elke cent omdraait maar niet aan het machtige Apple bedrijf met de hoogste beurswaarde van alle beursgenoteerde bedrijven. Apple shame on you zo ga je toch niet met medewerkers om. Ik had minstens verwacht dat ze het veel langer kunnen uitproberen om het vervolgens met een stevige korting te kunnen kopen. Door zo’n kortzichtig beleid moet je er niet van opkijken dat klanten niet optimaal geholpen kunnen worden als ze vragen hebben.
Niet in de doos, maar wel onder bladwijzer.