Apple is gestart met het vertonen van iAds op de iPad. Het gaat om advertenties van Unilever en NCAA, de National Collegiate Athletic Association. Afgelopen december was Apple al even aan het proefdraaien met iAds, door een interactieve reclamebanner voor de film Tron: Legacy te vertonen. Dat was een eenmalige gebeurtenis en de enige advertentie voor 2010. Apple beloofde toen, dat er in 2011 meer iAds voor de iPad aan zouden komen. Vannacht was het zover: Unilever heeft samen met NCAA een reclamebanner ontwikkeld die schermvullend wordt getoond en video’s van Earvin ‘Magic’ Johnson, John Thompson III en Bobby Hurley bevat.
In de iAd kun je vragen over de NCAA beantwoorden en kijken welke wedstrijden er op het programma staan. Dat er nieuwe iAds aan zaten te komen was vorige week al te merken: bij de introductie van iOS 4.3 bracht Apple ook een nieuwe versie van iAd Producer uit, met ondersteuning voor iOS 4.3 en de mogelijkheid om advertenties met meerdere banners te maken. Of het goed gaat met Apple’s advertentieplatform is een kwestie van speculatie. Apple heeft de minimumprijs voor advertenties gehalveerd om het aantrekkelijker voor bedrijven te maken om in te stappen. Voorheen moest je minimaal 1 miljoen dollar besteden om als bedrijf deel te kunnen nemen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties